Logistyka i mobilność wymiany towarowej w Europie w pierwszym półroczu 2020. Stan polskiej logistyki po pierwszym półroczu. Diagnoza ostrzegawcza i wytyczne dalszych działań transportu drogowego. Ochrona polskich przewoźników na rynkach UE.
Jak rozwój handlu internetowego zmienia rynek magazynowy już dziś i czego możemy spodziewać się w najbliższej przyszłości. Czy dostawy w kilka godzin, współdzielone magazyny, a może roboty kierujące pracą magazynu staną się wkrótce naszą codziennością?
Zestaw narzędzi i rozwiązań zwiększających dostępność transportu i włączających kierowców do Twojego zespołu.
Platforma Delivry powstała w odpowiedzi na problemy braku dostępności kierowców oraz jakości komunikacji na rozproszonym rynku transportowym. Delivry to oprócz technologii przede wszystkim okazja na poszerzenie bazy kierowców oraz gotowa do zastosowania paleta mechanizmów motywacyjnych, rozwojowych i rekrutacyjnych również dla firm, które z kierowcami współpracują pośrednio. To jedyne rozwiązanie, które stawiając kierowcę w centrum uwagi odpowiada na potrzeby Zleceniodawców i Przewoźników – dostarcza korzyści płynące z pełnej realizacji zleceń, wzmocnienia własnej pozycji na rynku oraz wyższych kwalifikacji kierowców. Kierowcy niezależnie od warunków na drodze, czy sytuacji na świecie przewożą towary, których każdy z nas jest odbiorcą. Są także naturalnymi ambasadorami Załadowców u ich klientów, choć często pozostają niezauważeni. Teraz, przy wsparciu Delivry firmy mogą docenić pracę kierowców oraz zbudować z nimi relację, która przełoży się na zyski każdej strony.
Dropshipping staje się coraz bardziej popularną metodą dostaw w e-commerce zwłaszcza w handlu krajowym. Rozpowszechnianiu tej formy dystrybucji wyrobów gotowych sprzyja przekonanie, że sprzedający w Internecie może w łatwy sposób, bez poświęcania czasu i środków finansowych osiągnąć sukces rynkowy i finansowy. To dostawca, którym może być producent lub dystrybutor, odpowiada za proces realizacji zamówień i logistyczną obsługę. Przyjrzyjmy się, jak to wygląda w rzeczywistości.
Dropshipping w branży odzieżowej – CASE STUDY, VMP
Posiadanie własnych magazynów czy centrów logistycznych wśród producentów już nikogo nie dziwi. Ale czy w każdym z tych magazynów powinna znaleźć się automatyka, czy to jedyna recepta na wszystkie problemy jakie napotykamy ? Czy inwestycja w automatykę opłaca się zawsze i każdemu? O kulisach powstawania nowego magazynu z automatyczną strefą kompletacji, na przykładzie Centrum Dystrybucyjnego Tubądzin Management Group.
System operacyjny Android i nowe formy wyświetlaczy umieszczające informacje bezpośrednio w linii wzroku pracownika pozwalają diametralnie zwiększyć efektywność pracy, zredukować błędy i zminimalizować czas przygotowania nowego pracownika do pracy. Wyświetlacz HD4000 znajduje zastosowanie w wielu segmentach rynku a przygotowanie aplikacji obsługującej istniejące lub zoptymalizowane procesy nie jest skomplikowane i nie wymaga ingerencji w istniejące systemy WMS/TMS/ERP. Wyświetlacz HD4000 może być także elementem innowacyjnego rozwiązania FulfillmentEdge nie wymagającego zaangażowania programistycznego/integracyjnego dla wdrożenia zoptymalizowanych procesów.
Nowoczesna technologia będąca alternatywą dla tradycyjnych skanerów HHT. Wykorzystanie systemu wizyjno-głosowego umożliwia wzrost wydajności kompletacji produktu natomiast logika systemu operacyjnego wpływa na zmniejszenie kosztów obsługi logistycznej związanych ze zwrotami z rynku, z powodu niewłaściwego przygotowania wysyłek. Nie odłączną zaletą urządzenia jest samodzielne instalowanie oraz aktualizacja oprogramowania jak również intuicyjna obsługa w różnych wersjach językowych.
System klimatyczny to niezwykle skomplikowany układ. Zapoczątkowany przez człowieka wzrost temperatury uruchomił całą lawinę zjawisk, z których wiele przynosi kolejne kłopotliwe konsekwencje. Konsekwencje te już dzisiaj zmuszają nas do zmiany wielu dotychczasowych przyzwyczajeń, a jutro zaczną wymuszać przebudowę światowych gospodarek. Burze, powodzie, tornada i wiele klimatycznych anomalii, to tematy, które coraz częściej lądują na pierwszych stronach doniesień. Jednak obecnie wiemy już, że obserwowana współcześnie zmiana klimatu, to nie dziennikarskie sensacje, ale efekt działania podstawowych praw fizyki. Im szybciej zrozumiemy istotę tych sił, tym szybciej możemy się przygotować na nieuchronną przyszłość. To czego możemy oczekiwać od praw fizyki w naszym środowisku, już za chwilę może mieć decydujący wpływ na zdolności konkurencyjne wielu firm, a nawet na ich śmierć. Czy wiesz, jak to się stało, że ludzkość była w stanie doprowadzić do globalnej zmiany klimatu? Czy znasz prawdziwe skutki tej zmiany w różnych częściach świata? Czy chcesz skutecznie planować swoją przyszłość bez zrozumienia zasad, które decydują o przyszłości całej planety?
Analiza przepływów – podstawa optymalizacji, projektowania i standaryzowania złożonych procesów magazynowych. Jak w krótkim czasie osiągnąć elastyczność w procesach magazynowych – przedstawienie „logiki zasobów i aktywności” i likwidacji wąskich gardeł.
Prognozy, które się nigdy się nie sprawdzają, wady obiektywów makro oraz jak długo jeden kryzys może wpływać na trendy przewozowe. Długoterminowe trendy ostatnich dekad w transporcie kolejowym, drogowym, morskim i lotniczym.
Wszystko się może zdarzyć. Takie są przypadki typowej polskiej firmy produkcyjnej. Częste, wielokrotne zmiany wymaganych dat realizacji przez klientów, opóźnienia w dostawach materiałów, problemy kooperacyjne, kłopoty z jakością, awarie maszyn. Jak tym zarządzać? Jak to się ma do koncepcji zaawansowanego harmonogramowania produkcji i koncepcji produkcji 4.0? Zarządzania totalną zmiennością, totalną elastycznością? Jak z taką zmiennością radzi sobie sztuczna inteligencja?
Zasady przywództwa w Amazon wywierają wielki wpływ na firmę oraz wszystkich jej partnerów biznesowych. Amazon jest sam dla siebie kołem zamachowym – rozwój firmy stanowi siłę napędową do podejmowania kolejnych działań. Jednak zarządzanie 35 000 ładunków FTL tygodniowo jest twardym orzechem do zgryzienia. Planowanie i realizacja transportu Amazon Transportation Services wymaga niezwykłych umiejętności. Czy możliwe jest utrzymanie kontroli nad wszystkimi transportami wyłącznie dzięki technologii? Dysponując kilkoma tysiącami niebieskich naczep „Amazon Prime” w Europie, firma najwyraźniej postawiła na inwestycję we własne aktywa. Czy możemy na tej podstawie przewidzieć kolejne ruchy giganta? Czy dzięki dotychczasowym sukcesom oraz obranej linii rozwoju Amazon ma szansę stać się liderem transportu w każdym obszarze? Czy to innowacyjna dusza firmy sprawia, że Amazon jest trudny do zrozumienia przez biznesowych partnerów? Amazon można kochać lub nienawidzić. Nie można jednak obok tej firmy pozostawać obojętnym. Warto wiedzieć, co robi.
Najciekawsze rozwiązania stosowane w łańcuchu dostaw Oriflame. Plan ciągłości działania: BCP. Jak zaspokoić oczekiwania klienta w dobie pandemii. Efektywne „zarządzanie zmianami” – rekomendowane sposoby efektywnej komunikacji. Mądry menedżer przed szkodą, czyli wnioski na przyszłość.
W związku z rozbudową zakładu produkcyjnego powstała konieczność maksymalizacji dostępnej powierzchni magazynowania z zachowaniem odpowiedniego poziomu operacyjności. Zespół studentek dokonał analizy przepływów produktów gotowych na terenie magazynu oraz dostępnej infrastruktury magazynowej. W oparciu o powstałe wnioski opracowano dwuwariantową propozycję udoskonalenia procesu magazynowania wyrobów gotowych wraz z wyborem optymalnej technologii. Podczas realizacji projektu wykorzystywano techniki Agile.
Globalna pandemia praktycznie zawiesiła dotychczasowy tryb życia społecznego i gospodarczego na wszystkich jego poziomach, w większości krajów świata. Rządy, organizacje pożytku publicznego, biznes i obywatele uruchamiają strategie awaryjne nastawione na minimalizację skutków kryzysu, a w przypadkach wielu firm i jednostek – wręcz na przeżycie.
Wcześniej, czy później, kryzys uda się zapewne opanować i system globalny, w całej jego złożoności, potrzebować będzie zresetowania. Już dzisiaj jednak widać, że nie będzie to mogło być proste odtworzenie wczorajszych „ustawień domyślnych. Kiedyś wyłoni się nowa normalność. Za nim to jednak nastąpi, musimy wszyscy przejść przez fazę nowej nienormalności – burzliwy okres improwizacji, niestabilności, eksperymentów i testowania nowych modeli biznesowych.
Najważniejsze będzie jednak zrozumienie co się tak naprawdę stało: to nie jest kryzys spowodowany koronawirusem! Pandemia jedynie uruchomiła mega-crush test obnażający nowe cechy globalnego porządku gospodarczego, społecznego i organizacyjnego: jego „chaotyczny” charakter (wszechobecny efekt motyla), chwiejną równowagę, (za) długie i nadmiernie skomplikowane łańcuchy logistyczne, powszechną łatwość dezinformacji, konieczność i niemożliwość globalnych strategii, itd.
Jeśli ten kryzys czegoś naszej cywilizacji nie nauczy, to następny, o takiej skali, ją znokautuje.
Trendownia adresowana jest do menedżerów i dyrektorów, którzy odpowiedzialni są w firmach za obszar produkcji lub logistyki. Trendownia to również doskonałe miejsce dla wielu członków zarządów, którzy w swoich decyzjach chcą uwzględniać najnowsze trendy w gospodarce. Zamiarem organizatorów jest omówienie najbardziej aktualnych trendów w gronie ekspertów.
Staramy się oddać głos przedstawicielom firm oraz świata nauki, którzy na co dzień sięgają po najnowsze trendy lub sami je wyznaczają. Trendy w produkcji i logistyce, widziane okiem praktykujących ekspertów z danych dziedzin, są więc tematem przewodnim konferencji.
Trendownia to między innymi integracja środowiska menedżerów logistyki i produkcji. Dwa dni wykładów, część ekspozycyjna, uroczysta kolacja, bankiet oraz konkursy, sprzyjają atmosferze nawiązywania nowych kontaktów oraz podtrzymywania starych dobrych przyjaźni.
Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu na kierunku Zarządzanie i Marketing specjalizacja Transport i Logistyka. Odpowiedzialny za stworzenie czasopism branżowych: Eurologistics, Truck&Business Polska, Flota Auto Biznes, Logistyka Produkcji. Współtwórca opiniotwórczych w środowisku TSL programów badawczych „Operator Logistyczny Roku”, „Produkt Innowacyjny dla Transportu, Logistyki i Produkcji”, „Supply Chain Designer”. Pomysłodawca oraz twórca portalu społecznościowego „Log24.pl” kierowanego dla środowiska menedżerów logistyki, zarządzania łańcuchem dostaw, zakupów i produkcji. Autor wielu popularnych programów konferencyjnych.
Współzałożyciel i wiceprezes zarządu Quantum software S. A., spółki specjalizującej się w narzędziach informatycznych wspomagających zarządzanie łańcuchem dostaw. Pełni również funkcję członka zarządu Quantum Qguar Sp. z o. o.. W latach dziewięćdziesiątych minionego wieku, szlify informatyczno-logistyczne zdobywał w dużych międzynarodowych firmach w Niemczech. Od 1997 roku mocno zaangażowany w rozwój polskiej logistyki oraz promocję zaawansowanych rozwiązań IT dla sieci dostaw. Swoje zainteresowania koncentruje wokół nowych technologii oraz nowych modeli biznesowych. Wolny czas lubi spędzać z książką. Wiele inspiracji do działań czerpie ze świata przyrody.
Prof. dr hab. Wojciech Paprocki – profesor nauk ekonomicznych, od 1979 r. pracownik Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Zainteresowania badawcze dotyczą funkcjonowania podmiotów reprezentujących stronę popytową oraz podażową na rynku, ze szczególnym uwzględnieniem możliwości, barier i skutków implementacji technologii cyfrowych. Był aktywnym top-managerem w przedsiębiorstwach w Polsce i za granicą. Jest cenionym wykładowcą akademickim i doradcą biznesowym.
Zbigniew Smyczyński ma ponad dziesięcioletnie doświadczenie na rynku nieruchomości. Nim dołączył do P3, pracował w firmie Prologis jako Leasing Manager, a wcześniej także w agencji doradczej CBRE, gdzie zajmował stanowisko Property Negotiator. Jest absolwentem kierunku Bankowość, Ubezpieczenia oraz Rynki Kapitałowe, na którym uzyskał tytuł magistra. Posiada także licencję zarządcy nieruchomości i pośrednika w obrocie nieruchomościami oraz międzynarodowy tytuł CCIM (Dyplomowanego Specjalisty Inwestycji Komercyjnych na Rynku Nieruchomości).
Współzałożyciel i prezes zarządu Delivry Sp. z o.o. Manager i konsultant z 15 letnim stażem w obszarze zarządzania transportem i optymalizacji procesów z wykorzystaniem metodyki ‘Lean’. Pierwsze doświadczenie na rynku TSL zdobywał tworząc modele logiczne i systemy informatyczne do planowania transportu i dystrybucji. Zarządzał transportem w jednej z największych firm napojowych w Polsce (ok 115k dostaw FTL rocznie, do 600 dostaw dziennie), gdzie po raz pierwszy z sukcesem zastosował mechanikę programu lojalnościowego dla kierowców z perspektywy firmy, która usługi transportowe realizuje w 100% za pośrednictwem firm spedycyjnych. Uczestniczył w wąskiej, międzynarodowej grupie eksperckiej definiującej procesy i standardy transportowe na poziomie globalnym dla firmy Heineken. Od 2019 roku wspiera firmy produkcyjne w doborze metod i narzędzi zarządzania transportem w oparciu o autorską, 5-stopniową ścieżkę doskonalenia kompetencji w tym obszarze.
Doktor nauk ekonomicznych, adiunkt w Katedrze Logistyki w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Jest wykładowcą na studiach magisterskich i podyplomowych, prowadzi szkolenia dla biznesu. Uczestniczy w krajowych i międzynarodowych projektach badawczych. Jej zainteresowania naukowo-badawcze dotyczą logistyki i zarządzania łańcuchem dostaw, ze szczególnym uwzględnieniem modeli biznesowych i strategii łańcuchów dostaw w obliczu niepewności i nieprzewidywalnych zdarzeń oraz zarządzania popytem w gospodarce cyfrowej. Od wielu lat zajmuje się e-commerce, zwłaszcza organizacją nowoczesnych systemów dystrybucji i zwrotów, transformacją cyfrową przedsiębiorstw e-commerce oraz dystrybucją towarów w miastach w obliczu dynamicznie rosnącego e-handlu. Jest doradcą biznesowym i autorką licznych publikacji oraz prelekcji w tym obszarze.
Odpowiada za rozwój sprzedaży w modelu dropshipping. Aktywnie wdraża nowe funkcjonalności mające na celu optymalizację i automatyzację procesów. Sprawuje nadzór nad prawidłowym działaniem platformy sprzedaży, wspiera klientów w procesie integracji oraz implementacji oferty. Posiada wieloletnie doświadczenie w sprzedaży, które wykorzystuje do prowadzenia efektywnej strategii komunikacji marketingowej. Z wykształcenia menedżer produktu, absolwentka Towaroznawstwa Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.
Od niemal 20 lat pracuje dla Grupy Tubadzin, przez pierwsze 7 lat rozwijała i tworzyła nowe kanały sprzedaży w Biurze Obsługi Klienta. Od 2008 roku w Centrum Logistycznym Grupy Tubądzin, pełniła role Głównego Specjalisty ds. Kontroli i Planowania, Managera ds. logistyki. Była odpowiedzialna w tym czasie m.in. za wdrożenie i uruchomienie systemów informatycznych klasy ERP oraz WMS. W 2011 roku wdrażając innowacyjną platformę dla Partnerów Biznesowych, przeniosła cały proces obsługi klienta z offline do on-line. Od 2012 pełni rolę Dyrektora Logistyki i jest odpowiedzialna za planowanie popytu, logistykę, transport i magazyny Grupy Tubądzin.
Absolwentka Wyższej Szkoły Finansów i Bankowości oraz Zarządzania i Marketingu w Łodzi. Studia podyplomowe z Zarządzania Logistyką ukończyła na Politechnice Łódzkiej.
Inżynier Sprzedaży w Zebra Technologies. Wspiera klientów z obszarów Transportu i Logistyki oraz sektora publicznego w planowaniu i wdrażaniu inwestycji w nowoczesne mobilne technologie, zwiększające efektywność i produktywność działań i procesów biznesowych. Dostarcza praktycznej wiedzy o portfolio produktów i rozwiązań partnerom biznesowym firmy Zebra Technologies.
Absolwent Technologii Chemii na Akademii Górniczo-Hutniczej oraz kierunku Zarządzanie i Organizacja Produkcji na Wyższej Szkole Zarządzania i Bankowości w Krakowie. Wiedzę i praktykę zdobywał przez 15 lat pracy w firmie Coca-Cola, początkowo zarządzając pracą biologicznej oczyszczalni ścieków, a następnie jako kierownik produkcji, kładąc szczególny nacisk na rozwój parku maszynowego i technologii oraz zastosowanie narzędzi Lean Management. Od początku 2019 roku podjął wyzwanie w dziale logistyki jako kierownik magazynu budując wysoko efektywny zespół oraz kreując pozytywne zmiany i inwestycje.
Praktyk i kluczowy użytkownik systemów w obszarze magazynowania. Absolwent Wydziału Zarządzania na Uniwersytecie Warszawskim oraz Wyższej Szkoły Edukacja w Sporcie. Od blisko 14 lat związany z firmą Coca Cola HBC Polska. Do tej pory pełnił między innymi role: referent ds. stanów magazynowych, lider zapasów magazynowych, szef obszaru logistycznego, szef wsparcia logistycznego. Lider wdrożenia projektu „Picking by Vision”, członek zespołu projektowego podczas budowy magazynu automatycznego, ambasador zmian dla produkcji i magazynów, wykorzystuje nowe technologie celem optymalizacji procesów magazynowych.
Fizyczka atmosfery i popularyzatorka nauki. Jest autorką popularno-naukowej „Książki o wodzie” oraz współautorką podręcznika „Nauka o klimacie”. Współredaguje stronę Naukaoklimacie.pl i od wielu lat dzieli się wiedzą na temat meteorologii i klimatu w ramach wykładów, kursów internetowych i festiwali nauki. Pełni rolę ekspertki do spraw zmiany klimatu w projektach i kampaniach społecznych.
Dyrektor Dystrybucji CEE (Central Eastern Europe) w polskiej strukturze grupy Geberit. Absolwent Politechniki Warszawskiej. Rozpoczął przygodę z logistyką w 1992 roku, w Levi Strauss Poland, gdzie tworzył logistykę zaopatrzenia i produkcji oraz dystrybucję wyrobów gotowych. Zdobywał także doświadczenie w produkcji i dystrybucji w branży budowlanej oraz branży automotive, na stanowiskach menadżerskich. Od niemal 20 lat związany z Geberit, gdzie odpowiada za logistykę zaopatrzeniową i dystrybucję wyrobów gotowych w regionie „Trójmorza”. Odpowiadał za projekty budowy centrów dystrybucji w Polsce i na Ukrainie. Zaangażowany w międzynarodowe projekty rozwoju dystrybucji na poziomie europejskim.
Absolwent kierunku Handlu Zagranicznego na wydziale Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. W trakcie 6 letniej pracy w Philips Lighting zajmował się optymalizacją procesów biznesowych w zakresie planowania produkcji i zaopatrzenia oraz przepływu materiałów. Zdobył doświadczenia w zakresie Lean Management. Karierę zawodową kontynuował w GlaxoSmithKline Pharmaceuticals, gdzie, kierując działem łańcucha dostaw, zdobył umiejętności efektywnego zarządzania zespołem oraz duże doświadczenie we wdrażaniu usprawnień zgodnie z metodologią DMAIC. Posiada bogate doświadczenie w prowadzeniu projektów usprawniających w obszarze magazynowania, produkcji i planowania, dla firm produkcyjnych i sieci handlowych, m.in. dla Empik i Makro.
Absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego (Instytut Geografii) oraz Akademii Ekonomicznej w Krakowie a także Stockholm University, gdzie uzyskał tytuł Master of Business Administration (MBA) zakresie sprzedaży i zarządzania. W latach 2009-2016 jako Dyrektor Biura Cargo i Poczty w PLL LOT SA przeprowadził restrukturyzację biura i osiągnął w tym czasie wraz z zespołem wzrost sprzedaży o 97% oraz wzrost przewożonych wolumenów o 47%. W tym czasie umocnił pozycję narodowego przewoźnika na rynku polskim, Centralnej Europy i Ameryki Północnej jako solidnego i rozpoznawalnego uczestnika łańcucha dostaw. Wprowadzenie własnej usługi Road Feeder Services – dało dodatkowy impuls do rozwoju obecności LOT Cargo w krajach Europy Centralnej. Wcześniej pracował m.in. w firmach Proxy Consulting Services, Qumak International, System – 3000 oraz DB Schenker, gdzie od podstaw zorganizował oddział firmy Krakowie a następnie objął funkcję dyrektora sprzedaży i zarządzania produktami osiągając wraz z zespołem znaczącą poprawę przychodów firmy. Był również związany z Air Cargo Poland spółki należącej do Geopost Group, gdzie pełnił funkcję Dyrektora Generalnego, a następnie Prezesa. Odpowiadał m.in. za przygotowanie nowej strategii i biznes planu firmy, a także rozwój operacji spedycji lotniczej i morskiej, współpracę z kluczowymi klientami, rozwój współpracy z partnerami zagranicznymi oraz wdrożenie nowego systemu do zarządzania przesyłkami, budżetowania i kontroli kosztów operacyjnych.
Profesor nadzwyczajna w Instytucie Infrastruktury, Transportu i Mobilności SGH. Niezależna ekspertka Komisji Europejskiej, JPI Urban Europe, The Austrian Research Promotion Agency (FFG), Narodowego Centrum Badań i Rozwoju (NCBiR). Współredaktorka monografii pt. Megatrendy i ich wpływ na rozwój sektorów infrastrukturalnych (2015). Jest członkinią kapituły konkursu „Produkt Innowacyjny dla Logistyki, Transportu i Produkcji” organizowanego przez Eurologistics. Interesuje się przyszłością rozwoju systemów gospodarczych, transportowych i logistycznych. Specjalizuje się w analizie rynków i konkurencji na potrzeby strategicznego wywiadu biznesowego.
Dyrektor Consultingu w Business Global Consulting. Jeden z najbardziej doświadczonych konsultantów w kraju, specjalizujący się w Lean Manufacturing, Teorii Ograniczeń i systemach informatycznych klasy ERP. Poprowadził do sukcesu ponad 300 projektów w kraju jak i zagranicą.
Inspirujący trener, transferujący wiedzę na najwyższym światowym poziomie. Zarażający pasją zarządzania i światem innowacji. Autor licznych artykułów dotyczących systemów klasy ERP, zarządzania produkcją, Kaizen, Lean Manufacturing, i Lean Logistics. Światowy pionier w podejściu zwinnych do projektów ERP, opracował autorską metodykę zarządzania projektami bazująca na podejściu zwinnym SCRUM for ERP, oraz koncepcję systemów inteligentnych IQ ERP. Projekty z jego udziałem otrzymały najwyższe krajowe wyróżnienia np. Lider Informatyki.
Wraz z rozwojem koncepcji Przemysł 4.0, w coraz szerszym stopniu wykorzystuje swoje doświadczenia do wspierania firm produkcyjnych w procesach cyfrowej transformacji. Pokazuje cienie i blaski Czwartej Rewolucji Przemysłowej i wskazuje drogę do optymalnego wykorzystania możliwości, jakie daje Przemysł 4.0.
W ciągu 23 lat swojej kariery kierował operacjami logistycznymi i zakupowymi dla międzynarodowych firm w Europie i Ameryce. Karierę zawodową rozpoczął w firmie Raben, gdzie odpowiadał za rozbudowę sieci i wdrożenie Szybkiej Paczki (obecnie GLS Polska). W firmie Philips zarządzał działami zakupów dla transportu dla wszystkich fabryk w Europie Środkowo-Wschodniej, a później został globalnym menedżerem ds. zakupów dla kontraktów 3PL. W Reckitt Benckiser był odpowiedzialny za przetargi i operacje transportowe dla wszystkich europejskich fabryk, a po przeniesieniu się do USA zarządzał operacjami logistycznymi w Ameryce Północnej. Po powrocie do Europy pracował dla firmy Amazon, gdzie zaprojektował i zaimplementował dedykowane flotowe operacje ze słynnymi niebieskimi przyczepami Amazon, a następnie odpowiadał za planowanie i operacje transportu „middle mile” w Europie, zarządzając zespołem ponad 500 osób . Niedawno postanowił wykorzystać tę rozległą wiedzę do założenia własnej firmy konsultingowej – XTL Consulting, w której oferuje usługi w celu usprawnienia procesów logistycznych, wyboru i wdrożenia logistycznych rozwiązań informatycznych, wspierania procesów przetargowych. Wykonuje również projekty benchmarkingowe.
15 lat doświadczeń w logistyce, w tym 13 lat na stanowiskach menedżerskich. Doświadczenia zbierał w takich firmach jak Energizer, Coca-Cola, Dawtona, La Lorraine, Vos Logistics oraz oczywiście Oriflame. W trakcie przygody zawodowej był przede wszystkim odpowiedzialny za tworzenie i zmiany w sieci transportowej m.in. w regionie EMEA & Russia, ze szczególnym naciskiem na budowanie i wdrażanie firmowych strategii. Jak sam mówi, jest bardzo dumny z możliwości prowadzenia globalnego departamentu transportu i dystrybucji obejmującego ponad 60 rynków na całym świecie. Wyznaje zasadę myślenia o rozwiązaniach „out of the box solutions” i wyciągania wniosków na przyszłość z dotychczas prowadzonych projektów.
Profesor UAM dr hab. Maciej Błaszak. Kognitywista. Z wykształcenia biolog i filozof, pracownik Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Zainteresowania: zastosowania kognitywistyki i psychologii poznawczej w badaniach zachowań rynkowych. Prowadzi szkolenia dla policjantów i wyższej kadry menedżerskiej.
Od niemal 30 lat związany zawodowo z gospodarką morską. Absolwent Uniwersytetu Morskiego w Gdyni, studiów podyplomowych na Uniwersytecie Gdańskim (Transport i Logistyka) oraz MBA in Logistics and Supply Chain Managment na Wyższej Szkole Logistyki w Poznaniu. Doświadczenie praktyczne zdobywał jako oficer marynarki handlowej na statkach armatorów polskich i brytyjskich, następnie w agencji reprezentującej armatora CMA-CGM. Od 2002 roku reprezentuje port Hamburg w Polsce. Prowadzi wykłady na uczelniach w Warszawie i w innych miastach z zakresu technologii i organizacji morskich przewozów kontenerowych.
Studentka ostatniego semestru Logistyki Międzynarodowa na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Aktywnie działa w kole naukowym logistyki „Cargo”. Zawodowo związana z firmą Bell Integration, gdzie poszerza swoje doświadczenie w obszarze zakupów. W ramach programu Top Young 100 realizowała projekty z zakresu magazynowania. Lider zespołu wyróżnionego zespołu w kategorii Supply Chain Young Designer na Gali Logistyki, Transportu i Produkcji 2019 za projekt „Dwuwariantowa propozycja udoskonalenia procesu magazynowania wyrobów gotowych w oparciu o wnioski z pogłębionej analizy ruchu zapasów i wykorzystywanego wyposażenia magazynu”. Prywatnie interesuje się kinematografią i muzyką filmową.
Studentka studiów magisterskich na kierunku Logistyka na Politechnice Białostockiej. W ramach działalności studenckiej tworzyła wiele projektów z dziedziny transportu, spedycji i magazynowania. Koordynator Biura Prasowego PSML oraz Mediów w programie Top Young 100, organizowanym przez PSML – Polskie Stowarzyszenie Menedżerów Logistyki i Zakupów. Obecnie pracuje również jako Specjalista ds. Marketingu w M4 Real Estate. Pasjonatka sztuki władania orężem słowa. Świadoma możliwości, jakie niesie za sobą̨ udostępnianie wartościowego contentu. Zainteresowana wdrażaniem nowych projektów i opracowywaniem nowych pomysłów, które mogą kształtować przyszłość naszego świata. Lubi nowe wyzwania i zawsze podchodzi do nich z wielką motywacją, determinacją i uśmiechem na twarzy! Lubi podróżować intensywnie, a jednocześnie bez pośpiechu.
Ukończył Akademię Górniczo-Hutniczą w Krakowie, Wydział Inżynierii Mechanicznej i Robotyki -Mechanika i Budowa Maszyn jako Inżynier. Temat Pracy Dyplomowej: Analiza procesu produkcji na wybranym przykładzie – analiza FMEA procesu wytwarzanie napoju Coca Cola w opakowaniu BagIn Box (Linia technologiczna SACMI Packin). W Coca Cola od kwietnia 2007 obecnie na stanowisku Load Supervisor. Wcześniej w latach 2010-2011 Warehouse Controler. Pracę zaczynał od stanowiska Warehouse Worker 2007-2010. W wolnym czasie zajmuje się sportem. Obecnie trenuje Muay Thai, a w sezonie letnim weekendy spędza z rodziną w skałkach podkrakowskich dolin (wspinaczka skałkowa) oraz na pieszych szlakach Gorców, Beskidów czy Tatr. Udaje mu się również znaleźć czas na młodzieńczą pasję jaką jest piłka nożna – z kolegami z pracy bierze udział w rozgrywkach Biznes Liga Kraków.
Studentka drugiego roku Logistyki studiów drugiego stopnia na Akademii Sztuki Wojennej w Warszawie. Od 2015 roku laureatka stypendium Rektora dla najlepszych studentów oraz stypendium m. st. Warszawy im. Jana Pawła II. Członek wyróżnionego zespołu w kategorii Supply Chain Young Designer na Gali Logistyki, Transportu i Produkcji 2019. Zawodowo związana z startupem technologicznym TakeTask S.A., gdzie rozwija się w kierunku Acount Managera. Prywatnie od 11 lat zaangażowana w działalność Skautów Europy, gdzie wspiera w rozwoju przyszłych liderów grup. Cechuje ją wysokie zaangażowanie w realizowanych zadaniach, szczególnie, gdy swoją energią może dzielić się z innymi.
Studentka 1-go roku studiów magisterskich na kierunku Logistyka w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu. Aktualnie związana zawodowo z firmą Olympus, w której odpowiedzialna jest za wsparcie sprzedaży na rynkach niemieckojęzycznych. W swojej pracy stawia na profesjonalizm oraz pełne zaangażowanie. Członek wyróżnionego zespołu w kategorii Supply Chain Young Designer na Gali Logistyki, Transportu i Produkcji 2019 za projekt „Dwuwariantowa propozycja udoskonalenia procesu magazynowania wyrobów gotowych w oparciu o wnioski z pogłębionej analizy ruchu zapasów i wykorzystywanego wyposażenia magazynu”.
Z wykształcenia Technik Budownictwa Ogólnego. Prywatnie ojciec trzech córek urodzony i zamieszkały w Niepołomicach. Coca Cola jest moja pierwszą pracą rozpoczętą w czerwcu 1995 w Zakładzie Produkcyjnym Staniątki na stanowisku Pracownika Magazynu, następnie po roku objąłem stanowisko Szefa Zmiany w Magazynie. W ciągu mojej 25 letniej kariery pełniłem dwukrotnie czasowo stanowisko Kierownika Magazynu w Staniątkach oraz zostałem oddelegowany na okres 8 miesięcy jako Kierownik Magazynu do Zakładu Produkcyjnego w Radzyminie. Obecnie od trzech lat zajmuję stanowisko Szefa Procesów Magazynowych w Zakładzie Kraków. Regularnie chodzę na mecze dopingując lokalny klub, w którym w latach młodzieńczych byłem czynnym zawodnikiem. Obecnie moim hobby jest gra squash-a oraz rodzinne wypady w góry. W pracy chętnie biorę udział oraz organizuje akcje wolontariackie.
Profesor i kierownik Katedry Teorii Zarządzania w Szkole Głównej Handlowej. Założyciel i przewodniczący Rady Polsko-Japońskiego Centrum Zarządzania w SGH. Nagrodzony Nagrodą I Stopnia za Osiągnięcia Organizacyjne przez Rektora SGH w r. 2007. Autor ponad 200 publikacji, w tym kilku książek. Doradca i wykładowca w wielu korporacjach polskich i międzynarodowych, m.in.: Samsung, HP, PZU SA, PKO SA, BreBank, Millenium Bank, Kredyt Bank, Orlen, Lotos, MCX, MasterCard, Mars, Masterfood, Microsoft, UNIBEP, TP SA, Orange, Sybase, Wolters Kluwer, Eureko, P&G, McKinsey, Polbank, Fortis Bank, Expander, Three Mousquetaires, PWPW, Kompania Piwowarska, PGF, ING, Era, Lafarge i innych.
Lider dawnej firmy Promexim, który pełnił bardzo ważną rolę w tej firmie. Jest także założycielem i prezesem firmy Frans Maas Polska, którą kierował i zarządzał przez wiele lat, aż do momentu, gdy firma została przejęta przez DFDS. Po tym wydarzeniu został założycielem i prezesem firmy Diera, która kontynuuje tradycję firmy Promexim. W ten sposób wniósł swoje wieloletnie doświadczenie i wiedzę z dziedziny logistyki i transportu do nowego przedsięwzięcia i kontynuuje prowadzenie biznesu w sposób, który odpowiada wartościom i filozofii jej właściciela.