Profesor UAM dr hab. Maciej Błaszak. Kognitywista. Z wykształcenia biolog i filozof, pracownik Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Zainteresowania: zastosowania kognitywistyki i psychologii poznawczej w badaniach zachowań rynkowych. Prowadzi szkolenia dla policjantów i wyższej kadry menedżerskiej.
Biznes od lat rozpoznaje strategiczną rolę emocji w procesie podejmowania decyzji. W wielu sytuacjach jest rzeczą w pełni racjonalną pozwolić emocjom dominować nad rozumem gdy chcemy zarobić pieniądze, wygrać negocjacje lub przekonać partnera. W ostatnim okresie doszło jednak – dzięki badaniom nad mózgiem – do zmiany paradygmatu w nauce o emocjach. Badacze w ciągu ostatnich kilku lat wypracowali zupełnie nowe odpowiedzi na pytania „czym emocje są?, „skąd pochodzą i jak się rozwijają?” oraz „jaką adaptacyjną rolę pełnią w procesie podejmowania decyzji?”. Wykład wyjaśni dlaczego emocje nie są wrodzonymi biologicznymi predyspozycjami, wyzwalanymi przez odpowiednie bodźce i ujawniającymi się specyficzną aktywnością mózgu, twarzy i całego ciała. Słowem, pokażemy dlaczego nie ma emocji podstawowych Paula Ekmana, będących rdzeniem psychologii zarządzania i wszystkich szkoleń z kompetencji miękkich. Wykład, opierając się na najnowszych wynikach społecznej neuronauki, pokaże dlaczego nie reagujemy emocjonalnie, lecz konstruujemy emocje w oparciu o biologiczne uczucia i kulturowe pojęcia emocjonalne. Teoria emocji konstruowanych przypisze znaczenie większą rolę kulturze organizacji w procesie budowy dobrostanu pracowników niż to miało miejsce dotychczas. W tradycyjnym ujęciu lider kontrolował stany emocjonalne pracowników, w ujęciu nowym – współtworzy je.
Dr inż. Grzegorz Lichocik jest członkiem Rady GS1 Polska oraz Prezesem Zarządu Dachser w Polsce.
Z branżą logistyczną związany jest już od ponad 23 lat. Kierując kolejnymi projektami współtworzył rynek logistyki i standardy w branży TSL w naszym kraju. Od 2007 roku pełni funkcję Prezesa Zarządu Dachser w Polsce, z sukcesem rozwijając usługi logistyczne dla polskich eksporterów, zwłaszcza w kontekście przesyłek drobnicowych. Wcześniej w latach 1994-2007 pracował jako dyrektor logistyki i dyrektor regionu w firmie Schenker. W czasie swojej kariery zawsze dąży do wprowadzania innowacyjnych rozwiązań.
Grzegorz Lichocik posiada stopień dr inż. nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauk o zarządzaniu. Jest absolwentem Politechniki Łódzkiej. Pracę dyplomową w 1989 r. realizował w École Supérieure d’Ingénieurs de Marseille. We Francji ukończył również podyplomowe studia z zakresu zarządzania i marketingu w Institut d’Administration des Entreprises de l’Université Jean Moulin Lyon III. Naukę z zakresu zarządzania pogłębiał w Ashridge Business School oraz ukończył Podyplomowe Studium Zarządzania Logistycznego w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.
Jest członkiem rady Wydziału Zarządzania na Uniwersytecie Łódzkim oraz Wiceprezesem Zarządu Głównego Polskiego Towarzystwa Logistycznego. Autor wielu publikacji związanych z zarządzaniem i logistyką, publikowanych m.in. w magazynach Logistyka, Eurologistics, Logistyka a jakość, Harvard Business Review, Controlling Manager, Businessman Magazine oraz dziennikach ekonomicznych jak Puls Biznesu, Dziennik Gazeta Prawna, Gazeta Finansowa.
Prywatnie miłośnik jazzu, windsurfingu i mechaniki kwantowej.
Jak będziemy walczyć ze smogiem w miastach – w poszukiwaniu Szewczyka Dratewki.
Organizacja dystrybucji miejskiej.
Inga Różycka posiada kilkanaście lat doświadczenia w zakresie zarządzania finansami, kontrollingu biznesowego, zarządzania projektami klasy ERP, Lean Manufacturing, jak również wiedzę w zakresie tworzenia strategicznej karty wyników i formułowania celów strategicznych. Zawodowy Coach, Safety Assesor. Obecnie pracuje w grupie VELUX na stanowisku Logistics Manager. Absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu oraz programu excutive MBA Oxford Brooks University.
Podczas prezentacji przedstawiony zostanie sposób reorganizacji dostaw i przebudowy zakładu produkcyjnego firmy VELUX w oparciu o zasadę poszukiwania ciągłego przepływu. Impulsem do zmian była rewizja modeli biznesowych firmy VELUX i radykalne skrócenie czasu między zamówieniem a dostawą, przy jednoczesnym zwiększeniu ilości wariantów oferowanych produktów oraz redukcji kosztów w łańcuchu dostaw. Podstawą powodzenia projektu była świadomość tego, jaką rolę każdy zakład gra w całym łańcuchu wartości, a także nieustanne korzystanie z najważniejszego zasobu firmy – jej pracowników.
Absolwent Wydziału Budownictwa, Architektury i Inżynierii Środowiska na Politechnice Łódzkiej. Inżynier z uprawnieniami, projektant z 10-letnim doświadczeniem specjalizujący się w procesie budowy mostów. Z Hyper Poland związany od 2 lat. Odpowiada za projekty infrastrukturalne np. za konkurs Build Earth Live w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, podczas którego zespół projektowy Hyper Poland zdobył Innovation Award. Obecnie zajmuje się kształtowaniem nowego środka transportu opartego na założeniach kolei próżniowej. Prywatnie ojciec czwórki dzieci i pasjonat żeglarstwa.
Kolej próżniowa znana również jako “HYPERLOOP” to nowy środek transportu umożliwiający przemieszczanie osób lub ładunków z bardzo dużą prędkością i w oparciu o koncepcję zrównoważonego rozwoju. To połączenie pociągu i samolotu. Może umożliwić podróż np. z Warszawy do Gdańska w ok. 35 minut z prędkością bliską prędkości dźwięku, a na nieco krótszych dystansach takich jak Warszawa – Łódź – Wrocław ze średnią prędkością handlową ok 600 km/h, umożliwiając podróż w czasie odpowiednio 12 i 11 minut. Ale czy ten środek transportu nie okaże się jedynie wizją miliardera? Czy wybudowanie tak futurystycznego pojazdu jest możliwe? Czy będzie działał? Nasz gość postara się odpowiedzieć na te pytania.
Paweł Pszczółkowski od osiemnastu lat pełni funkcje menedżerskie w obszarze logistyki. Pierwsze doświadczenia zdobywał jako Manager Logistyki w firmie Wrigley Poland, następnie pracował jako Dyrektor Planowania i Logistyki w firmie Metalplast Oborniki S.A. i Dyrektor ds. łańcucha dostaw w firmie Libet S.A.. Od 2006 związany jest z firmą Amica, gdzie zajmuje stanowisko Dyrektora ds. łańcucha dostaw. Pan Paweł jest absolwentem Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu na kierunku Organizacja i Zarządzanie.
Wystąpienie poświęcone będzie inwestycjom największego polskiego producenta AGD, związanym z wieloletnią strategią rozwoju. Ich zwieńczeniem w obszarze logistyki była decyzja o budowie nowoczesnego magazynu, zaprojektowanego z myślą o spełnieniu wszystkich potrzeb producenta. Inwestycja w najwyższy w Polsce i dalece zautomatyzowany obiekt była dużym wyzwaniem dla firmy, zaś realnych korzyści finansowych można oczekiwać po kilku latach, lecz pierwsze efekty wdrożenia wskazują na znaczące skrócenie czasu dostaw do klienta i inne korzyści finansowe. Starannie przygotowany projekt objął także stworzenie systemu awizowania transportów.
Responsible for finding and implementing innovative business-friendly solutions.
Every month a new innovative solution for SC is being announced on media but my operations are still managed the same way: is innovation a mirage or a reality ?
This is the question FM Logistic is trying to answer with its innovation teams. How to convert industrial solutions into flexible and affordable solutions for SCE ? What are the upcoming technologies to be deployed ? With concrete example around flexible automation, digital operators and new collaborative services FM is looking for a path to transform the way warehouse and transport operations are being executed.
Z miesiąca na miesiąc anonsowane są w mediach nowe, innowacyjne rozwiązania dla S.C., ale moje operacje ciągle zarządzane są w taki sam sposób: czy innowacja jest złudzeniem czy istnieje rzeczywiście?
Na to pytanie FM Logistic próbuje znaleźć odpowiedź w zespołach innowatorów. Jak przekształcić rozwiązania przemysłowe w elastyczne i niedrogie rozwiązania dla SCE? Które z nadchodzących technologii wdrażać? Na konkretnych przykładach w obrębie elastycznej automatyzacji, operatorów cyfrowych i nowych opartych na współpracy usługach, FM szuka drogi, która pozwoli na transformację metod realizacji operacji magazynowania i transportu.
Starszy Inżynier Wsparcia Sprzedaży w Zebra Technologies. Odpowiedzialny jest za techniczne wsparcie sprzedaży dla działu sprzedaży, kanału partnerskiego oraz klientów końcowych w Polsce oraz krajach Bałtyckich. Posiada ponad 15-letnie doświadczenie w zakresie rozwiązań do automatycznej identyfikacji m.in dla handlu detalicznego oraz produkcji i magazynowania (komputery mobilnych, tablety, skanery kodów kreskowych, RFID). Jest absolwentem wydziału Elektrotechniki, Informatyki i Automatyki Politechniki Opolskiej, studiów MBA organizowanych przez Uniwersytet w Dublinie i Wyższą Szkołę Menedżerską w Warszawie oraz studiów podyplomowych w Szkole Głównej Handlowej na wydziale Zarządzania. Wcześniej pracował w firmach Motorola Solutions, Symbol Technologies, IBM, Avaya.
W wystąpieniu poruszone zostaną tematy dotyczące najnowszych technologii automatycznej identyfikacji w zastosowaniach magazynowo-produkcyjnych. Obszernie omówiony będzie temat systemów operacyjnych na terminalach-kolektorach danych, ich bezpieczeństwo oraz cykl życia rozwiązań sprzętowych.
Absolwent Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. Od 2006 roku związany z firmą InterLAN, w której pełni funkcję dyrektora zarządzającego, realizując poza tym działania w zakresie analizy i projektowania systemu. Firma InterLAN w której pracuję, dostarcza wyspecjalizowane rozwiązania IT dla branży transportowo-spedycyjnej i logistycznej. W swojej pracy cenię różnorodność podejmowanych zagadnień i możliwość ciągłego rozwoju. Dotąd brałem udział w licznych projektach wdrożeniowych realizowanych przez InterLAN. Obecnie zajmuję się rozwojem systemu TMS interLAN SPEED w obszarze FTL oraz pełnię nadzór nad realizacją projektów wdrożeniowych.
Chwilowy zachwyt czy naturalny rozwój?
Współcześnie czas jest dobrem deficytowym – stale szukamy rozwiązań, które pozwolą nam go wykorzystać w optymalny sposób. Stąd taka popularność aplikacji mobilnych, które w ostatnich latach rosną jak grzyby po deszczu. Wśród użytkowników tego typu rozwiązań obserwujemy nowe nawyki, których znajomość wpływa na rozwój rynku mobilnego, a niekiedy na odwrót – aplikacje kreują nawyki użytkowników. Z perspektywy pracodawcy rozwiązania mobilne, to skuteczne narzędzie pracy w rękach pracowników, które wpisują się w proces biznesowy i obsługują jego konkretny fragment oraz usprawniają wykonywanie codziennych obowiązków. I choć aplikacje mobilne to już żadna nowość, o tyle ich wykorzystanie w branży logistycznej dopiero teraz nabiera rozpędu.
Dyrektor ds. Rozwoju VIVE Logistics Services i VIVE Transport. Jest wieloletnim menadżerem logistyki, który specjalizuje się w rozwoju firm z sektora TSL. Posiada ponad 20 letnie doświadczenie w zarządzaniu logistycznym oraz rozbudowie możliwości firm spedycyjnych i logistycznych. W swojej drodze zawodowej opiera się na filozofii J. Gattorna – orientuj się na klienta – nie na konkurencję.
Czy już jest czas by wyjść ze swojej strefy komfortu?
Rozwój gospodarczy, spadek bezrobocia, dostęp do zasobów i możliwości rozwoju w dużych aglomeracjach powoli się kończy. Już teraz niektóre organizacje zmuszone są do dowożenia swoich pracowników nawet do 100 km od miejsca ich zamieszkania. Chcesz mieć te same problemy czy przeorientujesz swoje myślenie? Dlaczego nie inwestować tam, gdzie są zasoby? Dlaczego myślimy, że jeśli mamy wszystko bliżej to lepiej tego pilnujemy. VIVE jako operator logistyczny proponuje zmianę sposobu myślenia o logistyce. Organizuj ją tam, gdzie masz dostępne zasoby. Wyjdź ze swojej strefy komfortu i zacznij przewidywać trendy.
Prezes Zarządu w Rusak Business Services, finansista, absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, Lunds Universitet w Szwecji, a także Gerhard-Mercator-Universität w Duisburgu w Niemczech (obecnie: Universität Duisburg-Essen). Ukończył również program Association of Chartered Certified Accountants (ACCA). Tomasz Rusak jest managerem z wieloletnim doświadczeniem w zarządzaniu finansami największych spółek na rynku nieruchomości w Polsce. Pełnił funkcje dyrektora finansowego w takich firmach, jak Atlas Management Company (Poland), ORCO Property Group w Polsce oraz Hochtief Development Poland. Był również konsultantem w międzynarodowych firmach doradczych Deloitte oraz Andersen Business Consulting. W RBS skupia się na dynamicznym rozwoju firmy eksperckiej, której profesjonalizm i doświadczenie pozwalają tworzyć partnerskie relacje biznesowe z największymi polskimi i międzynarodowymi kontrahentami.
Blisko 30 lat działalności firmy Rusak pozwoliło zbudować międzynarodową sieć oddziałów, wykształcić ekspercką kadrę oraz stworzyć innowacyjną strukturę i model biznesu. Podczas prezentacji wykładowca opowie, jak osiągnąć sukces w trudnej branży celnej i jak na co dzień, nowatorskie rozwiązania w tej branży pomagają przedsiębiorcom w realizacji ich celów.
Menadżer ds. Najmu w Europolis oraz ProLogis w Polsce. Wcześniej pracował także dla DTZ, gdzie specjalizował się w rynku logistycznym i przemysłowym. Zdobył dziewięcioletnie doświadczenie w dziedzinie nieruchomości pracując z takimi firmami deweloperskimi jak: Prologis, SEGRO, Panattoni, Europolis oraz z dużymi najemcami firmowymi, w tym: Saint Gobain, JYSK, IKEA, FM Logistics, Rossmann, DHL, IDL, ND, CEVA. Piotr posiada tytuł magistra ekonomii uzyskany na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim, jak i ukończone studia podyplomowe na kierunku Wycena i Zarządzanie Nieruchomościami na Uniwersytecie Sheffield Hallam w Wielkiej Brytanii oraz Wycena Nieruchomości na Politechnice Warszawskiej.
Czy rewolucja technologiczna już na dobre rozgościła się w magazynach czy to dopiero początek zmian jakie nas czekają? Na te i inne pytania o najciekawsze trendy, które będą kształtować rynek w najbliższym czasie, odpowiedzą przedstawiciele P3 Logistic Parks – Piotr Bzowski i Steffen Walvius.
Absolwent Wydziału Finanse i Rachunkowość Wyższej Szkoły Bankowej w Toruniu, specjalizacja – Logistyka: Organizacja i Finanse. W 2011 roku dołączył do grona pracowników firmy D.A. Korbut – przedstawiciela TimoCom na Polskę, Kraje Bałtyckie i WNP. Jako osoba współtworząca dział Business Development, odpowiada za wdrażanie, prowadzenie i rozwijanie nowych inicjatyw, a także współpracę z wewnętrznymi i zewnętrznymi klientami.
Jak wykorzystać rozwiązania IT dla logistyki stosując narzędzia oferowane na platformie transportowej.
Wzrastająca konsumpcja, customizacja produktu, pojawiające się i znikające mody, rosnące wymagania klientów, brak kierowców na rynku pracy, zmieniające się środowisko prawne… Operatorzy logistyczni zmagają się z licznymi wyzwaniami, jakie stawia przed nimi rynek. W czasie prezentacji podpowiemy jak zoptymalizować procesy logistyczne wykorzystując innowacyjne rozwiązania dostępne na platformie transportowej.
Współzałożyciel i wiceprezes zarządu Quantum software S. A., spółki specjalizującej się w narzędziach informatycznych wspomagających zarządzanie łańcuchem dostaw. Pełni również funkcję członka zarządu Quantum Qguar Sp. z o. o.. W latach dziewięćdziesiątych minionego wieku, szlify informatyczno-logistyczne zdobywał w dużych międzynarodowych firmach w Niemczech. Od 1997 roku mocno zaangażowany w rozwój polskiej logistyki oraz promocję zaawansowanych rozwiązań IT dla sieci dostaw. Swoje zainteresowania koncentruje wokół nowych technologii oraz nowych modeli biznesowych. Wolny czas lubi spędzać z książką. Wiele inspiracji do działań czerpie ze świata przyrody.
O wygodzie konsumenta, siedmiu najbliższych sąsiadach oraz czasie, który nie dla wszystkich mierzony jest taką samą miarą.
Kiedy technologie stają się coraz doskonalsze, potrafią zaspokajać bardzo wyszukane potrzeby człowieka. Z upływem czasu, dzięki tysiącom innowacji, potrafimy coraz bardziej podkreślać naszą ludzką różnorodność i realizować coraz większą ilość potrzeb. To stwarza nowe wyzwania i szanse dla producentów oraz dystrybutorów. Dzięki temu coraz częściej możemy obserwować wiele technologicznych i biznesowych trendów w obrębie Supply Chain Management. Dla konsumenta skutkuje to kolejnymi, nowymi opcjami do wyboru. Te wzajemnie napędzające się cykle zachodzą coraz szybciej. Jedynym deficytowym dobrem dla wszystkich uczestników sieci dostaw, pozostaje czas. Czas staje się obecnie kluczowym wyzwaniem dla menadżerów dowolnego szczebla w większości organizacji, które pragną dotrzymać kroku rynkowym zmianom. Wydaje się jednak, że nie dla wszystkich uczestników rynku mierzony jest tą samą miarą. Coraz większa ilość aktywności biznesowych wymaga automatyzacji, robotyzacji czy sztucznej inteligencji. Bez tak zaawansowanych technologii, coraz trudniej przyjdzie człowiekowi mierzyć się z potęgą czasu. W jak wielu rzeczach, na które zabraknie nam czasu, będziemy musieć i chcieć zaufać technologiom? Jak bardzo zmienimy się wówczas my sami? Jeżeli konkurencyjne rozgrywki między firmami trwają dzisiaj ułamki sekund, to do czego w produkcji i logistyce potrzebny będzie człowiek? Kiedy podstawą rynkowych zmagań staje się czas, to czy wszyscy uczestnicy Supply Chain mają dzisiaj porównywalne szanse?
Z wielu mediów można się dowiedzieć, że wszyscy najwięksi zbroją się na nową wojnę, która ma się rozegrać w cyfrowym świecie, w którym automaty, roboty i algorytmy będą ze sobą konkurować. Amazon projektuje i buduje amaboty, Tesla wysyła w kosmos auto elektryczne, eksponując tym zabiegiem marketingowym swoją dominację na rynku aut elektrycznych. Niemieckie koncerny produkcyjne mają obsesję na punkcie przemysłu 4.0.
Jak my w łańcuchu dostaw i w produkcji postrzegamy Cyfrobotyzajcę. Czy ona już wkroczyła w naszą świadomość? Czy należy się śpieszyć? Może trzeba postawić sobie pierwsze najtrudniejsze pytanie: od czego zacząć? Czy dotychczasowe modele biznesowe, w których pracujemy, są możliwe do ewolucji w kierunku cyfrobotyzacji i czy musimy się zastanowić nad nowymi modelami biznesowymi, co w konsekwencji zetrze na miał dzisiejsze struktury. Jak mamy optymalizować poprzez automatyzację procesy, skoro każdemu robotowi trzeba coś podać, jak i coś od niego odebrać? Czy powinniśmy zastanawiać się nad ROI czy raczej szalenie próbować i nie myśleć o pieniądzach? Jak w tej sytuacji w ogóle rozmawiać z zarządem? Czy informacja w stylu „Panowie musimy się tego za wszelką cenę nauczyć” pozwoli nam utrzymać się na stanowisku?
Goście naszej tegorocznej debaty:
Zapraszamy do debaty. Adam Błuś i Marek Jędra
Wspólna kolacja oraz uroczysty bankiet dla wszystkich uczestników Trendowni.
W trakcie kolacji konkurs z atrakcyjnymi nagrodami.
Prof. dr hab. Wojciech Paprocki – profesor nauk ekonomicznych, od 1979 r. pracownik Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Zainteresowania badawcze dotyczą funkcjonowania podmiotów reprezentujących stronę popytową oraz podażową na rynku, ze szczególnym uwzględnieniem możliwości, barier i skutków implementacji technologii cyfrowych. Był aktywnym top-managerem w przedsiębiorstwach w Polsce i za granicą. Jest cenionym wykładowcą akademickim i doradcą biznesowym.
Przewozy pasażerskie są jedynie zewnętrzną formą działalności operatora wirtualnej platformy FlixBus. Założyciele tego start-up’u wiedzą, jak prowadzić biznes transportowy, ale ich pomysł na biznes jest przykładem innowacji wywrotowej (disruptive innovation). Podstawową metodą działania jest stworzenie, ciągły rozwój i użytkowanie technologii cyfrowych wykorzystywanych przez pośrednika obsługującego pasażerów z jednej strony oraz przewoźników dalekobieżnych z drugiej strony. Cel działania nie jest w ogóle innowacyjny – chodzi o zarabianie pieniędzy. Natomiast innowacyjny jest model biznesowy. Czy na rynku europejskim jest miejsce dla wielu operatorów wirtualnych platform, czy też FlixBus będzie walczył o zdominowanie tego rynku zgodnie z hasłem „Winner takes it all”?
Absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Od ponad 20 lat związany z logistyką. Doświadczenie zdobywał w szwedzkim koncernie Scansped, potem w niemieckim Schenker. Współzałożyciel Spółki doradczej DGL Polska, gdzie był odpowiedzialny za projekty logistyczne. Następnie pełnił funkcję Dyrektora Operacyjnego PEKAES SA. Od kilku lat zajmuje się drobnicą kontenerową z Chin na Nowym Jedwabnym Szlaku w PKP Cargo Connect. Współpracuje z chińskimi i europejskimi operatorami logistycznymi nad rozwojem kolejowego ruchu kontenerowego z Chin do Europy.
Kiedy zmieni się mapa globalnego transportu i jaką rolę na tej mapie odegra Polska?
Pociągi kontenerowe z Chin są już faktem. Codziennie do Małaszewicz na granicy polsko-białoruskiej przyjeżdża kilka składów z kontenerami z Państwa Środka. W większości są to kontenery 40-stopowe HQ. Pociąg jedzie do Polski około 2 tygodni. Chińczycy chcą skrócić czas przejazdu do 10, a nawet do 8 dni. Czy im się uda? Zobaczymy.
Absolwentka Akademii Ekonomicznej w Poznaniu (aktualnie jest to Uniwersytet Ekonomiczny). Obecnie odpowiedzialna za planowanie i realizację strategii marketingowej w Raben Logistics Polska, największej ze spółek Grupy Raben. Od zawsze związana z marketingiem, usługami i B2B, a od kilku lat także ze społeczną odpowiedzialnością biznesu (CSR). Z wielką ochotą i ciekawością bada i śledzi nowe trendy. Choć kiedyś nie znosiła badań rynku, obecnie jest to jej konik, zwłaszcza jeśli chodzi o analizy satysfakcji i lojalności klientów. Jako orędowniczka NPS (Net Promoter Score), uważa, że utrzymanie lojalnego klienta jest ważniejsze i bardziej opłacalne w dłuższej perspektywie niż pozyskiwanie nowych partnerów. Jej misją jest uświadamianie wszystkim, że ludzi dookoła należy traktować w taki sposób, w jaki sami chcemy być traktowani. Ta złota zasada działa dobrze zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym.
Kiedy mówimy o innowacjach i nowych trendach np. w transporcie, czy logistyce, na usta cisną się słowa takie jak automatyzacja, robotyka, sztuczna inteligencja, osobliwość. Tymczasem najszybsze i czasem największe zmiany nieść może nawet, z pozoru dość prozaiczna, zmiana sposobu adresowania paczek. Moje wystąpienie będzie właśnie o tym, o trzech słowach, które są w stanie zmieniać otaczający nas świat… Zapraszam.
Adam Szablewski od 14 lat związany jest z firmą Faurecia, gdzie pełnił funkcje, Lidera Nowych Procesów Produkcyjnych, Kierownika Inżynierii, Kierownika Nowych Projektów oraz Dywizyjnego Kierownika Zmian w Projektach Seryjnych dla fabryk Faurecia Comform&Trim w Europie. Był jednym z liderów strategicznego dla grupy Faurecia transferu produkcji Systemów Pneumatycznych do siedzisk samochodowych z firmy Hoerbigger w roku 2010. W 2015 poprowadził do końca projekt instalacji i uruchomienia nowej linii produkcyjnej zagłówków w fabryce Faurecia Akcesoria w Wałbrzychu. Aktualnie pracuje na stanowisku Program Manager Pneumatic Systems w Zakładzie Systemów Pneumatycznych Faurecia w Wałbrzychu.Absolwent studiów MBA na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu (2010-2012). Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w Zarządzaniu Projektami w branży motoryzacyjnej. Prywatnie miłośnik sportu. Mistrz Polski w Karate Kyokushin (2008) oraz medalista Pucharów Polski w karate.
Stając przed wyzwaniami, które ma przed sobą duża korporacja, światowy lider w produkcji komponentów Automotive oraz bardzo dynamicznie rozwijająca się firma z niszowego obszaru produkcji zaawansowanych technologii symulacyjnych, przedstawimy możliwości współpracy opartej na relacjach win-win. Zdefiniujemy potrzeby dużej korporacji oraz małej wschodzącej w imponującym tempie firmy i znajdziemy obszary, w których mogą kooperować podnosząc jednocześnie i niezależnie performance każdej z firm. Na konkretnych przykładach przedstawimy możliwości współpracy businessowej głównie na trzech polach:1) rozwoju ludzkiego i ewolucji kultury organizacyjnej, 2) technologicznym opartym na wysoko zautomatyzowanych innowacyjnych rozwiązaniach,3) ekonomicznym generującym jeszcze większe zyski. W przytoczonym „case study” kooperacji Faurecia – Motion, określimy co do dużej firmy może wnieść mała oraz co do małej firmy może wnieść duża. Dzięki zdefiniowanym kanałom współpracy obie firmy dążą do jeszcze większej przewagi rynkowej wobec swoich konkurentów. Nie konkurując ze sobą a współpracując wejdą na kolejny wyższy poziom, realizując jednocześnie własne cele.
W trakcie Trendowni będzie można zobaczyć i doświadczyć pracy zaawansowanego symulatora kabiny Mercedesa stworzonego przez Motion oraz zobaczyć „kokpit” przyszłości, który jest flagowym projektem Faurecii.
Ukończyła filologię polską z komunikacją społeczną na Uniwersytecie Śląskim. Początkowo w agencji PR realizowała projekty komunikacyjne dla różnych marek i branż. Prowadzona przez nią kampania marketingowa realizowana dla jednego z największych centrów handlowych na południu kraju zdobyła międzynarodową nagrodę Silver Solar, przyznawaną za najbardziej efektywne projekty w branży retail. Następnie przez 10 lat była związana z operatorem telekomuniacyjnym i data center 3S, konsekwentnie budując tę markę w środowisku praktyków IT. Dbała także o relacje wewnętrzne i employer branding, co zaowocowało wyróżnieniem TOP 10 dla 3S jako jednego z najlepszych pracodawców na Śląsku. Lubi zmiany i wyzwania, czym niewątpliwie było zostawienie ukochanego Śląska i przeprowadzka do Mielca – od 2017 roku dba o komunikację wewnętrzną i zewnętrzną AUTOPART SA, czołowego producenta polskich akumulatorów. Prywatnie, zaczytana mama dwójki dzieci.
W strukturze DNA filozofii lean manufacturing znajduje się cząsteczka zwana KAIZEN. Jest ona spoiwem dla całego łańcucha i mówi o konieczności ciągłego doskonalenia. Często kreatywność tłumiona jest możliwościami technicznymi lub kosztami. Druk 3D umożliwia nieograniczone kreowanie form w prosty i tani sposób. Niemal od razu można wykonać model, wdrożyć do procesu, wprowadzić korektę i oceniać efekty wdrożenia. O tym jak druk 3D zmienia świat automotive i nie tylko, przekonać będzie można się na konkretnych przykładach.
Profesor i kierownik Katedry Teorii Zarządzania w Szkole Głównej Handlowej. Założyciel i przewodniczący Rady Polsko-Japońskiego Centrum Zarządzania w SGH. Nagrodzony Nagrodą I Stopnia za Osiągnięcia Organizacyjne przez Rektora SGH w r. 2007. Autor ponad 200 publikacji, w tym kilku książek. Doradca i wykładowca w wielu korporacjach polskich i międzynarodowych, m.in.: Samsung, HP, PZU SA, PKO SA, BreBank, Millenium Bank, Kredyt Bank, Orlen, Lotos, MCX, MasterCard, Mars, Masterfood, Microsoft, UNIBEP, TP SA, Orange, Sybase, Wolters Kluwer, Eureko, P&G, McKinsey, Polbank, Fortis Bank, Expander, Three Mousquetaires, PWPW, Kompania Piwowarska, PGF, ING, Era, Lafarge i innych.
Ukryte założenie: transformacja cyfrowa wprowadzi cię w przyszłość. Nieprawda. Transformacja cyfrowa dokonana dopiero dzisiaj uchroni cię jedynie przed pozostaniem w przeszłości. Przestańmy się oszukiwać: trudno już o przewagi pierwszego wejścia w transformacji cyfrowej. Transformacja cyfrowa polega dziś bardziej na doganianiu, niż przewodzeniu. Bycie „cyfrowym” przestaje mieć znaczenia, bo „cyfrowość” staje się powszechna. Tak było z maszyną parową, elektrycznością, telefonem, faxem, Internetem, etc. Dla ambitnych, zaawansowanych firm transformacja cyfrowa staje się wczorajszą koncepcją. Dziś przyszłość oznacza konieczność wyjścia poza (beyond) cyfrowość, czyli poza III Rewolucję przemysłową) przez rozwijanie strategii, modeli i produktów biznesowych, które zacierają różnicę między tym co fizyczne, cyfrowe i biologiczne. Firmy potrzebują dziś nowego pomysłu na siebie – strategii przełomu (odnowy), a nie tylko transformacji cyfrowej. W czasach po transformacji cyfrowej firmom potrzeba będzie więcej wyobraźni, niż mocy obliczeniowych i aplikacji. Przykłady.
Obiad i pożegnanie z uczestnikami konferencji.
Trendownia adresowana jest do menedżerów i dyrektorów, którzy odpowiedzialni są w firmach za obszar produkcji lub logistyki. Trendownia to również doskonałe miejsce dla wielu członków zarządów, którzy w swoich decyzjach chcą uwzględniać najnowsze trendy w gospodarce. Zamiarem organizatorów jest omówienie najbardziej aktualnych trendów w gronie ekspertów.
Staramy się oddać głos przedstawicielom firm oraz świata nauki, którzy na co dzień sięgają po najnowsze trendy lub sami je wyznaczają. Trendy w produkcji i logistyce, widziane okiem praktykujących ekspertów z danych dziedzin, są więc tematem przewodnim konferencji.
O wynikach firm decyduje dzisiaj umiejętność błyskawicznego dotarcia do ważnych informacji oraz szybkość ich wykorzystania. Choć może się wydawać że internet ułatwia nam to zadanie, w praktyce często bywa inaczej. Nadmiar informacji oraz chroniczny brak czasu, odsuwa w bliżej nieokreśloną przyszłość poszukiwania i selekcję wiedzy, która już jutro może stanowić o naszym istnieniu. Trendownia daje dostęp do skomasowanej porcji wiedzy.
W trakcie 10 edycji Forum Praktyków Logistyki, uczestnicy najbardziej doceniali informacje o bieżących kierunkach rozwoju branży. Postanowiliśmy więc położyć jeszcze większy nacisk na tendencje branżowe. Skoro o trendach rozmawiamy od dawna, a teraz jeszcze intensywniej, nazwaliśmy rzeczy po imieniu. Przy okazji udało nam się sięgnąć po nazwę wyraźnie dopasowaną do profilu konferencji. Po trzech edycjach Trendowni wiemy, że decyzja była słuszna.
To dosyć naturalne połączenie, ponieważ współczesne sieci dostaw to zaawansowana sztuka współpracy wszystkich uczestników. Logistycy, patrząc na tendencje jakie mają miejsce w firmach produkcyjnych, mogą szybciej i efektywniej planować ewentualne zmiany. Producenci, obserwując trendy w logistyce, również mogą myśleć o ewentualnej ewolucji z odpowiednim wyprzedzeniem.
Trendownia to między innymi integracja środowiska menedżerów logistyki i produkcji. Dwa dni wykładów, część ekspozycyjna, uroczysta kolacja, bankiet oraz konkursy, sprzyjają atmosferze nawiązywania nowych kontaktów oraz podtrzymywania starych dobrych przyjaźni.