W dzisiejszym świecie biznesu, szybkość podejmowania decyzji jest kluczowa dla sukcesu. Jednakże, proces podejmowania decyzji jest złożony i często podlega wpływowi wielu czynników, w tym mózgowego mechanizmu decyzyjnego. W trakcie tej prezentacji zgłębimy mechanizmy neurologiczne, które kierują naszymi wyborami i analizę tego, jak wpływają one na procesy decyzyjne w biznesie. Czy w dzisiejszych czasach napotykamy na problemy z szybkim podejmowaniem decyzji? Czy może brakuje nam odwagi, czy raczej ulegamy pokusie rozpraszania odpowiedzialności? W prezentacji będziemy badać te kwestie, kładąc nacisk na strategie, które mogą pomóc w poprawie szybkości i skuteczności podejmowania decyzji w środowisku biznesowym. Analizując interakcję między mózgiem a procesem decyzyjnym, zaprezentujemy praktyczne podejścia do zwiększenia efektywności decyzji oraz wyzwań, jakie mogą się pojawić w kontekście obecnego środowiska biznesowego.
Ile można zaoszczędzić na efektywnej współpracy.
Prezentacja skupia się na analizie współpracy z przewoźnikami oraz spedytorami w kontekście optymalizacji kosztów transportu. Zadaje kluczowe pytania dotyczące tego, czy nasza współpraca jest efektywna i czy obie strony odnoszą korzyści z tego partnerstwa. Prezentowane są kwestie związane z identyfikacją typu współpracującego podmiotu (przewoźnika czy spedytora), zrozumieniem ich potrzeb biznesowych oraz odpowiednio dostosowanym kontraktem. Analizowane są także problemy z pozyskaniem nowych przewoźników oraz potencjalne nieefektywności w procesach, których eliminacja może przynieść wymierne korzyści obu stronom. Prezentowane są również strategie zarządzania zakupem usług transportowych oraz sposoby zabezpieczenia się przed fluktuacją cen paliwa. Ostatecznym celem jest wskazanie na możliwości osiągnięcia niskich stawek transportowych przy pełnej dostępności przewoźników poprzez efektywną współpracę i odpowiednie strategie zakupowe.
Niestabilność globalnego rynku zmusza firmy z branży transportowo-logistycznej do przekształcenia swoich procesów w kierunku większej elastyczności, odporności na zmiany i efektywności. W tym celu coraz częściej sięgają po rozwiązania technologiczne, które w wielu przypadkach stały się już nieodłączną częścią realizacji łańcuchów dostaw.
Jakie problemy może rozwiązać cyfryzacja? Jakie narzędzia cyfrowe są gotowe do wdrożenia w firmach transportowych i spedycyjnych? Nad jakimi projektami opartymi na sztucznej inteligencji pracują firmy z sektora TSL? Jakie są perspektywy rozwoju sztucznej inteligencji i autonomizacji w branży? Na te i inne pytania odpowiedzą prelegenci, posługując się konkretnymi przykładami wdrożeń (Omega Pilzno) i narzędzi (Giełda Prywatna Trans.eu).
Niestabilność globalnego rynku zmusza firmy z branży transportowo-logistycznej do przekształcenia swoich procesów w kierunku większej elastyczności, odporności na zmiany i efektywności. W tym celu coraz częściej sięgają po rozwiązania technologiczne, które w wielu przypadkach stały się już nieodłączną częścią realizacji łańcuchów dostaw.
Wspólnie z ekspertami poruszymy między innymi tematy z zakresu:
– Jakie problemy może rozwiązać cyfryzacja?
– W jakich zadaniach transportowych cyfrowe rozwiązania mogą nas zastąpić?
– Czy zaawansowane rozwiązania IT są wstanie pomóc w przeprowadzeniu przetargu lub kontraktacji?
– Przetarg – maszyna obliczeniowa czy człowiek. Kto jest lepszy?
Prelekcja na podstawie business case.
Efektywna transformacja cyfrowa w logistyce wymaga właściwego zarządzania danymi, by ograniczyć koszty i czas kolejnych wdrożeń AI. Istotne jest uwzględnienie demokratyzacji danych, gdzie informacje z różnych departamentów służą całej firmie, nie tylko pojedynczym obszarom. Nowoczesne systemy informatyczne powinny z definicji uwzględniać potrzebę integracji z innymi systemami IT funkcjonującymi w organizacji, stanowiąc kolejny moduł bogatego ekosystemu, zamiast odrębnego i zamkniętego wszechświata. Codziennie zmieniające się potrzeby biznesowe dyktują wymaganie pełnej elastyczności i konfigurowalności narzędzi informatycznych przy zaangażowaniu minimalnie małego zespołu, znajdującego się blisko procesów biznesowych. Prelegenci z wykorzystaniem przykładu zaprezentują w jaki sposób takie podejście do architektury i wykorzystania danych umożliwia zmniejszenie kosztów wdrożeń kolejnych systemów AI oraz zwiększa efektywność operacyjną i konkurencyjność na rynku.
Dlaczego lepiej być profesjonalistą?
Projekt szyty na miarę potrzeb klienta wymaga wiedzy, doświadczenia i szczególnej uwagi. Co jest kluczowym czynnikiem sukcesu projektu BTS? Wielkość budżetu? Specyfikacja? A może ludzie? Poznaj historię jednego wyjątkowego budynku o powierzchni 11 500 metrów kwadratowych, który powstał w Prologis Park Ruda Śląska specjalnie dla InPost.
Kompletacja grupowa w magazynie.
W prelekcji skupimy się na Batch Pickingu czyli grupowaniu zleceń i jego wpływie na efektywność oraz oszczędność energetyczną w intralogistyce. Przeanalizujemy również, jak kompletacja grupowa wpływa na operacje magazynowe i zwiększenie wydajności pracy. Szczególną uwagę poświęcimy innowacyjnym rozwiązaniom, takim jak system ColorPicking, która umożliwia szybsze i bardziej precyzyjne kompletowanie zamówień.
Prezentacja ma na celu zilustrować możliwości wykorzystania hiperautomatyzacji w procesach i usługach świadczonych przez operatorów logistycznych. Zostaną pokazane dokonania w zakresie automatyzacji i robotyzacji procesów, oszczędności i inne korzyści wynikające z tychże działań oraz kierunki, w jakich zmierza wykorzystanie nowoczesnych narzędzi RPA/ML/IDP/LowCode/NoCode, jak również metody pokonywania trudności w drodze do realizacji celów hiperautomatyzacji.
Troska o zrównoważony rozwój naszej cywilizacji stawia dzisiaj wielkie wyzwania przed budownictwem przemysłowym. Oprócz energooszczędnej eksploatacji budynków, ważny staje się również ekologicznie odpowiedzialny proces samej budowy. Polskie Stowarzyszenie Budownictwa Ekologicznego (PLGBC) wyróżnia aż 8 obszarów, niezwykle istotnych z punktu widzenia zrównoważonego budownictwa. To m.in. efektywne zarządzanie zużyciem energii i wody już na etapie architektonicznym, minimalizacja produkcji odpadów i ich ponowne zużycie, planowanie całego życia budynku zgodnej z ideą gospodarki cyrkularnej czy łatwość adaptacji budowli do zmian klimatycznych. Budynki odpowiadają dzisiaj za niemal dwie piąte globalnej emisji gazów cieplarnianych i prawie jedną trzecią globalnego zużycia energii. Stawka w tej grze jest więc ogromna. Podejście musi mieć charakter kompleksowy.
Nasi eksperci zmierzą się m.in. z następującymi pytaniami:
– jak projektować i budować wieloaspektowo odpowiedzialne dla środowiska budynki?
– jak dostępne obecnie materiały i technologie wspierają ekologiczne budownictwo?
– jak zarządzać innowacyjnymi materiałami aby uniknąć marnotrawstwa?
– jak uczynić zrównoważony proces projektowania i budowy bardziej efektywnym?
– jak w niepewnym środowisku gospodarczym zaplanować wycofanie budynku z eksploatacji?
– jak uniknąć „ekościemy” (greenwashing) i wspólnie wspierać ambitne cele?
Co NIS2 oznacza dla Polskiego biznesu?
W 2024 roku czeka nas rewolucja w kwestii cyberbezpieczeństwa. W ostatnich latach przeżywamy gwałtowny wzrost liczby ataków i incydentów w Europie a w związku z napiętą sytuacją geopolityczną w naszym regionie to Polska stała się ulubionym celem hakerów. Zarówno pojawiające się nowe zagrożenia jak również regulacje prawne zmuszają nas do zmiany myślenia o bezpieczeństwie przechowywania i przetwarzania danych. Dyrektywa NIS2 to ważny krok w kierunku zwiększenia cyberodporności ale również spore wyzwanie dla naszych przedsiębiorstw. Posłuchamy czym jest NIS2, kogo obejmie i jakie niesie ze sobą obowiązki.
O konieczności i zaletach przenoszenia się do chmury.
O nieuchronnej adaptacji przedsiębiorstw do rozwiązań chmurowych, czyli o:
– katastrofach DC
– ewolucji chmury w kontekście bezpieczeństwa
– elastyczności, dostępności i skalowalności kolokacji
– analizie oszczędności zastosowań chmurowych
– zabezpieczeniu danych i nieodzownych normach ISO
– profesjonalnej chmurze i zdjęciu z głowy dyrektywy NIS2
– nowych i przyszłych wyzwaniach infrastruktury chmurowej
– szczęśliwych firmach, które od dawna korzystają już z chmury obliczeniowej.
Prywatne sieci 5G w formie niezależnej infrastruktury lub zasobów wydzielonych z publicznej sieci operatorów telekomunikacyjnych stają sie coraz ciekawszą alternatywą dla powszechnie stosowanych w obiektach magazynowych czy centrach dystrybucyjnych sieci WiFi. Dostępność coraz to nowszych technologii, chociażby tych wykorzystujących sztuczną inteligencję czy rozszerzoną rzeczywistość, wymaga stabilnych i przewidywalnych połączeń sieciowych, co bywa poważnym wyzwaniem w przypadku sieci WiFi. Decydując się na wykorzystanie technologii 5G należy pamiętać o wydajnych i w pełni kompatybilnych z infrastrukturą sieciową urządzeniach mobilnych ułatwiających bezproblemową migrację.
Czego powinniśmy się spodziewać projektując przyszłe łańcuchy dostaw. Analiza Polski w globalnym układzie sił.
Czego powinniśmy się spodziewać projektując przyszłe łańcuchy dostaw. Embarga handlowe są coraz częstszym narzędziem stosowanym przez państwa w celu realizacji swoich interesów geopolitycznych. Projektując przyszłe łańcuchy dostaw, powinniśmy brać pod uwagę potencjalne ryzyka związane z embargami na produkty kluczowe dla jej gospodarki. Konieczne jest dywersyfikowanie rynków zbytu i dostawców, aby zmniejszyć ryzyko negatywnych skutków embarg. Jednocześnie, Polska może również poszukiwać partnerów handlowych w krajach, które są mniej podatne na stosowanie embarg i które mogą stanowić alternatywne źródło surowców i produktów.
W obliczu dynamicznych zmian w dziedzinie transportu, warto zastanowić się nad przyszłością transportu drogowego rzeczy. W tej prezentacji skoncentrujemy się na pytaniu, czy obecny model transportu jest zagrożony, czy też przetrwa w nowych warunkach biznesowych i geopolitycznych. Analizując zmieniające się trendy, technologie oraz aspekty geopolityczne, będziemy dyskutować nad tym, co firmy transportowe i logistyczne mogą zrobić, aby przetrwać i dostosować się do nowej rzeczywistości. Podczas prezentacji omówimy dwa kluczowe czynniki: (1) wdrażanie nowych technologii cyfrowych oraz wzrost ryzyka cyberataków w usieciowionych łańcuchach dostaw, (2) rosnąca zdolność konkurowania na rynku przewoźników budujących nowe więzi pionowe „do tyłu” oraz „do przodu” bez których nie można osiągnąć liczących się efektów poddawanych ocenie przy wykorzystaniu kryteriów ESG. Wnioski z prezentacji pozwolą uczestnikom lepiej zrozumieć wyzwania i możliwości przed nimi stojące, oraz podjąć świadome decyzje w zakresie przyszłych strategii biznesowych i operacyjnych.
Wnioski z badań zrobotyzowanych magazynów w Polsce i Wielkiej Brytanii.
Wdrożenie robotów/systemów, które mają usprawnić pracę ludzi w magazynach, wynika przede wszystkim z założenia, że będzie efektywnej, szybciej i z mniejszą liczbą błędów. Jak to z założeniami bywa, niekiedy okazują się błędne lub co najmniej poczynione na wyrost. Po części jest to wynik niedoskonałości systemów, samych robotów jako mechanizmów, ale nierzadko także kwestia ludzkiego podejścia do zmiany sposobu pracy. Wyniki badań zrealizowanych w magazynach w Polsce i Wielkiej Brytanii (pracujących na GEEK+ oraz AutoStore™) ujawniają, że obszary pozatechnologiczne są bardzo istotne, a często pomijane w trakcie wdrażania robotyzacji. Zatem menagerowie powinni sobie zadań pytania:
Na te pytania odpowiem podczas prezentacji.
Decyzja na postawie danych czy intuicji.
W dobie automatyzacji, jak również zmieniającego się rynku konsumentów coraz większą rolę pełni szybkość podejmowania decyzji oraz adaptacji do nowych wymogów klientów i dostawców. Potrzebujemy decyzji szybkich ale popartych faktami oraz danymi. Równocześnie, w każdej organizacji mamy do czynienia z mnogością systemów a co za tym idzie danych. Jak wyłuskać te najistotniejsze, jak skupić się na syntezie, jak nie pogubić się w gąszczu liczb? Na te pytania odpowiem na podstawie przykładu modelu danych zbudowanego wewnętrznie w firmie Unilever.
Sebastian Kuśmierski, Dyrektor Działu Transportu i Opakowań oraz Paweł Antczak, Dyrektor Działu Kontroli Przepływu Towaru, przedstawią swoje doświadczenia oraz najlepsze praktyki w zarządzaniu dwoma kluczowymi obszarami logistyki w firmie Kaufland. Punktem wyjściowym wystąpienia będzie prezentacja nowej jednostki ładunkowej wdrożonej przez Kaufland Polska – Kaufland Klapp Palette (KKP). Przedstawione zostaną główne zalety wdrożenia zarówno po stronie ergonomii pracowników jak i oszczędności w transporcie. Prezentacja będzie skierowana zarówno do profesjonalistów z branży logistycznej, jak i menedżerów działów operacyjnych, którzy poszukują inspiracji i praktycznych wskazówek dotyczących synergii między różnymi obszarami działalności logistycznej.
Zastosowanie AI w strategii wyboru dostawców – wymierny wpływ na koncepcję zakupową.
Projekt wykorzystujący narzędzia AI, aby ocenić jakość współpracy z dostawcami w oparciu o kryteria komercyjne i miękkie w obszarach handlowych i logistycznych. Przy wsparciu AI byłam w stanie dotrzeć do wielu źródeł informacji (Dynamics, raporty SQL, dyski zewnętrznych, wiadomości e-mail), aby pozyskać dane na podstawie których AI zdefiniowało aż 19 kryteriów możliwych do właściwej i rzetelnej oceny kooperantów. Na podstawie zagregowanych danych, AI wygenerowała raport zawierający informacje o ryzyku dostawy oraz rekomendacje wyboru dostawcy. Nie wszyscy kontrahenci, których uważaliśmy za strategicznych zasługiwali na tą pozycję, przetasowań było więcej. W kolejnym etapie negocjowaliśmy, aby wypracować najlepsze warunki. Kryteria jak wielkość zapasów, koszt magazynowania, rotacja i dostępność okazały się największym wyzwaniem. Bez kompleksowej analizy i wsparciu AI nigdy byśmy nie zdołali pozyskać tak szerokiej wiedzy o naszych dostawcach i nie wiedzielibyśmy jak optymalizować koszty.
Prawda o ciężarówkach z napędem elektrycznym.
Prezentacja bada przecięcie zrównoważonego rozwoju, technologii i ekonomii w sektorze transportu, ze szczególnym uwzględnieniem Europy. Zagłębia się w obecny krajobraz oferty elektrycznych ciężarówek, podkreślając ich możliwości i wyzwania. Analizując całkowity koszt posiadania (TCO), prezentacja nakreśla, kiedy przewiduje się, że elektryczne ciężarówki przewyższą pod względem wydajności odpowiedniki z silnikiem Diesla. Pomimo przeszkód infrastrukturalnych i technologicznych, elektryczne ciężarówki stanowią kluczowe rozwiązanie w realizacji ambitnych celów zrównoważonego rozwoju w Europie. Wraz z postępem i spadkiem kosztów, przejście na elektryczne ciężarówki obiecuje nie tylko korzyści dla środowiska, ale także długoterminowe korzyści ekonomiczne. Niniejsza prezentacja służy jako kompleksowy przewodnik dla interesariuszy poruszających się po złożonym terenie przyjęcia elektrycznych ciężarówek i ich implikacji dla bardziej ekologicznej przyszłości w transporcie.
Efektywna produkcja i logistyka to podstawy współczesnej gospodarki. Decydują m.in. o tym, jak szybko i jak łatwo, wyprodukujemy i dostarczymy towary do coraz bardziej wygodnego konsumenta. Wygoda ta możliwa jest głównie dzięki zaawansowanym technologiom i ich niewyobrażalnej dynamice zmian. Technologiczna rewolucja zmusza jednak firmy do zdobywania nowych kompetencji a nawet do przebudowy istniejących modeli biznesowych. W ostatnich latach, znaczący wpływ na funkcjonowanie logistyki i produkcji wywierają automatyzacja oraz sztuczna inteligencja. Obydwie czerpią garściami z dotychczasowego dorobku rewolucji IT. Obydwie chcą ze sobą koegzystować. Podobnie jak we wcześniejszych etapach cyfryzacji, wiele wskazuje na to, że największe sukcesy z zastosowania automatyzacji i AI osiągną ci, którzy jako pierwsi zaprzęgną je do pracy.
Wspólnie z ekspertami Trendowni przeanalizujemy następujące kwestie:
– od zmyślonych obrazów i nudnych tekstów do przemysłowych zastosowań AI
– wiele automatów i wiele sztucznych inteligencji w jednej firmie
– pierwsze kroki ze sztuczną inteligencją
– zaawansowana automatyzacja i AI dla wszystkich czy tylko dla wybranych
– możliwość przyspieszenia zrównoważonego rozwoju dzięki sztucznej inteligencji
– wyzwania i ryzyka przy wdrażaniu zaawansowanych technologii w logistyce i produkcji
Trendownia adresowana jest do menedżerów i dyrektorów, którzy odpowiedzialni są w firmach za obszar produkcji lub logistyki. Trendownia to również doskonałe miejsce dla wielu członków zarządów, którzy w swoich decyzjach chcą uwzględniać najnowsze trendy w gospodarce. Zamiarem organizatorów jest omówienie najbardziej aktualnych trendów w gronie ekspertów.
Staramy się oddać głos przedstawicielom firm oraz świata nauki, którzy na co dzień sięgają po najnowsze trendy lub sami je wyznaczają. Trendy w produkcji i logistyce, widziane okiem praktykujących ekspertów z danych dziedzin, są więc tematem przewodnim konferencji.
Trendownia to między innymi integracja środowiska menedżerów logistyki i produkcji. Dwa dni wykładów, część ekspozycyjna, uroczysta kolacja, bankiet oraz konkursy, sprzyjają atmosferze nawiązywania nowych kontaktów oraz podtrzymywania starych dobrych przyjaźni.
Prezydent Miasta Torunia od 2002 r. W latach 1994-1998 i 1998-2002 był radnym Rady Miasta Torunia. Absolwent geografii na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika. Ma 72 lata.
Za jego kadencji w Toruniu zostało zrealizowanych wiele ważnych inwestycji, m.in.: most gen. Elżbiety Zawackiej, hala sportowo-widowiskowa Arena Toruń, Centrum Kulturalno-Kongresowe Jordanki z sala koncertową na 880 miejsc, Centrum Sztuki Współczesnej, stadion żużlowy Motoarena, Przystań Toruń oraz kompleks Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy i Międzynarodowego Centrum Spotkań Młodzieży. Zmodernizowano większość układu drogowego w mieście. Powstała m.in. Trasa Władysława Raczkiewicza z wiaduktem, rondo turbinowe bpa Chrapka, zbudowano lub przebudowano kilkaset ulic (m.in. Łódzka, Polna, Curie-Skłodowskiej, Turystyczna, Wielki Rów, Dąbrowskiego) i dziesiątki mniejszych uliczek osiedlowych. Powstały całkowicie nowe osiedla mieszkaniowe z budynkami komunalnymi i TTBS – w rejonie ul. Olsztyńskiej, na tzw. osiedlu Jar i Glinki. W ramach projektu BiT City zmodernizowana została sieć tramwajowa i autobusowa. Przebudowano torowiska i platformy przesiadkowe, powstały przystanki z elektronicznym systemem informacji pasażerskiej, wymieniono tabor, ruszyła nowa linia tramwajowa na osiedle Bielany (w budowie jest kolejna w północnej części miasta). Zrewitalizowano dworzec kolejowy Toruń Główny i otoczenie dworca Toruń Miasto. Remont lub rozbudowę przeszły niemal wszystkie miejskie szkoły, przedszkola i żłobki. Powstały dziesiątki boisk i siłowni plenerowych. Przy udziale funduszy unijnych prowadzony jest wieloletni program odnowy zabytków „Toruńska Starówka – ochrona i konserwacja dziedzictwa kulturowego UNESCO”. Dzięki licznym działaniom promocyjnym Toruń stał się jednym z najchętniej odwiedzanych przez turystów miast w Polsce.
Za swoje dokonania prezydent Torunia był wielokrotnie doceniany w prestiżowych rankingach (m.in. Forbesa) jako znakomity samorządowiec i menedżer, skutecznie zabiegający o środki unijne dla miasta.
Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu na kierunku Zarządzanie i Marketing specjalizacja Transport i Logistyka. Odpowiedzialny za stworzenie czasopism branżowych: Eurologistics, Truck&Business Polska, Flota Auto Biznes, Logistyka Produkcji. Współtwórca opiniotwórczych w środowisku TSL programów badawczych „Operator Logistyczny Roku”, „Produkt Innowacyjny dla Transportu, Logistyki i Produkcji”, „Supply Chain Designer”. Pomysłodawca oraz twórca portalu społecznościowego „Log24.pl” kierowanego dla środowiska menedżerów logistyki, zarządzania łańcuchem dostaw, zakupów i produkcji. Autor wielu popularnych programów konferencyjnych.
Współzałożyciel i wiceprezes zarządu Quantum software S. A., spółki specjalizującej się w narzędziach informatycznych wspomagających zarządzanie łańcuchem dostaw. Pełni również funkcję członka zarządu Quantum Qguar Sp. z o. o.. W latach dziewięćdziesiątych minionego wieku, szlify informatyczno-logistyczne zdobywał w dużych międzynarodowych firmach w Niemczech. Od 1997 roku mocno zaangażowany w rozwój polskiej logistyki oraz promocję zaawansowanych rozwiązań IT dla sieci dostaw. Swoje zainteresowania koncentruje wokół nowych technologii oraz nowych modeli biznesowych. Wolny czas lubi spędzać z książką. Wiele inspiracji do działań czerpie ze świata przyrody.
Profesor UAM dr hab. Maciej Błaszak. Kognitywista. Z wykształcenia biolog i filozof, pracownik Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Zainteresowania: zastosowania kognitywistyki i psychologii poznawczej w badaniach zachowań rynkowych. Prowadzi szkolenia dla policjantów i wyższej kadry menedżerskiej.
Leszek ma ponad 25-letnie doświadczenie zawodowe w FMCG, przemyśle ciężkim, naftowym i gazowym, petrochemicznym, budownictwie, górnictwie i kamieniołomach, a także w S&OP, zakupach, obsłudze klienta, transporcie drogowym i kolejowym, bezpieczeństwie i higienie pracy. Pracował na poziomie regionalnym i globalnym w Polsce, Hiszpanii, Niemczech, Szwecji i Czechach.
Swoją karierę rozpoczął w 1995 roku jako spedytor u operatora logistycznego M&M Militzer & Munch, później rozwijał swoje umiejętności zakupowe w PepsiCo, gdzie był właścicielem kategorii zakupowych, takich jak cukier, puszki aluminiowe i szklane butelki. Pod koniec lat 90. rozpoczął pracę w branży kosmetycznej, dołączając do Coty Inc., gdzie był odpowiedzialny za logistykę, zaopatrzenie i S&OP w Europie Wschodniej oraz projekty logistyczne w Europie Zachodniej. Był odpowiedzialny za konsolidację dystrybucji Coty EE w jednym zautomatyzowanym centrum dystrybucji zlokalizowanym na granicy PL/CZ, dla którego Panattoni zbudował swój pierwszy budynek w Europie.
Później przeniósł się do Szwecji, gdzie dołączył do centrali Oriflame w Sztokholmie jako odpowiedzialny za globalną dystrybucję. Jednym z jego głównych projektów było wdrożenie narzędzia do planowania JDA. Z branży kosmetycznej/FMCG Leszek przeskoczył do Oil & Gas, gdzie był odpowiedzialny za stworzenie centralnej strategii logistycznej dla czeskiego lidera rynku, Grupy Unipetrol. Jednym z jego największych sukcesów było wynegocjowanie bardzo korzystnego kontraktu z monopolistycznym operatorem wszystkich czeskich rurociągów paliwowych. Podczas swojego pobytu w Czechach był również członkiem zarządu Unipetrol Doprava – trzeciego co do wielkości czeskiego operatora kolejowego, gdzie był odpowiedzialny za odnowienie taboru kolejowego i unifikację z polskim operatorem kolejowym Koltrans. W 2016 r. wrócił do Polski, aby dołączyć do światowego lidera cementu, kruszyw i betonu LafargeHolcim. Jego rolą było stworzenie profesjonalnego łańcucha dostaw i centralizacja usług rozproszonych po fuzji Lafarge i Holcim w 2015 roku. W Lafarge odpowiadał za dział Obsługi Klienta procesujący ponad 700 tys zamówień rocznie, S&OP i Planowanie oraz za logistykę drogową i kolejową.
Od roku 2023 kieruje działem Supply Chain Management w firmie doradczej Graphene Partners.
Menedżer z 28-letnim stażem w szeroko pojętej logistyce, zarządzaniu, restrukturyzacji procesów biznesowych. Od ponad 13 lat zarządza procesami sprzedażowymi w firmach dostarczających oprogramowanie klientom z branży TSL. Zanim dołączył do Trans.eu Group S.A., w jego doświadczeniu zawodowym znalazły się takie marki, jak Grupa Alpega, Transporeon, Philip Morris, Kronospan czy C.Hartwig. Prywatnie pasjonat wina, także z własnej winnicy Zbrodzice.
Product Line Manager i Product Owner z wieloletnim doświadczeniem w branży IT oraz e-learningowej. Od 7 lat związany z Trans.eu Group S.A. Odpowiada za rozwój produktów i wsparcie biznesów klientów dzięki wdrożeniu innowacyjnych rozwiązań technologicznych oraz aplikacji mobilnych. Ekspert w zakresie nowoczesnych technologii, kompleksowo zarządza realizacją projektów technologicznych od fazy “discovery”, aż po “go to market”.
Grzegorz Borowicz swoje doświadczenie zawodowe budował w branży IT, jako menadżer projektów w takich firmach, jak Kronospan oraz Ankol. Jako dyrektor operacyjny w OMEGA Pilzno był inicjatorem wdrożenia projektu AI dla branży logistycznej. Aktualnie zarządza całością działań OMEGA Pilzno Logistics, stawiając szczególny nacisk na budowanie organizacji opartej na danych, co w konsekwencji pozwala budować ofertę firmy, dopasowaną do aktualnych potrzeb klientów.
Z Shell Polska związana od 2021 roku. Posiada wieloletnie doświadczenie w komunikacji w sektorze B2B. W zespole Commercial Road Transport skupia się na kreowaniu wartości dla Klientów Shell, poprzez dostarczanie kompleksowych rozwiązań dla firm z sektora transportu drogowego wspierając je na drodze do rozwoju i dekarbonizacji. W codziennej pracy ceni perspektywę Klientów, dzięki czemu umiejętnie dopasowuje komunikację i kanały do ich potrzeb. Uważa, że w pełnej wyzwań branży transportowej nieodzowna jest jasno nakreślona perspektywa rozwoju. Absolwentka Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. |
Prezes zarządu oraz współzałożyciel AMA Institute – firmy doradczej w obszarze Data Science oraz IT. Doświadczony menadżer, prowadzący projekty wdrożeniowe w wielu branżach z wykorzystaniem narzędzi sztucznej inteligencji na styku analityki, biznesu oraz informatyki. Absolwent MBA (SGH, Polska) oraz Magister Finansów i Bankowości (Wyższa Szkoła Handlu i Prawa w Warszawie).
Od prawie 25 lat związany z wytwarzaniem, wdrażaniem i utrzymaniem oprogramowania. W swojej karierze zajmował wiele stanowisk na różnych poziomach, co pozwoliło mu od strony praktycznej poznać procesy związane z produkcją oprogramowania na różnych etapach. Obecnie zarządza zespołem około 100 doświadczonych i ambitnych deweloperów. W podległych zespołach promuje zwinne podejście do realizacji projektów i zgodnie z motto firmy „Human Face of IT” stawia na ludzi.
Leonard Kubanek, jako director project management Prologis w Polsce, zarządza zespołem projektowym oraz nadzoruje działania inwestycyjne i budowlane firmy na terenie kraju.
Leonard dołączył do Prologis w 2018 roku z ponad 15-letnim doświadczeniem w kierowaniu procesami projektowania, uzyskiwania pozwoleń i realizacji projektów przemysłowych w Polsce. Wcześniej pracował jako Head of Industrial Services in Building Consultancy w CBRE Polska, zarządzając projektami dla kluczowych klientów i nadzorując procesy inżynieryjne, zakupowe i budowlane. Swoje doświadczenie zdobywał w Tebodin jako Director of Industrial Projects.
Kubanek ukończył Politechnikę Śląską z tytułem inżyniera budownictwa lądowego o specjalności konstrukcje budowlane. Jest członkiem Małopolskiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa w Krakowie i posiada uprawnienia do projektowania i zarządzania budynkami w kategorii budowlanej. Posługuje się językiem polskim i angielskim.
W InPost pracuje od końca 2019 roku i pełni rolę Head of Investment Team. Wraz z zespołem nadzoruje procesy realizacji inwestycji w postaci nowych obiektów operacyjnych (min. sortownie czy zakład produkcyjny Paczkomatów). Tworzy specyfikacje i koncepcje oraz layouty obiektów, których budowy nadzoruje dla InPost. Współpracuje z największymi deweloperami obiektów logistycznych, co dotychczas zaowocowało przejęciem prawie 50 nowych oddziałów (magazyny + biura), których łączna powierzchnia to kilkaset tysięcy metrów kwadratowych.
Ukończył studia magisterskie na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie, na kierunku Inżynieria Środowiska. Początkowo związany był z branżą HVAC. Doświadczenia ze sprzedaży w branży wentylacyjno-klimatyzacyjnej oraz koordynacji robót sanitarnych na budowach, dają Marcinowi szerokie spojrzenie na procesy realizacji inwestycji w bieżącej pracy. Stale doskonali swoje umiejętności menedżerskie, inżynieryjne i project managerskie.
Posiada ponad 20 letnie doświadczenie w branży logistyki magazynowej. Zajmuje się doradztwem, projektowaniem i sprzedażą systemów magazynowych.
Absolwent Politechniki Gdańskiej rozpoczął swoją karierę w branży morskiej, gdzie zajmował się przygotowaniem i obsługą systemów automatyki urządzeń morskich. Od sześciu lat z powodzeniem rozwija swoje kompetencje w branży magazynowej, wykorzystując zdobyte doświadczenie w firmie Kardex. Odpowiada za przygotowanie, dostosowanie oraz wdrożenie oprogramowania do systemów ASRS, które są częścią oferty firmy. Ponadto, aktywnie angażuje się w optymalizację procesów magazynowych, wspomagając klientów w dążeniu do większej efektywności operacyjnej.
Z logistyką związany od ponad 20-tu lat. Absolwent Politechniki Poznańskiej i Wyższej Szkoły Logistyki, posiadacz certyfikatu European Senior Logistician Europejskiego Towarzystwa Logistycznego ELA, menadżer Działu Robotyzacji i Automatyzacji Procesów, zawodowo pasjonat nowoczesnych rozwiązań na styku biznesu i IT, hiperautomatyzacji oraz zwinnych metod zarządzania projektami, prywatnie fan platform VOD oraz muzyki rockowej. Od kilku lat „ewangelizuje” w zakresie potencjału drzemiącego w Robotic Process Automation, Machine Learning i innych komponentach wchodzących w zakres hiperautomatyzacji procesów biznesowych.
Ekspert rynku nieruchomości komercyjnych z 20-letnim doświadczeniem zawodowym, zdobytym w krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Doświadczenie zawodowe Piotra obejmuje m.in.: szereg projektów doradczych świadczonych na rzecz użytkowników nieruchomości i inwestorów korporacyjnych, tworzenie i realizację biznesplanów, wynajem nieruchomości komercyjnych, analizy zyskowności inwestycji, realizacje inwestycji nieruchomościowych, opiniowanie projektów inwestycyjnych, pozyskiwanie terenów inwestycyjnych, zarządzanie projektami, aktywami i przedsiębiorstwami w krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Piotr przyczynił się do realizacji projektów nieruchomościowych o łącznej powierzchni użytkowej budynków wynoszącej ponad 1,5 mln m2. Przed SpaceFactory zajmował stanowiska: Leasing and Development Director (Poland) w P3 Logistic Parks, CEE Leasing Director i Członek Zarządu w licznych spółkach celowych Parkridge CEE, Leasing Manager w ProLogis, Leasing Director na Europę Środkową w Parkridge CE Developments i Senior Property Consultant w DTZ. Ukończył Stosunki Międzynarodowe (Specjalizacja Ekonomiczna) na Uniwersytecie Warszawskim, posiada tytuły: MRICS (nadany przez Royal Institution of Chartered Surveyors, UK) oraz CCIM (nadany przez CCIM Institute, USA).
Ekspert w dziedzinie projektowania systemów oświetleniowych. Jako Senior Project Manager w TRILUX od ponad ośmiu lat sprawnie zarządza złożonymi projektami na wszystkich etapach realizacji dbając o najdrobniejszy szczegół. W swoim portfolio może pochwalić się licznymi projektami w przestrzeniach biurowych, retail, a także zakrojonymi na szeroką skalę projektami zrealizowanymi w halach logistycznych i przemysłowych, gdzie z powodzeniem wdraża system sterowania oświetleniem LiveLink Premium. Prywatnie miłośnik piłki nożnej i zjazdów na desce snowboardowej.
Piotr Brycki jest Senior Asset Managerem w Logicor, odpowiedzialnym za portfel firmy o powierzchni 450 000 mkw. zlokalizowany na Śląsku. Od prawie 20 lat jest związany z sektorem nieruchomości komercyjnych i logistyką. Wcześniej pełnił funkcję leasing managera w Prologis, firmie z branży nieruchomości logistycznych. Pracował także w firmach logistycznych CAT LC Polska, CEVA Logistics Poland, Wincanton jako key account manager.
Piotr Brycki jest absolwentem Zarządzania Nieruchomościami na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach. Posiada również wykształcenie z zakresu Marketingu i Zarządzania na kierunku Zarządzanie Przedsiębiorstwem na Politechnice Opolskiej.
Dyrektor Supply Chain w firmie R-GOL, Główny konsultant w firmie doradczej CHMAJ Group, świadczącej kompleksowe doradztwo logistyczne. Ekspert w zakresie zarządzania zmianą w ujęciu procesowym, personalnym i techniczno-informatycznym.
Przykładowe osiągnięcia:
– Apteki Gemini –w ciągu 6 miesięcy, zwiększył efektywność podległego mu 1000-osobowego zespołu o 85%, a także zaprojektował oraz uruchomił największy i najnowocześniejszy magazyn apteki internetowej w Polsce;
– W Kruk SA- stworzył od podstaw logistykę firmy w ciągu 5 miesięcy, a następnie przeniósł całokształt infrastruktury i operacji z Poznania do Krakowa w ciągu 3 dni, przy zachowaniu ciągłości wszystkich procesów;
– Intersport Polska SA – zaprojektował i wdrożył pierwszy w światowej grupie Intersport zautomatyzowany magazyn, wykorzystujący technologie Miniload, RFID, EPC Global, otrzymując wyróżnienie Polskiego Towarzystwa Logistycznego.
Dyrektor ds. Leasingu w 7R SA, z ponad 18-letnim doświadczeniem w sektorze nieruchomości komercyjnych, skupia się na rozwoju zrównoważonego i innowacyjnego sektora magazynowego w Polsce. Posiadając certyfikat CCIM i będąc studentką MBA na Akademii Leona Koźmińskiego, Joanna pogłębia swoją wiedzę ekspercką z zakresu zarządzania i wprowadzania innowacji do biznesu. W 7R SA koncentruje się na wzmocnieniu strategii sprzedażowej i odpowiada za transakcje najmu kilkuset tysięcy metrów kwadratowych dla firm z takich sektorów jak: FMCG, TSL, farmaceutyczny, motoryzacyjny, produkcji oraz e-commerce. Joanna współpracuje również z funduszami inwestycyjnymi, budując trwałe relacje biznesowe. Kładzie nacisk na efektywność energetyczną i odpowiedzialność społeczną, dostosowując strategię 7R do branżowych trendów zmierzających w kierunku zrównoważonego rozwoju. Wcześniej była właścicielką agencji nieruchomości i zdobywała doświadczenie zawodowe pracując w agencji reklamowej oraz kancelarii prawnej. Jest absolwentką Uniwersytetu Jagiellońskiego, AGH i Politechniki Krakowskiej.
Mimo wykształcenia ekonomicznego, swoje zawodowe życie związała z branżą IT. Przez ponad 20 lat pracowała w dużych, międzynarodowych korporacjach, jak Oracle i Microsoft, konsekwentnie rozwijając kompetencje w obszarze sprzedaży technologii i rozwiązań IT. Przeszła przez różne etapy, począwszy od budowania sieci partnerów, poprzez obsługę kluczowych klientów, aż po zarządzanie zespołami sprzedażowymi zarówno w Polsce jak i za granicą.
Kilka lat temu zdecydowała się na zmianę i opuściła korporacyjny świat, aby dołączyć do dynamicznie rozwijającej się organizacji ORA-600. Firma ta świadczy eksperckie usługi związane z zapewnieniem wydajności, bezpieczeństwa i stałego rozwoju środowiska bazodanowego Oracle. Praca wśród prawdziwych entuzjastów i najlepszych specjalistów na rynku przynosi jej ogromną satysfakcję. W wolnych chwilach chętnie wraca do swoich ulubionych miejsc: Gdańska, Barcelony czy Trogiru.
Product Manager, praktyk sprzedaży, specjalista i pasjonat rozwiązań chmurowych. Z branżą IT związany jest od ponad 20-tu lat. W swojej karierze zawodowej tworzył zarówno projekty sprzedażowe jak i marketingowe. Od ponad 5 lat skupia się na projektowaniu i implementacji rozwiązań chmurowych w Grupie Play Rozwiązania dla Biznesu.
Absolwent Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie na kierunku elektronika. Karierę zawodową w branży IT rozpoczął w roku 1994. Brał udział w kilkuset projektach IT związanych z dystrybucją i logistyką. Blisko 30 lat związany z Quantum software.
Inżynier Sprzedaży w Zebra Technologies. Wspiera klientów z obszarów Transportu i Logistyki oraz sektora publicznego w planowaniu i wdrażaniu inwestycji w nowoczesne mobilne technologie, zwiększające efektywność i produktywność działań i procesów biznesowych. Dostarcza praktycznej wiedzy o portfolio produktów i rozwiązań partnerom biznesowym firmy Zebra Technologies.
dr Jacek Bartosiak – założyciel i właściciel Strategy&Future. Autor bestsellerowych książek dotyczących zmian geopolitycznych we współczesnym świecie. Dyrektor Programu Gier Wojennych i Symulacji Fundacji Pułaskiego; Senior Fellow w The Potomac Foundation w Waszyngtonie, współzałożyciel „Play of Battle”; współpracownik New Generation Warfare Centre w Waszyngtonie; członek zespołu doradczego pełnomocnika rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego (2017–2018), prezes zarządu spółki Centralny Port Komunikacyjny Sp. z o.o. (2018–2019).Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, adwokat i partner zarządzający w kancelarii adwokackiej zajmującej się obsługą biznesu. Ekspert do spraw geopolityki i geostrategii, uczestnik debaty na temat sytuacji strategicznej Europy Środkowo-Wschodniej, zachodniego Pacyfiku i Eurazji.
Prof. dr hab. Wojciech Paprocki – profesor nauk ekonomicznych, od 1979 r. pracownik Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Zainteresowania badawcze dotyczą funkcjonowania podmiotów reprezentujących stronę popytową oraz podażową na rynku, ze szczególnym uwzględnieniem możliwości, barier i skutków implementacji technologii cyfrowych. Był aktywnym top-managerem w przedsiębiorstwach w Polsce i za granicą. Jest cenionym wykładowcą akademickim i doradcą biznesowym.
Magdalena Morze – zajmuje się tematyką human robot interaction, w kontekście badania jak ludzie współpracują z robotami, czy roboty mogą być kolegami z pracy, jakie czynniki wpływają na efektowną współpracę ludzi z robotami oraz czy wraz ze wzrostem autonomiczności robotów zmianie ulega także sposób pracy zespołów. Mocno wierzy w to jak zarządzać zespołami ludzie-roboty, jak HRI powinno być uwzględnione w zarządzaniu organizacjami.
W ramach doktoratu wdrożeniowego, przygotowywanego na Politechnice Poznańskiej, przeprowadziła badania w firmach w Polsce, Wielkiej Brytanii i Australii, dotyczące metod zarzadzania zespołami ludzie-roboty. Pracuje w ŁUKASIEWICZ – Poznańskim Instytucie Technologicznym, w Centrum Transformacji Cyfrowej.
Badania w Australii zrealizowała w ramach stażu naukowego w University of Technology w Sydney, w Centre for Advanced Manufacturing – Australian Cobotics Centre. Autorka publikacji naukowych i popularnonaukowych z obszaru HRI.
Członek Zarządu Unilever Poland Services, Dyrektor ds. Doskonalenia Operacji Logistycznych na Europę w firmie Unilever. Zarządza obszarem usprawnień procesów logistycznych, operacjami transportowymi zarówno opakowań, surowców jak również towarów gotowych w Europie jak i poza nią. Odpowiedzialna za projekty logistyczne, nowe rozwiązania mające na celu optymalizację i doskonalenie procesów logistycznych. Równocześnie odpowiada za centrum biznesu w Katowicach. Z firmą Unilever związana od 2017 roku, rozpoczęła pracę na stanowisku Managera ds. operacji transportowych dla produktów home & personal care, w trakcie której wprowadziła usprawnienia mające na celu optymalizację utylizacji samochodów, scentralizowała operacje przesunięć międzymagazynowych na obszarze Europy. Była odpowiedzialna za jedną z największych transformacji w obszarze logistyki europejskiej w Unilever, odpowiada za kolejne projekty centralizacyjne/transformacyjne.
Od ponad 17 lat związana z szeroko pojętą logistyką, pracowała z największymi operatorami logistycznymi (Kuehne Nagel, Hellmann, FM, Raben). Zarządzała zróżnicowanymi procesami, począwszy od sprzedaży usług logistycznych, poprzez zarzadzanie procesami magazynowymi, Customer service aż po repack.
Prywatnie mama dwóch fantastycznych chłopców. Uwielbia spędzać czas aktywnie, pływa, jeździ na rowerze. Prezes zarządu Miejskiego Klubu Piłkarskiego składającego się z drużyny seniorów grających w lidze okręgowej, jak również Akademii Piłkarskiej trenujących dzieci od 5-go roku życia.
Pracownikiem Kaufland Polska jest od 2006 roku. Swoją ścieżkę zawodowa rozpoczął jako pracownik wydania towaru. W kolejnych latach pracował jako dysponent wysyłki. W 2008 roku przeszedł do działu Transportu i zajmował się początkowo planowaniem transportu, a od 2010 roku objął stanowisko kierownika zmiany. Stanowisko Dyrektora działu piastuje od 2017 roku.
Dział Transportu i Opakowań Zwrotnych zajmuje się przede wszystkim organizacją dostaw do marketów sieci Kaufland, obrotem jednostek ładunkowych na styku działów SCM i sprzedaży oraz optymalizacją kosztów transportu i stałym kontaktem z przewoźnikami firmy.
Posiada 17-letnie doświadczenie w logistyce firmy Kaufland. Przeszedł drogę od kompletacji towaru jako magazynier, poprzez sterowanie i kontrolę procesów magazynowych jako dysponent, oraz tworzenie raportów i sprawozdań logistycznych jako analityk. Obecnie zarządza działem, który zajmuję się koordynacją i sterowaniem systemowym procesów przyjęcia oraz wydania towaru. Równolegle – z pasji – prowadzi i sukcesywnie wdraża kilka projektów usprawniających monitoring pracy w działach produkcyjnych oraz wspierających rozwój pracowników. Dzięki zdobyciu różnorodnego doświadczenia, postrzega procesy i problemy logistyki z wielu różnych perspektyw.
Monika Wypych Popiołek – entuzjasta zagadnień związanych z obszarem zakupów. Obecnie kieruję zespołem zaopatrzenia w firmie produkcyjno handlowej. Dodatkowo jestem wykładowcą na uczelni wyższej, gdzie wspieram studentów wiedzą według autorskiego programu nauczania z zakresu zakupów. Jednocześnie współpracuję z firmami szkoleniowymi, z którymi realizuję warsztaty. Specjalizuję się we współpracy z dostawcami i prowadzeniem biznesu z kontrahentami azjatyckimi. Finalistka i laureatka ogólnopolskiego konkursu LIDER ZAKUPÓW 2022 i 2023 w obszarze modelowania procesów zakupowych pozwalające generować oszczędności – efektywne kupowanie na rynkach dużego ryzyka. W 2023 zdobywczyni statuetki LIDERA ZAKUPÓW w obszarze zastosowania AI w codziennej pracy kupców.
W ciągu 25 lat swojej kariery kierował operacjami logistycznymi i zakupowymi dla międzynarodowych firm w Europie i Ameryce. Karierę zawodową rozpoczął w firmie Raben, gdzie odpowiadał za rozbudowę sieci i wdrożenie Szybkiej Paczki (obecnie GLS Polska). W firmie Philips zarządzał działami zakupów dla transportu dla wszystkich fabryk w Europie Środkowo-Wschodniej, a później został globalnym menedżerem ds. zakupów dla kontraktów 3PL. W Reckitt Benckiser był odpowiedzialny za przetargi i operacje transportowe dla wszystkich europejskich fabryk, a po przeniesieniu się do USA zarządzał operacjami logistycznymi w Ameryce Północnej. Po powrocie do Europy pracował dla firmy Amazon, gdzie zaprojektował i zaimplementował dedykowane flotowe operacje ze słynnymi niebieskimi przyczepami Amazon, a następnie odpowiadał za planowanie i operacje transportu „middle mile” w Europie, zarządzając zespołem ponad 500 osób . W 2019 roku postanowił wykorzystać tę rozległą wiedzę do założenia własnej firmy konsultingowej – XTL Consulting, w której oferuje usługi w celu usprawnienia procesów logistycznych, wyboru i wdrożenia logistycznych rozwiązań informatycznych, wspierania procesów przetargowych i benchmarking. Dodatkowo firma oferuje wsparcie w zakresie ESG (raportowanie zrównoważonego rozwoju / CSRD) oraz wspiera firmy transportowe w przejściu na bezemisyjne ciężarówki. Współpracuje z firmą konsultingową Bain Consulting jako Senior External Advisor wspierając projekty swoją wiedzą z zakresu logistyki. W latach 2022-2023 był odpowiedzialny za stworzenie działu innowacji dla Grupy Raben.
Marcin Bober jako Sales Manager odpowiada za zarządzanie sprzedażą organizacji Newland w Polsce. Od 2020 roku pracuje nad budowaniem świadomości marki poprzez rozwijanie sieci partnerskiej oraz współpracę z dystrybutorami na rynku lokalnym.
Lider, menadżer, coach z ponad 30-letnią praktyką w biznesie.
Grzegorz jest praktykiem w zakresie opracowywania i wdrażania zmian strategicznych. Szczególnie specjalizuje się projektach związanych z rozwojem biznesu oraz w budowie i organizacji zespołów sprzedażowych. Od najmniejszych do kilkuset osobowych. Swoją karierę zawodową rozpoczął jako handlowiec w pięcioosobowej firmie. Później piastował funkcje zarządcze w kilku firmach o różnym profilu działalności, różnej wielkości, zarówno w B2B jak i B2C. Aktualnie jest liderem Pionu Rozwoju Biznesu w firmie MGL (grupa Mago), gdzie między innymi odpowiada za projekt utworzenia dywizji rozwiązań automatycznych dla magazynów.
Lider dawnej firmy Promexim, który pełnił bardzo ważną rolę w tej firmie. Jest także założycielem i prezesem firmy Frans Maas Polska, którą kierował i zarządzał przez wiele lat, aż do momentu, gdy firma została przejęta przez DFDS. Po tym wydarzeniu został założycielem i prezesem firmy Diera, która kontynuuje tradycję firmy Promexim. W ten sposób wniósł swoje wieloletnie doświadczenie i wiedzę z dziedziny logistyki i transportu do nowego przedsięwzięcia i kontynuuje prowadzenie biznesu w sposób, który odpowiada wartościom i filozofii jej właściciela.