Po dwóch latach Trendownia powróciła do tradycyjnego, wiosennego terminu. W ciągu dwóch dni spędzonych w hotelu Windsor w Jachrance, uczestnicy mogli wysłuchać dwudziestu jeden prelekcji. Program wystąpień uzupełniły trzy debaty. Tegoroczną edycję wydarzenia wpierało przeszło dwadzieścia firm i organizacji, a także liczni partnerzy medialni. Przerwy kawowe i bankiet były jak zwykle znakomitą okazją do nawiązania i zacieśniania kontaktów oraz wymiany poglądów. Jakie tematy znalazły się w agendzie Trendowni 2022?
Prof. dr hab. Wojciech Paprocki z SGH w Warszawie scharakteryzował kilka modeli postaw odnoszących się do problemu zmian klimatycznych i sposobów reagowania na nie. Profesor podał przykłady różnych działań proekologicznych, których rezultaty okazały się dla przedsiębiorstw na tyle kosztowne i nieefektywne, że z nich zrezygnowano. Prelegent przestrzegał przed podejmowaniem pochopnych działań, na które cywilizacyjnie nie jesteśmy gotowi. W przemówieniu podkreślono, że do neutralności węglowej rozsądniej jest dążyć przez działania kompensacyjne, a nie drastyczne obniżanie emisji w branży produkcyjnej czy transporcie
HAVI Logistics to działająca globalnie firma, której misją jest optymalizacja i zarządzanie łańcuchami dostaw swoich klientów. Reprezentująca HAVI Katarzyna Piątkowska i Artur Bieńkowski z McDonald’s opowiedzieli o udanej współpracy łączącej od lat obie firmy. Kluczem do sukcesu w tej relacji okazała się elastyczność i wzajemne zaufanie, a nie typowe zapisy kontraktowe. Katarzyna Piątkowska przedstawiła środki umożliwiające dążenie do możliwie najwyższej jakości we wszystkich elementach łańcucha dostaw, takich jak planowanie magazynowanie, kompletacja, dystrybucja, logistyka zwrotna i recykling.
Firma P3 to stały, wieloletni partner Trendowni. Portfolio spółki obejmuje ponad 450 klientów z różnych sektorów gospodarki. Reprezentujący P3 Zbigniew Smyczyński opowiedział w tym roku o nowościach na rynku budowy, najmu i zarządzania powierzchniami magazynowymi. Poruszone zostały m.in. tematy elektryfikacji transportu, automatyzacji magazynów, innowacji technologicznych i zrównoważonego rozwoju.
Łukasz Chmaj, dyrektor logistyki firmy Gemini Polska, opowiedział o wyzwaniach związanych z uruchomieniem nowego magazynu w specyficznej, wymagającej branży farmaceutycznej. Prelegent zaprezentował niuanse związane z procesem zarządzania projektem, wyborem i współpracą z dostawcami, projektem magazynu i kwestiami formalnymi. Przedstawiciel firmy Gemini podkreślił, że podstawą sukcesu był zmotywowany i kompetentny zespół pracowników.
Dr Aneta Pluta-Zaremba z SGH w Warszawie rozważała kierunki rozwoju branży e-commerce. W trakcie wystąpienia omówiła wyzwania jakie czekają branżę, w tym problem logistyki. Prelegentka zwróciła uwagę, że z powodu rosnącej liczby zwrotów, branża mierzy się z rosnącymi kosztami działalności. Sprawia to, że poziom kosztów nie jest już oczywistym elementem przewagi konkurencyjnej handlu internetowego nad tradycyjnym biznesem.
Marcin Kalisiak z Zebra Technologies przedstawił technologię ToF (Time of Flight) zastosowaną w smartfonie Zebra TC53/58. Technologia ToF pozwala mierzyć rozmiary obiektów dzięki kamerze oraz źródle sztucznego światła w postaci lasera lub diody LED. Pomiar odbywa się poprzez obliczenie czasu podróży światła do obiektu i z powrotem. Urządzenie ZEBRA pozwala sprostać wymaganiom certyfikacji OIML (Międzynarodowa Organizacja Metrologii Prawnej) do mierzenia paczek. Smartfon pozwala na mobilny i nie budzący wątpliwości pomiar w dowolnym miejscu łańcucha dostaw. Przekłada się to na pobieranie właściwej opłaty za transport, precyzyjne planowanie przewożonego wolumenu i zapobieganie nadużyciom.
Łukasz Chomin z CompuTec opowiedział o współpracy SAP Business One i Microsoft Azure. SAP Business One to system klasy ERP przeznaczony do obsługi małych i średnich przedsiębiorstw. Microsoft Azure to platforma pozwalająca na uruchomienie rozwiązań informatycznych działających w chmurze. Prelegent zwrócił uwagę, że badania rynku wskazują, iż transformacja chmurowa w najbliższych 3 latach obejmie 80% przedsiębiorstw. W wystąpieniu wskazano modelową strategię rozpoczęcia transformacji chmurowej systemu ERP. Prelegent podkreślał znaczenie jakości danych w organizacjach. Wskazał, że firmy podejmujące decyzje w oparciu o rzetelne dane systemowe, osiągają czterokrotnie lepsze wyniki w zakresie przychodów i satysfakcji klientów.
MODIVO S.A to jeden z liderów branży fashion w Polsce, który swój sukces opiera na unikatowej konstrukcji procesów sprzedaży omnichannel. Reprezentujący firmę Łukasz Boguszewski opowiedział o tym, jak wyglądają nieustanne poszukiwania oszczędności czasowych w obszarze wysyłek w sytuacji, gdy czas dostawy jest jedną z najważniejszych broni w walce o klienta. Prelegent scharakteryzował współczesnego klienta, którego cechy ujął w następujących hasłach:
• spersonalizowane doświadczenia
• odpowiedzialne praktyki
• zasada „value for money”
• mobilność i dostępność
• szybkie zakupy
• szybkie dostawy
Łukasz Boguszewski zapoznał słuchaczy z pojęciem q-commerce, przedstawił zalety i wyzwania związane z tą ideą. Prelegent na koniec omówił wdrażane przez MODIVO działania proekologiczne, w tym system wtórnego obiegu opakowań.
Wyzwania ostatniej mili w branży remontowo-budowlanej były tematem wystąpienia Katarzyny Kowalskiej z firmy OBI. Prelegentka wskazała na najbardziej palące problemy zarządzania dostawami w ramach ostatniej mili:
• współpraca z zewnętrznymi przewoźnikami/kurierami
• brak przejrzystości procesu
• brak danych do poprawy satysfakcji klienta
Katarzyna Kowalska zaprezentowała informatyczną platformę, wdrożoną przez OBI w celu usprawnienia dostaw. Narzędzie pozwala zawęzić okno czasowe odbioru towaru, planować trasy i śledzić lokalizację pojazdów dostawczych oraz weryfikować wykonanie doręczeń. System pozwala zbierać dane dotyczące poziomu satysfakcji klienta.
Krajowy System e-Faktur (KSeF) to nadchodząca rewolucja czekająca wszystkich przedsiębiorców wystawiających faktury w Polsce. Łukasz Barchański z Comarch S.A. rozważał czy nadchodząca zmiana jest zagrożeniem, czy szansą na przeskok technologiczny. Wprowadzenie KSeF oznacza przejście z aktualnego modelu kontroli faktur (tzw. post-audit) do formuły Clearance Model. Clearance oznacza, że organy podatkowe sprawdzają każdą fakturę w czasie rzeczywistym przed, lub w trakcie jej wystawienia. Oznacza to, że podatnik jest zobowiązany do wdrożenia e-fakturowania zgodnie z wymaganiami technicznymi rządu. Prelegent zilustrował schemat obiegu faktur w ramach KSeF, omówił związane z nim zagadnienia techniczne, a także wskazał jak firma Comarch wspiera swoich klientów we wdrożeniu KSeF w ramach usługi Comarch EDI.
Krzysztof Pusłowski z Trimble Transport&Logistics doradzał jak radzić sobie z czasem dotarcia do celu w ramach ETA (Estimated Time of Arrival). Prelegent analizował, czy spedycja ma czas na każdorazowe kalkulowanie i podawanie tych danych. Zastanawiał się nad sytuacjami, gdy w trakcie przewozu dojdzie do nieprzewidzianego zdarzenia, a także jak ułatwić działanie spedycji w ich pracy. Podczas prelekcji zaprezentowano narzędzie TruETA .TruETA to zautomatyzowane, oparte na chmurze oprogramowanie, które wykorzystuje inteligentne algorytmy do dostarczania precyzyjnych i stale aktualizowanych prognoz ETA od wysyłki do dostawy.
Mateusz Urban z Oxford Economics pochylił się nad tematem inflacji. W wystąpieniu przedstawione zostały perspektywy kształtowania się inflacji w nadchodzących kwartałach. Przedstawione zostały największe ryzyka oraz czynniki, które zwiększyłyby szanse na szybsze ograniczenie presji na wzrost cen.
Mariusz Kuczek zapoznał uczestników z obecną sytuacją lotniczego transportu towarów. Ekspert przedstawił czynniki wpływające na turbulencje w zakresie kosztów i dostępnej pojemności w przewozach cargo. Prelegent zastanawiał się, jakie kierunki rozwoju cargo lotniczego czekają nas w najbliższym czasie. Analizował również, jak rozwój e-commerce napędza transport lotniczy. Przedstawił także prognozę wpływu budowy CPK na rynek przewozów cargo w Polsce.
Piotr Roczniak z Trans.eu Group omawiał trudną sytuację w transporcie drogowym. Przerwane łańcuchy dostaw, problem z dostępnością kierowców czy znaczący wzrost cen paliwa sprawiają, że ceny dostaw zmieniają się często i gwałtownie. Prelegent przedstawił narzędzie pozwalające w zautomatyzowany sposób wyszukiwać najkorzystniejszych kontrahentów, monitorować ładunki czy zarządzać oknami czasowymi dostaw.
Andrzej Szłapa z Grupy 3S przedstawił korzyści i techniczne aspekty migracji danych i oprogramowania do chmury obliczeniowej. Prelegent omówił rodzaje chmur obliczeniowych, zarysował różnice między chmurą prywatną, publiczną i hybrydową. Andrzej Szłapa konfrontował słuchaczy z mitami związanymi z korzystaniem z chmury obliczeniowej, a także zapoznał z rozwiązaniem Cloud2B – zestawem komponentów, umożliwiających zbudowanie własnego systemu IT w oparciu o rozwiązania chmury obliczeniowej. Usługi w ramach Cloud2B dopasowane są do indywidulanych potrzeb klienta.
Europa Systems to integrator i producent rozwiązań dla automatyzacji magazynu i logistyki produkcji. Ilona Miziewicz-Groszczyk przedstawiła trendy automatyzacji, takie jak raportowanie ESG (Environmental, Social, Governance). Prelegentka przedstawiła prognozę, według której do 2026 r. 75% dużych przedsiębiorstw przyjmie jakąś formę inteligentnych robotów. Przedstawiła również wybrane modele robotów firmy ES służących automatyzacji intralogistyki: ES Smart, ES Cobot oraz system ASRS (Automated Storage and Retrieval System).
Samasz to polska firma, która z pozycji małego, rodzinnego przedsiębiorstwa, w ciągu kilkudziesięciu lat stała się globalnym potentatem rynku maszyn rolniczych. Leszek Szulc i Wojciech Grelecki przedstawili słuchaczom nowoczesny zakład produkcyjny firmy. Opowiedzieli o wyzwaniach, z jakimi mierzyli się podczas tworzenia fabryki opartej na systemach cyberfizycznych. Podzielili się doświadczeniami wyniesionymi z procesu budowy, omówili jakie czynniki decydują o efektywności koncepcji smart factory.
Jakub Kłoczko i Sebastian Batorski z firmy Żabka Polska omówili powstające, w pełni automatyczne Centrum Logistyczne w Radzyminie. Obiekt, o wysokości 40 metrów, będzie posiadał 65 000 mkw. powierzchni i 5 stref temperaturowych. Automatyczny silos paletowy mieścić będzie 30 000 palet. Prelegenci przedstawili rozwiązania z zakresu energetyki, które pozwalają zmniejszyć ślad węglowy generowany przez energochłonną automatykę magazynową. Prognozy firmy zakładają, że automatyzacja pozwoli osiągnąć dwukrotnie wyższą wydajność w stosunku do standardowego centrum logistycznego. Uruchomienie obiektu planowane jest na koniec 2022 roku.
Janusz Pieklik BGC omawiał praktyczne aspekty i konsekwencje powszechnej cyfryzacji. Prelegent przedstawił pogląd, że bez cyfrowych zmian przedsiębiorstwa nie będą zdolne do realizowania szybkich strategii. Bez cyfryzacji nie da się także konkurować nowoczesnymi metodami. Przedstawił przykłady firm, które w wyniku niezdolności do transformacji utraciły swoją dominującą pozycję na rynku. Prelegent na przykładzie firmy Li&Fung przedstawił, jak może wyglądać współczesna transformacja cyfrowa. Przedstawił także bariery utrudniające cyfryzację, wśród których znalazły się:
• luki w umiejętnościach dedykowanego zespołu IT
• luki w zarządzaniu zmianą
• ewolucja zachowań konsumentów
• luki w definicji strategii
• obawy i ograniczenia budżetowe
• nieefektywne procesy
• nieefektywne zarządzanie danymi
Grzegorz Pondel, Transformation & Technologies Manager z 3M, opowiedział o technologiach Przemysłu 4.0 stosowanych w zakładzie firmy we Wrocławiu. Obiekt ten jest największym ośrodkiem produkcyjnym 3M w Europie. Zakład szeroko sięga po rozwiązania Przemysłu 4.0, wśród stosowanych narzędzi można wymienić m.in. wirtualną i rozszerzoną rzeczywistość, nowoczesne sposoby prezentacji danych w czasie rzeczywistym, Internet Rzeczy oraz nowoczesne platformy do tworzenia elektronicznych instrukcji. Podczas wystąpienia prelegent przedstawił korzyści, jakie 3M wynosi z wdrożeń tych rozwiązań.
Prof. UAM dr hab. Maciej Błaszak przedstawił rozważania na temat natury odruchów solidarności i agresji wśród ludzi. Profesor przedstawił różne typy agresji (proaktywna, reaktywna) i ewolucyjne zmiany zachodzące w okazywaniu agresji przez człowieka. Prelegent wskazał procesy decyzyjne zachodzące w mózgu, które determinują czynienie zła i dobra, oraz zilustrował jak wygląda psychologiczny portret agresora i altruisty.
Szymon Mikołajczak z FM Logistic, Łukasz Chmaj z Gemini Polska, Aleksander Kuźniewski z 7R, Piotr Pydzik z MODIVO i Michał Samborski z Panattoni dyskutowali o wyzwaniach handlu elektronicznego. Podczas rozmowy skupiono się m.in problemach kosztów transportu i obsługi zwrotów.
Dr Aneta Pluta-Zaremba z SGH, Dr Daniel Chudzik z Lineage Logistics, Adam Majchrzak z Savills oraz Karolina Przewoźna-Możdżanowska z Dakpol rozmawiali o polityce zrównoważonego rozwoju problemie ekologii w logistyce. Jak podano, transport odpowiada za jedną czwartą łącznej emisji CO2. Podczas debaty wskazano część rozwiązań, jakie stosują firmy aby zmniejszyć energochłonność, usprawnić zarządzanie odpadami i ograniczyć emisję spalin.
Szymon Mikołajczak z FM Logistic, Bogdan Młynarczyk z GEODIS, Wojciech Tuleja z AXI IMMO i Piotr Szreter z DGC rozmawiali o tym, jak zmienia się podejście do outsourcingu usług logistycznych wśród polskich przedsiębiorstw. Dane wskazują, że w ostatnich latach gwałtownie rośnie liczba przedsiębiorstw, które opierają swoją logistykę na firmach zewnętrznych. Dzieje się tak z powodu rosnącej liczby wymagań i coraz trudniejszemu procesowi optymizacji kosztów dostaw.
Wszystkim kilkuset uczestnikom Trendowni 2022 bardzo dziękujemy za udział.
Relację przygotował: Marek Wiązowski
Trendownia adresowana jest do menedżerów i dyrektorów, którzy odpowiedzialni są w firmach za obszar produkcji lub logistyki. Trendownia to również doskonałe miejsce dla wielu członków zarządów, którzy w swoich decyzjach chcą uwzględniać najnowsze trendy w gospodarce. Zamiarem organizatorów jest omówienie najbardziej aktualnych trendów w gronie ekspertów.
Staramy się oddać głos przedstawicielom firm oraz świata nauki, którzy na co dzień sięgają po najnowsze trendy lub sami je wyznaczają. Trendy w produkcji i logistyce, widziane okiem praktykujących ekspertów z danych dziedzin, są więc tematem przewodnim konferencji.
Trendownia to między innymi integracja środowiska menedżerów logistyki i produkcji. Dwa dni wykładów, część ekspozycyjna, uroczysta kolacja, bankiet oraz konkursy, sprzyjają atmosferze nawiązywania nowych kontaktów oraz podtrzymywania starych dobrych przyjaźni.
Prof. dr hab. Wojciech Paprocki – profesor nauk ekonomicznych, od 1979 r. pracownik Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Zainteresowania badawcze dotyczą funkcjonowania podmiotów reprezentujących stronę popytową oraz podażową na rynku, ze szczególnym uwzględnieniem możliwości, barier i skutków implementacji technologii cyfrowych. Był aktywnym top-managerem w przedsiębiorstwach w Polsce i za granicą. Jest cenionym wykładowcą akademickim i doradcą biznesowym.
Absolwentka Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego, studiów podyplomowych Logistyki Akademii Leona Koźmińskiego oraz programów managerskich w Institute of Management Development w Szwajcarii i Georga Institute of Technology w Atlancie. Posiada ponad 25 lat doświadczenia, zarówno w obszarze komercji, wsparcia sprzedaży, jaki i szeroko rozumianego łańcucha dostaw. Od wielu lat będąc członkiem Zespołów Zarządzających tworzyła strategie oraz prowadziła transformacje biznesu zarówno w obszarze Sprzedaży, jak i Łańcucha Dostaw w czołowych firmach rynku FMCG, takich jak Coca-Cola, Twinings, czy Lotte Wedel. Posiada unikalne doświadczenie z różnych obszarów organizacji, co gwarantuje szerokie rozumienie spektrum biznesu. Sukces w biznesie opiera na współpracy z fantastycznymi ludźmi, którzy dzięki swojej wiedzy, pozytywnemu nastawieniu i ogromnemu zaangażowaniu budują profesjonalizm gwarantujący bardzo dobre wyniki biznesowe i finansowe. Od kilku lat działa jako mentor współpracując zarówno ze studentami, jak również wspierając i promując kobiety w biznesie.
Artur Bieńkowski – blisko 30-letnie doświadczenie w różnych obszarach jednej firmy McDonald’s. Zdobywał wiedzę i doświadczenie zarówno w lokalnych, jak i międzynarodowych strukturach firmy kierując m.in. działami finansów i księgowości, rozwoju biznesu, łańcucha dostaw zarówno w korporacyjnym i franczyzowym środowisku. Najnowsze wyzwania to integracja Supply Chain dla 3 rynków: Polski Czech i Słowacji oraz stworzenie i realizacja strategii zrównoważonego rozwoju i gospodarki obiegu zamkniętego. W biznesie ceni proste rozwiązania, zdrowy rozsądek i zawsze stara się wspierać i rozwijać swoich ludzi.
Zbigniew Smyczyński ma ponad dziesięcioletnie doświadczenie na rynku nieruchomości. Nim dołączył do P3, pracował w firmie Prologis jako Leasing Manager, a wcześniej także w agencji doradczej CBRE, gdzie zajmował stanowisko Property Negotiator. Jest absolwentem kierunku Bankowość, Ubezpieczenia oraz Rynki Kapitałowe, na którym uzyskał tytuł magistra. Posiada także licencję zarządcy nieruchomości i pośrednika w obrocie nieruchomościami oraz międzynarodowy tytuł CCIM (Dyplomowanego Specjalisty Inwestycji Komercyjnych na Rynku Nieruchomości).
Dyrektor logistyki w Apteka Gemini, konsultant w firmie doradczej CHMAJ Group, świadczącej kompleksowe doradztwo logistyczne. Ekspert w zakresie zarządzania zmianą w ujęciu procesowym, techniczno-informatycznym i personalnym. Przykładowe osiągnięcia:
– Apteki Gemini – w ciągu 6 miesięcy, zwiększył efektywność podległego mu 1000-osobowego zespołu o 85%;
– W Kruk SA – stworzył od podstaw logistykę firmy w ciągu 5 miesięcy, a następnie przeniósł całokształt infrastruktury i operacji z Poznania do Krakowa w ciągu 3 dni, przy zachowaniu ciągłości wszystkich procesów;
– Intersport Polska SA – zaprojektował i wdrożył pierwszy w światowej grupie Intersport automatyczny magazyn, wykorzystujący technologie Miniload, RFID, EPC Global, otrzymując wyróżnienie Polskiego Towarzystwa Logistycznego.
Doktor nauk ekonomicznych, adiunkt w Katedrze Logistyki w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Jest wykładowcą na studiach magisterskich i podyplomowych, prowadzi szkolenia dla biznesu. Uczestniczy w krajowych i międzynarodowych projektach badawczych. Jej zainteresowania naukowo-badawcze dotyczą logistyki i zarządzania łańcuchem dostaw, ze szczególnym uwzględnieniem modeli biznesowych i strategii łańcuchów dostaw w obliczu niepewności i nieprzewidywalnych zdarzeń oraz zarządzania popytem w gospodarce cyfrowej. Od wielu lat zajmuje się e-commerce, zwłaszcza organizacją nowoczesnych systemów dystrybucji i zwrotów, transformacją cyfrową przedsiębiorstw e-commerce oraz dystrybucją towarów w miastach w obliczu dynamicznie rosnącego e-handlu. Jest doradcą biznesowym i autorką licznych publikacji oraz prelekcji w tym obszarze.
Inżynier Sprzedaży w Zebra Technologies. Wspiera klientów z obszarów Transportu i Logistyki oraz sektora publicznego w planowaniu i wdrażaniu inwestycji w nowoczesne mobilne technologie, zwiększające efektywność i produktywność działań i procesów biznesowych. Dostarcza praktycznej wiedzy o portfolio produktów i rozwiązań partnerom biznesowym firmy Zebra Technologies.
Założyciel oraz Prezes Zarządu spółki CompuTec. Ukończył Projektowanie i Eksploatację Systemów Informatycznych na wydziale Informatyki i Zarządzania Politechniki Poznańskiej. Posiada wieloletnie doświadczenie z systemem SAP Business One. Wielokrotny prelegent na międzynarodowych wydarzeniach branżowych. Laureat wielu nagród za osiągnięcia w biznesie. Jest certyfikowanym konsultantem SAP Business One oraz certyfikowanym administratorem Microsoft Azure. Łukasz posiada bardzo duże doświadczenie praktyczne nabyte podczas wielu wdrożeń. Był uczestnikiem wszystkich Ramp-up’ów SAP Business One w Polsce. Wybierany przez SAP Polska jako jedyny polski tester w testach akceptacyjnych SAP Business One. Klienci cenią sobie jego wiedzę merytoryczną, rzetelność i komunikatywność.
Łukasz Boguszewski jest absolwentem Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie oraz Akademii Sztuki Wojennej. Swoje wykształcenie zdobyte na uczelniach w Polsce dopełnił studiami na uczelni zagranicznej U.S. Naval War College, która przygotowuje liderów do wyzwań związanych z przywództwem na poziomie operacyjnym i strategicznym.
Ostatnie 3 lata Łukasz pracował w Amazonie, uczestnicząc jednocześnie w międzynarodowym programie Amazon Military Pathways, w ramach którego obejmował stanowiska od Department (Area) Manager przez RSP Operations Manager aż do Senior Operations Managera w obszarze Intra Logistyki. W MODIVO S.A. Łukasz Boguszewski zarządza obszarem logistyki, w ramach którego odpowiada za działania operacyjne i projekty logistyczne, czuwa nad poprawnym przebiegiem łańcucha dostaw i wdraża nowe rozwiązania, mające na celu optymalizację i doskonalenie procesów logistycznych.
Prywatnie Łukasz jest mężem oraz ojcem. W wolnym czasie Łukasz relaksuje się, jeżdżąc po górach na rowerze enduro. Jest również założycielem organizacji non-profit 2Kariery zajmującą się integracją byłych żołnierzy i funkcjonariuszy, wokół wspólnego celu, jakim jest aktywizacja zawodowa.
Fascynuje ją rewolucja cyfrowa w handlu detalicznym i jej konsekwencje dla łańcuchów dostaw. Ma ambicje jest przenoszenia najnowszej wiedzy o łańcuchu dostaw do realnego życia w celu zapewnienia bezproblemowej obsługi klienta. Posiada 16-letnie doświadczenie w zarządzaniu logistyką detaliczną i opracowywaniu strategii łańcucha dostaw w branży DIY. Przez wiele lat budowała strategię logistyczną w sieci Leroy Merlin, od ponad 5 lat realizuje program transformacji łańcucha dostaw w OBI. W swojej karierze zrealizowała z sukcesami takie projekty jak: analiza sieci logistycznej, koncepcja i uruchomienie magazynu, opracowanie i realizacja strategii logistyki E-commerce, wdrożenie rozwiązań IT, integracja dostaw zagranicznych jednostek biznesowych oraz pilotaż wykorzystania RFID. Jest absolwentką Oxford Brooks University z dyplomem MBA.
Jako Dyrektor Consultingu Comarch EDI odpowiada za rozwój i wsparcie biznesu w obszarze rozwiązań B2B platformy EDI na polskim rynku ze szczególnym uwzględnieniem projektów masowych w e-fakturowaniu, KSeF, logistyce, e-commerce, bankowości i zarządzaniu danymi podstawowymi produktów – MDM. Z Comarch SA związany od 2007 r. Wcześniej przez 4 lata współrealizował projekt finansowany ze środków Banku Światowego poprzez agendę UNDP GEF w obszarze inwestycji środowiskowych. Absolwent AGH Kraków w specjalizacji zarządzania finansami przedsiębiorstw oraz Technicznego Uniwersytetu w Monachium – The International Master of Science Program 'Sustainable Resource Management’.
Od ponad 15 lat wspiera usługi dla branży transportowej w dziedzinie, nawigacji, lokalizacji, telematyki i oprogramowania IT. Jego doświadczenie zawodowe pozwala skutecznie wspierać rozwój cyfryzacji w przedsiębiorstwach transportowych i logistycznych w całej Polsce.
Mateusz Urban – ekonomista, absolwent University of Nottingham i Duke University na kierunku ekonomii politycznej, zwycięzca VII edycji Konkursu Młody Ekonomista (2018) i zdobywca drugiej nagrody w międzynarodowym ekonomicznym konkursie im. Verona Smitha (2019). Obecnie pracuje jako analityk makroekonomiczny Oxford Economics we Frankfurcie, w przeszłości zdobywał doświadczenie w bankach i instytucjach badawczych w Londynie i Warszawie. Stale współpracuje z Dobrym Radiem, gdzie uczestniczy w przygotowaniu audycji gospodarczych. Prowadzi również działalność publicystyczną (jego komentarze były publikowane m.in. w „Rzeczpospolitej”) i edukacyjną w zakresie ekonomii.
Absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego (Instytut Geografii) oraz Akademii Ekonomicznej w Krakowie a także Stockholm University, gdzie uzyskał tytuł Master of Business Administration (MBA) zakresie sprzedaży i zarządzania. W latach 2009-2016 jako Dyrektor Biura Cargo i Poczty w PLL LOT SA przeprowadził restrukturyzację biura i osiągnął w tym czasie wraz z zespołem wzrost sprzedaży o 97% oraz wzrost przewożonych wolumenów o 47%. W tym czasie umocnił pozycję narodowego przewoźnika na rynku polskim, Centralnej Europy i Ameryki Północnej jako solidnego i rozpoznawalnego uczestnika łańcucha dostaw. Wprowadzenie własnej usługi Road Feeder Services – dało dodatkowy impuls do rozwoju obecności LOT Cargo w krajach Europy Centralnej. Wcześniej pracował m.in. w firmach Proxy Consulting Services, Qumak International, System – 3000 oraz DB Schenker, gdzie od podstaw zorganizował oddział firmy Krakowie a następnie objął funkcję dyrektora sprzedaży i zarządzania produktami osiągając wraz z zespołem znaczącą poprawę przychodów firmy. Był również związany z Air Cargo Poland spółki należącej do Geopost Group, gdzie pełnił funkcję Dyrektora Generalnego, a następnie Prezesa. Odpowiadał m.in. za przygotowanie nowej strategii i biznes planu firmy, a także rozwój operacji spedycji lotniczej i morskiej, współpracę z kluczowymi klientami, rozwój współpracy z partnerami zagranicznymi oraz wdrożenie nowego systemu do zarządzania przesyłkami, budżetowania i kontroli kosztów operacyjnych.
Expert i menedżer z kilkunastoletnim doświadczeniem
w logistyce i transporcie. Obecnie Head of Business Consulting w
Trans.EU – największej platformie logistycznej w Europie Środkowo-
Wschodniej. Klientom doradza przede wszystkim w zakresie
innowacyjnej transformacji cyfrowej i optymalizacji łańcucha dostaw
oraz zwiększania efektywności ich biznesów. Do współpracy z
klientami podchodzi w sposób holistyczny – opiera się zarówno na
zrozumieniu ich potrzeb, ich dogłębnej ich analizie jak i rekomendacji
takich rozwiązań, które znajdą zastosowanie w rozwiązaniach
technologicznych oraz będą stanowić realne wsparcie w ich
przedsiębiorstwach.
Dyrektor Marketingu i PR w Grupie 3S, należącej do Play (P4). Odpowiada za promocję szerokiego portfela rozwiązań: chmury dla biznesu, data center, rozwiązań głosowych i wideokonferencyjnych, bezpiecznego internetu, projektów sieciowych oraz SOC. Na co dzień współpracuje z certyfikowanymi inżynierami rozwiązań takich jak Microsoft, Veeam, VMware czy Intel, których partnerem jest Grupa 3S. Dodatkowo pracuje z Partnerami technologicznymi w zakresie wspólnych działań marketingowych, które pomagają Klientowi dobrze zdefiniować własne potrzeby dotyczące środowiska IT. Doświadczenie zdobywał zarówno w dużych korporacjach (CMC), jak i w świecie startupów (IOT, druk 3D). Swoje zainteresowania koncentruje na tematach geopolityki, historii muzyki współczesnej, marketing automation, wszelkich aktywnościach sportowych na wolnym powietrzu.
Ekspert w dziedzinie marek i produktów profesjonalnych w branżach technologicznych. Menedżer z ponad 20 letnim doświadczeniem w obszarze wprowadzania nowych produktów na rynek i rozwoju marek, realizowanych m.in. dla takich firm jak: Vobis Digital, Rajapack, Unizeto (Asseco Group). Od 2015 odpowiedzialna za rozwój strategii, komunikację oraz ecommerce w Europa Systems – Integratora i producenta systemów do automatyzacji magazynów . Z jej inicjatywy powstał cykl „Innovations for Intralogistics” na międzynarodowych targach LogiMAT w Stuttgarcie. Członek Rady Programowej Konferencji Smart Warehouse. Autorka cyklu „Szpilki w magazynie” – rozmów z praktykami, menedżerami o wyzwaniach logistycznych i magazynowych.
Dyrektor ds. Technicznych i Produkcji w firmie SaMASZ, z którą związany jest od 16 lat. Odpowiedzialny za zarządzanie i rozwój kluczowych obszarów: Technologia, Planowanie, Zakupy, Produkcja, Serwis. Wprowadził w firmie – SaMASZ Production System – system zarządzania oparty na filozofii Lean Manufacturing: 5S, Kaizen, SMED, JIT, VPM. Był bezpośrednio zaangażowany w uruchomienie produkcji w nowej fabryce SaMASZ w Zabłudowie. Zarządzał wdrożeniem automatycznej lakierni z mechanicznym i chemicznym przygotowaniem powierzchni, malowaniem kataforetycznym i automatycznym malowaniem proszkowym. Absolwent Politechniki Białostockiej na kierunku Mechanika i Budowa Maszyn, specjalność Mechanika i Informatyka Stosowana. Ukończył menedżerskie studia podyplomowe w Szkole Głównej Handlowej. Obecnie studiuje Executive MBA w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Pasjonat koncepcji Przemysłu 4.0, cyfrowej transformacji.
Od ponad 5 lat Dyrektor IT w SaMASZ’u – firmie produkującej maszyny rolnicze, odpowiedzialny za zarządzanie obszarem zastosowania technik informacyjnych. Zrealizował projekt stworzenia infrastruktury niezbędnej do uruchomienia systemów IT w nowej fabryce SaMASZ w Zabłudowie i zapewnienia skalowalności zgodnie z rozwojem firmy. Obecnie zaangażowany w program transformacji cyfrowej zawierający projekty ze wszystkich obszarów działalności firmy w całym łańcuchu wartości. Kierownik projektu digitalizacji w projekcie B&R w obszarze „SUPERFABRYKA 4.0”. Absolwent Politechniki Białostockiej na kierunku Robotyka. Ukończył studia podyplomowe Analityk biznesowy – profesjonalista na styku IT i biznesu w Szkole Głównej Handlowej – Kolegium analiz ekonomicznych. Obecnie studiuje MBA IT Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie.
Wspiera zarządzane firmą w zakresie dostosowania i operacjonalizacji strategii IT zgodnie z kierunkiem biznesowym SaMASZ. Zwolennik wykorzystania w analizie domen działania modeli biznesowych, różnych metodyk typu UML, BPMN, Archimate, które pomagają w komunikacji pomiędzy IT i biznesem. Pasjonat koncepcji zarządzania procesowego, współautor metodyki opracowanej dla SaMASZ. Zaangażowany w budowanie kultury projektowej i dostosowaniu sposobu prowadzenia projektów do potrzeb organizacji. Aktywny we współpracy ze specjalistami z obszaru ciągłego doskonalenia organizacji, w którym istniejące procesy są optymalizowane i standaryzowane także poprzez wsparcie narzędziowe IT.
Inżynier o specjalności energetyki konwencjonalnej, Manager Działu ds. Energii w firmie Żabka Polska. Posiadający ponad 10 lat doświadczenia w obszarze zarządzania energią w przedsiębiorstwach.
Dyrektor Consultingu w Business Global Consulting. Jeden z najbardziej doświadczonych konsultantów w kraju, specjalizujący się w Lean Manufacturing, Teorii Ograniczeń i systemach informatycznych klasy ERP. Poprowadził do sukcesu ponad 300 projektów w kraju jak i zagranicą.
Inspirujący trener, transferujący wiedzę na najwyższym światowym poziomie. Zarażający pasją zarządzania i światem innowacji. Autor licznych artykułów dotyczących systemów klasy ERP, zarządzania produkcją, Kaizen, Lean Manufacturing, i Lean Logistics. Światowy pionier w podejściu zwinnych do projektów ERP, opracował autorską metodykę zarządzania projektami bazująca na podejściu zwinnym SCRUM for ERP, oraz koncepcję systemów inteligentnych IQ ERP. Projekty z jego udziałem otrzymały najwyższe krajowe wyróżnienia np. Lider Informatyki.
Wraz z rozwojem koncepcji Przemysł 4.0, w coraz szerszym stopniu wykorzystuje swoje doświadczenia do wspierania firm produkcyjnych w procesach cyfrowej transformacji. Pokazuje cienie i blaski Czwartej Rewolucji Przemysłowej i wskazuje drogę do optymalnego wykorzystania możliwości, jakie daje Przemysł 4.0.
Profesor UAM dr hab. Maciej Błaszak. Kognitywista. Z wykształcenia biolog i filozof, pracownik Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Zainteresowania: zastosowania kognitywistyki i psychologii poznawczej w badaniach zachowań rynkowych. Prowadzi szkolenia dla policjantów i wyższej kadry menedżerskiej.
Absolwent Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza, oraz studiów MBA w zakresie zarządzania Logistyką i łańcuchami dostaw w Wyższej Szkole Logistyki w Poznaniu. Menadżer z kilkunastoletnim doświadczeniem, w tym w łańcuchu dostaw. Specjalista w zakresie logistyki kontraktowej i omnichannel, z certyfikatem Candidate European Master Logistician, potwierdzającym najwyższe kompetencje w obszarze logistyki.
Wcześniej przez ponad 6 lat zarządzał obsługą klienta i aktywami firmy CHEP w handlu detalicznym, współpracował również z Wyższą Szkołą Logistyki, w której prowadził zajęcia z logistyki paletowej. Od stycznia 2017 roku odpowiada za rozwój biznesu i relacje z obecnymi oraz potencjalnymi klientami FM Logistic Central Europe. Obecnie pełni funkcję Dyrektora ds. Rozwoju Biznesu.
Aleksander Kuźniewski jest Business Development Directorem w 7R. Odpowiada za rozwój i utrzymanie relacji z klientami oraz wzmocnienie marki 7R jako lidera w dostarczaniu nowoczesnych rozwiązań magazynowych. Posiada 15-letnie doświadczenie na rynku nieruchomości komercyjnych. Jest absolwentem Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu oraz studiów podyplomowych z zakresu Pośrednictwa Nieruchomościami w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Posiada również międzynarodowy tytuł CCIM (Dyplomowanego Specjalisty Komercyjnych Inwestycji na Rynku Nieruchomości).
Jako Dyrektor Rozwoju Logistyki Piotr Pydzik odpowiedzialny jest za poszukiwanie nowych kierunków rozbudowy sieci logistycznej dla Grupy MODIVO, operatora platform e-commerce w branży Fashion – EOBUWIE.PL oraz MODIVO.PL. Aktywnie wspiera organizację w kreowaniu i wdrażaniu rozwiązań poprawiających doświadczenia klientów, a także dba o optymalne wykorzystanie zasobów operacyjnych Organizacji. Piotr ukończył program Executive MBA w Zachodniopomorskiej Szkole Biznesu w Szczecinie i od kilkunastu lat zajmuje się transformacją i optymalizacją procesów logistycznych. Obok wieloletniego doświadczenia w biznesie korporacyjnym, posiada także bogatą wiedzę i doświadczenie techniczne co szczególnie ułatwia mu komunikację w ramach zespołów interdyscyplinarnych.
Head of Development oraz Development Director w firmie Panattoni w Polsce od 2015 roku. Jest odpowiedzialny za nowe przedsięwzięcia w regionach: Polska Centralna, Warszawa i Gdańsk. Michał współpracował z Panattoni Europe już wcześniej na stanowisku Kierownika Projektu (2006-2011), nadzorując rozwój 7 budynków w Łodzi i na Górnym Śląsku o powierzchni 220 000 mkw. W firmie Hines (2011-2015) był Dyrektorem Projektu odpowiedzialnym za obiekt biurowy (Neptun Gdańsk), zakup portfela logistycznego (300 000 mkw.), a także zarządzał aktywami portfela logistycznego. W trakcie swojej kariery zawodowej był odpowiedzialny za: strategiczny rozwój biznesu, identyfikację i nabywanie inwestycji komercyjnych, negocjowanie warunków umów, wynajem i zarządzanie projektami.
Dr Daniel Chudzik, obecnie Regionalny Wiceprezes ds. Operacyjnych na Europę Środkowo – Wschodnią w Lineage Logistics, światowym liderze logistyki w temperaturze kontrolowanej. Wcześniej Prezes Zarządu FF Marka Własna Sp. z o.o., Prezes Zarządu Kilargo GmbH oraz Członek Zarządu, Dyrektor Operacyjny Kilargo Sp. z o.o., czołowy, europejski producent lodów spożywczych. Operacyjne doświadczenie zdobywał również w Yarden Polska / Rauch GmbH na stanowisku Dyrektora Operacyjnego, McLane Polska, na stanowisku Mangera Logistyki oraz Tesco Polska sp. z o.o.
Absolwent Politechniki Łódzkiej oraz Programu Executive MBA na Uniwersytecie Łódzkim oraz University of Maryland – Robert H. Smith School of Business. Wykładowca akademicki w programie MBA na Wydziale Zarządzania UŁ, wykładowca na studiach podyplomowych UŁ oraz studiach dziennych i zaocznych na PŁ.
Do obowiązków Adama jako Dyrektora Industrial Agency w Savills należy pozyskiwanie klientów, doradztwo w zakresie najmu magazynów i powierzchni magazynowych oraz dobór odpowiednich nieruchomości do optymalizacji łańcucha dostaw. Adam buduje połączenia transgraniczne z zespołami Savills w krajach europejskich, aby zaoferować potencjalnym najemcom szerszy zasięg biznesowy. Wykonując swoje obowiązki, Adam czerpie z ponad 28-letniego doświadczenia operacyjno-sprzedażowego w wiodących firmach logistycznych.
Przed dołączeniem do Savills Adam był odpowiedzialny za rozwój biznesu w DHL Supply Chain, światowym liderze logistyki kontraktowej. Wcześniej spędził prawie osiem lat w Raben Logistics Polska, liderze na polskim rynku logistycznym, odpowiadając za akwizycje strategicznych projektów logistycznych i transportowych. W swojej karierze zawodowej pracował również dla Wincanton Polska, Rhenus oraz PEKAES, a jako przedstawiciel Raben Management Services współtworzył rynek profesjonalnych usług logistycznych na Ukrainie i w krajach bałtyckich. Ukończył Wydział Transportu Politechniki Warszawskiej.
Karolina Przewoźna-Możdżanowska – Dyrektor ds. logistyki i rozwoju. Z wykształcenia filolog serbo-kroatystyki z zawodu logistyk i sprzedawca. Mówi o sobie „kobieta w magazynie„ , których jest totalną fanką. Od 20 lat związana z logistyką magazynową przez 14 lat jako kupiec później przeszła na drugą stronę i zaczęła sprzedawać usługi logistyczne magazynowe. Obecnie współpracuję z firmą Dakpol gdzie dba oto aby łączna powierzchnia 60 000 m2 była optymalnie zagospodarowana. Poza tym Karolina uważa , że tylko holistycznie podejście do biznesu daje wyniki dlatego „ po godzinach” jest praktykującym certyfikowanym trenerem biznesu, mówcą a wkrótce trenerem mentalnym. W swoich szkoleniach łączy kompetencje miękkie i twarde bazując przede wszystkim na metodzie komunikacji NVC.
Wojciech Tuleja dołączył do firmy AXI IMMO w 2021 r., w której odpowiada za doradztwo przy wynajmie powierzchni magazynowych i produkcyjnych w regionie Górnego Śląska. Wojciech to doświadczony menedżer specjalizujący się w logistyce i transporcie, biznesie międzynarodowym, opracowywaniu strategii i zarządzaniu kluczowymi klientami. W jego ponad 12 letniej karierze odpowiadał również za kompleksowe usługi w zakresie rozwoju łańcuchów dostaw. Wojciech jest absolwentem Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach oraz posiada tytuł MBA Executive przyznany przez Uniwersytet w Sztokholmie i Krakowską Szkołę Biznesu Uniwersytetu Ekonomicznego. Prywatnie interesuje się giełdą oraz lotnictwem.
Lider dawnej firmy Promexim, który pełnił bardzo ważną rolę w tej firmie. Jest także założycielem i prezesem firmy Frans Maas Polska, którą kierował i zarządzał przez wiele lat, aż do momentu, gdy firma została przejęta przez DFDS. Po tym wydarzeniu został założycielem i prezesem firmy Diera, która kontynuuje tradycję firmy Promexim. W ten sposób wniósł swoje wieloletnie doświadczenie i wiedzę z dziedziny logistyki i transportu do nowego przedsięwzięcia i kontynuuje prowadzenie biznesu w sposób, który odpowiada wartościom i filozofii jej właściciela.