Profesor UAM dr hab. Maciej Błaszak. Kognitywista. Z wykształcenia biolog i filozof, pracownik Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Zainteresowania: zastosowania kognitywistyki i psychologii poznawczej w badaniach zachowań rynkowych. Prowadzi szkolenia dla policjantów i wyższej kadry menedżerskiej.
Prof. dr hab. Wojciech Paprocki – profesor nauk ekonomicznych, od 1979 r. pracownik Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Zainteresowania badawcze dotyczą funkcjonowania podmiotów reprezentujących stronę popytową oraz podażową na rynku, ze szczególnym uwzględnieniem możliwości, barier i skutków implementacji technologii cyfrowych. Był aktywnym top-managerem w przedsiębiorstwach w Polsce i za granicą. Jest cenionym wykładowcą akademickim i doradcą biznesowym.
Profesor i kierownik Katedry Teorii Zarządzania w Szkole Głównej Handlowej. Założyciel i przewodniczący Rady Polsko-Japońskiego Centrum Zarządzania w SGH. Nagrodzony Nagrodą I Stopnia za Osiągnięcia Organizacyjne przez Rektora SGH w r. 2007. Autor ponad 200 publikacji, w tym kilku książek. Doradca i wykładowca w wielu korporacjach polskich i międzynarodowych, m.in.: Samsung, HP, PZU SA, PKO SA, BreBank, Millenium Bank, Kredyt Bank, Orlen, Lotos, MCX, MasterCard, Mars, Masterfood, Microsoft, UNIBEP, TP SA, Orange, Sybase, Wolters Kluwer, Eureko, P&G, McKinsey, Polbank, Fortis Bank, Expander, Three Mousquetaires, PWPW, Kompania Piwowarska, PGF, ING, Era, Lafarge i innych.
Dr inż. Grzegorz Lichocik jest członkiem Rady GS1 Polska oraz Prezesem Zarządu Dachser w Polsce.
Z branżą logistyczną związany jest już od ponad 23 lat. Kierując kolejnymi projektami współtworzył rynek logistyki i standardy w branży TSL w naszym kraju. Od 2007 roku pełni funkcję Prezesa Zarządu Dachser w Polsce, z sukcesem rozwijając usługi logistyczne dla polskich eksporterów, zwłaszcza w kontekście przesyłek drobnicowych. Wcześniej w latach 1994-2007 pracował jako dyrektor logistyki i dyrektor regionu w firmie Schenker. W czasie swojej kariery zawsze dąży do wprowadzania innowacyjnych rozwiązań.
Grzegorz Lichocik posiada stopień dr inż. nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauk o zarządzaniu. Jest absolwentem Politechniki Łódzkiej. Pracę dyplomową w 1989 r. realizował w École Supérieure d’Ingénieurs de Marseille. We Francji ukończył również podyplomowe studia z zakresu zarządzania i marketingu w Institut d’Administration des Entreprises de l’Université Jean Moulin Lyon III. Naukę z zakresu zarządzania pogłębiał w Ashridge Business School oraz ukończył Podyplomowe Studium Zarządzania Logistycznego w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.
Jest członkiem rady Wydziału Zarządzania na Uniwersytecie Łódzkim oraz Wiceprezesem Zarządu Głównego Polskiego Towarzystwa Logistycznego. Autor wielu publikacji związanych z zarządzaniem i logistyką, publikowanych m.in. w magazynach Logistyka, Eurologistics, Logistyka a jakość, Harvard Business Review, Controlling Manager, Businessman Magazine oraz dziennikach ekonomicznych jak Puls Biznesu, Dziennik Gazeta Prawna, Gazeta Finansowa.
Prywatnie miłośnik jazzu, windsurfingu i mechaniki kwantowej.
Responsible for finding and implementing innovative business-friendly solutions.
Absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Od ponad 20 lat związany z logistyką. Doświadczenie zdobywał w szwedzkim koncernie Scansped, potem w niemieckim Schenker. Współzałożyciel Spółki doradczej DGL Polska, gdzie był odpowiedzialny za projekty logistyczne. Następnie pełnił funkcję Dyrektora Operacyjnego PEKAES SA. Od kilku lat zajmuje się drobnicą kontenerową z Chin na Nowym Jedwabnym Szlaku w PKP Cargo Connect. Współpracuje z chińskimi i europejskimi operatorami logistycznymi nad rozwojem kolejowego ruchu kontenerowego z Chin do Europy.
Menadżer ds. Najmu w Europolis oraz ProLogis w Polsce. Wcześniej pracował także dla DTZ, gdzie specjalizował się w rynku logistycznym i przemysłowym. Zdobył dziewięcioletnie doświadczenie w dziedzinie nieruchomości pracując z takimi firmami deweloperskimi jak: Prologis, SEGRO, Panattoni, Europolis oraz z dużymi najemcami firmowymi, w tym: Saint Gobain, JYSK, IKEA, FM Logistics, Rossmann, DHL, IDL, ND, CEVA. Piotr posiada tytuł magistra ekonomii uzyskany na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim, jak i ukończone studia podyplomowe na kierunku Wycena i Zarządzanie Nieruchomościami na Uniwersytecie Sheffield Hallam w Wielkiej Brytanii oraz Wycena Nieruchomości na Politechnice Warszawskiej.
Starszy Inżynier Wsparcia Sprzedaży w Zebra Technologies. Odpowiedzialny jest za techniczne wsparcie sprzedaży dla działu sprzedaży, kanału partnerskiego oraz klientów końcowych w Polsce oraz krajach Bałtyckich. Posiada ponad 15-letnie doświadczenie w zakresie rozwiązań do automatycznej identyfikacji m.in dla handlu detalicznego oraz produkcji i magazynowania (komputery mobilnych, tablety, skanery kodów kreskowych, RFID). Jest absolwentem wydziału Elektrotechniki, Informatyki i Automatyki Politechniki Opolskiej, studiów MBA organizowanych przez Uniwersytet w Dublinie i Wyższą Szkołę Menedżerską w Warszawie oraz studiów podyplomowych w Szkole Głównej Handlowej na wydziale Zarządzania. Wcześniej pracował w firmach Motorola Solutions, Symbol Technologies, IBM, Avaya.
Absolwent Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. Od 2006 roku związany z firmą InterLAN, w której pełni funkcję dyrektora zarządzającego, realizując poza tym działania w zakresie analizy i projektowania systemu. Firma InterLAN w której pracuję, dostarcza wyspecjalizowane rozwiązania IT dla branży transportowo-spedycyjnej i logistycznej. W swojej pracy cenię różnorodność podejmowanych zagadnień i możliwość ciągłego rozwoju. Dotąd brałem udział w licznych projektach wdrożeniowych realizowanych przez InterLAN. Obecnie zajmuję się rozwojem systemu TMS interLAN SPEED w obszarze FTL oraz pełnię nadzór nad realizacją projektów wdrożeniowych.
Współzałożyciel i wiceprezes zarządu Quantum software S. A., spółki specjalizującej się w narzędziach informatycznych wspomagających zarządzanie łańcuchem dostaw. Pełni również funkcję członka zarządu Quantum Qguar Sp. z o. o.. W latach dziewięćdziesiątych minionego wieku, szlify informatyczno-logistyczne zdobywał w dużych międzynarodowych firmach w Niemczech. Od 1997 roku mocno zaangażowany w rozwój polskiej logistyki oraz promocję zaawansowanych rozwiązań IT dla sieci dostaw. Swoje zainteresowania koncentruje wokół nowych technologii oraz nowych modeli biznesowych. Wolny czas lubi spędzać z książką. Wiele inspiracji do działań czerpie ze świata przyrody.
Absolwent Wydziału Finanse i Rachunkowość Wyższej Szkoły Bankowej w Toruniu, specjalizacja – Logistyka: Organizacja i Finanse. W 2011 roku dołączył do grona pracowników firmy D.A. Korbut – przedstawiciela TimoCom na Polskę, Kraje Bałtyckie i WNP. Jako osoba współtworząca dział Business Development, odpowiada za wdrażanie, prowadzenie i rozwijanie nowych inicjatyw, a także współpracę z wewnętrznymi i zewnętrznymi klientami.
Dyrektor ds. Rozwoju VIVE Logistics Services i VIVE Transport. Jest wieloletnim menadżerem logistyki, który specjalizuje się w rozwoju firm z sektora TSL. Posiada ponad 20 letnie doświadczenie w zarządzaniu logistycznym oraz rozbudowie możliwości firm spedycyjnych i logistycznych. W swojej drodze zawodowej opiera się na filozofii J. Gattorna – orientuj się na klienta – nie na konkurencję.
Absolwent Wydziału Budownictwa, Architektury i Inżynierii Środowiska na Politechnice Łódzkiej. Inżynier z uprawnieniami, projektant z 10-letnim doświadczeniem specjalizujący się w procesie budowy mostów. Z Hyper Poland związany od 2 lat. Odpowiada za projekty infrastrukturalne np. za konkurs Build Earth Live w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, podczas którego zespół projektowy Hyper Poland zdobył Innovation Award. Obecnie zajmuje się kształtowaniem nowego środka transportu opartego na założeniach kolei próżniowej. Prywatnie ojciec czwórki dzieci i pasjonat żeglarstwa.
Absolwentka Akademii Ekonomicznej w Poznaniu (aktualnie jest to Uniwersytet Ekonomiczny). Obecnie odpowiedzialna za planowanie i realizację strategii marketingowej w Raben Logistics Polska, największej ze spółek Grupy Raben. Od zawsze związana z marketingiem, usługami i B2B, a od kilku lat także ze społeczną odpowiedzialnością biznesu (CSR). Z wielką ochotą i ciekawością bada i śledzi nowe trendy. Choć kiedyś nie znosiła badań rynku, obecnie jest to jej konik, zwłaszcza jeśli chodzi o analizy satysfakcji i lojalności klientów. Jako orędowniczka NPS (Net Promoter Score), uważa, że utrzymanie lojalnego klienta jest ważniejsze i bardziej opłacalne w dłuższej perspektywie niż pozyskiwanie nowych partnerów. Jej misją jest uświadamianie wszystkim, że ludzi dookoła należy traktować w taki sposób, w jaki sami chcemy być traktowani. Ta złota zasada działa dobrze zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym.
Paweł Pszczółkowski od osiemnastu lat pełni funkcje menedżerskie w obszarze logistyki. Pierwsze doświadczenia zdobywał jako Manager Logistyki w firmie Wrigley Poland, następnie pracował jako Dyrektor Planowania i Logistyki w firmie Metalplast Oborniki S.A. i Dyrektor ds. łańcucha dostaw w firmie Libet S.A.. Od 2006 związany jest z firmą Amica, gdzie zajmuje stanowisko Dyrektora ds. łańcucha dostaw. Pan Paweł jest absolwentem Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu na kierunku Organizacja i Zarządzanie.
Inga Różycka posiada kilkanaście lat doświadczenia w zakresie zarządzania finansami, kontrollingu biznesowego, zarządzania projektami klasy ERP, Lean Manufacturing, jak również wiedzę w zakresie tworzenia strategicznej karty wyników i formułowania celów strategicznych. Zawodowy Coach, Safety Assesor. Obecnie pracuje w grupie VELUX na stanowisku Logistics Manager. Absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu oraz programu excutive MBA Oxford Brooks University.
Prezes Zarządu w Rusak Business Services, finansista, absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, Lunds Universitet w Szwecji, a także Gerhard-Mercator-Universität w Duisburgu w Niemczech (obecnie: Universität Duisburg-Essen). Ukończył również program Association of Chartered Certified Accountants (ACCA). Tomasz Rusak jest managerem z wieloletnim doświadczeniem w zarządzaniu finansami największych spółek na rynku nieruchomości w Polsce. Pełnił funkcje dyrektora finansowego w takich firmach, jak Atlas Management Company (Poland), ORCO Property Group w Polsce oraz Hochtief Development Poland. Był również konsultantem w międzynarodowych firmach doradczych Deloitte oraz Andersen Business Consulting. W RBS skupia się na dynamicznym rozwoju firmy eksperckiej, której profesjonalizm i doświadczenie pozwalają tworzyć partnerskie relacje biznesowe z największymi polskimi i międzynarodowymi kontrahentami.
Adam Szablewski od 14 lat związany jest z firmą Faurecia, gdzie pełnił funkcje, Lidera Nowych Procesów Produkcyjnych, Kierownika Inżynierii, Kierownika Nowych Projektów oraz Dywizyjnego Kierownika Zmian w Projektach Seryjnych dla fabryk Faurecia Comform&Trim w Europie. Był jednym z liderów strategicznego dla grupy Faurecia transferu produkcji Systemów Pneumatycznych do siedzisk samochodowych z firmy Hoerbigger w roku 2010. W 2015 poprowadził do końca projekt instalacji i uruchomienia nowej linii produkcyjnej zagłówków w fabryce Faurecia Akcesoria w Wałbrzychu. Aktualnie pracuje na stanowisku Program Manager Pneumatic Systems w Zakładzie Systemów Pneumatycznych Faurecia w Wałbrzychu.Absolwent studiów MBA na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu (2010-2012). Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w Zarządzaniu Projektami w branży motoryzacyjnej. Prywatnie miłośnik sportu. Mistrz Polski w Karate Kyokushin (2008) oraz medalista Pucharów Polski w karate.
Ukończyła filologię polską z komunikacją społeczną na Uniwersytecie Śląskim. Początkowo w agencji PR realizowała projekty komunikacyjne dla różnych marek i branż. Prowadzona przez nią kampania marketingowa realizowana dla jednego z największych centrów handlowych na południu kraju zdobyła międzynarodową nagrodę Silver Solar, przyznawaną za najbardziej efektywne projekty w branży retail. Następnie przez 10 lat była związana z operatorem telekomuniacyjnym i data center 3S, konsekwentnie budując tę markę w środowisku praktyków IT. Dbała także o relacje wewnętrzne i employer branding, co zaowocowało wyróżnieniem TOP 10 dla 3S jako jednego z najlepszych pracodawców na Śląsku. Lubi zmiany i wyzwania, czym niewątpliwie było zostawienie ukochanego Śląska i przeprowadzka do Mielca – od 2017 roku dba o komunikację wewnętrzną i zewnętrzną AUTOPART SA, czołowego producenta polskich akumulatorów. Prywatnie, zaczytana mama dwójki dzieci.
Trendownia adresowana jest do menedżerów i dyrektorów, którzy odpowiedzialni są w firmach za obszar produkcji lub logistyki. Trendownia to również doskonałe miejsce dla wielu członków zarządów, którzy w swoich decyzjach chcą uwzględniać najnowsze trendy w gospodarce. Zamiarem organizatorów jest omówienie najbardziej aktualnych trendów w gronie ekspertów.
Staramy się oddać głos przedstawicielom firm oraz świata nauki, którzy na co dzień sięgają po najnowsze trendy lub sami je wyznaczają. Trendy w produkcji i logistyce, widziane okiem praktykujących ekspertów z danych dziedzin, są więc tematem przewodnim konferencji.
O wynikach firm decyduje dzisiaj umiejętność błyskawicznego dotarcia do ważnych informacji oraz szybkość ich wykorzystania. Choć może się wydawać że internet ułatwia nam to zadanie, w praktyce często bywa inaczej. Nadmiar informacji oraz chroniczny brak czasu, odsuwa w bliżej nieokreśloną przyszłość poszukiwania i selekcję wiedzy, która już jutro może stanowić o naszym istnieniu. Trendownia daje dostęp do skomasowanej porcji wiedzy.
W trakcie 10 edycji Forum Praktyków Logistyki, uczestnicy najbardziej doceniali informacje o bieżących kierunkach rozwoju branży. Postanowiliśmy więc położyć jeszcze większy nacisk na tendencje branżowe. Skoro o trendach rozmawiamy od dawna, a teraz jeszcze intensywniej, nazwaliśmy rzeczy po imieniu. Przy okazji udało nam się sięgnąć po nazwę wyraźnie dopasowaną do profilu konferencji. Po trzech edycjach Trendowni wiemy, że decyzja była słuszna.
To dosyć naturalne połączenie, ponieważ współczesne sieci dostaw to zaawansowana sztuka współpracy wszystkich uczestników. Logistycy, patrząc na tendencje jakie mają miejsce w firmach produkcyjnych, mogą szybciej i efektywniej planować ewentualne zmiany. Producenci, obserwując trendy w logistyce, również mogą myśleć o ewentualnej ewolucji z odpowiednim wyprzedzeniem.
Trendownia to między innymi integracja środowiska menedżerów logistyki i produkcji. Dwa dni wykładów, część ekspozycyjna, uroczysta kolacja, bankiet oraz konkursy, sprzyjają atmosferze nawiązywania nowych kontaktów oraz podtrzymywania starych dobrych przyjaźni.