PROGRAM 2021

Poniżej szczegółowy program tegorocznej Trendowni. Rozwiń poszczególne tytuły i dowiedz się więcej.

Dzień 1 - 15 września
Adam Błuś
Eurologistics – wydawca
Marek Jędra
Quantum software
15 minut
sala główna
Dr Daniel Chudzik
KILARGO
Streszczenie

Ceny surowców i opakowań drogie jak nigdy dotąd –  czy możemy się spodziewać w najbliższym czasie stabilizacji? Przyczyny drastycznych podwyżek. Czy problem leży tylko w Azji i spekulacji chińskich fabryk? Jak zarządzać ceną kontraktową na niestabilnym rynku? Jak długo klienci są wstanie akceptować podwyżki? Kiedy odrobimy zaległości w zakresie skracania łańcuchów dostaw? Czy w Europie można być niezależnym od importu z Chin?  

30 minut
sala główna
Katarzyna Rybicka, Marcin Chybiak
WALSTEAD CENTRAL EUROPE
Prof. AGH dr hab. inż Jerzy Duda
Akademia Górniczo-hutnicza
Daniel Kubek
Politechnika Krakowska
Streszczenie

Czy możliwe jest połączenie istniejących w zakładzie maszyn z inteligentnymi robotami czy wózkami autonomicznymi? Jak zapewnić synchronizację “starego” z “nowym”?  W jaki sposób można pozyskiwać i przesyłać dane z istniejących obiektów fizycznych?  Cyberfizyczne modele tylko “na papierze”, w chmurze czy w rzeczywistości? Jak optymalizować koszty procesów logistycznych mając jednocześnie na uwadze aspekty środowiskowe? Jak przekonać pracowników do “współpracy” z robotami i jednocześnie zapewnić ich, że nie zostaną przez nie zastąpieni? 

CFPL  – unikatowa cyber-fizyczna platforma logistyczna. Poznaj flagowy projekt oraz szanse i ryzyka jakie ze sobą niesie.

30 minut
sala główna
Zbigniew Smyczyński
P3 LOGISTIC PARKS
Streszczenie

Czy trendy, które jeszcze nie tak dawno wydawały się futurystyczną wizją rynku logistycznego stają się dziś realnym scenariuszem funkcjonowania wielu firm? W jakim stopniu światowe tendencje wpływają na polski rynek i które z nich mają szansę zagościć u nas na stałe? Dokąd nas to zaprowadzi i jaka będzie przyszłość branży?

30 minut
sala główna
Przerwa kawowa
30 minut
teren hotelu
Patryk Grzelak
Interlan
Streszczenie

Wiele przedsiębiorstw nadal planuje transporty ręcznie bazując przede wszystkim na doświadczeniu planistów. Podczas prezentacji zastanowimy się, czy takie podejście do procesu planowania jest optymalne. Może warto poszukać nowych rozwiązań, które będą bardziej skuteczne i efektywne? Czy wiesz, że dysponując rzetelnymi danymi możesz wdrożyć zaawansowany algorytm optymalizacji, który w procesie planowania pojazdów przeanalizuje wszystkie możliwe rozwiązania i wybierze najlepsze, uwzględniając również narzucone ograniczenia? Zapraszam do aktywnego udziału w prezentacji.

30 minut
sala główna
Ekologia w magazynach i obiektach produkcyjnych.
UCZESTNICY DEBATY:
– Maciej Krawiecki – 7R
– Katarzyna Ostojska – Raben Logistics Polska
– Zbigniew Smyczyński – P3 Logistic Parks
– Piotr Wąs – SPACEFACTORY
– Michał Zięba – HANTON Szalc Zięba & Partnerzy
Streszczenie

Rozwiązania ekologiczne na polskim rynku powierzchni magazynowych stanowią wyraźny trend. Nowe magazyny i fabryki coraz mocniej wpisują się w rozwój zrównoważonego budownictwa. Jest to niezwykle istotne w obliczu niekorzystnych zmian klimatu na świecie. Podobnie jak ma to miejsce w przypadku biurowców – certyfikacja ekologiczna budynków magazynowych i przemysłowych systematycznie staje się w Polsce rynkowym standardem. Jeszcze do niedawna stosowanie rozwiązań przyjaznych środowisku nie było zbyt popularne, bo oznaczało to dodatkowe wydatki. Niekorzystna relacja pomiędzy kosztem a potencjalnymi korzyściami wynikającymi z użytkowania powierzchni, nie mogła przekonać najemców skoncentrowanych na najmach krótkoterminowych. Obiekty przyjazne środowisku, o specyfikacji przekraczającej standard rynkowy, przez wiele lat nie były popularne. Na szczęście z biegiem czasu takie rozwiązania zyskały na znaczeniu. Powodem są przede wszystkim realne oszczędności dla najemców i deweloperów i zdecydowanie niższe koszty użytkowania obiektów tego typu.

W debacie wezmą udział przedstawiciele rynku Real Estate którzy wskażą najpopularniejsze rozwiązania ekologiczne oraz kierunki i trendy w budownictwie dzięki którym firmy będą mogły sprostać nowym wyzwaniom zero emisyjności. Wyjaśnią pojęcia zielonych certyfikatów a także wskażą rachunki ekonomiczne i płynące z nich oszczędności w zakresie kosztów użytkowania jak i samej budowy nowoczesnych ekologicznych obiektów  w oparciu o ekologiczne technologie budowlane.

30 minut
sala główna
Artur Zbroja
Allegro
Streszczenie

1. Gigantyczna ilość ofert, artykułów i zamówień w e-commerce. Jakie to wyzwanie logistyczne dla branży i czy technologia potrafi pomóc nad tym zapanować?

2. Zarządzanie zamówieniami w peakach.

3. Współpraca z Partnerami logistycznymi w planowaniu dostaw.

4. Jaki wpływ na krótko- i średnioterminowe planowanie dostaw do klientów ma obserwacja trendów zakupowych? Czy każdy trend warto dokładnie analizować?

5. Czy skala zjawiska z jaką  ma  do czynienia „marketplace”  pozwala na lepsze planowanie dostaw do klienta i tym samym lepszą skuteczność?

6. E-commerce sprzedaje niemal wszystko. Jaki wpływ na wybór dostawcy ostatniej mili ma rodzaj asortymentu. Czy to znaczące utrudnienie we współpracy z kurierami?

7. Czy każda kolejna godzina skrócenia czasu dostawy, jako element rynkowej przewagi, to kolejna porcja zaawansowanej technologii, czy może bardziej innowacyjnych metod organizacji dostaw?

8. Czy dostawy do maszyn paczkowych  to jedynie fragment zdywersyfikowanej oferty dostaw według preferencji, czy raczej trend, który wymusi standardy w całym e- i m-commerce?

30 minut
sala główna
Przerwa obiadowa
90 minut
restauracja konferencyjna
Rafał Juraszek
Pratt & Whitney Poland
Streszczenie

Strategia organizacji podążyła w kierunku integracji procesów zakupowych dla 4 spółek należących do grupy Pratt&Whitney. W prezentacji zostaną przedstawione powody integracji, sposoby zarządzania, metody budowania i motywowania zespołów oraz osiągnięte cele.

30 minut
sala główna
Mateusz Urban
Oxford Economics
Streszczenie

Po kilkunastu latach względnego spokoju, inflacja powróciła na czołówki gazet i do codziennych dyskusji ekonomicznych tak w krajach Zachodu, jak i w Polsce. Czy rekordowo wysoka dynamika wzrostu cen w gospodarce pozostanie wysoka w najbliższych latach? Czy grozi nam powtórka ze stagflacją z lat 70. ubiegłego wieku? Gdzie w tej całej układance są dzisiejsze rządy i banki centralne? W końcu, jak można obronić się przed konsekwencjami galopujących cen?

30 minut
sala główna
Mariusz Przekopowski, Marek Żbikiewicz
KAUFLAND
Streszczenie

Rozwój technologii jest nieuniknionym zjawiskiem współczesnego świata. Jakie czynniki wpływają na tempo wdrażania automatyki? Czy automatyka to tylko korzyści? Z jakim wyprzedzeniem należy planować inwestycje? Czy pełne zastąpienie ludzi jest możliwe do zrealizowania? Odpowiedzi na te i inne pytania zostaną udzielone w trakcie prezentacji Centrum Dystrybucyjnego Kaufland w Woli Krzysztoporskiej, przykładu magazynu hybrydowego, który w ramach planowanego rozwoju znajduje się w połowie drogi pomiędzy przeszłością a przyszłością rozwoju branży logistycznej. Wykładowcy będą przekonywać do tego, że nie należy się bać przyszłości, tylko się na nią odpowiednio przygotować.

30 minut
sala główna
Marcin Kalisiak
ZEBRA TECHNOLOGIES
Streszczenie

Fetch Robotics częścią Zebra Technologies. Roboty autonomiczne (AMR) doskonale uzupełniają ekosystem mobilnych rozwiązań magazynowych a model biznesowy ich wdrożenia pozwala na realizację nowatorskich projektów bez poważnych inwestycji. Mariaż technologiczny robotyki i nowoczesnych urządzeń mobilnych pozwoli zrealizować prawdziwie inteligentną automatyzację.

20 minut
sala główna
Prof. UAM dr hab. Maciej Błaszak
UNIWERSYTET ADAMA MICKIEWICZA
INSTYTUT FILOZOFII
Streszczenie

Gracze rynkowi dążą do maksymalnych finansowych zwrotów z minimalnych finansowych inwestycji. Podobnie mózg dąży do maksymalnej emocjonalnej euforii z minimalnej społecznej inwestycji. „Irracjonalna wybujałość” (irrational exuberance – Alan Greenspan 1996) opisuje zatem nie tylko zaburzoną relację między rzeczywistą a postrzeganą wartością akcji (rynek), ale także zaburzoną relację między światem postrzeganym a światem realnym (mózg). Jeśli albo mózg, albo rzeczywistość odejdą zbyt daleko od swojego naturalnego stanu, potrzebna jest rekalibracja związków mózg-zachowanie. Jeśli rekalibracja nie nastąpi, mózg zaczyna przypisywać niewłaściwe wartości zachowaniu i światu wokół nas – czasami z tragicznymi konsekwencjami.

Wystąpienie zaprezentuje genezę baniek emocjonalnych mózgu, będących odpowiednikiem baniek spekulacyjnych wolnego rynku. Podkreślona zostanie rola uczenia się opartego na wysiłku (effort-based learning), dzięki któremu mózg buduje adaptacyjne predykcje (action-outcome contingencies), niezbędne do prowadzenia biznesu i radzenia sobie z ludźmi.

30 minut
sala główna
trendownia-home-page-icon-02
Pokaz autonomicznych robotów mobilnych
Networking
175 minut
teren hotelu
Uroczysta kolacja połączona z bankietem.

Wspólna kolacja oraz uroczysty bankiet dla wszystkich uczestników Trendowni.

5 godzin
sala bankietowa
Dzień 2 - 16 września
Kawa powitalna
30 minut
teren hotelu
Prof. dr hab. Wojciech Paprocki
SZKOŁA GŁÓWNA HANDLOWA
INSTYTUT INFRASTRUKTURY, TRANSPORTU I MOBILNOŚCI
Streszczenie

W 2019 r. brutalnie rozwiały się marzenia, że na ulice miast i drogi całego świata wyjadą pojazdy autonomiczne (level 5). Miliardy dolarów wydane na ten projekt nie przyniosły oczekiwanego efektu, gdyż przygotowane rozwiązania sztucznej inteligencji okazały się zbyt zawodne, aby człowiek mógł opuścić fotel kierowcy. Wydaje się, że w trzeciej dekadzie XXI w. możliwe będzie wprowadzenie do użytku pojazdów „trochę-autonomicznych” (level 4). Szczególnie duże oczekiwania dotyczą samochodów ciężarowych. Tylko czy to, co będzie możliwe technicznie, zostanie zaakceptowane społecznie oraz przyniesie pożytki biznesowe? Czy można zawierzyć tym samym specjalistom, którzy przed 2019 r. obiecywali, że skonstruują ‘autonomous vehicle level 5’, a teraz zapowiadają wprowadzenie do eksploatacji ‘level 4’?
Spróbujmy znaleźć odpowiedzi na te pytania.

30 minut
sala główna
Janusz Pieklik
Business Global Consulting
Streszczenie

Czy będziemy jeszcze potrzebni za dziesięć, dwadzieścia, trzydzieści lat? Jaki jest plan świata informatyki, automatyki na pozbycie się człowieka z hali produkcyjnej i magazynu? Czy człowiek w ogóle chce pracować w magazynie?  Jaki jest plan sztucznej inteligencji na zastąpienie człowieka? Czy sztuczna inteligencja nauczy się  jak myśli człowiek? Czy będzie kreatywna? Co będziemy robić w przyszłości? Czy roboty założą związki zawodowe? O magicznej podróży do przyszłości, być może wcale nie tak odległej.

30 minut
sala główna
Dr Paweł Trębicki
IKEA
Streszczenie

Wielki szlem dla managerów,  kto zgarnie główną pulę nagród, czy komercyjna jazda autonomiczna ma już miejsce oraz o tym, gdzie ukryte są przewagi konkurencyjne w transporcie.

30 minut
sala główna
Cyfrowo wykluczeni w transporcie (na własne życzenie?)
UCZESTNICY DEBATY:
– Tomasz Hatala – QUANTUM SOFTWARE
– Dariusz Słowiakowski – LTP LOGISTYKA
– Jacek Tarkowski – TRANS.EU-GROUP
– Paweł Trębicki – IKEA
Streszczenie

Wykluczeniem cyfrowym zwykło się nazywać sytuację osób, które nie posiadają dostępu do Internetu, komputerów czy smartfonów. Do grupy tej zaliczyć możemy również tych,  którzy nie nabyli umiejętności sprawnego poruszania się w cyfrowym świecie. Firmy są w nieco innej sytuacji, ponieważ niemal wszystkie posiadają odpowiednie urządzenia, oprogramowanie i dostęp do Internetu. Jednak czy możemy na tej podstawie stwierdzić, że prowadzony przez nie biznes jest cyfrowy? Przedsiębiorstwa związane z transportem, wymieniają elektronicznie ogromne ilości danych operacyjnych i finansowych, korespondują ze sobą i prowadzą spotkania za pomocą cyfrowych platform. Czy jednak sam ten fakt powoduje, że branża transportowa jest wystarczającym zakresie cyfrowa? A może w biznesie cyfryzacja oznacza zupełnie inne kompetencje i umiejętności? Czy wiemy jak powinna wyglądać dojrzała cyfrowo firma transportowa?

W debacie wezmą udział przedstawiciele firm informatycznych dostarczających zaawansowane rozwiązania dla logistyki oraz przedstawiciele firmy spedycyjnej i firmy załadowczej. W panelu poruszane będą aspekty różnego poziomu cyfryzacji.

30 minut
sala główna
Przerwa kawowa
30 minut
teren hotelu
Donata Hermann-Marciniak
NIEZWALNIAM.PL
Mariusz Gerałtowski
PSML
Streszczenie

Jak zaradzić kryzysowi dostępu do zasobów ludzkich? Dlaczego nie nadrabiać braku ilości – jakością i elastycznością? Kształcenie i generowanie absolwentów na zamówienie biznesu oraz współdzielenie na umowie o pracę to proponowane remedia na to wyzwanie. Budujemy na naszych wspólnych doświadczeniach w ramach Top Young 100. Zapraszamy do współpracy w celowym zacieśniania współpracy z systemem edukacji i uczestniczenia w otwartym rynku pracy.

15 minut
sala główna
Monika Głębocka, Magdalena Kocot
PSML
Streszczenie

Business case obejmował stworzenie narzędzia wspierające codzienną pracę osoby w dziale zakupów – mechanizmu do prezentacji zagregowanych danych o dostawcach. Wynikiem prac jest powstały dashboard, oparty o przedstawione przez przedsiębiorstwo dane.

15 minut
sala główna
Wiktor Lasowy
Sonko
Streszczenie

Wąskie gardła w dostawach kontenerowych – dlaczego nie pracujemy nad alternatywnymi rozwiązaniami? Czy w czasach pandemii są reguły – zasady? Efekt ketchupu i domina w dostawach kontenerowych. Łańcuchy dostaw: poszarpane, poprzerywane, skracane, spanikowane. Szansa dla nowego? Jakiego? Dlaczego nienormalność była normalnością? Tendencje i obłędny wzrost stawek frachtów morskich.

30 minut
sala główna
Prof. Dr hab. Piotr Płoszajski
SZKOŁA GŁÓWNA HANDLOWA
KATEDRA TEORII ZARZĄDZANIA
Streszczenie

O narzędziach jakich potrzebuje świat, aby radzić sobie z kontrolowaniem wielkich systemów złożonych, o wielopoziomowych i długich związkach przyczynowych. Ludzka inteligencja, przy wszystkich swoich zaletach, jest do tego niewystarczająca, a wspomaganie jej tzw. sztuczną inteligencją w jej obecnej formie – rozczarowujące. Potrzebujemy „prawdziwej” SI, w jakimś sensie porównywalnej z ludzką. Zastanówmy się nad jej potencjalnymi skutkami na wypadek, gdyby nam się to kiedyś udało.

60 minut
sala główna
Obiad kończący Trendownię
60 minut
restauracja konferencyjna

PARTNERZY 2021

Partnerzy Trendowni 2021

Partnerzy strategiczni
Partnerzy
Partnerzy mediowi
SZUKAJ NA STRONIE
ODWIEDŹ NAS NA FB
FAQ

Trendownia adresowana jest do menedżerów i dyrektorów, którzy odpowiedzialni są w firmach za obszar produkcji lub logistyki. Trendownia to również doskonałe miejsce dla wielu członków zarządów, którzy w swoich decyzjach chcą uwzględniać najnowsze trendy w gospodarce. Zamiarem organizatorów jest omówienie najbardziej aktualnych trendów w gronie ekspertów.

Staramy się oddać głos przedstawicielom firm oraz świata nauki, którzy na co dzień sięgają po najnowsze trendy lub sami je wyznaczają. Trendy w produkcji i logistyce, widziane okiem praktykujących ekspertów z danych dziedzin, są więc tematem przewodnim konferencji.

Trendownia to między innymi integracja środowiska menedżerów logistyki i produkcji. Dwa dni wykładów, część ekspozycyjna, uroczysta kolacja, bankiet oraz konkursy, sprzyjają atmosferze nawiązywania nowych kontaktów oraz podtrzymywania starych dobrych przyjaźni.

Trendownia 2021 logo
© Trendownia 2021
Adam Błuś
Eurologistics
Wydawca

Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu na kierunku Zarządzanie i Marketing specjalizacja Transport i Logistyka. Odpowiedzialny za stworzenie czasopism branżowych: Eurologistics, Truck&Business Polska, Flota Auto Biznes, Logistyka Produkcji. Współtwórca opiniotwórczych w środowisku TSL programów badawczych „Operator Logistyczny Roku”, „Produkt Innowacyjny dla Transportu, Logistyki i Produkcji”, „Supply Chain Designer”. Pomysłodawca oraz twórca portalu społecznościowego „Log24.pl” kierowanego dla środowiska menedżerów logistyki, zarządzania łańcuchem dostaw, zakupów i produkcji. Autor wielu popularnych programów konferencyjnych.

trendownia-jedra-marek-400
Marek Jędra
Quantum Software

WIceprezes Zarządu

Współzałożyciel i wiceprezes zarządu Quantum software S. A., spółki specjalizującej się w narzędziach informatycznych wspomagających zarządzanie łańcuchem dostaw. Pełni również funkcję członka zarządu Quantum Qguar Sp. z o. o.. W latach dziewięćdziesiątych minionego wieku, szlify informatyczno-logistyczne zdobywał w dużych międzynarodowych firmach w Niemczech. Od 1997 roku mocno zaangażowany w rozwój polskiej logistyki oraz promocję zaawansowanych rozwiązań IT dla sieci dostaw. Swoje zainteresowania koncentruje wokół nowych technologii oraz nowych modeli biznesowych. Wolny czas lubi spędzać z książką. Wiele inspiracji do działań czerpie ze świata przyrody.

trendownia-chudzik-daniel-400
Dr Daniel Chudzik
Kilargo
Członek Zarządu

Członek zarządu, dyrektor operacyjny Kilargo Sp. z o.o., prezes zarządu Kilargo GmbH, absolwent Programu Executive MBA na Uniwersytecie Łódzkim, doktor nauk ekonomicznych. Doświadczenie zawodowe w branży logistycznej zdobywał od 1998 roku, pracując w Tesco Polska Sp. z o.o. zarówno w placówkach sprzedażowych, jak i centrali firmy. Był bezpośrednio odpowiedzialny za otwarcie pierwszego w Polsce magazynu centralnego art. mrożonych dla sieci handlowej super i hipermarketów. Od 2003 roku, przez okres ponad czterech lat, był odpowiedzialny za prowadzenie magazynu centralnego artykułów mrożonych dla sieci handlowej Tesco Polska Sp. z o.o., Geant Polska Sp. z o.o. oraz Real Sp. z o.o., jako menedżer logistyki w McLane Polska Sp. z o.o. Następnie na stanowisku dyrektora operacyjnego w Yarden Polska Sp. z o.o. / Rauch GmbH odpowiedzialny za operacje logistyczne i produkcję. Od września 2008 roku związany z firmą Kilargo Sp. z o.o., gdzie jest odpowiedzialny za kierowanie departamentem operacyjnym.

Katarzyna Rybicka
Walstead Central Europe
WICEprezes Zarządu

Wiceprezes odpowiedzialna za dostarczanie usług i rozwiązań, w tym R&D. Przez lata pełniła kierownicze role w produkcji, dystrybucji i sektorze finansowym, jako Kierownik ds. Strategii, Innowacji i Projektów. Zaangażowana w największe projekty związane z transformacją sektora finansowego w Polsce, a także doświadczona w branży FMCG. Zwyciężczyni Nagrody Innowacji Sprzedaży w  2013 roku w Polish National Sales Awards contest.

Marcin Chybiak
Marcin Chybiak
Dyrektor Logistyki i Dystrybucji
WALSTEAD CENTRAL EUROPE

Absolwent Politechniki Krakowskiej (Transport i Logistyka) oraz Wyższej Szkoły Zarządzania i Bankowości w Krakowie (Psychologia w biznesie). Menager logistyki z kilkunastoletnim doświadczeniem na różnych stanowiskach w branży TSL. Od kilku lat wykładowca w Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie.  Pracując u czołowych operatorów logistycznych odpowiadał między innymi za operacje, sprzedaż oraz kontroling jakościowy i finansowy. Obecnie Dyrektor ds. logistyki i dystrybucji w firmie Walstead Central Europe.

Prof. AGH dr hab. inż. Jerzy Duda
Akademia Górniczo-Hutnicza
Katedra Informatyki Stosowanej

Profesor w Katedrze Informatyki Stosowanej na Wydziale Zarządzania Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Wykonawca wielu projektów z zakresu informatyki i zarządzania produkcją, w tym finansowanych przez Unię Europejską. Obecnie kierownik zespołu naukowo-badawczego w projekcie POIR dla Walstead Central Europe. Autor dwóch zgłoszeń patentowych oraz kilkudziesięciu publikacji z zakresu zarządzania produkcją, optymalizacji, sztucznej inteligencji i zastosowań informatyki w przemyśle. Członek IEEE Computational Intelligence Society oraz EU/ME The Metaheuristics Community.

Daniel Kubek
Politechnika Krakowska
Katedra Systemów Transportowych

Adiunkt w Katedrze Systemów Transportowych Politechniki Krakowskiej. Główny obszar badań to modelowanie i symulacja systemów transportowo-logistycznych z uwzględnieniem technik optymalizacyjnych. Autor kilkunastu publikacji z zakresu wykorzystania optymalizacji w transporcie i logistyce. Wykonawca projektów finansowanych w ramach POIR. Obecnie realizuje projekt dotyczący stworzenia cyber-fizycznej platformy logistycznej w firmie poligraficznej, której jest współpomysłodawcą.

Zbigniew Smyczyński
P3 Logistic Parks
Senior Leasing Manager

Zbigniew Smyczyński ma ponad dziesięcioletnie doświadczenie na rynku nieruchomości. Nim dołączył do P3,  pracował w firmie Prologis jako Leasing Manager, a wcześniej także w agencji doradczej CBRE, gdzie zajmował stanowisko Property Negotiator. Jest absolwentem kierunku Bankowość, Ubezpieczenia oraz Rynki Kapitałowe, na którym uzyskał tytuł magistra. Posiada także licencję zarządcy nieruchomości i pośrednika w obrocie nieruchomościami oraz międzynarodowy tytuł CCIM (Dyplomowanego Specjalisty Inwestycji Komercyjnych na Rynku Nieruchomości).

Patryk Grzelak
InterLAN

Patryk od ponad 15 lat związany jest z firmą InterLAN, która dostarcza wyspecjalizowane rozwiązania IT dla branży transportowo-spedycyjnej i logistycznej. W interLAN pełni funkcję dyrektora zarządzającego oraz realizuje działania związane z projektowaniem i rozwojem systemu SPEED. W swojej pracy ceni różnorodność podejmowanych zagadnień i możliwość ciągłego rozwoju.

Maciej Krawiecki
7R

Jako Head of Leasing w 7R, Maciej stoi na czele departamentu odpowiedzialnego za działania związane z wynajmem powierzchni przemysłowych i magazynowych w parkach logistycznych oraz magazynach miejskich 7R City Flex Last Mile Logistics w całej Polsce. Specjalnie wyodrębniony w zespole Macieja dział BTS koncentruje się na dostarczaniu elastycznych rozwiązań, które powstają w odpowiedzi na specyficzne wyzwania klientów z różnych branż. Pod przewodnictwem Macieja deweloper 7R wynajął w ubiegłym roku około 300 000 mkw. powierzchni w ramach 43 zawartych umów, co stanowi 45-procentowy wzrost rok do roku. Według danych JLL podsumowujących rok 2019, firma znalazła się na drugim miejscu w Polsce (osiągając 11-procentowy udział w rynku) pod względem wynajętej powierzchni magazynowej netto. Z rynkiem nieruchomości komercyjnych związany od 2008 roku. Do 7R dołączył w 2018 roku jako Leasing Director, a od grudnia 2019 pełni funkcję Head of Leasing. Wcześniej pracował jako Senior Developmment Manager w Cushman & Wakefield oraz Panattoni Europe, gdzie odpowiadał za komercjalizację parków logistycznych na terenie całego kraju. Absolwent Wyższej Szkoły Turystyki i Rekreacji oraz Akademii Leona Koźmińskiego. Wyczynowo trenował piłkę ręczną w barwach Warszawianki, KPR Legionowo i AZS AWF Warszawa.

Katarzyna Ostojska
Menedżer ds. Marketingu

Raben Logistics Polska

Absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Na początku kariery związana z branżą budowlaną i konstrukcjami stalowymi. Po kilku latach postanowiła sprawdzić co dzieje się w halach, które stawiała jej firma i zmieniła branżę na logistyczną. Od zawsze związana z marketingiem, usługami i B2B, a od kilku lat także ze społeczną odpowiedzialnością biznesu. Od 2016 roku odpowiedzialna za planowanie i realizację zrównoważonej strategii marketingowej w Raben Logistics Polska, największej ze spółek Grupy Raben- jednocześnie koordynując działania CSR tej firmy. Jej misją jest uświadamianie wszystkim, że ludzi dookoła należy traktować w taki sposób, w jaki sami chcemy być traktowani.

Piotr Wąs
SpaceFactory Holding
Dyrektor Zarządzający

Ekspert rynku nieruchomości komercyjnych z 20-letnim  doświadczeniem zawodowym, zdobytym w krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Doświadczenie zawodowe Piotra obejmuje m.in.: szereg projektów doradczych świadczonych na rzecz użytkowników nieruchomości i inwestorów korporacyjnych, tworzenie i realizację biznesplanów, wynajem nieruchomości komercyjnych, analizy zyskowności inwestycji, realizacje inwestycji nieruchomościowych, opiniowanie projektów inwestycyjnych, pozyskiwanie terenów inwestycyjnych, zarządzanie projektami, aktywami i przedsiębiorstwami w krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Piotr przyczynił się do realizacji projektów nieruchomościowych o łącznej powierzchni użytkowej budynków wynoszącej ponad 1,5 mln m2Przed SpaceFactory zajmował stanowiska: Leasing and Development Director (Poland) w P3 Logistic Parks, CEE Leasing Director i Członek Zarządu w licznych spółkach celowych Parkridge CEE, Leasing Manager w ProLogis, Leasing Director na Europę Środkową w Parkridge CE Developments i Senior Property Consultant w DTZ. Ukończył Stosunki Międzynarodowe (Specjalizacja Ekonomiczna) na Uniwersytecie Warszawskim, posiada tytuły: MRICS (nadany przez Royal Institution of Chartered Surveyors, UK) oraz CCIM (nadany przez CCIM Institute, USA).

Michał Zięba
Partner Zarządzający

HANTON Szalc Zięba & Partnerzy

Partner zarządzający w kancelarii prawnej HANTON Szalc Zięba & Partnerzy. Radca prawny po ukończonej aplikacji radcowskiej w OIRP Warszawa.

Specjalizuje się w obsłudze prawnej sektora transportu i logistyki, infrastruktury, budownictwa. Jego doświadczenie obejmuje również obszar ubezpieczeń i likwidacji szkód w transporcie drogowym i kolejowym. Doradza przedsiębiorstwom intermodalnym oraz spedytorom w rozwiązywaniu kluczowych problemów na styku prawa i biznesu.  Doktorant na Wydziale Transportu Politechniki Warszawskiej w obszarze interoperacyjności systemu kolei i zarządzania ryzykiem. Prelegent w licznych konferencjach branżowych oraz wykładowca na uczelniach wyższych. Reprezentował Polskę w strukturach Rady Zarządzającej Agencji Kolejowej UE, NSA Network oraz jako ekspert Komisji Europejskiej doradzając Ministerstwu Transportu Ukrainy.

Artur Zbroja
Allegro.pl
Dyrektor Projektów Logistycznych
Rafał Juraszek
European Supply Chain Office
PRATT & WHITNEY

Procurement Director

Absolwent Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz Politechniki Poznańskiej, Wydziału Informatyki i Zarządzania – specjalność Logistyka. W ciągu 17 letniej kariery w  Pratt & Witney Kalisz, uzyskał wysokiej klasy specjalizację w  kreowaniu  strategii  w    zakresie  zakupów  i  logistyki. Wdrożył globalne projekty w obszarze General Procurement ukierunkowane na redukcję kosztów oraz usprawniania procesów. Bierze udział w projektach naukowych i konsultingowych w procesie benchmarkingu międzynarodowej korporacji  UTC obejmującej zarządzanie systemami logistycznymi. Bogate doświadczenia zdobywał na stanowiskach kierowniczych oraz dyrektorskich. Uczestniczył w projektach logistycznych w zakresie logistyki redukcji odpadów. Pasjonuje się zarządzaniem łańcuchem dostaw specjalizując się w innowacyjnym rozwiązywaniu problematyki z obszaru zakupów, logistyki,  wdrażania systemów informacyjnych, projektowania magazynów, przepływów i controlingu.

Mateusz Urban
Mateusz Urban
Analityk Makroekonomiczny
Oxford Economics

Mateusz Urban – ekonomista, absolwent University of Nottingham i Duke University na kierunku ekonomii politycznej, zwycięzca VII edycji Konkursu Młody Ekonomista (2018) i zdobywca drugiej nagrody w międzynarodowym ekonomicznym konkursie im. Verona Smitha (2019). Obecnie pracuje jako analityk makroekonomiczny Oxford Economics we Frankfurcie, w przeszłości zdobywał doświadczenie w bankach i instytucjach badawczych w Londynie i Warszawie. Stale współpracuje z Dobrym Radiem, gdzie uczestniczy w przygotowaniu audycji gospodarczych. Prowadzi również działalność publicystyczną (jego komentarze były publikowane m.in. w „Rzeczpospolitej”) i edukacyjną w zakresie ekonomii.

Mariusz Przekopowski
Kaufland
Dyrektor Działu Operacyjnego w Centrum Dystrybucyjne Kaufland Wola Krzysztoporska

W Centrum Dystrybucyjnym Kaufland w Woli Krzysztoporskiej zatrudniony od 2007 r. na stanowisku Dyrektora Działu Operacyjnego odpowiedzialnego za  obszar artykułów niechłodzonych. W swojej dotychczasowej karierze w firmie Kaufland uczestniczył aktywnie w projektach  konsolidacji oraz automatyzacji powierzchni magazynowych. Pragmatyk z bogatym doświadczeniem w dziedzinie zarządzania dużymi zespołami pracowników (aktualne zatrudnienie w podległym dziale przekracza 300 osób).  

Marek Żbikiewicz
Kaufland
Dyrektor Działu Systemów Automatycznych - Centrum Dystrybucyjne Kaufland Wola Krzysztoporska

Absolwent Wydziału Elektroniki i Telekomunikacji Politechniki Wrocławskiej. W branży szeroko pojętej automatyki przemysłowej od ponad 20 lat (m.in. Satchwell Control Systems, Invensys Building Systems, Distech Controls). W Centrum Dystrybucyjnym Kaufland w Woli Krzysztoporskiej od 11 lat. Do lipca 2021 jako Dyrektor Działu Technicznego odpowiedzialny za cztery obszary: Technika Magazynowa (instalacje magazynowe), Warsztat Wózków Widłowych (flota ok. 2200 wózków), Instalacje Automatyczne (HRL, AKL, PPA oraz TiKo – aktualnie w trakcie testów) oraz Utrzymanie Czystości na terenie CD. Od lipca 2021 – Dyrektor Działu Systemów Automatycznych. Prywatnie – muzykujący pasjonat turystyki motocyklowej.

Marcin Kalisiak
ZEBRA TECHNOLOGIES
Senior Sales Engineer

Inżynier Sprzedaży w Zebra Technologies. Wspiera klientów z obszarów Transportu i Logistyki oraz sektora publicznego w planowaniu i wdrażaniu inwestycji w nowoczesne mobilne technologie, zwiększające efektywność i produktywność działań i procesów biznesowych. Dostarcza praktycznej wiedzy o portfolio produktów i rozwiązań partnerom biznesowym firmy Zebra Technologies.

trendownia-blaszak-maciej-400
Prof. UAM dr hab. Maciej Błaszak
UNIWERSYTET ADAMA MICKIEWICZA
INSTYTUT FILOZOFII

Profesor  UAM dr hab. Maciej Błaszak.  Kognitywista. Z wykształcenia biolog i filozof, pracownik Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Zainteresowania: zastosowania kognitywistyki i psychologii poznawczej w badaniach zachowań rynkowych. Prowadzi szkolenia dla policjantów i wyższej kadry menedżerskiej.

trendownia-paprocki-wojciech-400
Prof. dr hab. Wojciech Paprocki
SZKOŁA GŁÓWNA HANDLOWA
INSTYTUT INFRASTRUKTURY, TRANSPORTU I MOBILNOŚCI

Prof. dr hab. Wojciech Paprocki – profesor nauk ekonomicznych,  od 1979 r. pracownik Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Zainteresowania badawcze dotyczą funkcjonowania podmiotów reprezentujących stronę popytową oraz podażową na rynku, ze szczególnym uwzględnieniem możliwości, barier i skutków implementacji technologii cyfrowych. Był aktywnym top-managerem w przedsiębiorstwach w Polsce i za granicą. Jest cenionym wykładowcą akademickim i doradcą biznesowym.

Janusz Pieklik
Business Global Consulting
Dyrektor Consultingu

Dyrektor Consultingu w Business Global Consulting. Jeden z najbardziej doświadczonych konsultantów w kraju, specjalizujący się w Lean Manufacturing, Teorii Ograniczeń i systemach informatycznych klasy ERP. Poprowadził do sukcesu ponad 300 projektów w kraju jak i zagranicą.

Inspirujący trener, transferujący wiedzę na najwyższym światowym poziomie. Zarażający pasją zarządzania i światem innowacji. Autor licznych artykułów dotyczących systemów klasy ERP, zarządzania produkcją, Kaizen, Lean Manufacturing, i Lean Logistics. Światowy pionier w podejściu zwinnych do projektów ERP, opracował autorską metodykę zarządzania projektami bazująca na podejściu zwinnym SCRUM for ERP, oraz koncepcję systemów inteligentnych IQ ERP. Projekty z jego udziałem otrzymały najwyższe krajowe wyróżnienia np. Lider Informatyki.

Wraz z rozwojem koncepcji Przemysł 4.0, w coraz szerszym stopniu wykorzystuje swoje doświadczenia do wspierania firm produkcyjnych w procesach cyfrowej transformacji. Pokazuje cienie i blaski Czwartej Rewolucji Przemysłowej i wskazuje drogę do optymalnego wykorzystania możliwości, jakie daje Przemysł 4.0.

Dr Paweł Trębicki
IKEA
BUSINESS DEVELOPMENT MANAGER AMERIKAS CATEGORY LAND

Business development manager Amerikas Category Land w Ikea. Poprzednio przez ponad 10 lat, dyrektor generalny Raben Transport oraz członek zarządu Grupy Raben. Ukończył Handel Zagraniczny w Szkole Głównej Handlowej oraz uzyskał na tej uczelni tytuł doktora nauk społecznych. Tematem jego rozprawy doktorskiej jest „Wpływ technologii Informatyczno-telekomunikacyjnych i nowych modeli biznesowych na produktywność międzynarodowego przewoźnika drogowego”. Posiada również tytuł MBA, który zdobył na ESCP Business School w Berlinie. Ponad 20-letnią karierę zawodową związał w całości z logistyką, pełniąc różne funkcje zarówno po stronie operatora, jak i Klienta. Często występuje jako prelegent na konferencjach logistycznych. Jest autorem licznych artykułów dotyczących branży TSL. Należy do Polskiego Stowarzyszenia Menedżerów Logistyki. Jest współzałożycielem Związku Pracodawców Transport i Logistyka Polska „TLP” i przez 6 lat pełnił funkcję Przewodniczącego Rady. W 2019 r. uhonorowany odznaką „Zasłużony dla transportu Rzeczypospolitej Polskiej”.

Tomasz Hatala
Prezes Zarządu

Quantum software

Absolwent Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie na kierunku Informatyka, specjalizacja Sztuczna inteligencja. Współzałożyciel i prezes zarządu Quantum software S. A., spółki specjalizującej się w narzędziach informatycznych wspomagających zarządzanie łańcuchem dostaw. Jako menadżer zdobywał doświadczenie w zarządzaniu inwestycjami w wielu spółkach, w tym zagranicznych, a jako informatyk jest współtwórcą koncepcji funkcjonalnych stosowanych w oprogramowaniu oferowanym przez Quantum.

Dariusz Słowiakowski
Dyrektor Działu Marketingu i Sprzedaży

LTP Logistyka

Dariusz Słowiakowski, Dyrektor Działu Marketingu i Sprzedaży LTP Logistyka sp. z o.o.

Absolwent Akademii Wychowania Fizycznego w Poznaniu.  Od czasu studiów związany z zarządzaniem zasobami ludzkimi oraz relacjami między ludźmi. Czynny sportowo. Negocjator. Pasjonat sportu i logistyki. Od 2015 roku związany z firmą LTP logistyka. Odpowiedzialny m.in. za nowe kontrakty, oraz nadzór nad ich prawidłowym przebiegiem.  Codziennie blisko planistów, spedytorów, kierowców. Praktyk.

Jacek Tarkowski
Sales Leader (VP Sales)

Trans.eu Group

Experienced executive with 25+ years of practices in general management, restructuring business process and transformation of companies’ assets, value creation for shareholders, bottlenecks reduction, investment, private equity, logistics, change management and sales.

Specialties: General Management, P&L, supply chain, change management, logistics, cost cutting/reduction, optimisation, export&import operations, M&A, interim management, purchasing, finance management, telematic, currency trading, sales, software, big data, digitalization, SaaS, seed support, project management.

Donata Hermann-Marciniak
Lider Kampanii Niezwalniam.pl
Ekspert ds. prawa pracy

Partner PSML. Ekspert ds. prawa pracy, autorka książek oraz licznych publikacji z zakresu prawa pracy. Autorka bloga, vloga oraz programu telewizyjnego „Kadry w pigułce”. Z sukcesem przekazuje swoją praktyczną wiedzę uczestnikom szkoleń z zakresu prawa pracy. W zawodzie pracuje od 15 lat, wciąż zdobywając bogate doświadczenie w dziedzinie Prawa Pracy i Ubezpieczeń Społecznych. Do tej pory pracowała w różnych przedsiębiorstwach i organizacjach, zatrudniających od kilku do ponad tysiąca pracowników, zarówno w sektorze prywatnym, jak i publicznym, w kraju oraz za granicą. Absolwentka Studiów Podyplomowych Kadry i Płace na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego.

Mariusz Gerałtowski
Prezes Zarządu PSML

Lider funkcji i organizacji, pasjonat rozwijania talentów i zespołów. Absolwent MBA z ponad 25 letnim doświadczeniem w korporacjach (P&G, Pepsico, GSK, Novartis, Fujitsu). Przez 8 lat pracował w Szwajcarii, kierując funkcją na poziomie regionu (Emerging Growth Markets, Europe) oraz globalnym. Realizował transformacyjne programy dla funkcji zakupowych, buduje i realizuje strategie dla organizacji i przedsięwzięć. Ma głęboką wiarę w kapitał ludzki i aspirację budowania z Polski centrum kompetencji łańcucha dostaw na skalę Europy. Jako prezes zarządu PSML zainicjował między innymi programy angażujące środowisko biznesowe w procesy edukacyjne czy działania na rzecz zmniejszania niepewności przy równoczesnym podnoszeniu elastyczności na runku pracy.

Monika Głębocka
PSML

Zawodowo związana z Polish Supply Management Leaders gdzie pełni funkcję lidera projektów talentowych dedykowanych dla najlepszych studentów kierunków związanych z łańcuchem dostaw. Z wielką pasją realizuje wyzwanie utworzenia pomostu pomiędzy uczelniami, studentami a realnym biznesem tak aby utalentowani młodzi ludzie mogli efektywnie wejść w karierę zawodową. Jedna z twórców badań i raportu na temat potrzeb Milenialsów wchodzących na rynek pracy, skupiona na analizie luki kompetencyjnej występującej u przyszłej kadry menedżerskiej. Absolwentka kierunków ekonomia i logistyka Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach

Magdalena Kocot
PSML - Top Young 100

Studentka studiów inżynierskich na kierunku logistyka na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach. Aktywnie działa w Kole Naukowym Logistyki DIALOG współtworząc wiele inicjatyw obejmujących tematykę łańcucha dostaw. Współautorka analizy rynku w publikacji WidlakList 2021. Koordynator Biura Projektu programu Top Young 100, organizowanego przez PSML – Polskie Stowarzyszenie Menedżerów Logistyki i Zakupów.  Chętnie angażuje się w projekty międzynarodowe takie jak Caretakers of the Environment International. Wolny czas poświęca na wszelkiego rodzaju aktywność fizyczną. Pasjonuje się dalekimi podróżami, w szczególności w kierunku wschodnim.

Wiktor Lasowy
Wiktor Lasowy
PEŁNOMOCNIK ZARZĄDU DS. ZAKUPÓW RYŻU
SONKO

Manager logistyki z kilkudziesięcioletnim doświadczeniem na różnych stanowiskach w branży budowlanej, odzieżowej i FMCG. Doświadczenie zawodowe w handlu zagranicznym i w branży logistycznej zdobywał od 1992 roku, na różnych stanowiskach kierowniczych jako osoba zarządzająca procesami i transportem międzynarodowym. Wprowadzał innowacyjne, a przy okazji zwinne łańcuchy dostaw dla swoich klientów. Ekspert z branży logistycznej, jak i nietypowej, bardzo wąskiej branży ryżowej. Doświadczenie zawodowe Wiktora obejmuje m.in: realizacje dużych projektów dostaw do znanych sieci sprzedażowych w Europie, poszukiwanie najlepszych rozwiązań w łańcuchu dostaw z Azji i Europy, usprawnienie procesów operacyjnych, redukcja czasu i oszczędność powstających kosztów. Nie lubi za dużo zmian, ale one uwielbiają jego, przez to wie o nich wiele i są dla niego pewnością codzienności. Prywatnie dumny ojciec trójki dzieci, pasjonat podróżowania, biegania na nartach i morsowania.

trendownia-ploszajski-piotr-400
Prof. dr hab. Piotr Płoszajski
SZKOŁA GŁÓWNA HANDLOWA
KATEDRA TEORII ZARZĄDZANIA

Profesor i kierownik Katedry Teorii Zarządzania w Szkole Głównej Handlowej. Założyciel i przewodniczący Rady Polsko-Japońskiego Centrum Zarządzania w SGH. Nagrodzony Nagrodą I Stopnia za Osiągnięcia Organizacyjne przez Rektora SGH w r. 2007. Autor ponad 200 publikacji, w tym kilku książek. Doradca i wykładowca w wielu korporacjach polskich i międzynarodowych, m.in.: Samsung, HP, PZU SA, PKO SA, BreBank, Millenium Bank, Kredyt Bank, Orlen, Lotos, MCX, MasterCard, Mars, Masterfood, Microsoft, UNIBEP, TP SA, Orange, Sybase, Wolters Kluwer, Eureko, P&G, McKinsey, Polbank, Fortis Bank, Expander, Three Mousquetaires, PWPW, Kompania Piwowarska, PGF, ING, Era, Lafarge i innych.

Krzysztof Trześniewski
Krzysztof Trześniewski
PREZES ZARZĄDU
DIERA

Lider dawnej firmy Promexim, który pełnił bardzo ważną rolę w tej firmie. Jest także założycielem i prezesem firmy Frans Maas Polska, którą kierował i zarządzał przez wiele lat, aż do momentu, gdy firma została przejęta przez DFDS. Po tym wydarzeniu został założycielem i prezesem firmy Diera, która kontynuuje tradycję firmy Promexim. W ten sposób wniósł swoje wieloletnie doświadczenie i wiedzę z dziedziny logistyki i transportu do nowego przedsięwzięcia i kontynuuje prowadzenie biznesu w sposób, który odpowiada wartościom i filozofii jej właściciela.

Zgody udzielam dobrowolnie i mam prawo udzieloną zgodę cofnąć w każdym czasie (dane przetwarzane są do czasu cofnięcia zgody). Zostałem poinformowany o prawie żądania dostępu do moich danych, ich zmiany, usunięcia oraz ograniczenia przetwarzania. Administrator przetwarza dane zgodnie z Polityką Prywatności.