PROGRAM 2023

Poniżej szczegółowy program tegorocznej Trendowni. Rozwiń poszczególne tytuły i dowiedz się więcej.

Dzień pierwszy - 19 kwietnia
Rejestracja
60 minut
recepcja
Adam Błuś
EUROLOGISTICS
Marek Jędra
Quantum software
20 minut
sala główna
Marek Jędra
Quantum software
Streszczenie

O cywilizacji na sterydach, konkurującej z człowiekiem technologii oraz poszukiwaniu dróg do odpornej przedsiębiorczości.

Przedsiębiorczość to jedno z najwspanialszych osiągnięć człowieka. Jednak jej obecne przejawy rodzą coraz więcej pytań o dalszy cel i słuszność obranej drogi, którą zmierza nasz gatunek. Coraz więcej samego siebie oddajemy w ręce stworzonych przez nas narzędzi i instytucji. Coraz bardziej zaciskamy na własnej szyi sznur wykładniczego postępu. Biegnąc coraz szybciej zaczynamy tracić nadzieję na lepsze jutro. W niepokojącym tempie gubimy zaufanie do otoczenia, w którym chcemy i musimy żyć. Czy stopniowe eliminowanie problemów współczesnego świata oraz odbudowywanie zaufania leży w zasięgu naszych ewolucyjnych doświadczeń i możliwości? Jakie próby warto podjąć, aby konfrontacje przedsiębiorców z aktualnym otoczeniem i współczesną technologią, przekuć w odporność biznesu i nie skazać naszego zaufania na wymieranie? Jak wyzwolić w sobie zaufanie do konieczności walki o odbudowę szerszego zaufania?

40 minut
sala główna
Michał Królik
Prologis
Streszczenie

Użytkowanie – tak, własność – nie.

Atrakcyjność sharing economy polega na korzystaniu z przedmiotów, bez konieczności posiadania ich na własność. Polacy pokochali leasing samochodów, maszyn budowalnych, a nawet ekspresów do kawy. A gdyby tak wynająć nie tylko magazyn, ale także całe jego wyposażenie? Tak by wejść do gotowego obiektu, a później z niego wyjść nie oglądając się za siebie? Jakaż to oszczędność czasu i pieniędzy! Brzmi jak marzenie? A Prologis właśnie takie marzenia spełnia! Michał opowie jak, a nawet z jakim skutkiem!

30 minut
sala główna
Peter Duwel
Raben
Streszczenie

Jak zmieniać przemysł transportowy na lepszy.

Prezentacja pokaże naszą drogę, jaką należy przebyć, aby osiągnąć cel Zero Emisyjności w transporcie towarowym. Odkryjemy, jakie wyzwania stoją przed nami, ale przede wszystkim przedstawimy pomysły na zmiany w transporcie, które wprowadzą nas na drogę ku czystszemu środowisku. Pokażemy, jak technologia i innowacje mogą pomóc w osiągnięciu Zero Emisyjności, a także jak zmiana naszego podejścia i nawyków przyczyni się do tego, aby transport towarowy był bardziej zrównoważony i przyjazny dla naszej planety. Odpowiemy na pytania czy firma i jej klienci mogą  być liderami w tej podróży do Zero Emisyjności i wzmacniać  swoją pozycję na rynku, jednocześnie dbając o przyszłość naszej planety.

30 minut
sala główna
trendownia-coffee-break
Przerwa kawowa
30 minut
teren hotelu
Marcin Kalisiak
Zebra Technologies
Streszczenie

Uniwersalne i zaawansowane technologicznie urządzenia wpierające wdrażanie nowych technologii w firmie.

Zaawansowane rozwiązania technologiczne dostępne w nowej generacji mobilnych komputerów dotykowych Zebra TC53/58 i TC73/78 radykalnie zmieniają możliwości korzystania z technologii mobilnych w firmie. Niespotykana do tej pory wydajność platformy mobilnej i nowatorskie komponenty pozwalają wykorzystać jedno uniwersalne urządzenie mobilne w wielu procesach i zastosowaniach. Wymiarowanie obiektów, mobilne stanowiska sprzedaży, uniwersalne rozwiązania komunikacji głosowej i współpracy, obsługa płatności czy redukcja zbędnych stanowisk komputerowych to tylko początek szerokich możliwości jakie niesie nowa generacja komputerów dotykowych Zebra. Bezwzględna dbałość o bezpieczeństwo informatyczne, legendarna trwałość i długi cykl życia urządzeń pozwolą realizować projekty efektywnie kosztowo i bez zbędnych zakłóceń.

30 minut
sala główna
Anna Galas
FM LOGISTIC
Michał Niemiec
SHELL
Maciej Przywrzej
IFB International Freightbridge
Maciej Szewczyk
DSV ROAD
Streszczenie

W jakim kierunku podąży (w najbliższym czasie) automatyzacja i cyfryzacja procesów logistycznych oraz transportowych? Czy oglądając obrazki coraz to bardziej zaawansowanych robotów w magazynie nie zapominamy, że RPA może mieć równie duży wpływ na wydajność logistyki w firmie?  

Czy e-commerce to jedyny czynnik, dzięki któremu zaawansowana automatyka zaczęła trafiać pod strzechy polskich magazynów? Co zrobić, aby klient podpisał się pod projektem, w którym roboty stanowią znaczący element budżetu?

Dlaczego e-klient musi dostać towar już jutro i zwrócić go pojutrze? Czy w okresie kryzysu nie okaże się, że cena będzie ważniejsza niż czas, a my zostaniemy z superszybkimi systemami, z których mało kto będzie chciał korzystać?

Czy doświadczenia ze sztuczną inteligencją pomogą nam tworzyć samouczące się magazyny? Czy jakość zbieranych dziś danych jest wystarczająca dla skutecznej pracy sieci neuronowych?

Które z rozwiązań chmurowych zapewnią największą skalowalność i elastyczność procesów logistycznych już jutro?

Które z problemów transportowych i logistycznych rozwiąże nam elektromobilność? Czy na dekarbonizację transportu należy patrzeć tylko pod kątem pojazdów elektrycznych?

Czy branża logistyczna odrobiła zadania domowe związane z ryzykiem w obszarze cyberbezpieczeństwa? Czy sztuczna inteligencja wyeliminuje część cyberzagrożeń, tylko po to, aby stworzyć nowe?

Czy modernizacja logistyki odbywa się w tempie pozwalającym na realizację wyznaczanych norm ochrony środowiska? Jak nowe strategie zarządzania oraz automatyzacja odpowiadają na  oczekiwania „zrównoważonego konsumenta”?

40 minut
sala główna
Bogdan Młynarczyk
GEODIS
Prof. UAM dr hab. Maciej Błaszak
UNIWERSYTET ADAMA MICKIEWICZA – INSTYTUT FILOZOFII
Streszczenie

Liderzy w świecie VUCA kreują pociągające wizje lepszej przyszłości, które następnie konkretyzują przez postawienie ambitnych, lecz możliwych do osiągnięcia celów, co pobudza ludzi do działania i utwierdza ich we wspólnych dążeniach. Lider musi ponadto posiadać „charakter przywódczy”, czyli „być ulepiony z dobrej gliny”, co oznacza, że wymagania stawia sobie, a dla innych jest wzorem. Misja GEODIS – pomoc klientom w osiąganiu sukcesów poprzez pokonywanie ich ograniczeń logistycznych – wyraża ów charakter przywódczy i pomaga wdrożyć zarówno wizję – bycie partnerem w rozwoju naszych klientów – jak i wartości – pasję, zaangażowanie, innowacje, solidarność i zaufanie – wokół naukowo potwierdzonych filarów przywództwa: (1) kreowania pomyślnej przyszłości, (2) zorientowania organizacji na klienta, (3) zaangażowania każdego pracownika, (4) zarządzania pracą w poziomie, i (5) budowania osobistej wiarygodności.

Siłą GEODIS są poznawczo, emocjonalnie i motywacyjnie zróżnicowane zespoły, których kluczową i integralną częścią stanowią kobiety. Ich inteligencja charakteryzuje się czterema cechami wyrastającymi z ewolucyjnej historii naszego gatunku. Po pierwsze, kobiety dysponują ogromnym repertuarem reakcji psychologicznych dostosowanych do różnych sytuacji w których mogą się znaleźć. Po drugie, kładą nacisk na jakość decyzji. Po trzecie, charakteryzują się wyższym stopniem pomysłowości. Po czwarte, są mistrzyniami empatii. Upraszczając, powyższe cechy są domeną tych zawodów, które jako ostatnie – jeśli w ogóle – zostaną wyparte poprzez rozwój sztucznej inteligencji.

30 minut
sala główna
Przerwa obiadowa
60 minut
restauracja konferencyjna
Marlena Dorniak
DACHSER
Streszczenie

@iLO – cyfrowy bliźniak terminala przeładunkowego to nowoczesne i innowacyjne podejście do szczupłego zarządzania (Lean managementu) i digitalizacji transportu wewnętrznego u operatora logistycznego, które w czasie rzeczywistym tworzy kompletny cyfrowy obraz wszystkich przesyłek oraz procesów z nimi związanych. @iLO to rozwiązanie, które nie tylko przyspiesza realizację procesów magazynowych, ale generuje szereg dodatkowych korzyści przy wykorzystaniu sztucznej inteligencji.

30 minut
sala główna
Bartosz Furman
Quantum International
Oleksandr Truba
Kapelou
Streszczenie

Praca w pierwszych miesiącach wojny w Ukrainie, utrzymanie infrastruktury krytycznej, wspólne projekty i plany.

Konsekwencje wojny dla ukraińskiej logistyki. Relokacja produkcji, nowe wspólne projekty i wartości oraz szanse na dalszy rozwój. Studium przypadku Epicenter. Od pomysłu koncepcyjnego do realizacji. Plany na przyszłość. Nowe rynki i nowe możliwości.

30 minut
sala główna
Rafał Juraszek
Pratt&Whitney
Streszczenie

Prezentacja będzie dotyczyła wieloletnich doświadczeń w zakresie zarządzania energią w ujęciu kompleksowym. Od zużycia oraz identyfikacji źródeł strat energii czyli audytu energetycznego poprzez wybór optymalnych kosztowo dostawców energii ( zakupy, negocjacje, kontrola). Wykorzystania źródeł odnawialnych, szkoleń pracowników, energooszczędnych urządzeń, technologii automatyzacji. Autor prezentacji podzieli się również swoimi najnowszymi doświadczeniami z zakresu zabezpieczania zakładu w produkcję własnej, niezależnej energii oraz dobrych praktyk w odzysku surowców i odpadów.

30 minut
sala główna
trendownia-coffee-break
Przerwa kawowa
20 minut
teren hotelu
Marta Frok
COMARCH
Streszczenie

Digitalizacja to obecnie jedno z podstawowych pojęć słownika nowoczesnego przedsiębiorstwa. Od wielu lat obserwujemy wzrost zainteresowania nowoczesnymi technologiami, które wypierają „analogowe” rozwiązania i stale ewoluują w odpowiedzi na potrzeby rynku. Aktualnie istotnym czynnikiem, który wpływa na wzrost zainteresowania elektronicznymi dokumentami są uchwalane regulacje prawne. Firmy w Polsce stoją przed wyzwaniem zmiany modelu fakturowania. Kolejnym etapem ma być możliwość korzystania z elektronicznego listu przewozowego. Kierunek wydaje się być jednoznaczny i zgodny z regulacjami wprowadzanymi też w innych krajach Europy.

30 minut
sala główna
Adam Godawski
OMEGA PILZNO
Paweł Kowalski
TVM Transport & Logistics
Mirosław Maszoński
MASZOŃSKI LOGISTICS
Adam Rams
DELTA TRANS GROUP
Krzysztof Trześniewski
DIERA
Streszczenie

Przyszłość, teraźniejszość i przesłanie na przyszłość.

Spotkanie z wyjątkowymi protoplastami wyjątkowych firm. Rozmowy o pobudkach oraz okolicznościach, które doprowadziły do powstania niezwykłych organizacji logistycznych. Refleksje nad szansami i barierami rozwoju przedsiębiorstw w niezwykle dynamicznych okolicznościach ekonomicznych. Wspomnienia, przemyślenia oraz wskazówki dlaczego to i owo mogło się udać oraz co mogło pójść nie tak. Ta debata Trendowni to depesza do wszystkich, którzy wierzą w skuteczną przedsiębiorczość.

50 minut
sala główna
trendownia-coffee-break
Przerwa przed bankietem
100 minut
teren hotelu
trendownia-bankiet
Uroczysta kolacja połączona z bankietem.
300 minut
restauracja bankietowa
Dzień drugi - 20 kwietnia
trendownia-coffee-break
Przerwa kawowa
30 minut
teren hotelu
Prof. dr hab. Wojciech Paprocki
SZKOŁA GŁÓWNA HANDLOWA – IITIM
Streszczenie

Ukraina jest krajem, który ma wpływ na zmiany w Europie, pomimo że nie jest członkiem dwóch najważniejszych instytucji europejskich – Unii Europejskiej i NATO. Pojęcie „Wschód” odnosi się tu do krajów geograficznie zlokalizowanych na wschód od Europy, lecz politycznie mających duże znaczenie. Te kraje, z uwagi na swoją historię i geografię, często odczuwają potrzebę odrębności, ale nie zawsze wiedzą, jak ją wykorzystać w sposób produktywny. Wojna na Ukrainie przesuwa je z peryferii do centrum polityki europejskiej. My mieszkańcy środkowo-wschodniej Europy chcemy wierzyć  w to że konflikt wojenny skończy się szybko i będzie to po myśli Ukrainy. Nastanie pokój a wraz z nim rozpoczną się  prace na rzecz odbudowy zniszczonego kraju. Jaka w tym będzie nasza rola?

30 minut
sala główna
Krzysztof Deja
INTER EUROPOL
Streszczenie

Dlaczego mówią o nas „Turbo Piekarze” i  jak automatyzacja procesów pośrednich zmienia grę w magazynach mroźniach, w tym High Bay.  Podczas wystąpienia opowiem o tajemnicy sukcesu wynikającej z automatyzacji procesów pośrednich, od przyjęcia palety z produkcji aż do jej umieszczenia w regałach. Poruszę tematy związane z technologią, wydajnością i minimalizacją strat. Na koniec prezentacji opowiem o naszej przygodzie z czarnym łabędziem.

30 minut
sala główna
Magdalena Misztal-Piasny
Unilever
Streszczenie

Bezpieczeństwo to rzecz względna. Możesz dopłynąć tak blisko brzegu, że prawie czujesz grunt pod nogami, po czym nagle roztrzaskujesz się na skałach.

Przez wiele lat skupialiśmy się na negatywnych skutkach zdarzeń spowodowanych przez warunki atmosferyczne i zagrożeniach fizycznych takich jak kradzież mienia, fałszowanie dokumentów, etc.  We współczesnym świecie wszystkie te zagrożenia są jak najbardziej aktualne i nasze organizacje są na nie nadal narażone każdego dnia. Jednocześnie, wraz z postępującą w trybie galopującym cyfryzacją, pojawiło się zupełnie nowe, czasem wciąż bagatelizowane zagrożenie, jakim jest nasze bezpieczeństwo w sieci. To, przed czym wszystkie firmy powinny się również zabezpieczyć, to skutki cyberataków w wykonaniu script kiddies, mniejszych grup przestępców motywowanych finansowo, skutki awarii i błędów oraz działalności sił natury. Każda organizacja spełniać musi wiele wymagań w zakresie ochrony przeciwpożarowej, bezpieczeństwa i higieny pracy, musi przestrzegać norm sanitarnych i standardów w zakresie zapewniania bezpieczeństwa fizycznego. Czy jesteś gotowy przejąć kontrolę nad własnym bezpieczeństwem już dzisiaj?

30 minut
sala główna
trendownia-coffee-break
Przerwa kawowa
30 minut
teren hotelu
Norbert Jaskólski
Exide Technologies
Streszczenie

Jak przygotować się do wdrożenia systemu do zarządzania przepływem towarów, który zmieni obraz logistyki w firmie.

Agenda:
1.            Wybór systemu ERP
2.            Zakres wdrożenia
3.            Harmonogram i metodologia wdrożenia
4.            Mapowanie procesów w różnych BU
5.            Przypisanie modułów do poszczególnych lokalizacji
6.            Przygotowanie do wdrożenia WMS w Centrum Dystrybucji w Swarzędzu
7.            Dylematy i trudne decyzje
8.            Kluczowe elementy dotyczące wdrożenia

30 minut
sala główna
Magdalena Kostjan
7R
Katarzyna Pyś-Fabiańczyk
SAVILLS
Wojciech Krysiak
Rawlplug
Streszczenie

Jakie są główne wyzwania związane z budową magazynowych i przemysłowych w dobie drogiej energii, niedostępnych gruntów i drogiego pieniądza? Jakie są najważniejsze kryteria, którymi należy kierować się przy planowaniu inwestycji oraz projektowaniu takich obiektów? Czy kryteria te uwzględniają trendy, które dopiero wyglądają zza horyzontu?

Jakimi kryteriami należy się kierować, przystępując do tworzenia planu finansowego inwestycji magazynowej? Czy nadchodzące kwartały mogą przynieść istotne zmiany w dostępności pieniądza i zainteresowaniu inwestorów projektami logistycznymi oraz przemysłowymi?

Jakie są główne wyzwania związane z budowaniem zrównoważonych i ekologicznych obiektów magazynowych oraz przemysłowych? Jakie technologie są „must have” jeżeli chcemy mieć pewność, że zaspokoimy wymagania klientów co do jakości obiektu w kilkuletnim horyzoncie czasowym?

Co projektować najpierw – budynek czy procesy – wiedząc, że tworzymy obiekt, w którym automatyka będzie grać pierwsze skrzypce? Z jakiego wsparcia skorzystać przy tego typu projektach ?

Jakie rozwiązania technologiczne, pozwalające na budowanie bardziej efektywnych i racjonalnych obiektów przemysłowych, zastosowałbyś/zastosowałabyś, wiedząc, że ich użytkownikiem będzie twoje dziecko?

Czy wzrost czynszów, który zaobserwowaliśmy w minionych 12 miesiącach, będzie równie dynamiczny w tym roku? Jak najemcy przyjmują wieści o kolejnych podwyżkach?

Jak będzie zmieniał się polski rynek magazynowy w nadchodzącym okresie? Czy nadszedł – tymczasowy – kres wielkich inwestycji spekulacyjnych?

40 minut
sala główna
trendownia-coffee-break
Przerwa kawowa
20 minut
teren hotelu
Prof. UAM dr hab. Maciej Błaszak
UNIWERSYTET ADAMA MICKIEWICZA – INSTYTUT FILOZOFII
Streszczenie

Od dawna wiadomo, że ludzkie – podatne na błędy – rozumowanie, warto zastępować statystycznymi algorytmami. Te ostatnie lepiej diagnozują choroby, przewidują formę sportowca i wygrywają z ludźmi we wszystkie strategiczne gry planszowe. Wykład pokaże, że wszystkie błędy ludzkiego umysłu tak naprawdę nie są błędami, lecz konsekwencjami architektury mózgu zoptymalizowanej dla podejmowania decyzji w warunkach ograniczonej energii, czasu i historii ewolucyjnej gatunku. „Głupie” błędy rządzą się swoją obliczeniową logiką, odmienną od algorytmów uczenia maszynowego. Te ostatnie są wrażliwe nawet na trywialne zmiany w wyglądzie bodźca lub regułach gry. Zdecydowanie nie są antykruche, tak jak ludzki mózg. Różnice w sposobach przetwarzania informacji przez układy naturalnej i sztucznej inteligencji pozwolą wytypować te aktywności człowieka, które trudno będzie emulować komputerom.

45 minut
sala główna
Obiad kończący Trendownię
60 minut
restauracja konferencyjna
ORGANIZATORZY
SZUKAJ NA STRONIE
ODWIEDŹ NAS NA FB
FAQ

Trendownia adresowana jest do menedżerów i dyrektorów, którzy odpowiedzialni są w firmach za obszar produkcji lub logistyki. Trendownia to również doskonałe miejsce dla wielu członków zarządów, którzy w swoich decyzjach chcą uwzględniać najnowsze trendy w gospodarce. Zamiarem organizatorów jest omówienie najbardziej aktualnych trendów w gronie ekspertów.

Staramy się oddać głos przedstawicielom firm oraz świata nauki, którzy na co dzień sięgają po najnowsze trendy lub sami je wyznaczają. Trendy w produkcji i logistyce, widziane okiem praktykujących ekspertów z danych dziedzin, są więc tematem przewodnim konferencji.

Trendownia to między innymi integracja środowiska menedżerów logistyki i produkcji. Dwa dni wykładów, część ekspozycyjna, uroczysta kolacja, bankiet oraz konkursy, sprzyjają atmosferze nawiązywania nowych kontaktów oraz podtrzymywania starych dobrych przyjaźni.

Trendownia 2023
© Trendownia 2023
Adam Błuś
Eurologistics
Wydawca

Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu na kierunku Zarządzanie i Marketing specjalizacja Transport i Logistyka. Odpowiedzialny za stworzenie czasopism branżowych: Eurologistics, Truck&Business Polska, Flota Auto Biznes, Logistyka Produkcji. Współtwórca opiniotwórczych w środowisku TSL programów badawczych „Operator Logistyczny Roku”, „Produkt Innowacyjny dla Transportu, Logistyki i Produkcji”, „Supply Chain Designer”. Pomysłodawca oraz twórca portalu społecznościowego „Log24.pl” kierowanego dla środowiska menedżerów logistyki, zarządzania łańcuchem dostaw, zakupów i produkcji. Autor wielu popularnych programów konferencyjnych.

Marek Jędra
Marek Jędra
Quantum Software

WIceprezes Zarządu

Współzałożyciel i wiceprezes zarządu Quantum software S. A., spółki specjalizującej się w narzędziach informatycznych wspomagających zarządzanie łańcuchem dostaw. Pełni również funkcję członka zarządu Quantum Qguar Sp. z o. o.. W latach dziewięćdziesiątych minionego wieku, szlify informatyczno-logistyczne zdobywał w dużych międzynarodowych firmach w Niemczech. Od 1997 roku mocno zaangażowany w rozwój polskiej logistyki oraz promocję zaawansowanych rozwiązań IT dla sieci dostaw. Swoje zainteresowania koncentruje wokół nowych technologii oraz nowych modeli biznesowych. Wolny czas lubi spędzać z książką. Wiele inspiracji do działań czerpie ze świata przyrody.

Michał Królik
Michał Królik
Essentials Solutions Manager
PROLOGIS

Michał Królik to ekspert ds. sprzedaży i obsługi kluczowych klientów z ponad 10-letnim doświadczeniem. Obecnie, od ponad roku, jako Essentials Solutions Manager w Prologis odpowiada za wdrażania i rozwój usługi Prologis Essentials, w ramach której deweloper zapewnia pakiety rozwiązań magazynowych, które wspierają Klientów w prowadzeniu, optymalizacji i rozwoju ich biznesu.

Michał ceni sobie kontakt z ludźmi i możliwość dyskusji. Potrafi stawić czoła największym wyzwaniom i wyjść z najtrudniejszych sytuacji z korzyścią dla Klienta i swojego zespołu. Ukończył Politechnikę Śląską, na kierunku górnictwo i geologia oraz studia podyplomowego Business Administration and Management na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach. Jest także absolwentem Akademii WSB prowadzonej przez WSB University gdzie zdobył tytuł MBA (Master of Business Administration) w ramach EY Academy of Business. Prywatnie zapalony tenisista.

Peter Duwel
Peter Duwel
Head of Innovations
Raben Group

W ciągu 25 lat swojej kariery kierował operacjami logistycznymi i zakupowymi dla międzynarodowych firm w Europie i Ameryce. Karierę zawodową rozpoczął w firmie Raben, gdzie odpowiadał za rozbudowę sieci i wdrożenie Szybkiej Paczki (obecnie GLS Polska). W firmie Philips zarządzał działami zakupów dla transportu dla wszystkich fabryk w Europie Środkowo-Wschodniej, a później został globalnym menedżerem ds. zakupów dla kontraktów 3PL. W Reckitt Benckiser był odpowiedzialny za przetargi i operacje transportowe dla wszystkich europejskich fabryk, a po przeniesieniu się do USA zarządzał operacjami logistycznymi w Ameryce Północnej. Po powrocie do Europy pracował dla firmy Amazon, gdzie zaprojektował i zaimplementował dedykowane flotowe operacje ze słynnymi niebieskimi przyczepami Amazon, a następnie odpowiadał za planowanie i operacje transportu „middle mile” w Europie, zarządzając zespołem ponad 500 osób . W 2019 roku postanowił wykorzystać tę rozległą wiedzę do założenia własnej firmy konsultingowej – XTL Consulting, w której oferuje usługi w celu usprawnienia procesów logistycznych, wyboru i wdrożenia logistycznych rozwiązań informatycznych, wspierania procesów przetargowych. Wykonuje również projekty benchmarkingowe. Współpracuje również z firmą konsultingową Bain Consulting jako Senior External Advisor wspierając projekty swoją wiedzą z zakresu logistyki.

W 2021 roku dołączył do Grupy Raben jako Head of Innovations, zarządzając strategią i wdrażaniem nowych technologii w grupie.

Marcin Kalisiak
Marcin Kalisiak
ZEBRA TECHNOLOGIES
Senior Sales Engineer

Inżynier Sprzedaży w Zebra Technologies. Wspiera klientów z obszarów Transportu i Logistyki oraz sektora publicznego w planowaniu i wdrażaniu inwestycji w nowoczesne mobilne technologie, zwiększające efektywność i produktywność działań i procesów biznesowych. Dostarcza praktycznej wiedzy o portfolio produktów i rozwiązań partnerom biznesowym firmy Zebra Technologies.

Anna Galas
Anna Galas
FM Logistic Central Europe
Senior Business Development Director

Anna Galas, Senior Business Development Director, FM Logistic posiada niemal 20-letnie doświadczenie w logistyce kontraktowej i międzynarodowych łańcuchach dostaw. Z sukcesem wdrażała projekty dla globalnych klientów z zastosowaniem różnorodnych rozwiązań branży.

W firmie FM Logistic odpowiada za zespół Key Account Managerów, którzy opiekują się największymi klientami firmy, dbają o jakość usług, bieżącą obsługę i relacje. Drugim obszarem jej obowiązków jest rozwój biznesu w obszarze logistyki kontraktowej, tj. rozwój/poszerzanie zakresu usług dla obecnych klientów oraz pozyskiwanie nowych, a także uruchamianie nowych lokalizacji.

Michał Niemiec
Michał Niemiec
Commercial Road Transport Sales Manager
Shell Polska Sp. z o.o.

Związany z Shell Polska od 20 lat. Posiada wieloletnie doświadczenie w sprzedaży i budowaniu relacji z klientami. Dzięki bliskiej współpracy z branżą transportową w Polsce, w pełni rozumie wyzwania przewoźników drogowych i skutecznie dostosowuje zakres usług do ich potrzeb. Swoją karierę w firmie rozpoczął jako transport account manager, a następnie na stanowisku key account managera wspierał kluczowych klientów. Aktualnie zarządza polskim zespołem Shell Commercial Road Transport, który oferuje kompleksowe rozwiązania dedykowane dla transportu drogowego, wspierając firmy na drodze do rozwoju i dekarbonizacji. Jest absolwentem Wyższej Szkoły Zarządzania w Warszawie.

Maciej Przywrzej
Maciej Przywrzej
Prezes Zarządu
IFB International Freightbridge

Od ponad 20 lat związany z branżą TSL. Swoje doświadczenie nabywał w przedsiębiorstwach takich jak DHL, GEFCO oraz Hellmann Worldwide Logistics, w których zarządzał projektami sprzedażowymi oraz operacyjnymi na rynku krajowym i zagranicznym. Od 13 lat Prezes Zarządu IFB International Freightbridge (Poland) specjalizującej się w dostarczaniu kompleksowych usług spedycyjno-logistycznych. Nieustannie dąży do rozwoju firmy. Za cel stawia sobie usprawnienie procesów w połączeniu z pełną digitalizacją, która obejmie Grupę IFB liczącą ponad 70 oddziałów na całym świecie.

Swoje wykształcenie zdobywał w Wyższej Szkole Zarządzania i Marketingu w Warszawie, uzupełniając je o Management Program By ICAN Institute and Harvard Business School, który stanowił doskonałe przygotowanie do zadań związanych z zarządzaniem strategicznym i przywódczym.

Maciej Szewczyk
Maciej Szewczyk
Branch Manager
International & Domestic Transport, Warehouse Logistics
DSV Road

Maciej Szewczyk jest absolwentem Transportu i Logistyki na Uniwersytecie Gdańskim w Sopocie. Od blisko 20 lat związany z branżą TSL. Swoje doświadczenie budował w przedsiębiorstwach takich jak: Promexim-Peko, Frans Mass Polska i DSV Road, gdzie zdobył wszechstronne kompetencje pozwalające na rozwijanie zarówno transportu drogowego, jak i szeroko rozumianej logistyki. Przez większą część czasu w tej branży piastował stanowiska kierownicze i dyrektorskie. Obecnie odpowiada za oddziały DSV Road w Gdańsku i Bydgoszczy.

W jego DNA, od czasów praktyk studenckich, jest praca z międzynarodowym transportem drogowym, ze szczególnym naciskiem na aspekty związane z kosztami.  Maciej ceni sobie kontakt z ludźmi i możliwość rozwoju w zespole. Od kilku lat mocno zaangażowany także w sprzedaż i tworzenie rozwiązań szytych na miarę najbardziej wymagających klientów.

Bogdan Młynarczyk
Bogdan Młynarczyk
General Director

Geodis Polska
Prof Maciej Błaszak
Prof. UAM dr hab. Maciej Błaszak
UNIWERSYTET ADAMA MICKIEWICZA
INSTYTUT FILOZOFII

Profesor  UAM dr hab. Maciej Błaszak.  Kognitywista. Z wykształcenia biolog i filozof, pracownik Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Zainteresowania: zastosowania kognitywistyki i psychologii poznawczej w badaniach zachowań rynkowych. Prowadzi szkolenia dla policjantów i wyższej kadry menedżerskiej.

Marlena Dorniak
Marlena Dorniak
Kierownik oddziału
Dachser Polska

Marlena Dorniak to ekspertka od projektowania i wdrażania efektywnych łańcuchów logistycznych, z ponad 16 letnim doświadczeniem w branży TSL. Od 2020 roku w szeregach DACHSER Polska odpowiada za doradztwo i negocjacje z kluczowymi klientami. Jako Kierownik nowego oddziału firmy w Toruniu, odpowiadała za przygotowania formalno-prawne jego otwarcia, budowę zespołu, a obecnie za jego rozwój i realizację strategii sprzedaży. Doskonale czuje się w pracy z międzynarodowymi i wielokulturowymi zespołami. Jest zaangażowana w programy mentorskie dla kobiet. Marlena Dorniak jest absolwentką Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.  

Bartosz Furman
Bartosz Furman
Dyrektor ZARZĄDZAJĄCY
QUANTUM INTERNATIONAL
GRUPA QUANTUM SOFTWARE

Absolwent Politechniki Świętokrzyskiej (specjalizacja: Logistyka Przedsiębiorstw) oraz Kijowskiego Narodowego Uniwersytetu Ekonomicznego (specjalizacja: Ekonomia Międzynarodowa). Swoją zawodową przygodę rozpoczynał jako koordynator ds. logistyki w firmie Albert Heijn a następnie specjalista ds. logistyki w firmie Anva. Przez trzy lata pracował jako ekspert Wydziału Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP. Pełnił również funkcję dyrektora Centrum Polskiego Biznesu LLC, Polsko-Ukraińskiej Izby Gospodarczej. Od 2018 roku dyrektor zarządzający Quantum International LLC. Swoim profesjonalizmem i zaangażowaniem umacnia od lat pozycję Quantum International jako lidera IT na rynku Ukraińskim.

Oleksandr Truba
Truba Oleksandr Mykhailovych
Dyrektor ZARZĄDZAJĄCY
KAPELOU LLC

Absolwent Narodowego Uniwersytetu Technicznego Ukrainy („Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute”) o specjalizacji obróbka technologiczna materiałów. Karierę zawodową rozpoczynał w roku 2010 na stanowiskach inżyniera oraz dyrektora technicznego. Od 2013 roku pełni funkcję dyrektora generalnego Kapelou, firmy oferującej kompleksowe rozwiązania dla magazynów oraz centrów logistycznych. Pracuje dla największych firm na Ukrainie, realizując projekty o wielkości nawet kilkunastu milionów euro. Zdolny do pracy z dużym zaangażowaniem przez 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu, dążąc do tego, aby Kapelou stało się synonimem jakości i innowacji na całym świecie. Jest najbardziej pozytywną i odporną na stres osobą w firmie. Swoją wiedzą dzieli się z innymi na wielu ukraińskich konferencjach.

Rafał Juraszek
European Supply Chain Office
PRATT & WHITNEY

Procurement Director

Absolwent Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz Politechniki Poznańskiej, Wydziału Informatyki i Zarządzania – specjalność Logistyka. W ciągu 17 letniej kariery w  Pratt & Witney Kalisz, uzyskał wysokiej klasy specjalizację w  kreowaniu  strategii  w    zakresie  zakupów  i  logistyki. Wdrożył globalne projekty w obszarze General Procurement ukierunkowane na redukcję kosztów oraz usprawniania procesów. Bierze udział w projektach naukowych i konsultingowych w procesie benchmarkingu międzynarodowej korporacji  UTC obejmującej zarządzanie systemami logistycznymi. Bogate doświadczenia zdobywał na stanowiskach kierowniczych oraz dyrektorskich. Uczestniczył w projektach logistycznych w zakresie logistyki redukcji odpadów. Pasjonuje się zarządzaniem łańcuchem dostaw specjalizując się w innowacyjnym rozwiązywaniu problematyki z obszaru zakupów, logistyki,  wdrażania systemów informacyjnych, projektowania magazynów, przepływów i controlingu.

Marta Frok
Marta Frok
Consulting Manager
Comarch

Marta Frok, Consulting Manager. W Comarch SA odpowiada za wsparcie i rozwój biznesu w zakresie rozwiązań umożliwiających firmom digitalizację procesów biznesowych. Na co dzień współpracuje z klientami reprezentującymi różne branże, jak FMCG, DIY, branża farmaceutyczna, logistyczna, paliwowa i inne. Od ponad 18 lat jest zaangażowana w projekty elektronicznej wymiany danych, e-fakturowania, zarządzania danymi produktowymi, e-commerce, KSeF. Z ogromnym zainteresowaniem śledzi postępującą cyfryzację w obszarze B2B będącą obecnie również wynikiem dokonujących się zmian prawnych.

Adam Godawski
Adam Godawski
WICEPREZES ZARZĄDU
OMEGA PILZNO

Adam Godawski to niezwykle utalentowany i ambitny biznesmen, który jest znany jako współtwórca jednej z największych firm logistycznych w Polsce – Grupy Omega Pilzno. Dzięki jego wiedzy, doświadczeniu i wizjonerskiemu podejściu, firma ta przeszła długą drogę od małego przedsiębiorstwa do lidera rynku w branży logistycznej.  Adam Godawski jest wizjonerem, który potrafi dostrzegać możliwości i tworzyć nowe rozwiązania, które pozwalają mu i jego zespołowi na stawanie się coraz bardziej innowacyjnym i konkurencyjnym. Dzięki jego zaangażowaniu i zaangażowaniu całego zespołu, Grupa Omega Pilzno stała się jednym z najważniejszych graczy na rynku logistycznym, oferując swoim klientom szerokie spektrum usług, od transportu i spedycji po magazynowanie i inne usługi logistyczne.

Paweł Kowalski
Paweł Kowalski
Prezes Zarządu
TVM Transport & Logistics sp. z o.o.

Paweł Kowalski, założyciel, wspólnik oraz manager, który od ponad 10 lat z sukcesami zarządza spółkami należącymi do międzynarodowej grupy kapitałowej TVM. Bez zaplecza finansowego i doświadczenia w branży transportowej od podstaw stworzył firmę, która dziś jest polskim liderem w transporcie drobnicowym. Swój sukces zawdzięcza przede wszystkim wierze w osiąganie wyznaczonych celów oraz unikatowemu sposobowi zarządzania, bazującym na autentyczności, transparentności oraz partnerskim podejściu do pracowników. Zarówno w życiu prywatnym jak i zawodowym za najważniejsze uznaje wartości takie jak: lojalność, uczciwość i rzetelność. To dzięki nim jego firma cieszy się ogromnych zaufaniem wśród największych operatorów logistycznych w Europie. W życiu kieruje się maksymą, która powtarzał mu ojciec: „Jeśli już coś robisz to tylko najlepiej jak potrafisz”.

Mirosław Maszoński
Mirosław Maszoński
WŁAŚCICIEL
MASZOŃSKI LOGISTICS

Jest współtwórcą i liderem firmy Maszoński Logistics, która jest jednym z największych i najbardziej dynamicznie rozwijających się przedsiębiorstw w branży transportowej w Polsce. Dzięki wizji i ciężkiej pracy Mirosława Maszońskiego oraz jego zespołu, firma przeszła długą drogę od małej firmy do pozycji lidera na rynku. Obecnie zatrudnia ponad 1.000 wysoko wykwalifikowanych pracowników, a także dysponuje flotą ponad 400 zestawów transportowych, co pozwala na świadczenie usług na najwyższym poziomie.

Mirosław Maszoński nieustannie poszukuje nowych wyzwań i możliwości rozwoju dla swojej firmy. Jego najnowszym celem jest zbudowanie terminalu intermodalnego i rozwinięcie działalności w zakresie logistyki magazynowej, co pozwoli na dalszy rozwój i umożliwi spełnienie jeszcze większej liczby potrzeb klientów. Można powiedzieć, że Mirosław Maszoński jest prawdziwym liderem w branży transportowej, który dzięki swojej wizji i ciężkiej pracy, wspólnie z zespołem, stworzył jedną z największych i najbardziej renomowanych firm w Polsce. Jego sukces jest inspiracją dla innych przedsiębiorców, którzy chcą osiągnąć sukces i zbudować silną i stabilną firmę.

Adam Rams
Adam Rams
WICEPREZES ZARZĄDU
DELTA TRANS GROUP

Jest niezwykle utalentowanym i doświadczonym liderem biznesowym, który stoi na czele firmy Delta Trans. W ciągu wielu lat działalności, firma ta rozrosła się i stanowi dzisiaj Grupę Delta Trans, składającą się z dwóch spółek: Delta Trans Transporte sp. z o.o. i Delta Trans Logistik sp. z o.o. Wraz z rozwojem firmy, Adam Rams prowadził ją w kierunku stania się jednym z największych operatorów logistycznych w Polsce.

Pod jego kierownictwem, firma Delta Trans rozwinęła swoją ofertę i przeszła znaczące zmiany, przekształcając się z prostego przewoźnika w cenionego operatora logistycznego na rynku. To dzięki jego wiedzy, doświadczeniu i determinacji, firma Delta Trans jest dzisiaj jednym z najlepiej rozpoznawalnych i cenionych przedsiębiorstw logistycznych w Polsce.

Krzysztof Trześniewski
Krzysztof Trześniewski
PREZES ZARZĄDU
DIERA

Lider dawnej firmy Promexim, który pełnił bardzo ważną rolę w tej firmie. Jest także założycielem i prezesem firmy Frans Maas Polska, którą kierował i zarządzał przez wiele lat, aż do momentu, gdy firma została przejęta przez DFDS. Po tym wydarzeniu został założycielem i prezesem firmy Diera, która kontynuuje tradycję firmy Promexim. W ten sposób wniósł swoje wieloletnie doświadczenie i wiedzę z dziedziny logistyki i transportu do nowego przedsięwzięcia i kontynuuje prowadzenie biznesu w sposób, który odpowiada wartościom i filozofii jej właściciela.

trendownia-paprocki-wojciech-400
Prof. dr hab. Wojciech Paprocki
SZKOŁA GŁÓWNA HANDLOWA
INSTYTUT INFRASTRUKTURY, TRANSPORTU I MOBILNOŚCI

Prof. dr hab. Wojciech Paprocki – profesor nauk ekonomicznych,  od 1979 r. pracownik Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Zainteresowania badawcze dotyczą funkcjonowania podmiotów reprezentujących stronę popytową oraz podażową na rynku, ze szczególnym uwzględnieniem możliwości, barier i skutków implementacji technologii cyfrowych. Był aktywnym top-managerem w przedsiębiorstwach w Polsce i za granicą. Jest cenionym wykładowcą akademickim i doradcą biznesowym.

Krzysztof Deja
Krzysztof Deja
Logistics Manager
INTER EUROPOL

Krzysztof Deja posiada ponad dziesięcioletnie doświadczenie w obszarze logistyki. Zdobywał je przede wszystkim w firmie Coca-Cola HBC, gdzie brał udział w rozwoju struktur transportowych jako kierownik transportu, awansując następnie na stanowisko Regional Logistics Manager. Aktualnie zajmuje stanowisko Logistic Manager w Inter Europol  – największym producencie pieczywa w Polsce – i bierze udział w projektach związanych z rozbudową własnej floty pojazdów i wykorzystaniem poolingu paletowego.

Magdalena Misztal-Piasny
Magdalena Misztal-Piasny
Członek Zarządu
Unilever Poland Services

Członek Zarządu Unilever Poland Services, Dyrektor ds. Doskonalenia Operacji Logistycznych na Europę w firmie Unilever. Zarządza obszarem usprawnień procesów logistycznych, operacjami transportowymi zarówno opakowań, surowców jak również towarów gotowych w Europie jak i poza nią. Odpowiedzialna za projekty logistyczne, nowe rozwiązania mające na celu optymalizację i doskonalenie procesów logistycznych. Równocześnie odpowiada za centrum biznesu w Katowicach. Z firmą Unilever związana od 2017 roku, rozpoczęła pracę na stanowisku Managera ds. operacji transportowych dla produktów home & personal care, w trakcie której wprowadziła usprawnienia mające na celu optymalizację utylizacji samochodów, scentralizowała operacje przesunięć międzymagazynowych na obszarze Europy. Była odpowiedzialna za jedną z największych transformacji w obszarze logistyki europejskiej w Unilever, odpowiada za kolejne projekty centralizacyjne/transformacyjne.

Od ponad 17 lat związana z szeroko pojętą logistyką, pracowała z największymi operatorami logistycznymi (Kuehne Nagel, Hellmann, FM, Raben). Zarządzała zróżnicowanymi procesami, począwszy od sprzedaży usług logistycznych, poprzez zarzadzanie procesami magazynowymi, Customer service aż po repack.

Prywatnie mama dwóch fantastycznych chłopców. Uwielbia spędzać czas aktywnie, pływa, jeździ na rowerze. Prezes zarządu Miejskiego Klubu Piłkarskiego składającego się z drużyny seniorów grających w lidze okręgowej, jak również Akademii Piłkarskiej trenujących dzieci od 5-go roku życia.

Norbert Jaskólski
Norbert Jaskólski
Exide Technologies S.A.
DC Manager

Ponad 20 letnie doświadczenie w logistyce w międzynarodowym środowisku. Absolwent Uniwersytetu Poznańskiego (Filologia Angielska) oraz  Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu (Zarządzanie w Logistyce). Swoją karierę rozpoczynał w roku 2000 w firmie Maersk Logistics organizując kompleksową dystrybucję wyrobów gotowych na terenie Polski. Następnie przez 5 lat zarządzał transportem w firmie Fresh Logistics (Grupa Raben) w Gądkach, gdzie był odpowiedzialny za dostarczanie produktów świeżych (drobnicy) do sieci handlowych, oraz innych dystrybutorów. Kolejne 6 lat pracował w Kompanii Piwowarskiej, gdzie był odpowiedzialny za zarządzanie Centrum Dystrybucji w Poznaniu jak również, pracował w dziale Rozwoju Logistyki biorąc udział we wdrożeniu systemu SAP.

Obecnie od 9 lat zarządza największym Centrum Dystrybucji firmy Exide (akumulatory Centra i Exide, marki prywatne) zlokalizowanym pod Poznaniem. Z Centrum Dystrybucji towar jest wysyłany obecnie do 28 krajów.

Magdalena Kostjan
Magdalena Kostjan
Leasing Director
7R

Magda Kostjan posiada blisko 10 letnie doświadczenie w sektorze nieruchomości magazynowych i przemysłowych. Z 7R związana jest od pand dwóch lat. Jest odpowiedzialna za utrzymanie trwałych relacji z klientami oraz rozwój działalności firmy w zachodniej części Polski. Odpowiada za komercjalizację powierzchni w dużych parkach i magazynach miejskich. Magda wspierała relokację lub otwarcie nowych oddziałów firm zagranicznych w Polsce, m.in. z Chin, Korei, Holandii, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii, Finlandii, Danii czy Norwegii. Wcześniej pracowała w Prologis, gdzie zajmowała stanowisko Capital Deployment & Leasing Senior Managera. Zarządzała portfelem liczącym blisko 600 000 mkw. powierzchni magazynowej i produkcyjnej. Brała udział w transakcjach projektów typu BTS oraz budynków wielolokalowych. Jest absolwentką Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, posiada tytuł magistra inżyniera.

Pyś-Fabiańczyk Katarzyna
Katarzyna Pyś-Fabiańczyk
Head of Industrial Services Hub
in Poland
SAVILLS

Katarzyna Pyś-Fabiańczyk to ceniona ekspertka z wieloletnim doświadczeniem w branży nieruchomości i logistyki. Stoi na czele Industrial Services Hub, zintegrowanej usługi oferowanej przez firmę doradczą Savills, skierowanej do najemców, inwestorów i deweloperów powierzchni magazynowych i przemysłowych. Dołączyła do Savills w październiku 2021 r., gdzie równolegle pełni funkcję dyrektorki działu powierzchni magazynowych i przemysłowych, odpowiadając za jego dalszy rozwój. Wcześniej przez trzy lata pełniła funkcję dyrektorki w funduszu Exeter Property Group inwestującym na rynku nieruchomości przemysłowych. Od podstaw zbudowała zespół wynajmu powierzchni magazynowych w agencji BNP Paribas Real Estate, którym z sukcesem kierowała przez blisko pięć lat. Katarzyna jest założycielką i pierwszą prezeską stowarzyszenia Ladies First. W uznaniu swoich sukcesów zawodowych została nominowana do wielu nagród, m.in. tytułu businesswoman roku (Sukces Pisany Szminką), osobowości roku (Eurobuild Awards) czy agenta roku (Panattoni). W życiu prywatnym aktywnie działa na rzecz społeczności lokalnej.  

Wojciech Krysiak
Wojciech Krysiak
Head Of Supply Chain
RAWLPLUG

Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego oraz Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu. Od dwudziestu lat związany z branżą logistyczną. Swoje doświadczenia zgromadził pracując na różnych stanowiskach związanych z łańcuchem dostaw: magazynowanie, planowanie popytu, zakupy, transport oraz obsługa klienta.

Zgody udzielam dobrowolnie i mam prawo udzieloną zgodę cofnąć w każdym czasie (dane przetwarzane są do czasu cofnięcia zgody). Zostałem poinformowany o prawie żądania dostępu do moich danych, ich zmiany, usunięcia oraz ograniczenia przetwarzania. Administrator przetwarza dane zgodnie z Polityką Prywatności.