
Logistyka i mobilność wymiany towarowej w Europie w pierwszym półroczu 2020. Stan polskiej logistyki po pierwszym półroczu. Diagnoza ostrzegawcza i wytyczne dalszych działań transportu drogowego. Ochrona polskich przewoźników na rynkach UE.
Jak rozwój handlu internetowego zmienia rynek magazynowy już dziś i czego możemy spodziewać się w najbliższej przyszłości. Czy dostawy w kilka godzin, współdzielone magazyny, a może roboty kierujące pracą magazynu staną się wkrótce naszą codziennością?
Zestaw narzędzi i rozwiązań zwiększających dostępność transportu i włączających kierowców do Twojego zespołu.
Platforma Delivry powstała w odpowiedzi na problemy braku dostępności kierowców oraz jakości komunikacji na rozproszonym rynku transportowym. Delivry to oprócz technologii przede wszystkim okazja na poszerzenie bazy kierowców oraz gotowa do zastosowania paleta mechanizmów motywacyjnych, rozwojowych i rekrutacyjnych również dla firm, które z kierowcami współpracują pośrednio. To jedyne rozwiązanie, które stawiając kierowcę w centrum uwagi odpowiada na potrzeby Zleceniodawców i Przewoźników – dostarcza korzyści płynące z pełnej realizacji zleceń, wzmocnienia własnej pozycji na rynku oraz wyższych kwalifikacji kierowców. Kierowcy niezależnie od warunków na drodze, czy sytuacji na świecie przewożą towary, których każdy z nas jest odbiorcą. Są także naturalnymi ambasadorami Załadowców u ich klientów, choć często pozostają niezauważeni. Teraz, przy wsparciu Delivry firmy mogą docenić pracę kierowców oraz zbudować z nimi relację, która przełoży się na zyski każdej strony.

Dropshipping staje się coraz bardziej popularną metodą dostaw w e-commerce zwłaszcza w handlu krajowym. Rozpowszechnianiu tej formy dystrybucji wyrobów gotowych sprzyja przekonanie, że sprzedający w Internecie może w łatwy sposób, bez poświęcania czasu i środków finansowych osiągnąć sukces rynkowy i finansowy. To dostawca, którym może być producent lub dystrybutor, odpowiada za proces realizacji zamówień i logistyczną obsługę. Przyjrzyjmy się, jak to wygląda w rzeczywistości.
Dropshipping w branży odzieżowej – CASE STUDY, VMP
Posiadanie własnych magazynów czy centrów logistycznych wśród producentów już nikogo nie dziwi. Ale czy w każdym z tych magazynów powinna znaleźć się automatyka, czy to jedyna recepta na wszystkie problemy jakie napotykamy ? Czy inwestycja w automatykę opłaca się zawsze i każdemu? O kulisach powstawania nowego magazynu z automatyczną strefą kompletacji, na przykładzie Centrum Dystrybucyjnego Tubądzin Management Group.
System operacyjny Android i nowe formy wyświetlaczy umieszczające informacje bezpośrednio w linii wzroku pracownika pozwalają diametralnie zwiększyć efektywność pracy, zredukować błędy i zminimalizować czas przygotowania nowego pracownika do pracy. Wyświetlacz HD4000 znajduje zastosowanie w wielu segmentach rynku a przygotowanie aplikacji obsługującej istniejące lub zoptymalizowane procesy nie jest skomplikowane i nie wymaga ingerencji w istniejące systemy WMS/TMS/ERP. Wyświetlacz HD4000 może być także elementem innowacyjnego rozwiązania FulfillmentEdge nie wymagającego zaangażowania programistycznego/integracyjnego dla wdrożenia zoptymalizowanych procesów.

Nowoczesna technologia będąca alternatywą dla tradycyjnych skanerów HHT. Wykorzystanie systemu wizyjno-głosowego umożliwia wzrost wydajności kompletacji produktu natomiast logika systemu operacyjnego wpływa na zmniejszenie kosztów obsługi logistycznej związanych ze zwrotami z rynku, z powodu niewłaściwego przygotowania wysyłek. Nie odłączną zaletą urządzenia jest samodzielne instalowanie oraz aktualizacja oprogramowania jak również intuicyjna obsługa w różnych wersjach językowych.
System klimatyczny to niezwykle skomplikowany układ. Zapoczątkowany przez człowieka wzrost temperatury uruchomił całą lawinę zjawisk, z których wiele przynosi kolejne kłopotliwe konsekwencje. Konsekwencje te już dzisiaj zmuszają nas do zmiany wielu dotychczasowych przyzwyczajeń, a jutro zaczną wymuszać przebudowę światowych gospodarek. Burze, powodzie, tornada i wiele klimatycznych anomalii, to tematy, które coraz częściej lądują na pierwszych stronach doniesień. Jednak obecnie wiemy już, że obserwowana współcześnie zmiana klimatu, to nie dziennikarskie sensacje, ale efekt działania podstawowych praw fizyki. Im szybciej zrozumiemy istotę tych sił, tym szybciej możemy się przygotować na nieuchronną przyszłość. To czego możemy oczekiwać od praw fizyki w naszym środowisku, już za chwilę może mieć decydujący wpływ na zdolności konkurencyjne wielu firm, a nawet na ich śmierć. Czy wiesz, jak to się stało, że ludzkość była w stanie doprowadzić do globalnej zmiany klimatu? Czy znasz prawdziwe skutki tej zmiany w różnych częściach świata? Czy chcesz skutecznie planować swoją przyszłość bez zrozumienia zasad, które decydują o przyszłości całej planety?
Analiza przepływów – podstawa optymalizacji, projektowania i standaryzowania złożonych procesów magazynowych. Jak w krótkim czasie osiągnąć elastyczność w procesach magazynowych – przedstawienie „logiki zasobów i aktywności” i likwidacji wąskich gardeł.


Prognozy, które się nigdy się nie sprawdzają, wady obiektywów makro oraz jak długo jeden kryzys może wpływać na trendy przewozowe. Długoterminowe trendy ostatnich dekad w transporcie kolejowym, drogowym, morskim i lotniczym.
Wszystko się może zdarzyć. Takie są przypadki typowej polskiej firmy produkcyjnej. Częste, wielokrotne zmiany wymaganych dat realizacji przez klientów, opóźnienia w dostawach materiałów, problemy kooperacyjne, kłopoty z jakością, awarie maszyn. Jak tym zarządzać? Jak to się ma do koncepcji zaawansowanego harmonogramowania produkcji i koncepcji produkcji 4.0? Zarządzania totalną zmiennością, totalną elastycznością? Jak z taką zmiennością radzi sobie sztuczna inteligencja?
Zasady przywództwa w Amazon wywierają wielki wpływ na firmę oraz wszystkich jej partnerów biznesowych. Amazon jest sam dla siebie kołem zamachowym – rozwój firmy stanowi siłę napędową do podejmowania kolejnych działań. Jednak zarządzanie 35 000 ładunków FTL tygodniowo jest twardym orzechem do zgryzienia. Planowanie i realizacja transportu Amazon Transportation Services wymaga niezwykłych umiejętności. Czy możliwe jest utrzymanie kontroli nad wszystkimi transportami wyłącznie dzięki technologii? Dysponując kilkoma tysiącami niebieskich naczep „Amazon Prime” w Europie, firma najwyraźniej postawiła na inwestycję we własne aktywa. Czy możemy na tej podstawie przewidzieć kolejne ruchy giganta? Czy dzięki dotychczasowym sukcesom oraz obranej linii rozwoju Amazon ma szansę stać się liderem transportu w każdym obszarze? Czy to innowacyjna dusza firmy sprawia, że Amazon jest trudny do zrozumienia przez biznesowych partnerów? Amazon można kochać lub nienawidzić. Nie można jednak obok tej firmy pozostawać obojętnym. Warto wiedzieć, co robi.
Najciekawsze rozwiązania stosowane w łańcuchu dostaw Oriflame. Plan ciągłości działania: BCP. Jak zaspokoić oczekiwania klienta w dobie pandemii. Efektywne „zarządzanie zmianami” – rekomendowane sposoby efektywnej komunikacji. Mądry menedżer przed szkodą, czyli wnioski na przyszłość.

W związku z rozbudową zakładu produkcyjnego powstała konieczność maksymalizacji dostępnej powierzchni magazynowania z zachowaniem odpowiedniego poziomu operacyjności. Zespół studentek dokonał analizy przepływów produktów gotowych na terenie magazynu oraz dostępnej infrastruktury magazynowej. W oparciu o powstałe wnioski opracowano dwuwariantową propozycję udoskonalenia procesu magazynowania wyrobów gotowych wraz z wyborem optymalnej technologii. Podczas realizacji projektu wykorzystywano techniki Agile.

Globalna pandemia praktycznie zawiesiła dotychczasowy tryb życia społecznego i gospodarczego na wszystkich jego poziomach, w większości krajów świata. Rządy, organizacje pożytku publicznego, biznes i obywatele uruchamiają strategie awaryjne nastawione na minimalizację skutków kryzysu, a w przypadkach wielu firm i jednostek – wręcz na przeżycie.
Wcześniej, czy później, kryzys uda się zapewne opanować i system globalny, w całej jego złożoności, potrzebować będzie zresetowania. Już dzisiaj jednak widać, że nie będzie to mogło być proste odtworzenie wczorajszych „ustawień domyślnych. Kiedyś wyłoni się nowa normalność. Za nim to jednak nastąpi, musimy wszyscy przejść przez fazę nowej nienormalności – burzliwy okres improwizacji, niestabilności, eksperymentów i testowania nowych modeli biznesowych.
Najważniejsze będzie jednak zrozumienie co się tak naprawdę stało: to nie jest kryzys spowodowany koronawirusem! Pandemia jedynie uruchomiła mega-crush test obnażający nowe cechy globalnego porządku gospodarczego, społecznego i organizacyjnego: jego „chaotyczny” charakter (wszechobecny efekt motyla), chwiejną równowagę, (za) długie i nadmiernie skomplikowane łańcuchy logistyczne, powszechną łatwość dezinformacji, konieczność i niemożliwość globalnych strategii, itd.
Jeśli ten kryzys czegoś naszej cywilizacji nie nauczy, to następny, o takiej skali, ją znokautuje.

Trendownia adresowana jest do menedżerów i dyrektorów, którzy odpowiedzialni są w firmach za obszar produkcji lub logistyki. Trendownia to również doskonałe miejsce dla wielu członków zarządów, którzy w swoich decyzjach chcą uwzględniać najnowsze trendy w gospodarce. Zamiarem organizatorów jest omówienie najbardziej aktualnych trendów w gronie ekspertów.
Staramy się oddać głos przedstawicielom firm oraz świata nauki, którzy na co dzień sięgają po najnowsze trendy lub sami je wyznaczają. Trendy w produkcji i logistyce, widziane okiem praktykujących ekspertów z danych dziedzin, są więc tematem przewodnim konferencji.
Trendownia to między innymi integracja środowiska menedżerów logistyki i produkcji. Dwa dni wykładów, część ekspozycyjna, uroczysta kolacja, bankiet oraz konkursy, sprzyjają atmosferze nawiązywania nowych kontaktów oraz podtrzymywania starych dobrych przyjaźni.

Lider dawnej firmy Promexim, który pełnił bardzo ważną rolę w tej firmie. Jest także założycielem i prezesem firmy Frans Maas Polska, którą kierował i zarządzał przez wiele lat, aż do momentu, gdy firma została przejęta przez DFDS. Po tym wydarzeniu został założycielem i prezesem firmy Diera, która kontynuuje tradycję firmy Promexim. W ten sposób wniósł swoje wieloletnie doświadczenie i wiedzę z dziedziny logistyki i transportu do nowego przedsięwzięcia i kontynuuje prowadzenie biznesu w sposób, który odpowiada wartościom i filozofii jej właściciela.