Prof. dr hab. Wojciech Paprocki – profesor nauk ekonomicznych, od 1979 r. pracownik Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Zainteresowania badawcze dotyczą funkcjonowania podmiotów reprezentujących stronę popytową oraz podażową na rynku, ze szczególnym uwzględnieniem możliwości, barier i skutków implementacji technologii cyfrowych. Był aktywnym top-managerem w przedsiębiorstwach w Polsce i za granicą. Jest cenionym wykładowcą akademickim i doradcą biznesowym.
Profesor nadzwyczajna w Katedrze Transportu SGH. Niezależna ekspertka Komisji Europejskiej, JPI Urban Europe, The Austrian Research Promotion Agency (FFG), Narodowego Centrum Badań i Rozwoju (NCBiR). Współredaktorka monografii pt. Megatrendy i ich wpływ na rozwój sektorów infrastrukturalnych (2015). Jest członkinią kapituły konkursu „Produkt Innowacyjny dla Logistyki, Transportu i Produkcji” organizowanego przez Eurologistics. Interesuje się przyszłością rozwoju systemów gospodarczych, transportowych i logistycznych. Specjalizuje się w analizie rynków i konkurencji na potrzeby strategicznego wywiadu biznesowego.
Profesor i kierownik Katedry Teorii Zarządzania w Szkole Głównej Handlowej. Założyciel i przewodniczący Rady Polsko-Japońskiego Centrum Zarządzania w SGH. Nagrodzony Nagrodą I Stopnia za Osiągnięcia Organizacyjne przez Rektora SGH w r. 2007. Autor ponad 200 publikacji, w tym kilku książek. Doradca i wykładowca w wielu korporacjach polskich i międzynarodowych, m.in.: Samsung, HP, PZU SA, PKO SA, BreBank, Millenium Bank, Kredyt Bank, Orlen, Lotos, MCX, MasterCard, Mars, Masterfood, Microsoft, UNIBEP, TP SA, Orange, Sybase, Wolters Kluwer, Eureko, P&G, McKinsey, Polbank, Fortis Bank, Expander, Three Mousquetaires, PWPW, Kompania Piwowarska, PGF, ING, Era, Lafarge i innych.
Prof. SGH dr hab. Krzysztof Rutkowski: Kierownik Katedry Logistyki Szkoły Głównej Handlowej, Kierownik Podyplomowego Studium Logistyki i Zarządzania Łańcuchem Dostaw, Kierownik Podyplomowych Studiów Menedżerów Zakupów, Wykładowca Community of European Management Schools, Adjunct Professor Carlsson School of Management, University of Minnesota, Przedstawiciel Polski w licznych międzynarodowych logistycznych gremiach eksperckich, Niezależny ekspert i doradca wielu instytucji oraz firm krajowych i zagranicznych w dziedzinie zarządzania, szczególnie logistyki i zarządzania łańcuchem dostaw.
Profesor UAM dr hab. Maciej Błaszak. Kognitywista. Z wykształcenia biolog i filozof, pracownik Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Zainteresowania: zastosowania kognitywistyki i psychologii poznawczej w badaniach zachowań rynkowych. Prowadzi szkolenia dla policjantów i wyższej kadry menedżerskiej.
Menadżer ds. Najmu w Europolis oraz ProLogis w Polsce. Wcześniej pracował także dla DTZ, gdzie specjalizował się w rynku logistycznym i przemysłowym. Zdobył dziewięcioletnie doświadczenie w dziedzinie nieruchomości pracując z takimi firmami deweloperskimi jak: Prologis, SEGRO, Panattoni, Europolis oraz z dużymi najemcami firmowymi, w tym: Saint Gobain, JYSK, IKEA, FM Logistics, Rossmann, DHL, IDL, ND, CEVA. Piotr posiada tytuł magistra ekonomii uzyskany na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim, jak i ukończone studia podyplomowe na kierunku Wycena i Zarządzanie Nieruchomościami na Uniwersytecie Sheffield Hallam w Wielkiej Brytanii oraz Wycena Nieruchomości na Politechnice Warszawskiej.
Odpowiedzialny za Kanał Partnerski Zebry na południu Polski oraz Systemy Głosowe Zebra TekSpeech Pro w Polsce i Czechach. Od 10 lat prowadzi projekty związane z usprawnianiem procesów biznesowych w obszarze logistyki.
Absolwent Szkoły Głównej Handlowej. Od 15 lat związany z branżą logistyczną. Posiada szerokie doświadczenie w zakresie rozwiązań logistycznych i produkcyjnych. W Grupie Raben jest odpowiedzialny za co-packing i co-manufacturing.
Współzałożyciel i wiceprezes zarządu Quantum software S. A., spółki specjalizującej się w narzędziach informatycznych wspomagających zarządzanie łańcuchem dostaw. Pełni również funkcję członka zarządu Quantum Qguar Sp. z o. o.. W latach dziewięćdziesiątych minionego wieku, szlify informatyczno-logistyczne zdobywał w dużych międzynarodowych firmach w Niemczech. Od 1997 roku mocno zaangażowany w rozwój polskiej logistyki oraz promocję zaawansowanych rozwiązań IT dla sieci dostaw. Swoje zainteresowania koncentruje wokół nowych technologii oraz nowych modeli biznesowych. Wolny czas lubi spędzać z książką. Wiele inspiracji do działań czerpie ze świata przyrody.
Absolwent Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz Politechniki Poznańskiej, Wydziału Informatyki i Zarządzania – specjalność Logistyka. W ciągu 17 letniej kariery w Pratt & Witney Kalisz, uzyskał wysokiej klasy specjalizację w kreowaniu strategii w zakresie zakupów i logistyki. Wdrożył globalne projekty w obszarze General Procurement ukierunkowane na redukcję kosztów oraz usprawniania procesów. Bierze udział w projektach naukowych i konsultingowych w procesie benchmarkingu międzynarodowej korporacji UTC obejmującej zarządzanie systemami logistycznymi. Bogate doświadczenia zdobywał na stanowiskach kierowniczych oraz dyrektorskich. Uczestniczył w projektach logistycznych w zakresie logistyki redukcji odpadów. Pasjonuje się zarządzaniem łańcuchem dostaw specjalizując się w innowacyjnym rozwiązywaniu problematyki z obszaru zakupów, logistyki, wdrażania systemów informacyjnych, projektowania magazynów, przepływów i controlingu.
Absolwent MBA i podyplomowych studiów Zarządzania Łańcuchem Dostaw w SGH. Od roku 2000 pracował w firmach dostarczających systemy auto-id i inne rozwiązania dla magazynów i produkcji (WMS). W latach 2010 – 2015 uczestniczył czynnie w obradach Rady Systemu GS1. W firmie Honeywell (od roku 2015) odpowiedzialny jest za rozwiązania wspierające procesy logistyczne i produkcyjne w obszarze Europy Wschodniej i Rosji. Głównym elementem jego pracy jest przygotowywanie rekomendacji dotyczących optymalizacji i usprawnienia procesów magazynowych, dobór właściwych rozwiązań a także szacowanie korzyści wynikających z wdrożenia tych usprawnień. Swoje doświadczenie zawdzięcza solidnej podstawie teoretycznej, ale przede wszystkim praktycznej wiedzy wyniesionej z licznych audytów i wizyt w magazynach i centrach dystrybucyjnych w Polsce i w całej Europie Wschodniej.
Dyrektor Operacyjny VIVE Transport Sp. z o.o., współpracujący z Grupą VIVE od 2006 roku. Absolwent WSP w Kielcach, od ponad 20 lat związany z branżą transportową. Specjalista w zarządzaniu i opracowaniu strategii dla przedsiębiorstw z branży transportowej. Wprowadza zwinne oraz innowacyjne łańcuchy dostaw w branży transportowej i logistycznej. Doświadczenie zdobywał jako Specjalista ds. Transportu w Centrum Dystrybucyjnym EuroCASH JMB, a następnie Spedytor Krajowy, Kierownik Oddziału i Dyrektor Logistyki Krajowej w EQUUS Transport i Spedycja Sp. z o.o.
Absolwent Fachhochschule Zittau/Görlitz. Dyrektor Działu Intralogistyki w firmie STILL Polska, będącej częścią globalnego koncernu KION Group – europejskiego lidera w branży transportu magazynowego. Z firmą związany jest od 2008 roku, gdzie zaczynał na stanowisku Doradcy Handlowego a obecnie rozwija ofertę w zakresie zaawansowanych rozwiązań intralogistycznych. Na koncie ma liczne sukcesy związane z kompleksowymi wdrożeniami u polskich klientów, z uwzględnieniem automatyzacji transportu. Prywatnie ojciec dwójki dzieci i pasjonat podróży, biegania oraz turystyki rowerowej.
Piotr Pierzak – Sourcing & Project Senior Manager PHILIPS. Od 3 lat związany z firmą PHILIPS. Odpowiedzialny za rozwój strategii rozwoju działu zakupowego. Pasjonuje się w budowaniu rozwiązań dla łańcucha dostaw poprzez integrację potrzeb klientów. Pierwsze kroki związane z logistyką stawiał w firmach z obszaru FMCG. Absolwent studiów Ekonomicznych na Uniwersytecie Łódzkim oraz Politechnice Łódzkiej. Prowadzi zajęcia z tematyki zwrotnego łańcucha dostaw. Szczęśliwy Tata.
Członek Zespołu Senior Leadership odpowiedzialny za planowanie popytu oraz planowanie produkcji, obsługę klienta, logistykę, spółkę „Lafarge Transport” oraz JV dla operacji cross dock z rosyjskiej linii szerokotorowej na linię europejską. Wcześniej odpowiedzialny za całość operacji logistycznych Grupy Unipetrol na rynku Czeskim, Słowackim i Węgierskim, obejmujących sieć stacji benzynowych, dwie rafinerie, zakład petrochemiczny, fabrykę lubrykantów oraz fabrykę bitumenów. Członek Zarządu największej czeskiej firmy transportowej z sektora paliwowego Petrotrans oraz doradca Zarządu czołowego czeskiego przewoźnika kolejowego cargo – Unipetrol Doprava. Pracował dla sektora FMCG w Polsce, Hiszpani i Szwecji. Odpowiadał za projekty budowy nowoczesnych Centrów Dystrybucji oraz konsolidacji dystrybucji na poziomie Europejskim. Współrealizował „miękkie” projekty HR dotyczące motywacji oraz rozwijania innowacji wśród dużych zespołów pracowniczych. Pracował m.in. dla takich firm, jak: M&M Militzer & Munch, Pepsi Cola, Coty, Oriflame, Unipetrol.
Dyrektor ds. Systemów Informatycznych w ZT „Kruszwica” S.A., będących częścią Grupy Bunge, światowego lidera w przetwórstwie nasion oleistych i największego na świecie producenta olejów roślinnych. W Grupie pełni obecnie rolę Szefa IS PMO na obszar EMEA oraz odpowiada za systemy informatyczne Grupy Bunge w Polsce. Posiada wieloletnie doświadczenie w zawodzie. Od strony systemów zajmował się reorganizacją i konsolidacją ZT „Kruszwica” S.A., Ewico Sp. z o.o. ( dawna Kama Foods ), Zakłady Przemysłu Tłuszczowego w Warszawie, ZPT Olvit Sp. z o.o., Raisio Polska Foods Sp. z o.o., BTP Sp. z o.o. oraz innych spółek. Wcześniej pracował jako Dyrektor Departamentu Informatyki w centrali jednego z polskich banków, w okresie bardzo szybkiego rozwoju jego sieci. Jeszcze wcześniej kierował jednym z działów konstrukcyjnych w wiodącej firmie przemysły telekomunikacyjnego. Był Członkiem Założycielem Klubu CIO oraz Movex Business Club w Polsce. Jest członkiem CIONET Poland Advisory Board. Interesują go zarówno „miękkie” jak i „twarde” strony Informatyki.
Trendownia adresowana jest do menedżerów i dyrektorów, którzy odpowiedzialni są w firmach za obszar produkcji lub logistyki. Trendownia to również doskonałe miejsce dla wielu członków zarządów, którzy w swoich decyzjach chcą uwzględniać najnowsze trendy w gospodarce. Zamiarem organizatorów jest omówienie najbardziej aktualnych trendów w gronie ekspertów.
Staramy się oddać głos przedstawicielom firm oraz świata nauki, którzy na co dzień sięgają po najnowsze trendy lub sami je wyznaczają. Trendy w produkcji i logistyce, widziane okiem praktykujących ekspertów z danych dziedzin, są więc tematem przewodnim konferencji.
O wynikach firm decyduje dzisiaj umiejętność błyskawicznego dotarcia do ważnych informacji oraz szybkość ich wykorzystania. Choć może się wydawać że internet ułatwia nam to zadanie, w praktyce często bywa inaczej. Nadmiar informacji oraz chroniczny brak czasu, odsuwa w bliżej nieokreśloną przyszłość poszukiwania i selekcję wiedzy, która już jutro może stanowić o naszym istnieniu. Trendownia daje dostęp do skomasowanej porcji wiedzy.
W trakcie 10 edycji Forum Praktyków Logistyki, uczestnicy najbardziej doceniali informacje o bieżących kierunkach rozwoju branży. Postanowiliśmy więc położyć jeszcze większy nacisk na tendencje branżowe. Skoro o trendach rozmawiamy od dawna, a teraz jeszcze intensywniej, nazwaliśmy rzeczy po imieniu. Przy okazji udało nam się sięgnąć po nazwę wyraźnie dopasowaną do profilu konferencji. Po trzech edycjach Trendowni wiemy, że decyzja była słuszna.
To dosyć naturalne połączenie, ponieważ współczesne sieci dostaw to zaawansowana sztuka współpracy wszystkich uczestników. Logistycy, patrząc na tendencje jakie mają miejsce w firmach produkcyjnych, mogą szybciej i efektywniej planować ewentualne zmiany. Producenci, obserwując trendy w logistyce, również mogą myśleć o ewentualnej ewolucji z odpowiednim wyprzedzeniem.
Trendownia to między innymi integracja środowiska menedżerów logistyki i produkcji. Dwa dni wykładów, część ekspozycyjna, uroczysta kolacja, bankiet oraz konkursy, sprzyjają atmosferze nawiązywania nowych kontaktów oraz podtrzymywania starych dobrych przyjaźni.