
Ceny surowców i opakowań drogie jak nigdy dotąd – czy możemy się spodziewać w najbliższym czasie stabilizacji? Przyczyny drastycznych podwyżek. Czy problem leży tylko w Azji i spekulacji chińskich fabryk? Jak zarządzać ceną kontraktową na niestabilnym rynku? Jak długo klienci są wstanie akceptować podwyżki? Kiedy odrobimy zaległości w zakresie skracania łańcuchów dostaw? Czy w Europie można być niezależnym od importu z Chin?
Czy możliwe jest połączenie istniejących w zakładzie maszyn z inteligentnymi robotami czy wózkami autonomicznymi? Jak zapewnić synchronizację “starego” z “nowym”? W jaki sposób można pozyskiwać i przesyłać dane z istniejących obiektów fizycznych? Cyber–fizyczne modele tylko “na papierze”, w chmurze czy w rzeczywistości? Jak optymalizować koszty procesów logistycznych mając jednocześnie na uwadze aspekty środowiskowe? Jak przekonać pracowników do “współpracy” z robotami i jednocześnie zapewnić ich, że nie zostaną przez nie zastąpieni?
CFPL – unikatowa cyber-fizyczna platforma logistyczna. Poznaj flagowy projekt oraz szanse i ryzyka jakie ze sobą niesie.
Czy trendy, które jeszcze nie tak dawno wydawały się futurystyczną wizją rynku logistycznego stają się dziś realnym scenariuszem funkcjonowania wielu firm? W jakim stopniu światowe tendencje wpływają na polski rynek i które z nich mają szansę zagościć u nas na stałe? Dokąd nas to zaprowadzi i jaka będzie przyszłość branży?

Wiele przedsiębiorstw nadal planuje transporty ręcznie bazując przede wszystkim na doświadczeniu planistów. Podczas prezentacji zastanowimy się, czy takie podejście do procesu planowania jest optymalne. Może warto poszukać nowych rozwiązań, które będą bardziej skuteczne i efektywne? Czy wiesz, że dysponując rzetelnymi danymi możesz wdrożyć zaawansowany algorytm optymalizacji, który w procesie planowania pojazdów przeanalizuje wszystkie możliwe rozwiązania i wybierze najlepsze, uwzględniając również narzucone ograniczenia? Zapraszam do aktywnego udziału w prezentacji.
Rozwiązania ekologiczne na polskim rynku powierzchni magazynowych stanowią wyraźny trend. Nowe magazyny i fabryki coraz mocniej wpisują się w rozwój zrównoważonego budownictwa. Jest to niezwykle istotne w obliczu niekorzystnych zmian klimatu na świecie. Podobnie jak ma to miejsce w przypadku biurowców – certyfikacja ekologiczna budynków magazynowych i przemysłowych systematycznie staje się w Polsce rynkowym standardem. Jeszcze do niedawna stosowanie rozwiązań przyjaznych środowisku nie było zbyt popularne, bo oznaczało to dodatkowe wydatki. Niekorzystna relacja pomiędzy kosztem a potencjalnymi korzyściami wynikającymi z użytkowania powierzchni, nie mogła przekonać najemców skoncentrowanych na najmach krótkoterminowych. Obiekty przyjazne środowisku, o specyfikacji przekraczającej standard rynkowy, przez wiele lat nie były popularne. Na szczęście z biegiem czasu takie rozwiązania zyskały na znaczeniu. Powodem są przede wszystkim realne oszczędności dla najemców i deweloperów i zdecydowanie niższe koszty użytkowania obiektów tego typu.
W debacie wezmą udział przedstawiciele rynku Real Estate którzy wskażą najpopularniejsze rozwiązania ekologiczne oraz kierunki i trendy w budownictwie dzięki którym firmy będą mogły sprostać nowym wyzwaniom zero emisyjności. Wyjaśnią pojęcia zielonych certyfikatów a także wskażą rachunki ekonomiczne i płynące z nich oszczędności w zakresie kosztów użytkowania jak i samej budowy nowoczesnych ekologicznych obiektów w oparciu o ekologiczne technologie budowlane.
1. Gigantyczna ilość ofert, artykułów i zamówień w e-commerce. Jakie to wyzwanie logistyczne dla branży i czy technologia potrafi pomóc nad tym zapanować?
2. Zarządzanie zamówieniami w peakach.
3. Współpraca z Partnerami logistycznymi w planowaniu dostaw.
4. Jaki wpływ na krótko- i średnioterminowe planowanie dostaw do klientów ma obserwacja trendów zakupowych? Czy każdy trend warto dokładnie analizować?
5. Czy skala zjawiska z jaką ma do czynienia „marketplace” pozwala na lepsze planowanie dostaw do klienta i tym samym lepszą skuteczność?
6. E-commerce sprzedaje niemal wszystko. Jaki wpływ na wybór dostawcy ostatniej mili ma rodzaj asortymentu. Czy to znaczące utrudnienie we współpracy z kurierami?
7. Czy każda kolejna godzina skrócenia czasu dostawy, jako element rynkowej przewagi, to kolejna porcja zaawansowanej technologii, czy może bardziej innowacyjnych metod organizacji dostaw?
8. Czy dostawy do maszyn paczkowych to jedynie fragment zdywersyfikowanej oferty dostaw według preferencji, czy raczej trend, który wymusi standardy w całym e- i m-commerce?

Strategia organizacji podążyła w kierunku integracji procesów zakupowych dla 4 spółek należących do grupy Pratt&Whitney. W prezentacji zostaną przedstawione powody integracji, sposoby zarządzania, metody budowania i motywowania zespołów oraz osiągnięte cele.
Po kilkunastu latach względnego spokoju, inflacja powróciła na czołówki gazet i do codziennych dyskusji ekonomicznych tak w krajach Zachodu, jak i w Polsce. Czy rekordowo wysoka dynamika wzrostu cen w gospodarce pozostanie wysoka w najbliższych latach? Czy grozi nam powtórka ze stagflacją z lat 70. ubiegłego wieku? Gdzie w tej całej układance są dzisiejsze rządy i banki centralne? W końcu, jak można obronić się przed konsekwencjami galopujących cen?
Rozwój technologii jest nieuniknionym zjawiskiem współczesnego świata. Jakie czynniki wpływają na tempo wdrażania automatyki? Czy automatyka to tylko korzyści? Z jakim wyprzedzeniem należy planować inwestycje? Czy pełne zastąpienie ludzi jest możliwe do zrealizowania? Odpowiedzi na te i inne pytania zostaną udzielone w trakcie prezentacji Centrum Dystrybucyjnego Kaufland w Woli Krzysztoporskiej, przykładu magazynu hybrydowego, który w ramach planowanego rozwoju znajduje się w połowie drogi pomiędzy przeszłością a przyszłością rozwoju branży logistycznej. Wykładowcy będą przekonywać do tego, że nie należy się bać przyszłości, tylko się na nią odpowiednio przygotować.
Fetch Robotics częścią Zebra Technologies. Roboty autonomiczne (AMR) doskonale uzupełniają ekosystem mobilnych rozwiązań magazynowych a model biznesowy ich wdrożenia pozwala na realizację nowatorskich projektów bez poważnych inwestycji. Mariaż technologiczny robotyki i nowoczesnych urządzeń mobilnych pozwoli zrealizować prawdziwie inteligentną automatyzację.
Gracze rynkowi dążą do maksymalnych finansowych zwrotów z minimalnych finansowych inwestycji. Podobnie mózg dąży do maksymalnej emocjonalnej euforii z minimalnej społecznej inwestycji. „Irracjonalna wybujałość” (irrational exuberance – Alan Greenspan 1996) opisuje zatem nie tylko zaburzoną relację między rzeczywistą a postrzeganą wartością akcji (rynek), ale także zaburzoną relację między światem postrzeganym a światem realnym (mózg). Jeśli albo mózg, albo rzeczywistość odejdą zbyt daleko od swojego naturalnego stanu, potrzebna jest rekalibracja związków mózg-zachowanie. Jeśli rekalibracja nie nastąpi, mózg zaczyna przypisywać niewłaściwe wartości zachowaniu i światu wokół nas – czasami z tragicznymi konsekwencjami.
Wystąpienie zaprezentuje genezę baniek emocjonalnych mózgu, będących odpowiednikiem baniek spekulacyjnych wolnego rynku. Podkreślona zostanie rola uczenia się opartego na wysiłku (effort-based learning), dzięki któremu mózg buduje adaptacyjne predykcje (action-outcome contingencies), niezbędne do prowadzenia biznesu i radzenia sobie z ludźmi.



Wspólna kolacja oraz uroczysty bankiet dla wszystkich uczestników Trendowni.

W 2019 r. brutalnie rozwiały się marzenia, że na ulice miast i drogi całego świata wyjadą pojazdy autonomiczne (level 5). Miliardy dolarów wydane na ten projekt nie przyniosły oczekiwanego efektu, gdyż przygotowane rozwiązania sztucznej inteligencji okazały się zbyt zawodne, aby człowiek mógł opuścić fotel kierowcy. Wydaje się, że w trzeciej dekadzie XXI w. możliwe będzie wprowadzenie do użytku pojazdów „trochę-autonomicznych” (level 4). Szczególnie duże oczekiwania dotyczą samochodów ciężarowych. Tylko czy to, co będzie możliwe technicznie, zostanie zaakceptowane społecznie oraz przyniesie pożytki biznesowe? Czy można zawierzyć tym samym specjalistom, którzy przed 2019 r. obiecywali, że skonstruują ‘autonomous vehicle level 5’, a teraz zapowiadają wprowadzenie do eksploatacji ‘level 4’?
Spróbujmy znaleźć odpowiedzi na te pytania.
Czy będziemy jeszcze potrzebni za dziesięć, dwadzieścia, trzydzieści lat? Jaki jest plan świata informatyki, automatyki na pozbycie się człowieka z hali produkcyjnej i magazynu? Czy człowiek w ogóle chce pracować w magazynie? Jaki jest plan sztucznej inteligencji na zastąpienie człowieka? Czy sztuczna inteligencja nauczy się jak myśli człowiek? Czy będzie kreatywna? Co będziemy robić w przyszłości? Czy roboty założą związki zawodowe? O magicznej podróży do przyszłości, być może wcale nie tak odległej.
Wykluczeniem cyfrowym zwykło się nazywać sytuację osób, które nie posiadają dostępu do Internetu, komputerów czy smartfonów. Do grupy tej zaliczyć możemy również tych, którzy nie nabyli umiejętności sprawnego poruszania się w cyfrowym świecie. Firmy są w nieco innej sytuacji, ponieważ niemal wszystkie posiadają odpowiednie urządzenia, oprogramowanie i dostęp do Internetu. Jednak czy możemy na tej podstawie stwierdzić, że prowadzony przez nie biznes jest cyfrowy? Przedsiębiorstwa związane z transportem, wymieniają elektronicznie ogromne ilości danych operacyjnych i finansowych, korespondują ze sobą i prowadzą spotkania za pomocą cyfrowych platform. Czy jednak sam ten fakt powoduje, że branża transportowa jest wystarczającym zakresie cyfrowa? A może w biznesie cyfryzacja oznacza zupełnie inne kompetencje i umiejętności? Czy wiemy jak powinna wyglądać dojrzała cyfrowo firma transportowa?
W debacie wezmą udział przedstawiciele firm informatycznych dostarczających zaawansowane rozwiązania dla logistyki oraz przedstawiciele firmy spedycyjnej i firmy załadowczej. W panelu poruszane będą aspekty różnego poziomu cyfryzacji.

Jak zaradzić kryzysowi dostępu do zasobów ludzkich? Dlaczego nie nadrabiać braku ilości – jakością i elastycznością? Kształcenie i generowanie absolwentów na zamówienie biznesu oraz współdzielenie na umowie o pracę to proponowane remedia na to wyzwanie. Budujemy na naszych wspólnych doświadczeniach w ramach Top Young 100. Zapraszamy do współpracy w celowym zacieśniania współpracy z systemem edukacji i uczestniczenia w otwartym rynku pracy.
Wąskie gardła w dostawach kontenerowych – dlaczego nie pracujemy nad alternatywnymi rozwiązaniami? Czy w czasach pandemii są reguły – zasady? Efekt ketchupu i domina w dostawach kontenerowych. Łańcuchy dostaw: poszarpane, poprzerywane, skracane, spanikowane. Szansa dla nowego? Jakiego? Dlaczego nienormalność była normalnością? Tendencje i obłędny wzrost stawek frachtów morskich.
O narzędziach jakich potrzebuje świat, aby radzić sobie z kontrolowaniem wielkich systemów złożonych, o wielopoziomowych i długich związkach przyczynowych. Ludzka inteligencja, przy wszystkich swoich zaletach, jest do tego niewystarczająca, a wspomaganie jej tzw. sztuczną inteligencją w jej obecnej formie – rozczarowujące. Potrzebujemy „prawdziwej” SI, w jakimś sensie porównywalnej z ludzką. Zastanówmy się nad jej potencjalnymi skutkami na wypadek, gdyby nam się to kiedyś udało.

Trendownia adresowana jest do menedżerów i dyrektorów, którzy odpowiedzialni są w firmach za obszar produkcji lub logistyki. Trendownia to również doskonałe miejsce dla wielu członków zarządów, którzy w swoich decyzjach chcą uwzględniać najnowsze trendy w gospodarce. Zamiarem organizatorów jest omówienie najbardziej aktualnych trendów w gronie ekspertów.
Staramy się oddać głos przedstawicielom firm oraz świata nauki, którzy na co dzień sięgają po najnowsze trendy lub sami je wyznaczają. Trendy w produkcji i logistyce, widziane okiem praktykujących ekspertów z danych dziedzin, są więc tematem przewodnim konferencji.
Trendownia to między innymi integracja środowiska menedżerów logistyki i produkcji. Dwa dni wykładów, część ekspozycyjna, uroczysta kolacja, bankiet oraz konkursy, sprzyjają atmosferze nawiązywania nowych kontaktów oraz podtrzymywania starych dobrych przyjaźni.

Lider dawnej firmy Promexim, który pełnił bardzo ważną rolę w tej firmie. Jest także założycielem i prezesem firmy Frans Maas Polska, którą kierował i zarządzał przez wiele lat, aż do momentu, gdy firma została przejęta przez DFDS. Po tym wydarzeniu został założycielem i prezesem firmy Diera, która kontynuuje tradycję firmy Promexim. W ten sposób wniósł swoje wieloletnie doświadczenie i wiedzę z dziedziny logistyki i transportu do nowego przedsięwzięcia i kontynuuje prowadzenie biznesu w sposób, który odpowiada wartościom i filozofii jej właściciela.