Łańcuchy dostaw w obliczu innowacyjnych technologii.
Co nowego w łańcuchu: sklep – produkcja – logistyka. Nowe formaty bezobsługowych sklepów w Polsce, które powstają dzięki nowoczesnym technologiom. Porównanie rynku polskiego z rynkiem USA, na którym istnieje wiele różnych, innowacyjnych rozwiązań w tej dziedzinie. Innowacyjne metody kompletacji towarów, nowoczesne systemy do zarządzania i kontroli procesów produkcyjnych, inteligentne okulary oraz rozszerzona rzeczywistość w logistyce produkcji.
O tym, że handel internetowy zmienił upodobania zakupowe Polaków nikogo nie trzeba już przekonywać. Jednak zmiany jakie niesie ze sobą dynamiczny rozwój e-commerce sięgają dużo dalej niż tylko sklepowych półek – bo aż do magazynów. Z jakimi wyzwaniami przy realizacji obiektów magazynowych przychodzi się zmierzyć deweloperom, jakie rozwiązania i udogodnienia projektują dla najemców z sektora e-handlu oraz czy magazyn dla e-commerce to nadal tylko magazyn.
Komputer na etacie, czyli jak efektywniej planować, jednocześnie wydłużając cut off, eliminując błędy i obniżając koszty dostaw.
Wzrost przedsiębiorstwa przy ograniczonym dostępie do zasobów ludzkich, coraz wyższym koszcie zatrudnienia i jednoczesnej presji na konkurencyjne warunki świadczonych usług możliwy jest tylko przy wykorzystaniu zaawansowanych technologii. Z perspektywy usług transportowych realnym sprzymierzeńcem staje się włączenie w proces planowania algorytmów optymalizacji, które wykonają to zadanie w znacznie krótszym czasie, uwzględnią wszystkie ustalone zasady współpracy oraz wyeliminują błędy wynikające z ograniczenia ludzkiej percepcji. Bazując na przykładzie wdrożenia w branży FMCG przedstawię realizację procesu od pozyskania zlecenia, po proces rozliczenia z przewoźnikiem.
Mało kto chce jeszcze być menedżerem. Od pewnego czasu wszyscy chcą być przywódcami. A skoro jest popyt, to i jest podaż. Liczba organizacji, firm szkoleniowych i osób obiecujących, że nauczą nas, jak być przywódcą jest ogromna. I ciągnie rośnie. Jak jest z dotrzymywaniem tych obietnic? Chyba nie najlepiej, skoro przykładami skutecznych przywódców ciągle są Napoleon Bonaparte, George Patton, Winston Churchill i inne postacie historyczne. A jeżeli jako przykład wybitnego przywódcy pojawia się ktoś żyjący współcześnie, najczęściej okazuje się, że niezmiernie trudno zdefiniować (nawet jemu samemu), na czym polega sekret sukcesu. Podczas krótkiego wystąpienia, używając filtru zdrowego rozsądku autor wystąpienia postara się odsiać mity i półprawdy związane z rolą przywódcy w organizacji.
Transformacja cyfrowa jest faktem. Wobec rosnących kosztów pracy oraz coraz trudniejszym pozyskaniem wyspecjalizowanych pracowników, jednym z najskuteczniejszych sposobów na obniżenie kosztów związanych z logistyką w łańcuch dostaw jest standaryzacja procesów i automatyzacja operacji. Na dużym obrazku wszystko wygląda pięknie i prosto. Jednak w Logistyce nie możemy zatrzymać operacji na tydzień czy nawet na jeden dzień, pojawia się więc pytanie jednak jak zrealizować taką operację, aby pacjent nie umarł ? Chciałbym podzielić się z Państwem swoim doświadczeniem w realizacji takich projektów i obserwacjami, jakie elementy decydują o powodzeniu takich projektów.
Projektowanie, budownictwo i doradztwo w jednych rękach –innowacyjne, zintegrowane podejście do realizacji projektów rozbudowy obiektów magazynowo – produkcyjnych z zastosowaniem najnowszych technologii projektowania i obrazowania.
Polska gospodarka przez kilka ostatnich lat notuje wysokie wzrosty. Dobra koniunktura wymusza szybkie decyzje i konieczność sprawnego reagowania na potrzeby najemców. Sieci handlowe chcą otwierać kolejne sklepy, użytkownicy powierzchni biurowej zajmować kolejne piętra biurowców, logistycy wynajmować budynki w nowych lokalizacjach, a zakłady produkcyjne powiększać zajmowane powierzchnie i zwiększać moce przerobowe. Każdy z użytkowników, bez względu na typ budynku, pragnie w maksymalnym stopniu wykorzystać koniunkturę gospodarczą, a niezbędną do tego powierzchnię otrzymać gotową jak najszybciej. Nierzadko wymogi użytkowników dotyczące czasu realizacji projektu budowy nowego czy rozbudowy istniejącego budynku nie pozwalają na przygotowanie i dostarczenie powierzchni tradycyjną metodą. Napięte terminy bardzo często ograniczają możliwości przeprowadzenia przetargów na usługi zarządzania projektem, procesu projektowania i robót budowlanych jako sekwencji następujących po sobie zdarzeń. Aby dynamicznie i na czas odpowiadać na potrzeby użytkowników, istotne jest, aby tam, gdzie to możliwe, procesy te przebiegały niemal równolegle. Rozwiązaniem jest nowatorskie, kompleksowe podejście do potrzeb użytkowników budynków oferowane przez SpaceFactory, która nadzoruje wszystkie etapy inwestycji, realizuje je w pełnym zakresie i bierze odpowiedzialność za całokształt działań, natomiast sama powierzchnia dostarczana jest w ustalonym terminie, w sposób zoptymalizowany pod kątem kosztowym i inżynieryjnym, z wykorzystaniem najnowszych technik projektowania.
Smartlens umożliwia widoczność zasobów i ludzi w czasie rzeczywistym. Pozwala w dynamicznie zmieniającym się środowisku na ich śledzenie oraz wykrywanie wszelkich zmian położenia. Rozwiązanie pozwala również na mikro-lokalizacje urządzeń mobilnych używanych w sklepie jak również śledzenie z wykorzystaniem wideo zarówno pracowników jak kupujących. Jest to rozwiązanie w pełni automatyczne działające z prawie 100% dokładnością (śledzenie i lokalizowanie zasobów) co pozwala na tańsze i bardziej efektywne zarządzanie zasobami. Eliminuje błędy oraz spełnia role proaktywnego systemu antykradzieżowego.
Jesteśmy coraz wygodniejsi… Otaczająca nasz technologia dba o nasz komfort, wolny czas, wypoczynek. Przemieszczamy się coraz nowocześniejszymi samochodami, korzystamy z wyrafinowanych urządzeń technicznych, otacza nas świat reklamy, komercji, wszelkiego rodzaju pokus… Świetnie, tylko… zanim się tym pokusom oddam, nim obejrzę najnowszy odcinek serialu lub zagram w hitową grę VR, muszę jeszcze wyruszyć na zakupy… Co ja tu mam zapisane… Proszki do prania, pieluszki, nowe buty do biegania, toner do drukarki, no i jeszcze obiecałem siostrze materiały do remontu łazienki… Trzy godziny zejdą jak nic… No i te korki… Hmmm, a może by tak nie ruszać się z ulubionej kanapy i poklikać ? No pewnie ! Niech ktoś inny zajmie się moimi zakupami ! Centra e-commerce rosną jak grzyby po deszczu… Ale – czy są przygotowane technologicznie na coraz większe tłumy osobników z gatunku Homo Kanapus i realizację zleceń z dynamiką wzrostu wynoszącą kilkadziesiąt procent rocznie ? Zobaczmy…
Budynki z dachami płaskimi codziennie stawiają czoła zmiennym warunkom atmosferycznym. Cyklicznie występujące upały, ulewne deszcze lub opady śniegu powodują przecieki, osłabienie lub przeciążenie konstrukcji. Zniszczony towar lub zatrzymana linia produkcyjna to ogromne straty dla przedsiębiorstw logistycznych i produkcyjnych. Jak zadbać o dach w sposób inteligentny? Jak powiadomić o ryzyku zanim ono wystąpi? Jak optymalizować koszty utrzymania dachu płaskiego? Jak zwiększyć bezpieczeństwo i oszczędzić na ubezpieczeniu nieruchomości? Na te pytania odpowiemy podczas prelekcji firmy Sense Monitoring – Inteligentne Dachy.
Q Loader – System Automatycznego Załadunku – Brakujące ogniwo łańcucha dostaw.
System Automatycznego Załadunku Q Loader służy do minimalizowania czasu załadunku oraz rozładunku naczep samochodowych lub kontenerów morskich. System Q Loader jest innowacyjnym rozwiązaniem oferowanym przez WDX S.A. pozwalającym na skrócenie i optymalizację procesów magazynowo – załadunkowych. Dzięki zastosowaniu Q Loader – automatycznego systemu załadunku i rozładunku zyskujemy: oszczędność czasu załadunku naczepy, zmniejszenie ryzyka uszkodzenia towarów, ograniczanie ilości wózków widłowych, Kontrola wagi ładunku, eliminacja ryzyka wypadku, kompatybilność połączenia z automatycznymi systemami magazynowymi, zwiększenie ilości ładowanych aut przy tej samej ilości doków.
Unikalne wartości Q Loader:
– Możliwość montażu urządzenia bez konieczności przebudowy hali/doku
– Możliwość załadunku palet i towarów w dowolnej orientacji
– Pozycjonowanie naczepy wraz z samochodem – oszczędność czasu
Przemysł 4.0 i jego możliwości są coraz pełniej wykorzystywane w wielu branżach. Analiza i wdrażanie projektów opartych o cyfryzację, automatyzację, internet rzeczy czy wykorzystanie big data stało się w wielu firmach codziennością. W świecie logistyki najbardziej spektakularnie prezentują się nadal duże wdrożenia magazynów automatycznych. Jak wykorzystać ten bogaty potencjał technologii 4.0 w realiach outsourcing’u logistycznego? Długość kontraktów, podejście transakcyjne, presja czasu przy podejmowaniu decyzji – to tylko niektóre ze specyficznych uwarunkowań, które nie ułatwiają wdrożeń w oursourcingu. W dzisiejszym świecie wymagają one nowego, wspólnego podejścia ze strony firm pozostających w relacji ousourcing’u.
Korzyści i wyzwania związane z funkcjonowaniem automatyki magazynowej na przykładzie centrum logistycznego Hakkila w Finlandii. Wpływ automatyki magazynowej na czas realizacji zleceń oraz poprawę jakości kompletacji zamówień. Case study: integracja magazynu automatycznego z wiodącymi platformami e-commerce. Praktyczne aspekty projektowania automatyki magazynowej w oparciu o doświadczenia projektów doradczych realizowanych przez Logisys. Wpływ specyfiki towaru oraz kanałów dystrybucji na wybór technologii automatyki magazynowej. Najważniejsze kroki procesu projektowania automatyki magazynowej. Przykład wpływu analizy przepływów towarowych, materiałowych, rodzaju asortymentu w przedsiębiorstwie oraz rozpoznaniu jego prognoz i planów w kontekście strategii rynkowej na projekt automatyki magazynowej. W jaki sposób zredukować ryzyko błędów w koncepcji wdrożenia automatyki magazynowej oraz uzyskać niezależność od dostawców automatyki na etapie projektowania?
O instynktach plemiennych, zbyt bliskim siedzeniu przed wykresem, potrzebie nowego oświecenia oraz ucieraniu nosa emocjom.
Żyjąc w czasach niezwykle rozległych transformacji, często obawiamy się negatywnych skutków nowych technologii i trendów. Nasze obawy nie dotyczą wyłącznie ekonomii. Często widzimy w „nadchodzącym nowym” zagrożenia dla całego gatunku ludzkiego. Czy nasz powszechny strach jest jednak zawsze uzasadniony? Czy człowiek ma dzisiaj możliwość racjonalnej oceny postępu cywilizacji? Cyfrowy świat buduje w naszych wyobraźniach niezwykłe scenariusze przyszłości. Scenariusze zarówno bardzo pozytywne jak i pełne koszmarów. Czy w któreś z nich warto wierzyć bardziej?
Po ostatnim wystąpieniu w pierwszym dniu, zapraszamy wszystkich na oficjalną, polską premierę, najnowszego terminala firmy Zebra Technologies. Prezentacja odbędzie się w części wystawowej. Wszyscy zainteresowani będą mieli możliwość zapoznania się z nowym terminalem oraz zobaczenie urządzenia w akcji. Zapraszamy!
Wspólna kolacja oraz uroczysty bankiet dla wszystkich uczestników Trendowni.
W trakcie kolacji konkurs z atrakcyjnymi nagrodami.
Ludzki mózg generuje całe spektrum myśli i zachowań, które pochopnie oceniamy jako „szalone” i „nieracjonalne”. Co jednak jeśli owe myśli i wynikające z nich zachowania okażą się przystosowawcze? Czy w poznawczym szaleństwie jest ewolucyjna metoda, rządzona logiką przeżycia i reprodukcji? Wykład zaprezentuje mózgowy system rozumowania, od nieświadomej intuicji do świadomego podejmowania decyzji i pokaże jak „logika” sieci neuronalnych wpływa na dziwne i stereotypowe zachowania, w życiu prywatnym i w biznesie.
W jaki sposób rozpoznawanie obrazu za pomocą sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego pomaga analizować ekspozycję w miejscu sprzedaży oraz automatyzować proces zarządzaniami dostawami.
Garść informacji o tym jak kluczowa jest ekspozycja na sklepowej półce oraz o tym jak zawalczyć półką o klienta w miejscu sprzedaży i usprawnić łańcuch dostaw. Aż 70% klientów decyduje o zakupie konkretnego produktu w miejscu sprzedaży, a ponad 50% negatywnie postrzega zarówno sklep jak i brand w przypadku out-of-stock czyli braku produktu na półce. Jak zawalczyć więc o klienta w miejscu sprzedaży oraz usprawnić zarządzanie łańcuchem dostaw? Odpowiedzią jest technologia rozpoznawania obrazu z autorską miniaturową kamerą Shelfwise. System pozwala w czasie rzeczywistym analizować braki na półce i wysyła informacje o potrzebie złożenia zamówienia na konkretne produkty.
Sprzedaż rośnie, klienci stawiają nowe wyzwania, właściciele oczekują kolejnych optymalizacji kosztowych. Jak temu sprostać w łańcuchu dostaw? Odpowiedzią jest rozwój zakładu, którego nieodłączną częścią staje się automatyzacja. W 2018 roku Coca-Cola HBC Polska otrzymała wyróżnienie specjalne za projekt Magazyn zautomatyzowany, przyznane przez Eurologistics w ramach badania Supply Chain Designer. W trakcie prezentacji opowiemy o stopniowo postępującej automatyzacji logistyki w jednym z zakładów produkcyjnych Coca-Cola HBC Polska. Naświetlimy przyczyny, dla których wprowadziliśmy kolejne etapy automatyzacji, wiążące się z tym zmiany infrastrukturalne oraz przybliżymy proces zarządzania zmianą. Otwartym pozostaje pytanie o granice rozwoju zakładu.
Absurdy i ciekawostki prawne branży celnej w technologii teleturniejowej.
Na cle łatwo zarobić. Milion albo 20 lat odsiadki, w zależności od tego kto pyta i jakie padają odpowiedzi. Po naszej prezentacji dowiecie się, że nic nie wiecie i niczego się nigdy nie dowiecie – przynajmniej jeśli chodzi o cło i akcyzę. Czy wyrób tytoniowy może nie zawierać tytoniu? Czy chcąc kraść energię trzeba zarejestrować się w urzędzie? Wszystko jest proste nim stanie się trudne…
Automatyzacja wyceny kosztów transportu w procesie dystrybucji przyczynia się znacząco do skracania czasu opracowywania oferty oraz kalkulacji cen produktów na bazie dostawy. Zespół studentów opracował rozbudowane, lecz niewymagające specjalistycznego oprogramowania narzędzie, pozwalające na szybkie dokonywanie wycen w oparciu o stałe aktualizowanie cen paliwa, przy w pełni konfigurowalnych parametrach dostaw i w różnych jednostkach. Opracowane narzędzie jest uniwersalne, co powala na jego zastosowanie nie tylko w badanej spółce.
Wielokanałowa dystrybucja dóbr FMCG wymaga doskonale funkcjonującego łańcucha dostaw opakowań. Zespół studentów dokonał kompleksowego przeglądu rynku zaopatrzeniowego w zakresie materiałów opakowaniowych POSM, na który złożyło się rozpoznanie dostępnych technologii produkcji oraz wielokryterialna analiza obecnych i potencjalnych dostawców, a także przeprowadził symulacje procesów magazynowych oraz produkcyjnych poszukując wzrostu efektywności i poprawy ergonomii pracy. Zwieńczeniem prac zespołu było zaproponowanie udoskonaleń obecnie funkcjonującego łańcucha dostaw, które firma planuje wdrożyć.
Kompletacja towarów jest jedną z krytycznych czynności w ramach procesu magazynowego, mającą bezpośrednie przełożenie na koszt logistyczny całego przedsiębiorstwa oraz na poziom obsługi klientów. Opracowana przez grupę studentów zaawansowana analiza była nakierowana na porównanie czasowo-kosztowe dwóch sposobów kompletacji towarów ponadgabarytowych – kompletacji pojedynczych zamówień oraz falowej. Sformułowane wnioski i zalecenia zostały podparte profesjonalną, biznesową argumentacją. Co najistotniejsze – badane przedsiębiorstwo zadeklarowało wdrożenie w praktyce.
O ważności przystanków w wyścigu między technologią, a ewolucją.
Czwarta Rewolucja Technologiczna, cechująca się zamazywaniem granic między światem materialnym, cyfrowym i biologicznym, rozwija się w tempie wykładniczym. Poprzednie rewolucje dawały czas na dostosowanie do przynoszonym przez nie zmian na poziomie stylów pracy i życia, relacji społecznych i w ostatecznym rezultacie – wartości. Ta obecna już na ten komfort (jakkolwiek był on względny) nie pozwala. Krzywa uczenia, po etapie kumulowania doświadczeń, dotarła do momentu, kiedy radykalne aplikacje wczorajszych innowacji technologicznych pojawiają się w ciągu ostatnich 2-3 lat lawinowo, w wielu różnych obszarach równocześnie, a i ich potencjalne, długofalowe skutki są trudne do oszacowania. Przykłady: sztuczna inteligencja i robotyzacja, inżynieria genetyczna (CRIPR/Cas9), Internet Rzeczy, profilowanie perswazyjne (polityczne zastosowania trolli sieciowych), czy zaawansowane algorytmy rozpoznawania twarzy. Ludzie i społeczeństwa, odruchowo, próbują sobie z tym radzić „metodą” kameleona („agile”) i Czerwonej Królowej: biegnąc ile sił, żeby się „dostosowywać” – w czasie realnym. Groźnie rośnie popyt na „działanie”, który pozostawia mało czasu na myślenie i z konieczności prowadzi do wybierania gotowych, wczorajszych rozwiązań (najlepsze praktyki, benchmarking, etc). Paradoksalnie jednak, w czasach szybkich zmian, fundamentalne znaczenie ma nie tylko tempo biegu, ale również umiejętność przystawania na chwilę. „Busy is the new stupid”, jak powiedział ostatnio Bill Gates.
Obiad i pożegnanie z uczestnikami konferencji.
Trendownia adresowana jest do menedżerów i dyrektorów, którzy odpowiedzialni są w firmach za obszar produkcji lub logistyki. Trendownia to również doskonałe miejsce dla wielu członków zarządów, którzy w swoich decyzjach chcą uwzględniać najnowsze trendy w gospodarce. Zamiarem organizatorów jest omówienie najbardziej aktualnych trendów w gronie ekspertów.
Staramy się oddać głos przedstawicielom firm oraz świata nauki, którzy na co dzień sięgają po najnowsze trendy lub sami je wyznaczają. Trendy w produkcji i logistyce, widziane okiem praktykujących ekspertów z danych dziedzin, są więc tematem przewodnim konferencji.
O wynikach firm decyduje dzisiaj umiejętność błyskawicznego dotarcia do ważnych informacji oraz szybkość ich wykorzystania. Choć może się wydawać że internet ułatwia nam to zadanie, w praktyce często bywa inaczej. Nadmiar informacji oraz chroniczny brak czasu, odsuwa w bliżej nieokreśloną przyszłość poszukiwania i selekcję wiedzy, która już jutro może stanowić o naszym istnieniu. Trendownia daje dostęp do skomasowanej porcji wiedzy.
W trakcie 10 edycji Forum Praktyków Logistyki, uczestnicy najbardziej doceniali informacje o bieżących kierunkach rozwoju branży. Postanowiliśmy więc położyć jeszcze większy nacisk na tendencje branżowe. Skoro o trendach rozmawiamy od dawna, a teraz jeszcze intensywniej, nazwaliśmy rzeczy po imieniu. Przy okazji udało nam się sięgnąć po nazwę wyraźnie dopasowaną do profilu konferencji. Po trzech edycjach Trendowni wiemy, że decyzja była słuszna.
To dosyć naturalne połączenie, ponieważ współczesne sieci dostaw to zaawansowana sztuka współpracy wszystkich uczestników. Logistycy, patrząc na tendencje jakie mają miejsce w firmach produkcyjnych, mogą szybciej i efektywniej planować ewentualne zmiany. Producenci, obserwując trendy w logistyce, również mogą myśleć o ewentualnej ewolucji z odpowiednim wyprzedzeniem.
Trendownia to między innymi integracja środowiska menedżerów logistyki i produkcji. Dwa dni wykładów, część ekspozycyjna, uroczysta kolacja, bankiet oraz konkursy, sprzyjają atmosferze nawiązywania nowych kontaktów oraz podtrzymywania starych dobrych przyjaźni.
Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu na kierunku Zarządzanie i Marketing specjalizacja Transport i Logistyka. Odpowiedzialny za stworzenie czasopism branżowych: Eurologistics, Truck&Business Polska, Flota Auto Biznes, Logistyka Produkcji. Współtwórca opiniotwórczych w środowisku TSL programów badawczych „Operator Logistyczny Roku”, „Produkt Innowacyjny dla Transportu, Logistyki i Produkcji”, „Supply Chain Designer”. Pomysłodawca oraz twórca portalu społecznościowego „Log24.pl” kierowanego dla środowiska menedżerów logistyki, zarządzania łańcuchem dostaw, zakupów i produkcji. Autor wielu popularnych programów konferencyjnych.
Współzałożyciel i wiceprezes zarządu Quantum software S. A., spółki specjalizującej się w narzędziach informatycznych wspomagających zarządzanie łańcuchem dostaw. Pełni również funkcję członka zarządu Quantum Qguar Sp. z o. o.. W latach dziewięćdziesiątych minionego wieku, szlify informatyczno-logistyczne zdobywał w dużych międzynarodowych firmach w Niemczech. Od 1997 roku mocno zaangażowany w rozwój polskiej logistyki oraz promocję zaawansowanych rozwiązań IT dla sieci dostaw. Swoje zainteresowania koncentruje wokół nowych technologii oraz nowych modeli biznesowych. Wolny czas lubi spędzać z książką. Wiele inspiracji do działań czerpie ze świata przyrody.
Prof. dr hab. Wojciech Paprocki – profesor nauk ekonomicznych, od 1979 r. pracownik Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Zainteresowania badawcze dotyczą funkcjonowania podmiotów reprezentujących stronę popytową oraz podażową na rynku, ze szczególnym uwzględnieniem możliwości, barier i skutków implementacji technologii cyfrowych. Był aktywnym top-managerem w przedsiębiorstwach w Polsce i za granicą. Jest cenionym wykładowcą akademickim i doradcą biznesowym.
Członek zarządu, dyrektor operacyjny Kilargo Sp. z o.o., prezes zarządu Kilargo GmbH, absolwent Programu Executive MBA na Uniwersytecie Łódzkim, doktor nauk ekonomicznych. Doświadczenie zawodowe w branży logistycznej zdobywał od 1998 roku, pracując w Tesco Polska Sp. z o.o. zarówno w placówkach sprzedażowych, jak i centrali firmy. Był bezpośrednio odpowiedzialny za otwarcie pierwszego w Polsce magazynu centralnego art. mrożonych dla sieci handlowej super i hipermarketów. Od 2003 roku, przez okres ponad czterech lat, był odpowiedzialny za prowadzenie magazynu centralnego artykułów mrożonych dla sieci handlowej Tesco Polska Sp. z o.o., Geant Polska Sp. z o.o. oraz Real Sp. z o.o., jako menedżer logistyki w McLane Polska Sp. z o.o. Następnie na stanowisku dyrektora operacyjnego w Yarden Polska Sp. z o.o. / Rauch GmbH odpowiedzialny za operacje logistyczne i produkcję. Od września 2008 roku związany z firmą Kilargo Sp. z o.o., gdzie jest odpowiedzialny za kierowanie departamentem operacyjnym.
Menadżer ds. Najmu w Europolis oraz ProLogis w Polsce. Wcześniej pracował także dla DTZ, gdzie specjalizował się w rynku logistycznym i przemysłowym. Zdobył dziewięcioletnie doświadczenie w dziedzinie nieruchomości pracując z takimi firmami deweloperskimi jak: Prologis, SEGRO, Panattoni, Europolis oraz z dużymi najemcami firmowymi, w tym: Saint Gobain, JYSK, IKEA, FM Logistics, Rossmann, DHL, IDL, ND, CEVA. Piotr posiada tytuł magistra ekonomii uzyskany na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim, jak i ukończone studia podyplomowe na kierunku Wycena i Zarządzanie Nieruchomościami na Uniwersytecie Sheffield Hallam w Wielkiej Brytanii oraz Wycena Nieruchomości na Politechnice Warszawskiej.
Absolwent Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. Od 2006 roku związany z firmą InterLAN, w której pełni funkcję dyrektora zarządzającego, realizując poza tym działania w zakresie analizy i projektowania systemu. Firma InterLAN w której pracuję, dostarcza wyspecjalizowane rozwiązania IT dla branży transportowo-spedycyjnej i logistycznej. W swojej pracy cenię różnorodność podejmowanych zagadnień i możliwość ciągłego rozwoju. Dotąd brałem udział w licznych projektach wdrożeniowych realizowanych przez InterLAN, w tym w takich firmach jak: Frigo Logistics, DS Smith Polska, Rohlig SUUS, SM Logistics, Maszoński Logistic, SKAT Transport, PEKAES, Raben Transport i in.
Obecnie zajmuję się rozwojem systemu TMS interLAN SPEED w obszarze FTL oraz pełnię nadzór nad realizacją projektów wdrożeniowych.
Praktyk zarządzania, menedżer z ponad 20-letnim doświadczeniem w kierowaniu organizacjami biznesowymi, w szczególności w obszarach sprzedaży i dystrybucji. Przez większość swojej kariery zawodowej związany z branżą nowych technologii, zajmował wysokie pozycje menedżerskie w organizacjach polskich i międzynarodowych. Uczestniczył i kierował procesami restrukturyzacji i ekspansji rynkowej. W 1999 został wyróżniony przez czasopismo Computer Reseller News prestiżową nagrodą „Człowiek Roku w Branży IT”. Prezes i członek władz spółek kapitałowych, w tym także notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Doktor ekonomii w dyscyplinie nauk o zarządzaniu. Zajmuje się zagadnieniami przywództwa, elastycznych strategii i struktur organizacyjnych oraz problemami zarządzania w organizacjach działających w turbulentnym otoczeniu biznesowym. Autor koncepcji i publikacji poświęconych tym zagadnieniom, współautor książki „Alfabet mitów menedżerskich”. Absolwent Szkoły Trenerów Biznesu Moderator, członek Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu. Posiada certyfikaty trenerskie Moderator i Dale Carnegie Training. Prowadził projekty szkoleniowe z zakresu przywództwa, budowy relacji biznesowych, zarządzania zespołami, negocjacji i zarządzania sprzedażą. Szkolił m.in. pracowników firm iSource, Magit, Pro-Line, ZUE, Teleinvention, Britenet, Animex Foods, Bouygues Immobilier, eSky, Luxoft, DSR, QAD. Absolwent Wydziału Elektroniki Politechniki Wrocławskiej oraz studiów MBA na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu.
Od kilkunastu lat związany z branżą nowych technologii, gdzie na styku telekomunikacji i IT współpracuje z firmami z sektora TSL. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywał min w Orange Polska i Finder SA, gdzie był odpowiedzialny za współpracę z kluczowymi klientami z sektora logistycznego. Obecnie współpracuje z T-Systems Polska, gdzie jest odpowiedzialny za sprzedaż i wdrażanie rozwiązań IT pozwalających na digitalizację oraz automatyzację procesów logistycznych.
Ekspert rynku nieruchomości komercyjnych z 20-letnim doświadczeniem zawodowym, zdobytym w krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Doświadczenie zawodowe Piotra obejmuje m.in.: szereg projektów doradczych świadczonych na rzecz użytkowników nieruchomości i inwestorów korporacyjnych, tworzenie i realizację biznesplanów, wynajem nieruchomości komercyjnych, analizy zyskowności inwestycji, realizacje inwestycji nieruchomościowych, opiniowanie projektów inwestycyjnych, pozyskiwanie terenów inwestycyjnych, zarządzanie projektami, aktywami i przedsiębiorstwami w krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Piotr przyczynił się do realizacji projektów nieruchomościowych o łącznej powierzchni użytkowej budynków wynoszącej ponad 1,5 mln m2. Przed SpaceFactory zajmował stanowiska: Leasing and Development Director (Poland) w P3 Logistic Parks, CEE Leasing Director i Członek Zarządu w licznych spółkach celowych Parkridge CEE, Leasing Manager w ProLogis, Leasing Director na Europę Środkową w Parkridge CE Developments i Senior Property Consultant w DTZ. Ukończył Stosunki Międzynarodowe (Specjalizacja Ekonomiczna) na Uniwersytecie Warszawskim, posiada tytuły: MRICS (nadany przez Royal Institution of Chartered Surveyors, UK) oraz CCIM (nadany przez CCIM Institute, USA).
Starszy Inżynier Wsparcia Sprzedaży w Zebra Technologies. Odpowiedzialny jest za techniczne wsparcie sprzedaży dla działu sprzedaży, kanału partnerskiego oraz klientów końcowych w Polsce oraz krajach Bałtyckich. Posiada ponad 15-letnie doświadczenie w zakresie rozwiązań do automatycznej identyfikacji m.in dla handlu detalicznego oraz produkcji i magazynowania (komputery mobilnych, tablety, skanery kodów kreskowych, RFID). Jest absolwentem wydziału Elektrotechniki, Informatyki i Automatyki Politechniki Opolskiej, studiów MBA organizowanych przez Uniwersytet w Dublinie i Wyższą Szkołę Menedżerską w Warszawie oraz studiów podyplomowych w Szkole Głównej Handlowej na wydziale Zarządzania. Wcześniej pracował w firmach Motorola Solutions, Symbol Technologies, IBM, Avaya.
Andrzej Michalski ukończył Politechnikę Poznańską na kierunku Automatyka i Robotyka.
Od dwudziestu lat pracuje w branży automatyzacji procesów logistycznych. W tym czasie brał udział w projektowaniu i realizacji wielu magazynów za granicą oraz w Polsce.
Obecnie Dyrektor Sprzedaży Systemów Automatycznych w firmie SSI SCHÄFER.
Inżynier budownictwa z pełnym zakresem uprawnień do projektowania i kierowania robotami budowlanymi. Jest absolwentem Politechniki Krakowskiej w specjalności Teoria Konstrukcji Inżynierskich oraz UJF Grenoble. Karierę zawodową rozpoczynał od projektowania kominów przemysłowych by następnie realizować się w zarządzaniu procesem budowy budynków wielkopowierzchniowych i urządzeń ochrony środowiska. Pracował dla Projchłod, CH2M, Skalski Group, Alstom oraz General Electric. Autor kilkudziesięciu ekspertyz budowlanych.
Dzięki inteligentnym technologiom biznes może się rozwijać. Rozwój ten jest bardzo dynamiczny, więc jeśli nie chce się zostać w tyle za konkurencją, należy nieustannie podążać za trendami oraz nowymi rozwiązaniami oraz technologiami.
Mikołaj Ruta jest twórcą wielu wynalazków chronionych prawem patentowym i nagradzanych w licznych konkursach. Ukończył AGH, ma wieloletnie doświadczenie we wdrażaniu projektów badawczo rozwojowych w obszarach INDUSTY 4.0. tj. automatyzacja, optymalizacja procesów produkcyjnych wraz z obszarami kompletnego łańcucha dostaw.
Posiada rzadko spotykane połączenie wiedzy oraz doświadczenia biznesowo-inżynierskiego, co pozwala na szybką i trafną diagnozę zagadnień na styku tych dyscyplin.
Motto: Wizja bez implementacji to halucynacja.
Dyrektor Logistyki Kontraktowej w Raben Logistics Polska. Odpowiada za operacje magazynowe oraz usługi dodane w największym oddziale Logistyki Kontraktowej firmy Raben zlokalizowanym w regionie Poznania. Posiada długoletnie doświadczenie zarządzania różnymi obszarami w międzynarodowej korporacji producenta kosmetyków. Jej główne obszary zainteresowań obejmują komunikację oraz współpracę nastawioną na efektywność i optymalizację całego łańcucha dostaw. Od początku kariery zdobywała doświadczenia zawodowe inicjując i prowadząc innowacyjne projekty logistyczne, w tym m.in.: wdrożenie jednego z pierwszych międzynarodowych hub’ów logistycznych w Europie, współdzielenie łańcucha dostaw, rozwój modelu współpracy logistycznej z klientami, czy koncepcja segmentacji biznesowej.
Reprezentuje firmę Raben Logistics Polska na forum ECR Polska. Posiada tytuł certyfikowanego logistyka European Logistics Association oraz certyfikat PMI Project Management Professional z zakresu zarządzania projektami.
Przemysław Piętak posiada 15-letnie doświadczenie zawodowe w obszarze logistyki i łańcucha dostaw. Specjalizuje się w rozwiązywaniu strategicznych wyzwań w sieci dostaw na rynku polskim oraz krajów Europy Wschodniej. Pracował m.in. dla Grupy Żywiec / Heineken oraz w firmie doradczej Roland Berger Strategy Consultants, a przez poprzednie 9 lat w CEVA Logistics, jednej z największych globalnych firm z branży logistycznej, gdzie odpowiadał za rozwój biznesu w 7 krajach Europy Centralnej i Wschodniej. Obecnie jako CEO w HUB logistics, zarządza rozwojem trzech linii biznesowych: magazynowania i outsourcingu logistyki wewnętrznej, transportu i spedycji oraz konsultingu w zakresie łańcucha dostaw.
Profesor UAM dr hab. Maciej Błaszak. Kognitywista. Z wykształcenia biolog i filozof, pracownik Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Zainteresowania: zastosowania kognitywistyki i psychologii poznawczej w badaniach zachowań rynkowych. Prowadzi szkolenia dla policjantów i wyższej kadry menedżerskiej.
Współzałożyciel oraz członek zarządu ShelfWise, firmy specjalizującej się w rozpoznawaniu produktów na półkach sklepowych dla branży FMCG. Wykorzystując sztuczną inteligencję oraz machine learning, usprawnia i automatyzuje pracę przedstawicieli handlowych producentów oraz umożliwia monitorowanie produktów na półkach sklepowych. Długofalowym celem ShelfWise jest stworzenie sklepu przyszłości, w którym zakupy będą polegały na zasadzie „grab&go” – czyli „weź produkt i wyjdź ze sklepu”. Bez kolejek, bez kasy, bez wykładania zakupów. Absolwent paryskiej Sorbony oraz studiów MBA na Paryskiej Szkole Biznesowej. Pracował dla wielu międzynarodowych korporacji we Francji, Belgii oraz USA.
Absolwent Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz Politechniki Poznańskiej, Wydziału Informatyki i Zarządzania – specjalność Logistyka. W ciągu 17 letniej kariery w Pratt & Witney Kalisz, uzyskał wysokiej klasy specjalizację w kreowaniu strategii w zakresie zakupów i logistyki. Wdrożył globalne projekty w obszarze General Procurement ukierunkowane na redukcję kosztów oraz usprawniania procesów. Bierze udział w projektach naukowych i konsultingowych w procesie benchmarkingu międzynarodowej korporacji UTC obejmującej zarządzanie systemami logistycznymi. Bogate doświadczenia zdobywał na stanowiskach kierowniczych oraz dyrektorskich. Uczestniczył w projektach logistycznych w zakresie logistyki redukcji odpadów. Pasjonuje się zarządzaniem łańcuchem dostaw specjalizując się w innowacyjnym rozwiązywaniu problematyki z obszaru zakupów, logistyki, wdrażania systemów informacyjnych, projektowania magazynów, przepływów i controlingu.
Praktyk w obszarach zakupów i logistyki. Absolwent Wydziału Mechanicznego, Energetyki i Lotnictwa na Politechnice Warszawskiej oraz studiów podyplomowych Executive MBA w Akademii Leona Koźmińskiego oraz MCIPS w Chartered Institute of Procurement and Supply. Od blisko 20 lat zawodowo związany z łańcuchem dostaw w Coca-Cola w Polsce, gdzie zajmował stanowiska m.in. Dyrektora Zakupów oraz Dyrektora Logistyki Magazynowej i Transportu. Współtwórca strategii rozwoju logistyki w Coca-Cola HBC w Polsce i Krajach Bałtyckich, obecnie odpowiada za główne projekty inwestycyjne oraz rozwój infrastruktury w łańcuchu dostaw. Reprezentuje spółkę na forum ECR Polska.
Absolwent Wydziału Elektrycznego na Politechnice Warszawskiej specjalizacja Sprzęt i Oprogramowanie Systemów Pomiarowych. Od 14 lat pracuje w firmie Coca Cola HBC Polska i do tej pory pełnił miedzy innymi następujące role: Szef Dystrybucji działu Vending, Szef ds. Sprzętu Chłodniczego w Regionie Centralnym, Dyrektor Operacyjny ds. Sprzętu Chłodniczego. Obecnie w nowej roli od stycznia tego roku na stanowisku Dyrektora ds. Logistyki Operacyjnej.
Prezes Zarządu w Rusak Business Services, finansista, absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, Lunds Universitet w Szwecji, a także Gerhard-Mercator-Universität w Duisburgu w Niemczech (obecnie: Universität Duisburg-Essen). Ukończył również program Association of Chartered Certified Accountants (ACCA). Tomasz Rusak jest managerem z wieloletnim doświadczeniem w zarządzaniu finansami największych spółek na rynku nieruchomości w Polsce. Pełnił funkcje dyrektora finansowego w takich firmach, jak Atlas Management Company (Poland), ORCO Property Group w Polsce oraz Hochtief Development Poland. Był również konsultantem w międzynarodowych firmach doradczych Deloitte oraz Andersen Business Consulting. W RBS skupia się na dynamicznym rozwoju firmy eksperckiej, której profesjonalizm i doświadczenie pozwalają tworzyć partnerskie relacje biznesowe z największymi polskimi i międzynarodowymi kontrahentami.
Piotr Sienkiewicz posiada blisko 27-letnie doświadczenie w usługach celnych. Pracował dla największych polskich i zagranicznych brokerów celnych głównie na terenie Polski i Niemiec. Przez 17 lat związany ze spółką JAS-FBG, gdzie przez osiem lat pełnił funkcję Dyrektora Agencji Celnej zarządzając ponad 300 pracownikami w całym kraju. Zanim przeszedł do firmy JAS-FBG był pracownikiem administracji celnej gdzie odpowiadał między innymi za audyt wewnętrzny w Izbie Celnej w Warszawie. W latach 2015 – 2016 zajmował stanowisko Wiceprzewodniczącego Komisji ds. Ceł, Polskiej Izby Spedycji i Logistyki. Od lutego 2018 roku Piotr Sienkiewicz zajmuje stanowisko Business Development Director w Rusak Business Services. Do zadań Dyrektora należy między innymi rozwój współpracy z kluczowymi klientami oraz formalizacja i standaryzacja procesów obsługi partnerów biznesowych. Jest on odpowiedzialny również za firmowe systemy szkoleń oraz rozwój sieci placówek w Polsce i zagranicą.
Strateg zakupów i innowacji w łańcuchu dostaw. Absolwent MBA z ponad 20 letnim doświadczeniem w zakupach korporacyjnych (P&G, Pepsico, GSK, Novartis). Przez 8 lat pracował w Szwajcarii, kierując zakupami na poziomie regionu (Emerging Growth Markets, Europe) oraz globalnym (Head Global Sourcing Marketing). Budował globalne strategie dla kategorii zakupowych z rocznymi wydatkami rzędu 2mld USD, realizował budżety oszczędnościowe do 200 mln USD. Współtwórca globalnej strategii zakupowej dla funkcji liczącej ok 1 tys pracowników. Twórca globalnej strategii innowacji dla ww. funkcji oraz innowacyjnych procesów zakupowych. Głęboko przekonany, że Zakupy mogą generować znaczącą wartość dla organizacji (rozwiązywanie problemów biznesowych) przez modyfikację współczesnych procesów zakupowych i budowanie nowych kwalifikacji. Wrócił do Polski z aspiracją budowania z Polski centrum kompetencji (teoretycznych i praktycznych) łańcucha dostaw na skalę Europy.
Menedżer z ponad 15-letnim doświadczeniem w zarządzaniu produkcją i logistyką w dużych firmach produkcyjnych. Przez większość swojej kariery zawodowej związany z branżą chemiczną, a od lipca 2017 roku związany z Grupą Ciech, gdzie odpowiada za transport drogowy. Absolwent Wydziału Chemii Politechniki Radomskiej oraz studiów MBA na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie.
Studentka drugiego roku Logistyki studiów drugiego stopnia na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach. Ukończyła studia licencjackie na kierunku International Business prowadzonym w języku angielskim z wyróżnieniem, znajdując się w gronie 1% najlepszych absolwentów Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach kończących studia w roku akademickim 2016/2017. Otrzymała wyróżnienie drugiego stopnia w konkursie na najlepszą pracę licencjacką na kierunku International Business w roku 2017. Tytuł pracy „How from dictatorship create a team?”. Od 2011 roku stypendystka Fundacji Rozwoju Przyszłości Grupy Żywiec oraz od 2015 otrzymuje stypendium Rektora dla najlepszych studentów na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach. Lider wyróżnionego zespołu w kategorii Supply Chain Young Designer na 17 Gali Logistyki, Transportu i Produkcji za projekt „Kompleksowy kalkulator kosztów transportu drogowego dla firmy CIECH SA”.
Laureatka programu TopYoung100, prowadzonego przez Polskie Stowarzyszenie Menedżerów Logistyki i Zakupów pod patronatem Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
Specjalista do spraw obsługi klienta i zarządzania procesami. Osoba otwarta na zmiany i innowacje. Od 7 lat w Procter & Gamble, gdzie zarządza i optymalizuje procesy biznesowe. Do tej pory pełnił między innymi następujące role:
• Supply & Initiative Planning Manager for Olay, Old Spice, Secret, Camay, Safeguard for CE
• Market Initiative Leader for Gillette and Venus for CE
• CE Customization Planning & Artwork Leader
• CE Customer Service Leader
Zainteresowania prywatne to IWS – Integrated work system oraz książki, podróże i sport.
Studentka 1-go roku studiów magisterskich na kierunku Finanse i Rachunkowość Przedsiębiorstw na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Pierwszy stopień studiów ukończyła na kierunku Zarządzanie, specjalność Logistyka Krajowa i Międzynarodowa. W ramach aktywności studenckiej tworzyła wiele projektów z dziedziny logistyki i finansów. W każdy projekt wkłada 100% energii i zaangażowania, lubi podejmować nowe wyzwania i stawiać sobie coraz wyższe cele. Dodatkowo jest członkiem chóru Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, a ze sceną jako wokalistka związana jest już ponad 10 lat. Ceni sobie pracę z ludźmi, a także czas spędzony na podróżach i aktywności sportowej.
Laureatka programu TopYoung100, prowadzonego przez Polskie Stowarzyszenie Menedżerów Logistyki i Zakupów pod patronatem Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
Od maja 2018 roku na stanowisku Biznes Partner Logistyki w ILS Sp. Z o.o., odpowiedzialny za aplikacje WMS, ERP i TMS, tworzenie strategii rozwoju systemów logistycznych oraz prowadzenie kluczowych projektów. Pracę w grupie Inter Cars rozpocząłem w 2008 roku, krok po kroku przechodząc ścieżkę kariery. Od magazyniera, przez obsługę klienta (3PL), optymalizację łańcucha dostaw, aż do rozwoju systemów.
Absolwent studiów inżynierskich na kierunku Logistyka na Politechnice Białostockiej. Podczas studiów współpracował z takimi przedsiębiorstwami jak Kompania Piwowarska, Polmos, ILS czy SKK, tworząc projekty z zakresu magazynowania i transportu wewnętrznego. Prywatnie pasjonat e-sportu oraz miłośnik narciarstwa.
Laureat programu TopYoung100, prowadzonego przez Polskie Stowarzyszenie Menedżerów Logistyki i Zakupów pod patronatem Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
Profesor i kierownik Katedry Teorii Zarządzania w Szkole Głównej Handlowej. Założyciel i przewodniczący Rady Polsko-Japońskiego Centrum Zarządzania w SGH. Nagrodzony Nagrodą I Stopnia za Osiągnięcia Organizacyjne przez Rektora SGH w r. 2007. Autor ponad 200 publikacji, w tym kilku książek. Doradca i wykładowca w wielu korporacjach polskich i międzynarodowych, m.in.: Samsung, HP, PZU SA, PKO SA, BreBank, Millenium Bank, Kredyt Bank, Orlen, Lotos, MCX, MasterCard, Mars, Masterfood, Microsoft, UNIBEP, TP SA, Orange, Sybase, Wolters Kluwer, Eureko, P&G, McKinsey, Polbank, Fortis Bank, Expander, Three Mousquetaires, PWPW, Kompania Piwowarska, PGF, ING, Era, Lafarge i innych.
Lider dawnej firmy Promexim, który pełnił bardzo ważną rolę w tej firmie. Jest także założycielem i prezesem firmy Frans Maas Polska, którą kierował i zarządzał przez wiele lat, aż do momentu, gdy firma została przejęta przez DFDS. Po tym wydarzeniu został założycielem i prezesem firmy Diera, która kontynuuje tradycję firmy Promexim. W ten sposób wniósł swoje wieloletnie doświadczenie i wiedzę z dziedziny logistyki i transportu do nowego przedsięwzięcia i kontynuuje prowadzenie biznesu w sposób, który odpowiada wartościom i filozofii jej właściciela.