Trendownia 2025 - relacja

Relacja z Trendowni 2025

Piękna, dwudziestoletnia

Jubileuszowa, dwudziesta edycja Trendowni przeszła do historii. 8 i 9 maja 2025 blisko trzystu menedżerów i specjalistów przybyło do Torunia, który przez te dni stał się stolicą trendów napędzających logistykę, mobilność i produkcję. Z wielką radością witaliśmy zarówno tych gości, których twarze widzimy niemal co roku, jak i tych, dla których dwudziesta Trendownia była ich pierwszą.
Piernikowy gród gościł Tredownię już po raz trzeci z rzędu, nic więc dziwnego, że podczas otwarcia wydarzenia pojawił się specjalny gość. Uczestników wydarzenia obok przedstawicieli organizatorów – Adama Błusia z Eurologistics i Marka Jędry z Quantum software – witał Adam Szponka, zastępca Prezydenta Miasta Torunia. Po kilku słowach wstępnych szybko przeszliśmy do zasadniczej części wydarzenia – program konferencji był bowiem wyjątkowo intensywny.

Prof. SGH dr hab. Jana Pieriegud
Jak nie przegapić przyszłości – innowacje i trendy które napędzają gospodarkę, logistykę i produkcję.

Wielki jubileusz Trendowni nie mógł nie znaleźć odzwierciedlenia w agendzie konferencji. Tytanicznego zadania, jakim było wyłuskanie z programów 19. dotychczasowych edycji najważniejszych trendów, podjęła się prof. SGH dr hab. inż. Jana Pieriegud, z Instytutu Infrastruktury, Transportu i Mobilności Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. W swojej niezwykle obszernej prezentacji omówiła najważniejsze wydarzenia gospodarcze obserwowane od 2006 roku, pojawiające się równolegle innowacje technologiczne oraz zmiany w funkcjonowaniu łańcuchów dostaw.

W 2006, gry odbyła się pierwsza edycja Trendowni – jeszcze pod nazwą Forum Praktyków Logistyki – Polska była dość świeżo upieczonym członkiem UE, zaczynała korzystać z funduszy unijnych a zarazem funkcjonować jako coraz bardziej atrakcyjne miejsce do inwestowania dla firm zagranicznych. W obszarze technologicznym obserwowaliśmy rosnącą popularność smartfonów i aplikacji mobilnych oraz premierę Amazon Web Services. Z kolei w logistyce widać było rosnący popyt i podaż na nowoczesne powierzchnie magazynowe, wyzwania związane z obowiązkiem stosowania cyfrowych tachografów czy wdrożenia testowe z zastosowaniem tagów RFID. Ta ostatnia kwestia była jednym z głównych punktów dyskusji podczas pierwszej edycji konferencji.
W kolejnych kilku latach najwięcej mówiło się oczywiście o globalnym kryzysie z 2008 roku, a następnie kryzysie zadłużeniowym w Grecji. Hasło Przemysł 4.0, które padło podczas Targów w Hanowerze, zaczęło zmieniać produkcję, co oczywiście odbiło się na całym łańcuchu dostaw. Rosło zainteresowanie automatyzacją, systemy WMS zyskiwały kolejne funkcje, pojawiały się tanie drukarki 3D – ale równolegle z nowoczesnymi technologiami ogromne sukcesy w Polsce odnosiły japońskie metody zarządzania, jak Lean Management, Kaizen, 5S czy Kanban.

W połowie drugiej dekady XXI wieku z UE rozstała się Wielka Brytania, coraz więcej mówiło się o uczeniu maszynowym zaś logistycy zaczęli zdawać sobie sprawę, że e-commerce stworzy zupełnie nowe wyzwania na polu dystrybucji. Ostatnie pięć lat to bez wątpienia okres ogromnej niepewności – Covid-19, wojna na Ukrainie, Pakiet Mobilności, Gen AI czy coraz powszechniejsze cyberataki stworzyły zupełnie nową rzeczywistość, w której nasza branża musi się skutecznie odnajdywać.
Jana Pieriegud w końcowej części swojej prelekcji postarała się wskazać trendy, które będą nadawać kształty przyszłym łańcuchom dostaw. Zaapelowała też, aby nie tracić czasu na czarne łabędzie i szare nosorożce, a skupiać się na błękitnych wielorybach – czyli szukać szans w wyzwaniach, jakie idą w parze ze zmianami.

Karol Wacowski SOLVERTECH
Czy optymalizacja w e-commerce to tylko sztuka kosztów, a AI i heurystyka to duet czy przeciwnicy w tej grze?

Czy optymalizacja w e-commerce to tylko sztuka kosztów, a AI i heurystyka to duet czy przeciwnicy w tej grze? Na takie pytanie starał się odpowiedzieć Karol Wacowski z Solvertech, który zadbał o zaangażowanie uczestników wydarzenia w swoją prelekcję dzięki interaktywnym elementom prezentacji, oraz pokazał niezwykle ciekawe case study zza naszej południowej granicy.
Aby pokazać, że wymagania stawiane przed logistyką e-commerce nie są uniwersalne dla całej Europy, Pan Karol posłużył się wynikami badania przeprowadzonego w Czechach. 3/4 badanych osób zetknęło się z sytuacją, w której kurier pojawił się w domu w czasie, gdy ich tam nie było, zaś zdecydowana większość nie uwzględnia w swoich planach konieczności czekania na dostawę. Dlatego też bardzo cenione są te sklepy, które dają wybór slotów czasowych dostawy oraz ich dotrzymują.

Do tego niezbędne jest oczywiście skuteczne planowania. Pan Karol zaprezentował je na niezwykle ciekawym przykładzie – sieci rohlik.cz, która skutecznie działa w Czechach, Niemczech, Austrii, Rumunii i Węgrzech, dzięki modelowi subskrypcyjnemu, gwarantującemu klientom dostawę zamówień świeżych produktów w ciągu 60 minut od momentu złożenia zamówienia. Subskrypcja obejmuje cztery takie zamówienia w miesiącu, zaś Pan Karol wyjaśnił, że rohlik.cz konkuruje raczej z lokalnymi sklepami a nie innymi podmiotami z obszaru e-grocery. Przewagą tego rozwiązania jest za to duża ilość dostępnych SKU.
W ramach systemu optymalizacji dostaw opracowanego przez Solvertech, zamówienia są automatycznie przeplanowane co minutę. O sukcesie wdrożenia i bardzo wysokim wskaźniku dostaw na czas decydują bardzo dokładne dane historyczne zasilające system oraz ścisła integracja systemu z pracą magazynu, w którym tylko 0,1% wygenerowanych zamówień wymaga ręcznej interwencji.

Game changer’y ostatnich lat w logistyce – rewolucja czy ewolucja? Czy AI nadąża za oczekiwaniami biznesu?
Łukasz Krawczyk
PLAY ROZWIĄZANIA DLA BIZNESU
Jacek Chylak
PLAY ROZWIĄZANIA DLA BIZNESU

Łukasz Krawczyk i Jacek Chylak z firmy Play Rozwiązania dla Biznesu postanowili spojrzeć na ostatnie 20 lat z perspektywy operatora danych. W ich prelekcji nie zabrakło refleksji nad dotychczasowym rozwojem sztucznej inteligencji oraz jej realnej użyteczności dla biznesu.

Pierwszą część wystąpienia zdominował temat cyfrowych bliźniaków. Prelegenci pokazali jak ta koncepcja pomogła w przygotowaniu misji ratunkowej dla rakiety Apollo 13, a jak stosowana jest dziś w logistyce. Wskazali też cztery technologie, napędzające rozwój cyfrowych bliźniaków – Internet rzeczy, rozszerzoną rzeczywistość, AI oraz chmurę obliczeniową. To ta ostatnia jest szkieletem, na którym opiera się działania cyfrowych bliźniaków. Prelegenci zauważyli też, iż infrastruktura IT pełni dla danych taką rolę, jaką dla fizycznych towarów pełni centrum logistyczne.

Goście konferencji dowiedzieli się, że w nadchodzących latach suwerenność danych stanie się niezwykle ważnym tematem dla gospodarki UE. Wydatki na rozwiązania w zakresie suwerennej chmury obliczeniowej do 2027 r. osiągną 258,5 mld USD, zaś największe inwestycje w tym obszarze lokowane są we Francji, Niemczech i Polsce.
Na koniec zaprezentowane zostały konkretne przykłady wykorzystywania AI w biznesie. Wniosek z ich analizy pozostaje niezmienny – to nie technologia zmienia logistykę, a decyzje ludzi, którzy mają odwagę z niej mądrze korzystać.

O dwudziestu latach dojrzewania intralogistyki, czyli dlaczego Twój magazyn chce być nowoczesny.
Wojciech Krysiak
R5PL
Mateusz Matysik
QUANTUM QGUAR

Wojciech Krysiak z R5PL oraz Mateusz Matysik z Quantum Qguar spojrzeli na ostatnie dwie dekady z punktu widzenia swoich firm, które także świętują jubileusz współpracy. Goście Trendowni mogli dzięki temu przekonać się, jak w tym okresie zmieniała się intralogistyka oraz jakie rozwiązania IT ewoluowały wraz z rosnącymi potrzebami polskiego producenta technik zamocowań.
Pierwszy wspólny projekt R5PL i Quantum Qguar obejmował uruchomienie systemu WMS w manualnym magazynie. 20 lat temu logistyka oparta była na magazynach lokalnych. Na jednej kartce mieściło się 1 zlecenie, ale cała dobowa kompletacja to już 6 ryz, zaś wyzwaniem informatycznym było wydajne drukowanie kart zbiórki nośnika. Pierwsze wdrożenie WMS w Rawlplug miało na celu zwiększenie dokładności i lepsze planowanie procesów magazynowych. Rosnące wymagania klientów powodowały jednak, że był to tylko początek zmian.

Naturalną koleją rzeczy stały się pierwsze próby automatyzacji procesów oraz decyzja Rawlplug o skierowaniu się w stronę logistyki własnej. Tak głębokie zmiany spowodowały, iż IT przestało być tylko dostawcą gotowych rozwiązań, a zaczęło pełnić rolę partnera biznesowego – obecnego na co dzień, blisko operacji. W samych tylko latach 2008-2014 Quantum Qguar dokonało ponad 500 udoskonaleń w systemie.

Dziś Rawlplug 5PL ma za sobą drogę od producenta do operatora logistycznego, a Quantum Qguar od lidera na polskim rynku do międzynarodowego integratora. Coraz bardziej zaawansowane wspólne projekty udowodniły, że aby intralogistyka mogła skutecznie dojrzeć, produkt musi współgrać z technologią, musi mu towarzyszyć sprawdzona metodyka wdrożeniowa i – co kluczowe – potrzebni są wiarygodni partnerzy biznesowi.

Logistyka bez barier. Projekty Homer i MigaMY odpowiedzią Amazon na potrzeby rynku pracy niepełnosprawnych, inkluzję oraz ESG.
Agnieszka Staręga
AMAZON FULFILLMENT
Olgierd Kosiba
GEST

Prelekcja Agnieszki Staręgi z Amazon Fulfillment Poland i Olgierda Kosiby z Towarzystwa Tłumaczy i Wykładowców Języka Migowego GEST spotkała się z niezwykle ciepłym przyjęciem przez uczestników Trendowni 2025. W jej ramach poznaliśmy projekty, które mają na celu aktywizację zawodową osób z niepełnosprawnościami w branży logistycznej. Współpraca obu organizacji trwa już pięć lat, a plany obejmują dalsze jej rozszerzenie.

Już od 2020 roku funkcjonuje program zatrudnienia osób głuchych i niesłyszących w centrach dystrybucyjnych Amazon. Pracownicy „MigaMy” są zatrudnieni już w sześciu z jedenastu naszych centrów logistycznych, współtworząc przyjazne i inkluzywne środowisko pracy. Dostosowanych zostało 140 miejsc dla tej grupy pracowników. W 2024 roku zadebiutował jeszcze bardziej ambitny program – HOMER, skierowany do osób niewidomych i niedowidzących. Współpraca z lokalnym samorządem Dolnego Śląska umożliwiła stworzenie nowych stanowisk w centrum logistycznym w Bielanach Wrocławskich. Tym samym stało się ono pierwszym centrum dystrybucyjnym w EU, które zatrudnia osoby niewidome i niedowidzące. Prelegenci opowiedzieli o barierach jakie były napotykane podczas realizacji tych przełomowych projektów. Tych oczywiście nie brakuje, ale jak się okazało, wiele obaw związanych z zatrudnieniem osób głuchych i niedowidzących było absolutnie nieuzasadnionych. Podczas dostosowywania środowiska pracy do potrzeb pracowników skuteczne okazały się zasady projektowania uniwersalnego w przygotowaniu środowiska, produktów i usług bez barier.

Choć programy te mogą być mylnie postrzegane przede wszystkim jako działania wizerunkowe, okazuje się, że były one dla Amazona strzałem w dziesiątkę. Niedobór pracowników magazynowych powoduje, że osoby z niepełnosprawnościami stają się bardzo cenne dla pracodawcy, a co więcej, uzyskują znakomite wyniki. Na koniec okazało się, że Amazon wspiera tych pracowników także w dalszym rozwoju, a jeden z nich jest w trakcie zdobywania prawa jazdy kategorii C+E.

Yuriy Grygorenko
GREMI PERSONAL
Poza miejscem pracy. Jak być pracodawcą, u którego ludzie chcą pracować?

Yuriy Grygorenko z Gremi Personal pokazał na podstawie doświadczeń swojej firmy jak tworzyć środowisko pracy, w którym ludzie chcą pracować. Choć w branży TSL elastyczne formy zatrudnienia stają się standardem, wielu pracodawców zmaga się z wysoką rotacją i brakiem lojalności pracowników. Jednak oparcie pracy magazynu czy fabryki na pracownikach tymczasowych wcale nie musi oznaczać stałej niepewności co do ich utrzymania.

Jak pokazał raport Edelman Trust Barometer, w tym roku po raz pierwszy od siedmiu lat spadło zaufanie pracowników wobec pracodawców. Aż 80% pracowników oczekuje aktywnej roli pracodawcy w utrzymaniu dialogu w miejscu pracy, firmy widzą zaś, że koszty zatrudnienia nowych pracowników nieustannie rosną, podczas gdy ich efektywność spada. Rozwiązaniem tego problemu jest według Gremi Personal stworzenie ekosystemu pracowniczego. Wymaga to dużego zaangażowania ze strony pracodawcy, lecz w systemie tym firma dba o lojalność i stabilność zespołu, pracownicy tymczasowi stanowią część większej całości, a klient zyskuje nie tylko ludzi, ale też zaangażowany zespół.

Pan Yuriy na przykładzie sieci Marriott pokazał, że zwiększanie pensji nie gwarantuje lojalności pracownika. Skuteczna okazała się realna troska o ich potrzeby. Podobnie działa Gremi Personal, zapewniając przyjeżdżającym z zagranicy pracownikom wsparcie formalne i prawne, dostęp do usług medycznych w języku ukraińskim, inicjatywy integracyjne, program rozwoju czy program stypendialny.

Bartosz Brzewiński
WPIP GREEN ENERGY
Energooszczędne obiekty przemysłowe – jak obniżyć koszty operacyjne i zyskać przewagę konkurencyjną?

Jak obniżyć koszty operacyjne i zyskać przewagę konkurencyjną – na to pytanie szukał odpowiedzi Bartosz Brzewiński z WPIP Green Energy. To bardzo ważne pytanie, bowiem choć w ostatnich miesiącach ceny energii spadły, to i tak pozostają na poziomie wyraźnie wyższym niż przed inwazją Rosji na Ukrainę. Stąd też obszar ten wymaga dużej uwagi.
WPIP Green Energy specjalizuje się w doborze i montażu rozwiązań poprawiających efektywność energetyczną budynków magazynowo-przemysłowych. Proces ten zawsze poprzedza dogłębny audyt, w ramach którego tworzony jest profil działalności obiektu, oceniane jego potrzeby energetyczne, weryfikacja stanu rzeczywistego oraz analiza danych energetycznych. Dopiero wówczas można porozmawiać o rozwiązaniu, które realnie odpowie na potrzeby danego klienta.

Trzy najpopularniejsze aktualnie działania poprawiające efektywność energetyczną budynków magazynowo-przemysłowych obejmują montaż instalacji fotowoltaicznych, magazynów energii i przemysłowych pomp ciepła. Jak wyjaśnił Pan Bartosz, w naszych realiach nie można liczyć na zbyt dużą wydajność instalacji fotowoltaiczne w sezonie jesienno-zimowym, lecz przy jej odpowiednim dobraniu czas zwrotu z inwestycji może być krótszy niż 5 lat, zaś przy zakładanej żywotności paneli na poziomie 25 lat można liczyć na niemały zysk. Zaś potencjał produkcji energii na nadal niezagospodarowanych dachach obiektów przemysłowych w Polsce jest gigantyczny.

Zwiększenie autokonsumpcji energii z instalacji OZE można poprawić sięgając po magazyn energii. Jego inne zalety to ograniczenie opłat dystrybucyjnych, zmniejszenie opłaty mocowej, a nawet możliwość uzyskania dodatkowych przychodów dzięki opcjonalnemu udziałowi w rynku mocy i rynku usług bilansujących. W końcowej części prelekcji poznaliśmy możliwości jakie dają przemysłowe pompy ciepła, systemy BMS oraz rozwiązania do zarządzania wodą i oczyszczania powietrza.

Kamil Kasprzyk
TRILUX
Efektywność energetyczna.

Kamil Kasprzyk z firmy TRILUX przeanalizował trendy w modernizacji budynków i infrastruktury ograniczające zużycie energii i redukujące emisję CO2. TRILUX jako producent z obszaru oświetlenia o ponad 100-letniej tradycji, doskonale wie jakie zmiany zachodziły w tym obszarze i śledząc je może przygotować się na kolejne wyzwania. Na początku Pan Kamil wskazał na istotny problem, związany z rozwojem cywilizacyjnym – zanieczyszczenie światłem. Najintensywniej świecącym miastami w Polsce są to Warszawa, Łódź i Poznań, a prawdziwa noc (gdy oczy przechodzą w tryb widzenia nocnego) dla 20% Polaków w 2022 roku nigdy nie wystąpiła.

Jasne zatem jest, że dziś liczy się nie tylko oświetlenie danej przestrzeni, ale też realizacja tego procesu w sposób efektywny. Potwierdziły to też wyniki ankiety przeprowadzonej wśród klientów TRILUX – większość z nich uznała, że posiadania systemu zarządzania oświetleniem jest najważniejszym trendem w tym obszarze. Firma odpowiedziała na te potrzeby wprowadzając system LiveLink, który nieustannie ewoluuje, wykorzystując coraz bardziej zaawansowane technologie do sterowania światłem.
Pojawienie się źródeł światła LED było prawdziwą rewolucją, lecz LiveLink jeszcze głębiej eksploatuje jej możliwości, zwiększając poziom generowanych oszczędności w zużyciu energii nawet o 90%. Dziś TRILUX patrzy na to zagadnienie w sposób bardzo zaawansowany – oprawy świetlne są punktami generującymi dane i komunikatorami informacji o różnych zadaniach, dlatego mogą odgrywać kluczową rolę w IoT. Połączenie systemów sterowania oświetleniem z innymi systemami otwiera zupełnie nowe możliwości w obszarze tworzenie inteligentnych budynków czy przestrzeni publicznych.

PIERWSZA DEBATA TRENDOWNI
Magazyny dziś i jutro – czy pozostaniemy kluczowym graczem w Europie?
Magdalena Kostjan
7R
Sandra Winiarska
CTP
Adam Zamelczyk
WPIP GREEN ENERGY

Trendownia to jak co roku nie tylko prelekcje, ale i debaty. Pierwsza w nich poświęcona została perspektywom rozwoju rynku magazynowo-przemysłowego w Polsce oraz szansom i wyzwaniom dotyczącym transformacji energetycznej tych obiektów. Udział w niej wzięli Magdalena Kostjan z 7R, Sandra Winiarska z CTP i Adam Zamelczykz WPIP Green Energy. Rozmowę moderowała Katarzyna Pyś-Fabiańczyk z Immo Consulting.
Podczas dyskusji o ewolucji rynku magazynowego Sandra Winiarska zauważyła, że następuje jego wyraźne rozdrobnienie. Minęły czasy dominacji kilku dużych graczy i realizacji przede wszystkim inwestycji typu Big Box. Dziś rynek jest stabilny, zaś szanse na jego rozwój może przynieść na przykład branża półprzewodników.

Magdalena Kostjan przyznała, że choć o nearshoringu bardzo dużo się mówi, nadal nie jest to czynnik, który miałby kluczowy wpływ na kondycję rynku. Nadal najważniejsze są nasze położenie i rozsądne koszty pracy, lecz czynnikami hamującymi rozwój są koszty kredytów i dostępność gruntów.
Adam Zamelczyk wskazał natomiast, że o upowszechnieniu się trendu inwestowania w „zielone” obiekty magazynowo-przemysłowe zadecydowały nie tylko przepisy, ale też zamieszanie na rynku energii po wybuchu wojny na Ukrainie. Użytkownicy zauważyli, że niezależność energetyczna ma swoje zalety, które przeważają nad wstępnymi kosztami inwestycji. Zdaniem Pana Adama, poluzowania obowiązków dotyczących raportowania CSRD nie oznacza końca Zielonego Ładu, zatem wymagania ekologiczne pozostaną ważnym elementem decydującym o kształcie przyszłych obiektów magazynowo-przemysłowych.

Debatę prowadziła: Katarzyna Pyś-Fabiańczyk - IMMO CONSULTING
Marcin Kalisiak
ZEBRA TECHNOLOGIES
Jak sztuczna inteligencja i rozszerzona rzeczywistość zmieniają życie użytkowników komputerów mobilnych Zebra.

Marcin Kalisiak z Zebra Technologies jak zwykle postawił na atrakcyjną formę wystąpienia. Możliwości, jakie sztuczna inteligencja i rozszerzona rzeczywistość dają użytkownikom komputerów mobilnych Zebra zostały zaprezentowane nie formie statycznej prezentacji, lecz w praktyce. Jak wskazał prelegent, aż 80% pracowników na świecie pracuje na pierwszej linii. Dla Zebry kluczowe jest zatem wykorzystanie AI w obszarze, który wesprze pracę właśnie tej najliczniejszej grupy. Firma wykorzystuje AI od lat, w takich obszarach jak rozpoznawanie produktów, detekcja wad przez systemy wizyjne, nawigacja robotów czy wymiarowanie paczek.

Dyskutując dziś o sztucznej inteligencji nie sposób nie spotkać się z hasłem „Agenci GenAI”, czyli modele językowe dopasowane do potrzeb, które rozdzielają obciążenie pomiędzy urządzeniem i chmurą oraz obsługują konkretne przepływy pracy. Przykładem jest Zebra Companion – pan Marcin pokazał, jak za jego pomocą operator może szybko wyszukiwać na magazynie konkretne towary.
Z pomocą AI i rozszerzonej rzeczywistości szybko rozwija się również obszar rozwiązań do wymiarowania – szczególnie obiektów nieregularnych. Mogliśmy się o tym przekonać podczas pokazu na żywo. Co więcej, prowadzone prace badawczo-rozwojowe przynoszą niespodziewane pomysły – jak się okazało zasięg wiązki dokonującej pomiary jest tak duży, iż rozpoczęły się prace nad TLA, czyli optycznym systemem analizy załadunku naczep, służącym do optymalizacji wykorzystania ciężarówek.

Adam Błuś
EUROLOGISTICS
Polski transport na krawędzi: Czy czeka nas największy kryzys w historii?

Adam Błuś, współzałożyciel ThinkBigTank, dokonał wprowadzenia do drugiej debaty dnia, przedstawiając analizę katastrofalnego scenariusza, którego zaczątki zaczynamy już obserwować na rynku transportu drogowego. Pan Adam przygotował scenariusz, według którego nawet 30% ciężarówek znika z rynku i sprawdził, jak wpłynie to zarówno na załadowców, jak i na całą gospodarkę.
Dlaczego ten scenariusz można uznać za możliwy? Decyduje o tym duża ilość barier, przed jaką stoją dziś firmy transportowe – rosnące koszty, niskie marże, normy emisji CO₂ i niedobór kierowców. Już dziś widzimy wzrost liczby upadłości firm, zaś redukcja flot w dużych i średnich podmiotach przyjmuje zastraszające rozmiary.

Co w sytuacji, gdy za dwa lata sprawdzi się ten scenariusz? Załadowcy mogą oczekiwać frachtów droższych o 25-30%, przy jednoczesnej gorszej dostępności i terminowości dostaw. Przełoży się to dodatkowo na wzrost kosztów magazynowania oraz liczby anulowanych zleceń. Ogólny spadek jakości usług logistycznych może wynieść od 10% do 20%.
Ponieważ udział transportu drogowego w polskim PKB sięga 6%, to utrata 30% potencjału obniży PKB o od 1,0% do – 1,5% PKB. Wpłyną na to spadek zużycia paliwa w sektorze transportu drogowego rzeczy, mniejsze wpływy z podatków od ciężarówek, utrata 3-4 mld zł rocznie z akcyzy i VAT, zaś najdotkliwiej odczuwalnym skutkiem będzie utrata 100-150 tys. miejsc pracy. Scenariusz ten przełoży się ponadto na straty banków i firm leasingowych oraz oczywiście producentów ciężarówek.

DRUGA DEBATA TRENDOWNI
Przyszłość firm transportowych – kto może pomóc w ich przetrwaniu?
Prof. dr hab.
Wojciech Paprocki
SZKOŁA GŁÓWNA HANDLOWA IITiM
Łukasz Michałowski
Raben
Michał Niemiec
SHELL
Maciej Przywrzej
IFB INTERNATIONAL FREIGHTBRIDGE
Krzysztof Pusłowski
TRIMBLE MOBILITY BY PLATFORM SCIENCE

Poprowadzona przez Adama Błusia debata o przyszłości firm transportowych była bezpośrednią kontynuacją jego prelekcji. W dyskusji udział wzięli Prof. dr hab. Wojciech Paprocki z Instytutu Infrastruktury, Transportu i Mobilności Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, Łukasz Michałowski z Grupy Raben, Michał Niemiec z Shell Polska, Maciej Przywrzej z IFB International Freightbridge Poland, oraz Krzysztof Pusłowski Trimble Mobility by Platform Science.

Łukasz Michałowski w toku dyskusji zasugerował, że ramach integracji operacji prowadzonych w łańcuchu dostaw, należy postawić większe wymagania wobec dostosowania pracy magazynów do operacji transportowych, aby kierowca nie musiał czekać na magazyniera. Michał Niemiec uznał, że scenariusze nakreślone w prezentacji Adama Błusia są zbyt pesymistyczne, przede wszystkim ze względu na ogromną elastyczność, jaką wykazują się firmy transportowe.
Maciej Przywrzej zaznaczył, że trudne czasy to nic nowego dla biznesu, gdyż chociażby w obszarze transportu morskiego mamy z nimi do czynienia od 5 lat. Coraz bardziej interesującą opcją staje się transport intermodalny. Krzysztof Pusłowski zapytany o przyszłość firm transportowych wskazał, że żadna z nich nie będzie już mogła funkcjonować, nie mając wdrożonych nowoczesnych technologii. Te jednak są już zazwyczaj zaimplementowane na pokładzie każdej nowoczesnej ciężarówki i wystarczy umiejętnie z nich skorzystać.

Prof. Paprocki zaznaczył zaś, że nie da się napisać jednego scenariusza rozwoju dla całego sektora transportu, gdyż na rynku funkcjonują różne jego segmenty. Przed największymi wyzwaniami stoi segment przewozów międzynarodowych, przede wszystkim ze względu na problem z dostępnością kierowców.

Debatę prowadził: Adam Błuś - Eurologistics
Krzysztof Wojczal
KRZYSZTOFWOJCZAL.PL
Polska wobec upadku mocarstw.

Krzysztof Wojczal, popularny analityk geopolityczny i publicysta, zamknął pierwszy dzień Trendowni wykładem, w którym przedstawił swoje spojrzenie na to, przed jakimi zagrożeniami stoi Polska wobec globalnych zawirowań. Po objęciu prezydentury przez Donalda Trumpa geopolityka stała się jednym z głównych tematów rozmów biznesowych decydentów, uczestnicy Trendowni z zadowoleniem przyjęli więc rozszerzenie tematyki wydarzenia o te kwestie.
Krzysztof Wojczal reprezentuje pogląd, według którego USA wcale nie chcą wycofać się z globalnego zaangażowania – np. w NATO. Celem administracji Donalda Trumpa jest redefinicja zasad tej współpracy, a na polu gospodarczym obniżenie wartości dolara, przy zachowaniu jego dominującej roli w wymianie handlowej.

Dla Rosji, a konkretnie dla Władimira Putina, wojna na Ukrainie stała się wojną o wszystko – jej niekorzystne zakończenie nie tylko zagrozi jego pozycji, ale też przekreśli szanse na negocjację przez Rosję nowego otwarcia w stosunkach z Zachodem. Będzie również sygnałem dla krajów z regionu Kaukazu do poszukiwania nowych partnerów i protektorów.
Ekspert wielokrotnie podkreślał, że nie widzi w najbliższym czasie bezpośredniego zagrożenia wojną na terenie Polski. Jest jednak wielkim orędownikiem zwiększania nakładów naszego kraju na zbrojenia, gdyż dzięki temu zapewnimy sobie w przyszłości większy potencjał gospodarczy i siłę polityczną.

Prof. dr hab.
Wojciech Paprocki
SZKOŁA GŁÓWNA HANDLOWA IITiM
Era dostępności usług transportu lądowego – jak dostosować łańcuchy dostaw do warunków niedoboru usług?

Prof. dr hab. Wojciech Paprocki z Instytutu Infrastruktury, Transportu i Mobilności Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie otworzył drugi dzień konferencji wystąpieniem poświęconym analizie rynku transportu lądowego w Europie i jego malejącej dostępności. Powtórzył też swoją tezę, że ze względu na segmentację rynku, nie wszystkich czekają podobne wyzwania.
Kryzys zdecydowanie widać wśród międzynarodowych przewoźników drogowych rzeczy w Polsce. W 2024 r. po raz pierwszy od 2004 r. wystąpił spadek liczby przewoźników, którzy dysponują licencją na przewozy unijne. To ich sukcesy zaważyły na pozycji polskiego sektora transportu drogowego w Europie, ale też oni zmagają się z największymi problemami, wynikającymi ze wzrostu kosztów i niedoboru kierowców.

W Europie Zachodniej od 30 lat brakuje kierowców, którzy są gotowi do wykonywania przewozów na dalekie dystanse, a teraz to samo zjawisko pojawia się w naszym rejonie kontynentu. Jak jednak zauważył prof. Paprocki, na rynku zaczyna brakować także przedsiębiorców, którzy niegdyś tłumnie zakładali małe firmy transportowe. Nie ma pomysłu, jak wypełnić lukę wywołaną wycofywaniem się małych przewoźników z rynku na skutek zmian demograficznych w Europie Środkowej. Nie wypełnią jej autonomiczne ciężarówki, które w praktyce nie są gotowe do pracy w europejskich warunkach, zaś przewozy kolejowe nie są konkurencyjne cenowo ani terminowo.

Zdaniem prelegenta, transformacja cyfrowa jest szansą dla ukształtowania łańcuchów dostaw w innowacyjny sposób, tak aby lepiej wykorzystać potencjał przewoźników drogowych i kolejowych oraz kierowców i maszynistów. Jednak jest też zagrożenie regulacyjne – źle sterowana transformacja energetyczno-klimatyczna może przyczynić się do pogłębienia niedoboru podaży usług transportu lądowego oraz odczuwalnego wzrostu cen usług.

Dawid Kujaczyński
AMICA
Wpływ nowej rzeczywistości VUCA na zarządzanie łańcuchem dostaw - jak mimo wyzwań zapewnić właściwy poziom obsługi klientów.

Dawid Kujaczyński z Grupy Amica opowiedział o wpływie nowej rzeczywistości VUCA na zarządzanie łańcuchem dostaw. Największy polski producent AGD, zatrudniający ponad 2 tys. pracowników, tak jak cała gospodarka, od lat zmaga się ze zmiennym, złożonym i nieprzewidywalnym otoczeniem gospodarczym, stawiającym szczególnie wysokie wyzwania w obszarze zarządzania łańcuchem dostaw.

Tylko w ostatnich 5 latach pojawiały się tak poważne źródła zakłóceń w przepływie towarów jak pandemia Covid-19, blokada Kanału Sueskiego przez kontenerowiec Evergreen, wojna na Ukrainie, globalny wzrost inflacji i blokada Morza Czerwonego. W takiej sytuacji, chcąc utrzymać kontrolę nad łańcuchami dostaw należy przygotować rożne scenariusze działania. Podczas wystąpienia dowiedzieliśmy się, jak robi to Amica, dzięki dokładnemu planowaniu długoterminowemu, średnioterminowemu i operacyjnemu.

Pan Dawid pokazał jakie procesy towarzyszą poszczególnym rodzajom planów, jakie są ich cele oraz jak można zdigitalizować prowadzone działania. W planowaniu długoterminowym tworzymy wizję lub strategię firmy, w planowaniu średnioterminowym kreślimy scenariusze i wykorzystujemy S&OP, zaś plan operacyjny zakłada realizację dwóch powyższych oraz szlifowanie doskonałości operacyjnej. Całość została podsumowana niezwykle obszernym case study, prezentującym Architekturę Systemową Amica. Poznaliśmy realizowane procesy, KPI używane do oceny ich egzekucji, a także stosowane przez firmę narzędzia. Dzięki tej architekturze, Amica zyskuje wsparcie w podejmowaniu kluczowych decyzji w oparciu o wyniki planowania.

Wykorzystanie AI w obszarach logistycznych przedsiębiorstwa.
TOP YOUNG 100
Marek Knasiak
EUROCASH
Paweł Krawczyk
WOJSKOWA AKADEMIA TECHNICZNA

Dwa kolejne punkty programu Trendowni były efektem współpracy między organizatorami wydarzenia a Polskim Stowarzyszeniem Menedżerów Logistyki. PSML już po raz siódmy zorganizował program Top Young 100, w ramach którego zdolni studenci z uczelni w całej Polsce biorą udział w projektach mających na celu rozwiązania realnych problemów biznesowych z obszaru logistyki. Problemy nie są teoretyczne – praca odbywa się w konkretnych firmach, przy współpracy z opiekunami z danej organizacji. Na Trendowni zaprezentowaliśmy dwa najciekawsze projekty, realizowane rok temu.

Najpierw na scenie pojawili się Marek Knasiak z Eurocash i Paweł Krawczyk, student V roku Wojskowej Akademii Technicznej. Zespół, którego członkiem jest Pan Marek, pracował nad projektem zakładającym wykorzystanie AI w obszarach logistycznych przedsiębiorstwa. W ramach prac dokonana została analiza rynku, rozmowy z dostawcami rozwiązań rokujących szczególnie duży potencjał do wykorzystania w logistyce Eurocash oraz rekomendacja rozwiązań usprawniających pracę organizacj.
Po pierwszej analizie szeregu dostępnych na rynku aplikacji zespół uznał, że szczególnie korzystne może okazać się wdrożenie systemu śledzenia obrazu za pomocą monitoringu oraz opartego na AI programu do lepszego prognozowania wielkości zamówień. Potwierdziły to wizyty studyjne w centrach dystrybucyjnych i dokładniejsze rozmowy z pracownikami i dostawcami. Przygotowana analiza pomoże Eurocash w podjęciu decyzji na temat tych wdrożeń. Dodajmy jeszcze, iż studenci szybko zauważyli, iż na rynku funkcjonuje też wiele rozwiązań, które pod hasłem AI oferują zwykłe systemy robotyzacji, w żaden sposób nie wspierane przez AI.

Narzędzie do zarządzania alokacjami pomiędzy magazynami.
TOP YOUNG 100
Julita Bytyń
ŻABKA POLSKA
Jakub Kubica
POLITECHNIKA KRAKOWSKA

Julita Bytyń z Żabka Polska i Jakub Kubica, absolwent Politechniki Krakowskiej, opowiedzieli z kolei o tym, jak zespół studentów współpracował z przedsiębiorstwem nad opracowaniem optymalnego rozwiązania dla usprawnienia procesów magazynowych największej w Polsce sieci sklepów typu convienece. Zespół postanowił do prostej automatyzacji procesów biznesowych wykorzystać MS Excel, argumentując tę decyzję popularnością tego narzędzia, a zarazem sporymi możliwościami, jakie daje wbudowany w arkusz kalkulacyjny moduł VBA.

Przygotowane przez studentów narzędzie miało dokonywać automatycznej predykcji ilości dostaw, posiadać prosty interfejs, integrować się z gotowymi danymi oraz generować powiadomienia i alerty. Pan Jakub opowiedział o podziale obowiązków w zespole, procesie tworzenia narzędzia i zaprezentował jego wygląd. Na koniec wskazał, że choć Excel ma naprawdę duże możliwości, to w przypadku bardziej złożonych problemów niezbędnie byłoby już napisanie specjalnego programu do optymalizacji. Pani Julita podzieliła się zaś swoimi refleksjami na temat bardzo udanej współpracy biznesu z młodymi ludźmi.

Marcin Szpak
LA LORRAINE POLSKA
1,5 km i 50W dobrej decyzji – jak La Lorraine podniosło bezpieczeństwo pracy magazynu i zoptymalizowało koszty konserwacji.

Marcin Szpak z La Lorraine Polska opowiedział o wyzwaniach związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa pracy w jednej z największych piekarni przemysłowych w naszym rejonie Europy. Zakład La Lorraine to ogromna powierzchnia, tysiące metrów ciągów komunikacyjnych, mroźnia i wyzwania magazynowania w chłodzie oraz niewidoczne na pierwszy rzut oka koszty konserwacji i serwisu czy ubezpieczeń. Pan Marcin pokazał jak w ciągu dwóch lat, we współpracy z 4Safety, udało się znacząco poprawić bezpieczeństwo na hali i w krytycznych elementach procesów produkcyjnych. Do projektu firma podeszła kompleksowo i zgodnie z obowiązującą w organizacji kulturą Lean Management. Obejmuje ona także obszar BHP, zatem wszystkie zmiany były dokładnie przeanalizowane i udoskonalane na etapie wdrożenia.

Stosowane wcześniej metalowe bariery ulegały szybkiej degradacji, niszczyły posadzkę, a koszty ich napraw były bardzo wysokie. Poszukując nowych rozwiązań La Lorraine postawiło bardzo wysokie wymagania, dotyczące trwałości, estetyki, sposobu montażu i wymagań higienicznych. Preferowano też rozwiązania dopasowane do potrzeb, a nie pochodzące ze sztywnego katalogu produktów, Efektem była współpraca z 4Safety, które zaproponowało nowoczesne elastyczne bariery w ciągach komunikacyjnych, skuteczne osłony ROP eliminujące sytuacje przypadkowego uruchomienia alarmu, oraz dostosowane do firmy rozwiązania, jak np. specjalny kontener do bezpiecznego przechowywania alkoholu etylowego.
Udało się też pokonać wyzwania związane z wierceniem w mroźni i pracami monterskimi w temperaturze minus 25 °C. A efekty? Po dwóch latach La Lorraine notuje zero przestojów, zero incydentów i zero niezaplanowanych kosztów. To oczywiście nie tylko zasługa nowych zabezpieczeń, ale dobrze przygotowanej kultury bezpieczeństwa.

Marcin Wasielewski
WERNER KENKEL
Realizacja celów zrównoważonego rozwoju na przykładzie projektu B+R i termomodernizacji tekturnicy.

Marcin Wasielewski z Werner Kenkel opowiedział o niezwykle wysokiej dbałości, jaką jego firma przykłada do realizacji celów zrównoważonego rozwoju. Werner Kenkel to polski producent tektury falistej, opakowań i standów z 45-letnią tradycją, który postawił na ekologię i już od kilku lat może potwierdzić to odpowiednimi certyfikatami oraz kolejno realizowanymi projektami.
Podczas Trendowni poznaliśmy dokładnie niezwykle rozbudowany projekt B+R, którego efektem były nowe produkty i technologie, stworzone w duchu zrównoważonego rozwoju. Pierwszy filar projektu zakładał stworzenie nowatorskiego systemu opracowywania konstrukcji opakowaniowych, wraz z autorskim urządzeniem w postaci prototypu mobilnego plotera wycinającego i wspomagającego procesy projektowania opakowań. 

Drugi filar to proces termomodernizacji tekturnicy, czyli uzyskania nowych właściwości technicznych tektury i procesów wytwarzania uszlachetnionych opakowań. Zaś w ramach trzeciego filaru Werner Kenkel postanowił zastąpić wybrane materiały ekologicznymi alternatywami wraz z opracowaniem nowatorskiego urządzenia w postaci prototypu plotera klejąco-drukującego. Pan Marcin bardzo obszernie zaprezentował wszystkie etapy prowadzonych prac oraz ich efekty. Szczególnie bliski był nam projekt termomodernizacji tekturnicy, za który firma otrzymała nagrodę Green Designer 2024. W jego ramach opracowano nowe profile produkcyjne dla całego zakresu maszyny w procesie wytwarzania tektury falistej, a Pan Marcin zdradził jak w ścisłej współpracy z doświadczonymi operatorami szukano parametrów, zapewniających redukcję zużycia energii przy jednoczesnym zagwarantowaniu właściwej jakości produktów.

Zrównoważony Transport - wykorzystanie transportu koleją jako alternatywy dla transportu drogowego przy wysyłce pojazdów ciężarowych do klienta.
Magdalena Jesionka
MAN TRUCKS
Władysław Tokarz
MAN TRUCKS

Także kolejna prelekcja była owocem konkursu Green Designer. Wygłosili ją Władysław Tokarz i Magdalena Jesionka z MAN Trucks Sp. z o., którzy opowiedzieli o tym, dlaczego spora część ciężarówek produkowanych w podkrakowskiej fabryce MAN podróżuje do klientów koleją.

Fabryka MAN Trucks zlokalizowana w Niepołomickiej Strefie Inwestycyjnej powstała w 2007 roku, rozpoczynając produkcję samochodów ciężarowych w ilości 20-50 sztuk dziennie na jednej zmianie. Dziś, po wielu rozbudowach, zakład ma powierzchnię ponad 500 tys. m2, a na jej terenie pracuje prawie 3.000 pracowników. Szczególnym powodem do chluby jest uruchomiona w 2023 roku hala wyposażania i budowy kabin gotowych – najnowocześniejszy zakład w całej sieci produkcyjnej MAN.
W ramach realizowanej polityki proekologicznej, MAN dąży do redukcji wpływu produktów i zakładów na środowisko naturalne w całym łańcuchu dostaw i cyklu życia produktu – od pozyskania surowców do końca eksploatacji. Dlatego też podjęto decyzję o rozpoczęciu transportu koleją gotowych pojazdów do dwóch lokalizacji – Lambach w Austrii i Osnabrück w Niemczech. Pani Magdalena zaprezentowała, jak wygląda proces załadunku, realizowany na dwa sposoby oraz opowiedziała jak zwiększała się liczba transportów prowadzonych tą drogą. 

Pan Władysław przedstawił natomiast dane dotyczące korzyści z wyboru kolei jako środka transportu. To nie tylko redukcja emisji CO2, ale też groźnych pyłów zawieszonych – jak się okazało, opona samochodu ciężarowego o masie 50-100 kg traci w ciągu swojego cyklu życia od 5 kg do 15 kg. Dodatkowym źródeł emisji pyłów jest też zużycie hamulców i ścieranie jedni. Firma jest bardzo zadowolona z wyników projektu i już rozważa budowę bocznicy kolejowej przy zakładzie, aby usprawnić proces załadunku.

Prof. UAM dr hab.
Maciej Błaszak
UAM INSTYTUT FILOZOFII
Głowa jak forteca: Co Trump robi źle w negocjacjach i dlaczego (czasem) to działa?

Co Trump robi źle w negocjacjach – jeżeli ktoś szukał odpowiedzi na to pytanie, mógł je znaleźć na Trendowni. Prof. UAM dr hab. Maciej Błaszak, obecny na scenie corocznie od dekady, zgodził się podjąć ten temat, analizując z punktu widzenia kognitywistyki błędy popełniane przez aktualnego prezydenta USA. Od razu zaznaczył jednak, że nie jest on w tych błędach odosobniony – te same błędy popełniamy i my, nie zdając sobie zazwyczaj z tego sprawy.
Prof. Błaszak zaczął od prezentacji najważniejszych czynników psychologicznych, którym ulega w swoich działaniach Donald Trump. Są to np. złudzenie indywidualizmu (skoro jestem prezydentem, to wszystko zawdzięczam sobie i widocznie na wszystkim się znam), efekt pewności wstecznej, iluzja przejrzystości, efekt reflektora czy efekt nadmiernej pewności siebie. Trump ulega też złudzeniu, że wszystko dzieje się z jakiegoś powodu. Tymczasem jak wykazały badania, bogactwo i sukcesy biznesowe wcale nie muszą być efektem inteligencji czy talentu, niezbędny jest tutaj łut szczęścia.

Jak poznawcze złudzenia przekładają się na błędy negocjacyjne Trumpa? Zdaniem prof. Błaszaka, prezydent USA w efekcie powyższych czynników popełnia błąd proporcjonalności (pomylenie siły przed negocjacjami z siłą w negocjacjach), błąd egocentryzmu operacyjnego (każdy ma taki styl negocjacji jak mój), błąd planowania, błąd egocentryzmu aksjologicznego oraz błąd ewentyzmu, w efekcie którego negocjacje postrzegane są jako zdarzenie a nie proces. Na koniec prelegent zestawił reguły pracy mózgu z regułami, jakimi kieruje się Trump.

Podziękowania

Wielki jubileusz już za nami. To okazja, aby podziękować wszystkim gościom tegorocznej edycji, a także tysiącom uczestników, z którymi mieliśmy przyjemność spotkać się przez minione dwie dekady. Głęboko kłaniamy się także Partnerom wydarzenia – bez nich nigdy nie udałoby się nam tak długo organizować tej wyjątkowej konferencji.
Jeżeli zapytacie nas Państwo, która z 20. edycji Trendowni była najlepsza, odpowiedź znajdziemy bardzo szybko: następna! A zatem do zobaczenia za rok.

Relację sporządził:  Witold Zygmunt.

ORGANIZATORZY
SZUKAJ NA STRONIE
ODWIEDŹ NAS NA FB
FAQ

Trendownia adresowana jest do menedżerów i dyrektorów, którzy odpowiedzialni są w firmach za obszar produkcji lub logistyki. Trendownia to również doskonałe miejsce dla wielu członków zarządów, którzy w swoich decyzjach chcą uwzględniać najnowsze trendy w gospodarce. Zamiarem organizatorów jest omówienie najbardziej aktualnych trendów w gronie ekspertów.

Staramy się oddać głos przedstawicielom firm oraz świata nauki, którzy na co dzień sięgają po najnowsze trendy lub sami je wyznaczają. Trendy w produkcji i logistyce, widziane okiem praktykujących ekspertów z danych dziedzin, są więc tematem przewodnim konferencji.

Trendownia to między innymi integracja środowiska menedżerów logistyki i produkcji. Dwa dni wykładów, część ekspozycyjna, uroczysta kolacja, bankiet oraz konkursy, sprzyjają atmosferze nawiązywania nowych kontaktów oraz podtrzymywania starych dobrych przyjaźni.

Trendownia 2025 logo
© Trendownia 2025
Prof. Jana Pieriegud
Prof. SGH dr hab. Jana Pieriegud
SZKOŁA GŁÓWNA HANDLOWA
Instytut Infrastruktury, Transportu i Mobilności

Profesor w Instytucie Infrastruktury, Transportu i Mobilności SGH. Z wykształcenia inżynier i ekonomista transportu. Jako niezależna ekspertka w obszarze transportu, infrastruktury, logistyki, mobilności i cyfryzacji pracuje na rzecz agencji wykonawczych ds. innowacji i badań w Polsce, Austrii, Francji, Rumunii, Belgii, w tym REA i CINEA przy Komisji Europejskiej. Przygotowuje analizy i ekspertyzy dla firm i administracji publicznej.

Interesuje się przyszłością rozwoju systemów gospodarczych, transportowych i logistycznych. Jest autorką wielu publikacji i raportów, współredaktorką serii monografii poświęconych przyszłości transportu i mobilności. Członkini kapituły konkursu „Produkt Innowacyjny dla Logistyki, Transportu i Produkcji” (Eurologistics) oraz UIC Digital Platform Award. Nieustannie poszerza swoją wiedzę oraz dzieli się nią z innymi. Pasjonatka rozwoju osobistego, książek, podróży dalekich i bliskich, natury, freedivingu i fotografii.

Karol Wacowski
Karol Wacowski
Prezes Zarządu
Solvertech

Karol Wacowski, Prezes Zarządu i współwłaściciel Solvertech Polska, architekt rozwiązań SAP Transportation Management, posiada ponad dziesięcioletnie doświadczenie w logistyce i IT. Specjalizuje się w projektowaniu i wdrażaniu systemów optymalizujących zarządzanie transportem. Karierę rozpoczął w Budapeszcie w obszarze Business Intelligence, następnie przez trzy lata pracował w Grupie Żywiec jako uczestnik programu menedżerskiego, gdzie brał udział w projektach optymalizacyjnych oraz wdrożeniu systemu SAP EWM. Od ponad sześciu lat realizuje wdrożenia SAP TM, współpracując z firmami takimi jak Lorenz Polska, Orlen czy Moris. Absolwent Akademii Leona Koźmińskiego oraz Erasmus University Rotterdam, gdzie ukończył studia magisterskie na kierunku Urban, Port and Transport Economics. W swojej pracy stawia na transparentność i uczciwość, koncentrując się na dostarczaniu realnych wartości dla klientów i długofalowych relacjach biznesowych.

Łukasz Krawczyk
Łukasz Krawczyk
Product Manager
Play rozwiązania dla biznesu

Product Manager, praktyk sprzedaży, specjalista i pasjonat rozwiązań chmurowych. Z branżą IT związany jest od ponad 20-tu lat. W swojej karierze zawodowej tworzył zarówno projekty sprzedażowe jak i marketingowe. Od ponad 6 lat skupia się na projektowaniu i implementacji rozwiązań chmurowych w Play Rozwiązania dla Biznesu.

Jacek Chylak
Jacek Chylak
Kierownik Działu Sprzedaży Rozwiązań Chmurowych i ICT
Play Rozwiązania dla Biznesu

Jacek Chylak – szef działu sprzedaży usług chmurowych w PLAY Rozwiązania dla Biznesu. Wierzy, że we współczesnym świecie IT nie ma jednego idealnego rozwiązania, lecz z grupą wykwalifikowanych architektów i inżynierów oraz odpowiednio dobranymi komponentami można sprostać nieustannie rosnącym wymaganiom z obszarów chmur hybrydowych oraz AI.

Skutecznie zarządza zespołem handlowym oraz od prawie 15 lat umacnia pozytywny wizerunek spółki wśród klientów i partnerów technologicznych.  Jako ekspert w dziedzinie szeroko rozumianych rozwiązań chmurowych, a także doskonały mówca, który zrozumiale i porywająco potrafi opowiadać o przyszłości IT, jest często zapraszany na branżowe konferencje. Prywatnie „zakochany” w narciarstwie, w którym realizuje się również jako instruktor m.in. funcarvinu. Dla równowagi, po setkach kilometrów zjazdów po górskich trasach, przesiada się pod żagle, które są kolejną z jego pasji.

Wojciech Krysiak
Wojciech Krysiak
Prezes Zarządu
RAWLPLUG 5PL

Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego oraz Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu. Od dwudziestu lat związany z branżą logistyczną. Swoje doświadczenia zgromadził pracując na różnych stanowiskach związanych z łańcuchem dostaw: magazynowanie, planowanie popytu, zakupy, transport oraz obsługa klienta.

Mateusz Matysik
Mateusz Matysik
Członek Zarządu
Quantum QguaR

Od 2000 roku związany z firmą Quantum Qguar, wiodącym dostawcą oprogramowania Supply Chain Execution. Doświadczenie zdobywał, realizując projekty wdrożeniowe na rynkach międzynarodowych, koncentrując się na rozwoju i ekspansji systemów Qguar WMS i WCS. 
W 2023 roku objął stanowisko członka Zarządu Quantum Qguar, odpowiadając za rozwój biznesu oraz innowacyjne rozwiązania wspierające logistykę i produkcję.

Agnieszka Staręga
Agnieszka Staręga
Senior HR Manager
Amazon Fulfillment Poland

Agnieszka Staręga pełni obecnie rolę Senior HR Manager w Amazon Fulfillment Poland Sp. z o.o., gdzie od 2015 roku rozwija struktury HR w centrum logistycznym POZ1 w Sadach. Jej 8-letnia ścieżka kariery w Amazon to przykład wszechstronnego rozwoju – od zarządzania 130-osobowym zespołem operacyjnym jako Area Manager, poprzez prowadzenie projektów o zasięgu europejskim i ogólnokrajowym, po strategiczne wsparcie HR. Obecnie kieruje 13-osobowym zespołem People, Experience & Technology (PXT), jest kluczowym członkiem grupy zarządzania kryzysowego zespołu POZ1 oraz liderem ogólnopolskiej grupy PXT Data Privacy. W 2022 roku, demonstrując swoje zdolności adaptacyjne, Agnieszka pełniła również funkcję Tymczasowego HR Managera w centrum POZ2 w Świebodzinie. Jej znaczącym sukcesem było przeprowadzenie procesu pierwszej certyfikacji Top Employer dla Amazon Fulfillment Poland oraz wdrożenie usprawnień w procesach HR, szczególnie w obszarze zarządzania absencjami.

Jako lider projektów HR, Agnieszka wprowadziła szereg innowacyjnych inicjatyw, które znacząco wpłynęły na kulturę organizacyjną firmy. Szczególnym osiągnięciem jest projekt „MigaMy” – pionierski program zatrudnienia osób głuchych i słabosłyszących, uruchomiony w 2020 roku. Program, który obecnie funkcjonuje w 8 magazynach w Polsce i zatrudnia 66 osób, zdobył prestiżowe wyróżnienie w konkursie „HR Dream Team” oraz Nagrodę Publiczności na Festiwalu Filmu Odpowiedzialnego „17 Goals” w 2021 roku.

Przed dołączeniem do Amazon, zdobywała doświadczenie w globalnej agencji rekrutacyjnej oraz przez ponad 5 lat w międzynarodowej firmie produkcyjnej, gdzie pełniła role Starszego Specjalisty HR, Specjalisty ds. Nauczania i Specjalisty ds. Relacji z Pracownikami. Agnieszka jest absolwentką psychologii na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza oraz zarządzania opieką zdrowotną na Uniwersytecie Medycznym w Poznaniu, co doskonale wykorzystuje w codziennej praktyce zarządzania zasobami ludzkimi.

Olgierd Kosiba
Olgierd Kosiba
Prezes
Towarzystwo Tłumaczy i Wykładowców Języka Migowego GEST,

Olgierd Kosiba – ekspert ds., dostępności oraz uznany doradca w obszarze ESG. Specjalista ds. innowacji w obszarze włączania osób z niepełnosprawnościami w biznesie i logistyce. Prezes Towarzystwa Tłumaczy i Wykładowców Języka Migowego GEST, konsultant ds. dostępności w sektorze korporacyjnym i publicznym. Współpracuje z globalnymi firmami, m.in. Amazon, Capgemini, Wavin Polska S.A. gdzie wdraża rozwiązania na rzecz zatrudniania osób Głuchych i dostępnej komunikacji.

Autor programów szkoleniowych dla biznesu w zakresie dostępności usług i produktów zgodnie z wymogami ESG oraz standardami prawnymi, takimi jak Ustawa o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Współtwórca platform edukacyjnych i aplikacji wspierających komunikację inkluzywną. Doradza instytucjom w zakresie dostępności procesów logistycznych, cyfrowych oraz obsługi klienta, dostosowując je do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Ekspert w zakresie standardów WCAG i cyfrowej dostępności w e-commerce. Prelegent na ogólnopolskich i międzynarodowych konferencjach poświęconych dostępności i zrównoważonemu rozwojowi.

Yuriy Grygorenko
Yuriy Grygorenko
Dyrektor Departamentu Sprzedaży
Gremi Personal

Yuriy Grygorenko pochodzi z Ukrainy, gdzie prowadził rodzinny biznes. W 2015 roku skupił się na pomocy obcokrajowcom w adaptacji na polskim rynku pracy. Jego misja rozpoczęła się od spotkania z trzema oszukanymi Ukraińcami, co stało się impulsem do działania.

Od 2018 roku rozwija doradztwo i usługi pośrednictwa pracy, łącząc potrzeby polskich firm z migrantami zarobkowymi. Realizował projekty dla branż TSL, e-commerce, automotive i przetwórstwa, wspierając przedsiębiorstwa w pozyskiwaniu wykwalifikowanych pracowników.

Od 2020 roku pełni funkcję Głównego Analityka Centrum Analitycznego i Dyrektora Sprzedaży w Gremi Personal. Jako ekspert w zakresie rynku pracy, legalizacji cudzoziemców i migracji zarobkowej, dostarcza analizy i rekomendacje wspierające strategie HR.

Bartosz Brzewiński
Bartosz Brzewiński
Kierownik Produktu
WPIP Green Energy

Kierownik Produktu w zakresie instalacji fotowoltaicznych i magazynów energii w sektorze przemysłowym. Absolwent studiów wyższych na kierunkach Energetyka (2019) oraz Elektrotechnika (2021) na Politechnice Poznańskiej. Specjalizuje się w opracowywaniu i wdrażaniu strategii obniżania kosztów operacyjnych poprzez transformację energetyczną przedsiębiorstw. Posiada wieloletnie doświadczenie w projektowaniu oraz realizacji inwestycji z zakresu fotowoltaiki, magazynowania energii i rozwiązań poprawiających efektywność energetyczną obiektów produkcyjnych i logistycznych. Z grupą WPIP związany od 2021 roku. Na styku technologii, biznesu i zrównoważonego rozwoju buduje rozwiązania, które realnie wpływają na rentowność firm i ich przewagę konkurencyjną. W swojej codziennej pracy łączy wiedzę inżynierską z podejściem strategicznym, wspierając klientów w długofalowej transformacji energetycznej.

Kamil Kasprzyk
Kamil Kasprzyk
Head of Solutions & Services CEE
TRILUX

Ekspert w dziedzinie Lighting Management Systems. Z branżą oświetlenia związany od ponad 15 lat. Obecnie na stanowisku Head of Solutions & Services CEE w firmie TRILUX jest odpowiedzialny za szkolenia nowych zespołów i partnerów TRILUX w regionie CEE w zakresie systemów sterowania oraz zarządzania projektem na etapie wykonawczym. Jego zainteresowania w szczególności wiążą się z koncepcją IoT i wykorzystaniu zdolności urządzeń do komunikowania się między sobą i generowania danych. Prywatnie miłośnik żeglarstwa.

Magdalena Kostjan
Magdalena Kostjan
Head of Leasing
7R

Magda Kostjan posiada blisko 10 letnie doświadczenie w sektorze nieruchomości magazynowych i przemysłowych. Z 7R związana jest od pand dwóch lat. Jest odpowiedzialna za utrzymanie trwałych relacji z klientami oraz rozwój działalności firmy w zachodniej części Polski. Odpowiada za komercjalizację powierzchni w dużych parkach i magazynach miejskich. Magda wspierała relokację lub otwarcie nowych oddziałów firm zagranicznych w Polsce, m.in. z Chin, Korei, Holandii, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii, Finlandii, Danii czy Norwegii. Wcześniej pracowała w Prologis, gdzie zajmowała stanowisko Capital Deployment & Leasing Senior Managera. Zarządzała portfelem liczącym blisko 600 000 mkw. powierzchni magazynowej i produkcyjnej. Brała udział w transakcjach projektów typu BTS oraz budynków wielolokalowych. Jest absolwentką Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, posiada tytuł magistra inżyniera.

Sandra Winiarska
Sandra Winiarska
Senior Business Developer
CTP Polska

Sandra Winiarska, Senior Business Developer z blisko 7-letnim doświadczeniem w branży nieruchomości komercyjnych. Ekspertka w zakresie wynajmu powierzchni magazynowych i tworzenia długofalowych strategii rozwoju. Współpracuje z międzynarodowymi korporacjami i lokalnymi firmami, mając na koncie liczne skutecznie przeprowadzone negocjacje i podpisane umowy. Odpowiada za ekspansję CTP w strategicznych regionach Polski.

Adam Zamelczyk
Adam Zamelczyk
Dyrektor Sprzedaży
WPIP Green Energy

Studia magisterskie ukończył na Politechnice Poznańskiej na kierunku Budownictwo, jest również absolwentem studiów EMBA na Collegium da Vinci.

W Grupie WPIP rozpoczął pracę w 2011 r. w Dziale Sprzedaży spółki WPIP Construction, a od czerwca 2024 pełni rolę Dyrektora Sprzedaży WPIP Green Energy. Jego rola w firmie obejmuje zarządzanie projektami związanymi z zieloną transformacją energetyczną oraz wprowadzaniem innowacyjnych rozwiązań technologicznych w zakresie energii odnawialnej. Specjalizuje się w dziedzinie dekarbonizacji przemysłu i wpływu energii odnawialnej na zmiany klimatyczne, o czym często mówi podczas warsztatów i konferencji.

Katarzyna Pyś-Fabiańczyk
Katarzyna Pyś-Fabiańczyk
Normal 0 21 false false false PL X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4 /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:Standardowy; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Times New Roman",serif;}CEO
Immo Consulting

Katarzyna Pyś-Fabiańczyk to doświadczona ekspertka w sektorze nieruchomości komercyjnych i logistyki, z ponad 20-letnim stażem pracy. Od stycznia 2025 r. kieruje firmą doradczą Immo Consulting tworzącą platformę usług dla firm z branży logistycznej i przemysłowej. Poprzednio pracowała w międzynarodowych firmach doradczych, deweloperskich i funduszach inwestycyjnych, zarządzając zespołami i odpowiadając za ich rozwój strategiczny.

Jest założycielką stowarzyszenia „Ladies First” – sieci zrzeszającej ponad 300 kobiet związanych z sektorem nieruchomości i logistyki. Występuje jako prelegentka i moderatorka, zarówno podczas polskich, jak i międzynarodowych konferencji. Jako coach biznesu wspiera przedsiębiorców, liderów i zespoły w osiąganiu ich celów strategicznych. Była nominowana do wielu prestiżowych nagród, m.in. Businesswoman Roku (Sukces Pisany Szminką), EuropaProperty WIRE Awards (Professional of the Year 2017), Osobowość Roku (Eurobuild Awards) czy Agent Roku (Panattoni).  Poza działalnością zawodową angażuje się również społecznie – prowadzi klubokawiarnię, w której organizuje spotkania z udziałem znanych postaci ze świata kultury, nauki i sztuki.

Katarzyna jest absolwentką politologii na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończyła także studia podyplomowe z zakresu pośrednictwa i zarządzania nieruchomościami oraz kurs Life&Business Coach w PWC i Women in Leadership w Paryżu. Posiada licencję pośrednika i zarządcy nieruchomości.

Marcin Kalisiak
Marcin Kalisiak
ZEBRA TECHNOLOGIES
Senior Sales Engineer

Inżynier Sprzedaży w Zebra Technologies. Wspiera klientów z obszarów Transportu i Logistyki oraz sektora publicznego w planowaniu i wdrażaniu inwestycji w nowoczesne mobilne technologie, zwiększające efektywność i produktywność działań i procesów biznesowych. Dostarcza praktycznej wiedzy o portfolio produktów i rozwiązań partnerom biznesowym firmy Zebra Technologies.

Adam Błuś
Eurologistics
Wydawca

Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu na kierunku Zarządzanie i Marketing specjalizacja Transport i Logistyka. Odpowiedzialny za stworzenie czasopism branżowych: Eurologistics, Truck&Business Polska, Flota Auto Biznes, Logistyka Produkcji. Współtwórca opiniotwórczych w środowisku TSL programów badawczych „Operator Logistyczny Roku”, „Produkt Innowacyjny dla Transportu, Logistyki i Produkcji”, „Supply Chain Designer”. Pomysłodawca oraz twórca portalu społecznościowego „Log24.pl” kierowanego dla środowiska menedżerów logistyki, zarządzania łańcuchem dostaw, zakupów i produkcji. Autor wielu popularnych programów konferencyjnych.

trendownia-paprocki-wojciech-400
Prof. dr hab. Wojciech Paprocki
SZKOŁA GŁÓWNA HANDLOWA
INSTYTUT INFRASTRUKTURY, TRANSPORTU I MOBILNOŚCI

Prof. dr hab. Wojciech Paprocki – profesor nauk ekonomicznych,  od 1979 r. pracownik Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Zainteresowania badawcze dotyczą funkcjonowania podmiotów reprezentujących stronę popytową oraz podażową na rynku, ze szczególnym uwzględnieniem możliwości, barier i skutków implementacji technologii cyfrowych. Był aktywnym top-managerem w przedsiębiorstwach w Polsce i za granicą. Jest cenionym wykładowcą akademickim i doradcą biznesowym.

Łukasz Michałowski
Łukasz Michałowski
Dyrektor Dystrybucji Międzynarodowej Regionu
Raben

Absolwent Uniwersytetu Łódzkiego, pełniący funkcję Wiceprezesa Klastra Logistycznego. Od kilkunastu lat specjalizuje się w doradztwie dla przedsiębiorców, wspierając ich w optymalizacji łańcucha dostaw.
Obecnie w firmie RABEN kieruje operacjami dystrybucji międzynarodowej w regionie Mazowsza. Zarządza wieloosobowym zespołem obejmującym Działy Transportu, Obsługi Klienta oraz Agencję Celną. Dąży do osiągania najwyższych standardów jakościowych przy jednoczesnej optymalizacji czasu oraz kosztów realizacji dostaw.
Aktywnie angażuje się w realizację strategii ESG. Szczególnie w kontekście kompensacji negatywnego wpływu transportu na środowisko. Dodatkowo wspiera inicjatywy mające na celu konsolidację i poprawę sytuacji branży logistycznej w Polsce. Aktywnie uczestniczy w działaniach edukacyjnych, współpracując z kilkoma uczelniami i wspierając kształcenie kadr na kierunkach związanych z logistyką, m.in. na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego oraz na AHE w Łodzi.

Michał Niemiec
Michał Niemiec
Head of Shell Fleet Solutions
Shell Polska Sp. z o.o.

Związany z Shell Polska od 20 lat. Posiada wieloletnie doświadczenie w sprzedaży i budowaniu relacji z klientami. Dzięki bliskiej współpracy z branżą transportową w Polsce, w pełni rozumie wyzwania przewoźników drogowych i skutecznie dostosowuje zakres usług do ich potrzeb. Swoją karierę w firmie rozpoczął jako transport account manager, a następnie na stanowisku key account managera wspierał kluczowych klientów. Aktualnie zarządza polskim zespołem Shell Commercial Road Transport, który oferuje kompleksowe rozwiązania dedykowane dla transportu drogowego, wspierając firmy na drodze do rozwoju i dekarbonizacji. Jest absolwentem Wyższej Szkoły Zarządzania w Warszawie.

Maciej Przywrzej
Maciej Przywrzej
Prezes Zarządu
IFB International Freightbridge

Od ponad 20 lat związany z branżą TSL. Swoje doświadczenie nabywał w przedsiębiorstwach takich jak DHL, GEFCO oraz Hellmann Worldwide Logistics, w których zarządzał projektami sprzedażowymi oraz operacyjnymi na rynku krajowym i zagranicznym. Od 15 lat Prezes Zarządu IFB International Freightbridge (Poland) specjalizującej się w dostarczaniu kompleksowych usług spedycyjno-logistycznych. Nieustannie dąży do rozwoju firmy. Za cel stawia sobie usprawnienie procesów w połączeniu z pełną digitalizacją, która obejmie Grupę IFB liczącą ponad 70 oddziałów na całym świecie.

Swoje wykształcenie zdobywał w Wyższej Szkole Zarządzania i Marketingu w Warszawie, uzupełniając je o Management Program By ICAN Institute and Harvard Business School, który stanowił doskonałe przygotowanie do zadań związanych z zarządzaniem strategicznym i przywódczym.

Pusłowski Krzysztof
Krzysztof Pusłowski
Sales & Product Manager
Trimble Mobility By PLATFORM SCIENCE

Ekspert w zakresie technologii teleinformatycznych, digitalizacji, cyfryzacji oraz usprawniania procesów w firmach transportowych, entuzjasta sztucznej inteligencji i jej wykorzystania w praktyce. Z branżą logistyczną związany od ponad 15 lat, posiada bogate i praktyczne doświadczenie we wdrażaniu systemów telematycznych na rynku polskim.

Krzysztof Wojczal
Krzysztof Wojczal
Analityk geopolityczny
KRZYSZTOFWOJCZAL.PL

Analityk geopolityczny, prawnik, publicysta, blogger.

Autor książek: 

  • „Trzecia Dekada. Świat dziś i za 10 lat” 

  • „# To jest nasza wojna. Polska i Ukraina na wspólnym froncie”.
Dawid Kujaczyński
Dawid Kujaczyński
Supply Chain Planning Director
Amica Group

Dyrektor planowania łańcucha dostaw w AMICA S.A. ekspert w dziedzinie zarządzania łańcuchem dostaw z 15 letnim doświadczeniem, absolwent Politechniki Poznańskiej na kierunku Logistyka. Z sukcesami wdraża i realizuje projekty rozwojowe i innowacyjne w dziedzinie łańcucha dostaw, szczególnie wymagające kompleksowej analizy oraz zaangażowania nowoczesnych technologii (digitalizacja). Dawid to przede wszystkim praktyk, który swoją wiedzę i doświadczenie zdobył pracując i zarządzając każdym z elementów supply chain, od zakupów aż po dystrybucję. Doświadczenie zdobywał zaczynając karierę w Imperial Tobacco, a następnie w firmie Decora. W Beiersdorf (NIVEA) zarządzał kategoriami Supply Chain na poziomie krajowym i międzynarodowym (Europa), optymalizując usługi transportowe, magazynowe jak i wszystkie inne składniki łańcucha dostaw.

Obecnie w Grupie Amica zarządza całym procesem Supply Chain. Autor procesu S&OP dla całej organizacji oraz wielu innych innowacyjnych rozwiązań z zakresu analizy danych (cyfrowy monitoring łańcucha dostaw) i efektywnego wykorzystania powierzchni magazynowej. Może pochwalić się licznymi sukcesami w obszarze zarzadzania transportem oraz zapasami. Laureat wielu nagród Indywidualnych, zarówno w obszarze Zakupów jak i Zarządzania Logistyką. Od 2022 Wykładowca zagadnień dot. Supply Chain na Uniwersytecie WSB Merito w Poznaniu / Toruniu / Chorzowie.

Marek Knasiak
Marek Knasiak
Dyrektor Logistyki
EUROCASH

Marek Knasiak jest absolwentem Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu na kierunku Zarządzanie Jakością, oraz studiów podyplomowych na Politechnice Poznańskiej (specjalność Informatyka). Posiada 20-letnie doświadczenie zawodowe w obszarach zarządzania łańcuchami dostaw, zakupów i IT. Z Grupą Eurocash związany jest on niemal 10 lat, zaś od trzech pełni funkcję Dyrektora Logistyki. Zarządza całym łańcuchem dostaw Grupy, w tym trzema centrami dystrybucyjnymi, zespołami ds. planowania zapasów, analizy danych, kontrolingu, oraz zespołami projektowymi. 
Doświadczenie zdobywał w wielu sieciach handlowych – m.in. Jeronimo Martins Polska, Lidl Polska czy POLOmarket.

Paweł Krawczyk
Paweł Krawczyk
Uczestnik VII edycji Top Young 100
Wojskowa Akademia Techniczna

Student V roku Wojskowej Akademii Technicznej na kierunku logistyka w przedsiębiorstwie oraz uczestnik VII edycji Top Young 100, lider wyzwania „Wykorzystanie AI w obszarach logistycznych przedsiębiorstwa” . Finalista XI Ogólnopolskiej Olimpiady Logistycznej oraz finalista III Ogólnopolskiej Olimpiady Spedycyjno-Logistycznej. Aktualnie pracuje na stanowisku stażysty w dziale Customer Service Export.

Julita Bytyń
Julita Bytyń
Koordynator Zespołu Kategorii Warzyw i Owoców
ŻABKA Polska Sp. z o.o.

Koordynator Zespołu Kategorii Warzyw i Owoców w Żabka Polska. Z największa polską siecią sklepów typu convience związana od 10 lat, pracę w Żabka Polska rozpoczynała na stanowisku Specjalistka ds. zarządzania zapasem. Absolwent Politechniki Poznańskiej, gdzie zdobyła tytuł Magistra inżyniera na kierunku Logistyka.

Jakub Kubica
Jakub Kubica
Uczestnik VII edycji Top Young 100
Politechnika Krakowska

Absolwent Politechniki Krakowskiem im. Tadeusza Kościuszki, kierunku Informatyka. Od roku pracuje na stanowisku młodszego inżyniera IT. Od 3 lat też związany z kołem naukowym Cosmo PK, od 2 lat pełni w nim rolę przewodniczącego. Wcześniej działał w Samorządzie Studenckim Politechniki Krakowskiej, gdzie zajmował się organizacją wydarzeń oraz współpracą z firmami. Jest też uczestnikiem programu VIII edycji programu Top Young 100. Swoim zaangażowanie w różne organizacje i wydarzenia stara się łączyć wiedzę i doświadczenie techniczne oraz umiejętności pracy w zespole, jednocześnie rozwijając swoje umiejętności liderskie.

Marcin Szpak
Marcin Szpak
EHS Manager – Kierownik działu BHP i OŚ
La Lorraine Polska Sp. Z o.o.

Zawodowo od 16 lat praktyk z zakresu BHP i OŚ w zakładach produkcyjnych (branże chemiczna, Automotive i spożywcze). Z wykształcenia i zamiłowania specjalista BHP. Doświadczenie w audytach, wdrażaniu kultury bezpieczeństwa, wdrażaniu projektów poprawiających bezpieczeństwo w zakładach produkcyjnych, wsparcie i doradztwo przy rozbudowach zakładów.

Aktualnie kierownik działu BHP w piekarni La Lorraine w Nowym Dworze Mazowieckim, gdzie wdraża program kultury bezpieczeństwa.

Marcin Wasielewski
Marcin Wasielewski
Specjalista ds. Zrównoważonego Rozwoju
Werner Kenkel

Marcin Wasielewski ukończył z wyróżnieniem studia na Politechnice Poznańskiej, na Wydziale Technologii Chemicznej, specjalizując się w technologii polimerów. Po ukończeniu studiów rozpoczął pracę w firmie Werner Kenkel, w której pracuje obecnie jako technolog. Jego doświadczenie, wiedza oraz proekologiczne nastawienie przyczyniają się do tworzenia bardziej zrównoważonych i ekologicznych rozwiązań w branży opakowaniowej. W 2022 roku w Brukseli zajął trzecie miejsce podczas konkursu „The Blue Sky Young Researchers Innovation Awards”, gdzie podczas wystąpienia „Thermomodernization of the corrugated cardboard production process” opowiedział o innowacyjnych rozwiązaniach, które znajdują zastosowanie w czasie bieżącym, przyczyniając się już dzisiaj do wymiernych korzyści zarówno dla środowiska jak i ekonomicznego rachunku. Prywatnie pasja dla niego niejedno ma imię. Uwielbia usprawniać procesy. Interesuje się literaturą okresu wojennego, a w wolnym czasie gra na perkusji i gitarze oraz w koszykówkę i piłkę nożną.

Magdalena Jesionka
Magdalena Jesionka
Samodzielna SPecjalistka do spraw PRZEPŁYWU MATERIAŁÓW
MAN TRUCKS
Władysław Tokarz
Władysław Tokarz
Kierownik Działu logistyki
Man Trucks Sp. z o.o.

Absolwent Politechniki Krakowskiej im Tadeusza Kościuszki, wydział eksploatacji pojazdów. Ponad trzydziestoletnie doświadczenie w zarządzaniu branża  Automotive. Wdrażanie systemów zintegrowanych systemów zarządzania.
Od dwóch lat w logistyce MAN Trucks dział Materialwirtschaft- zarządzanie logistyką materiałową i wysyłką pojazdów gotowych oraz współpracą z zewnętrznym operatorem logistycznym – Inhouse Logistics.

Maciej Błaszak
Prof. UAM dr hab. Maciej Błaszak
UNIWERSYTET ADAMA MICKIEWICZA
INSTYTUT FILOZOFII

Profesor  UAM dr hab. Maciej Błaszak.  Kognitywista. Z wykształcenia biolog i filozof, pracownik Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Zainteresowania: zastosowania kognitywistyki i psychologii poznawczej w badaniach zachowań rynkowych. Prowadzi szkolenia dla policjantów i wyższej kadry menedżerskiej.

Krzysztof Trześniewski
Krzysztof Trześniewski
PREZES ZARZĄDU
DIERA

Lider dawnej firmy Promexim, który pełnił bardzo ważną rolę w tej firmie. Jest także założycielem i prezesem firmy Frans Maas Polska, którą kierował i zarządzał przez wiele lat, aż do momentu, gdy firma została przejęta przez DFDS. Po tym wydarzeniu został założycielem i prezesem firmy Diera, która kontynuuje tradycję firmy Promexim. W ten sposób wniósł swoje wieloletnie doświadczenie i wiedzę z dziedziny logistyki i transportu do nowego przedsięwzięcia i kontynuuje prowadzenie biznesu w sposób, który odpowiada wartościom i filozofii jej właściciela.

Zgody udzielam dobrowolnie i mam prawo udzieloną zgodę cofnąć w każdym czasie (dane przetwarzane są do czasu cofnięcia zgody). Zostałem poinformowany o prawie żądania dostępu do moich danych, ich zmiany, usunięcia oraz ograniczenia przetwarzania. Administrator przetwarza dane zgodnie z Polityką Prywatności.