Prof. SGH dr hab. Krzysztof Rutkowski: Kierownik Katedry Logistyki Szkoły Głównej Handlowej, Kierownik Podyplomowego Studium Logistyki i Zarządzania Łańcuchem Dostaw, Kierownik Podyplomowych Studiów Menedżerów Zakupów, Wykładowca Community of European Management Schools, Adjunct Professor Carlsson School of Management, University of Minnesota, Przedstawiciel Polski w licznych międzynarodowych logistycznych gremiach eksperckich, Niezależny ekspert i doradca wielu instytucji oraz firm krajowych i zagranicznych w dziedzinie zarządzania, szczególnie logistyki i zarządzania łańcuchem dostaw.
W poszukiwaniu nowych źródeł przewagi konkurencyjnej.
Absolwent Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz Politechniki Poznańskiej, Wydziału Informatyki i Zarządzania – specjalność Logistyka. W ciągu 17 letniej kariery w Pratt & Witney Kalisz, uzyskał wysokiej klasy specjalizację w kreowaniu strategii w zakresie zakupów i logistyki. Wdrożył globalne projekty w obszarze General Procurement ukierunkowane na redukcję kosztów oraz usprawniania procesów. Bierze udział w projektach naukowych i konsultingowych w procesie benchmarkingu międzynarodowej korporacji UTC obejmującej zarządzanie systemami logistycznymi. Bogate doświadczenia zdobywał na stanowiskach kierowniczych oraz dyrektorskich. Uczestniczył w projektach logistycznych w zakresie logistyki redukcji odpadów. Pasjonuje się zarządzaniem łańcuchem dostaw specjalizując się w innowacyjnym rozwiązywaniu problematyki z obszaru zakupów, logistyki, wdrażania systemów informacyjnych, projektowania magazynów, przepływów i controlingu.
Jak współpracować i godzić na pozór sprzeczne interesy?
Sztuka łączenia dostawców – często konkurentów we wspólne modele biznesowe. Integracja IT na poziomie globalnym. Jak mobilizować różne dywizje firmy tak, aby działały jak jeden organizm?
Menadżer ds. Najmu w Europolis oraz ProLogis w Polsce. Wcześniej pracował także dla DTZ, gdzie specjalizował się w rynku logistycznym i przemysłowym. Zdobył dziewięcioletnie doświadczenie w dziedzinie nieruchomości pracując z takimi firmami deweloperskimi jak: Prologis, SEGRO, Panattoni, Europolis oraz z dużymi najemcami firmowymi, w tym: Saint Gobain, JYSK, IKEA, FM Logistics, Rossmann, DHL, IDL, ND, CEVA. Piotr posiada tytuł magistra ekonomii uzyskany na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim, jak i ukończone studia podyplomowe na kierunku Wycena i Zarządzanie Nieruchomościami na Uniwersytecie Sheffield Hallam w Wielkiej Brytanii oraz Wycena Nieruchomości na Politechnice Warszawskiej.
Jak będą wyglądały magazyny przyszłości? Czy coraz większa świadomość ekologiczna wpłynie na projektowanie magazynów? Czy wielopoziomowe obiekty logistyczne są koniecznością już dziś. Opowie o tym Piotr Bzowski, Leasing & Development Director P3 Logistic Parks w Polsce.
Absolwent MBA i podyplomowych studiów Zarządzania Łańcuchem Dostaw w SGH. Od roku 2000 pracował w firmach dostarczających systemy auto-id i inne rozwiązania dla magazynów i produkcji (WMS). W latach 2010 – 2015 uczestniczył czynnie w obradach Rady Systemu GS1. W firmie Honeywell (od roku 2015) odpowiedzialny jest za rozwiązania wspierające procesy logistyczne i produkcyjne w obszarze Europy Wschodniej i Rosji. Głównym elementem jego pracy jest przygotowywanie rekomendacji dotyczących optymalizacji i usprawnienia procesów magazynowych, dobór właściwych rozwiązań a także szacowanie korzyści wynikających z wdrożenia tych usprawnień. Swoje doświadczenie zawdzięcza solidnej podstawie teoretycznej, ale przede wszystkim praktycznej wiedzy wyniesionej z licznych audytów i wizyt w magazynach i centrach dystrybucyjnych w Polsce i w całej Europie Wschodniej.
Wyzwania logistyki w obliczu zmiennych preferencji konsumentów.
Zachowania konsumentów w dzisiejszych czasach mają ogromny wpływ na sposób organizacji logistyki w sieciach sprzedaży detalicznej. Firmy, które chcą się utrzymać na rynku, muszą poszukiwać rozwiązań, umożliwiających dostosowanie się do tych zmian i pozwalających sprostać wyzwaniom (np. konieczność wdrażania strategii omni-channel), które z tych zmian wynikają. Firma Honeywell od wielu lat pomaga swoim klientom rozwiązywać problemy w obszarze logistyki, dopasowując ofertę swoich rozwiązań do ich bieżących wymagań. Wspólnie z Klientami usprawniamy ich procesy logistyczne i oferujemy nowoczesne i sprawdzone rozwiązania (np. systemy sterowane głosowo), maksymalnie upraszczające ich realizację. Dzięki nim, każdego roku, tysiące zadowolonych Klientów uzyskują oszczędności rzędu miliardów dolarów i przede wszystkim, czego nie sposób oszacować w sposób wymierny, wysoki poziom satysfakcji odbiorców z jakości oferowanych usług.
Członek Zespołu Senior Leadership odpowiedzialny za planowanie popytu oraz planowanie produkcji, obsługę klienta, logistykę, spółkę „Lafarge Transport” oraz JV dla operacji cross dock z rosyjskiej linii szerokotorowej na linię europejską. Wcześniej odpowiedzialny za całość operacji logistycznych Grupy Unipetrol na rynku Czeskim, Słowackim i Węgierskim, obejmujących sieć stacji benzynowych, dwie rafinerie, zakład petrochemiczny, fabrykę lubrykantów oraz fabrykę bitumenów. Członek Zarządu największej czeskiej firmy transportowej z sektora paliwowego Petrotrans oraz doradca Zarządu czołowego czeskiego przewoźnika kolejowego cargo – Unipetrol Doprava. Pracował dla sektora FMCG w Polsce, Hiszpani i Szwecji. Odpowiadał za projekty budowy nowoczesnych Centrów Dystrybucji oraz konsolidacji dystrybucji na poziomie Europejskim. Współrealizował „miękkie” projekty HR dotyczące motywacji oraz rozwijania innowacji wśród dużych zespołów pracowniczych. Pracował m.in. dla takich firm, jak: M&M Militzer & Munch, Pepsi Cola, Coty, Oriflame, Unipetrol.
To cytat z Gandhiego, który powinien kierować nowoczesnym menedżerem SCM.
Menedżer SCM powinien być jak dobry napastnik, nie czekać aż piłka do niego doleci tylko być zawsze o krok przed obrońcami. Powinien kreować zmiany i w żadnym wypadku nie powinien się ich bać. Jeśli chcemy mieć dobre koszty i utrzymywać dostawców (przewoźników) w szczycie sezonu musimy im zaproponować IVO – Individual Value Offer” i musi to być oferta poza-finansowa. Musimy się odróżnić od konkurencji, Inaczej w szczycie sezonu w wypadku braku dostawców rozpocznie się wojna cenowa, która wpłynie negatywnie na koszty i na serwis. Opowiem o najnowszych trendach, które wymusza na nas digitalizacja, jakich menedżerów i pracowników potrzebują dziś firmy, jak LH projektuje swoje IVO i jak je wdraża z wybranymi dostawcami…
Dyrektor Operacyjny VIVE Transport Sp. z o.o., współpracujący z Grupą VIVE od 2006 roku. Absolwent WSP w Kielcach, od ponad 20 lat związany z branżą transportową. Specjalista w zarządzaniu i opracowaniu strategii dla przedsiębiorstw z branży transportowej. Wprowadza zwinne oraz innowacyjne łańcuchy dostaw w branży transportowej i logistycznej. Doświadczenie zdobywał jako Specjalista ds. Transportu w Centrum Dystrybucyjnym EuroCASH JMB, a następnie Spedytor Krajowy, Kierownik Oddziału i Dyrektor Logistyki Krajowej w EQUUS Transport i Spedycja Sp. z o.o.
BDF sposobem na transport i magazynowanie w połączeniu z klastrem transportowym.
Podczas konferencji przedstawimy Państwu środek transportu nowoczesnej logistyki, jakim jest nadwozie wymienne typu BDF oraz możliwości optymalizacyjne wynikające z jego zastosowania w łańcuchu dostaw. Ważnym elementem całego przedsięwzięcia jest stworzona przez firmę koncepcja klastra, która w efektywny sposób wpływa na poprawę świadczonych usług.
Absolwent Szkoły Głównej Handlowej. Od 15 lat związany z branżą logistyczną. Posiada szerokie doświadczenie w zakresie rozwiązań logistycznych i produkcyjnych. W Grupie Raben jest odpowiedzialny za co-packing i co-manufacturing.
Jak skrócić czas przygotowania promocji?
Czas na fizyczne przygotowanie promocji, od finalnej akceptacji do pojawienia się towaru na półce, ulega skrócaniu w perspektywie ostatnich lat. Operator logistyczny świadcząc usługi co-packingowe wpływa na przyśpieszenie standardowego cyklu. Jego zakres usług i kompetencje związane z przygotowaniem towaru są coraz szersze i znacząco usprawniają cały proces. Na wybranych przykładach prelegent przedstawi ostatnie projekty Raben Logistics Polska wpisujące się trend zmian.
Nowoczesna, elastyczna, zorientowana na rozwiązania rodzina oprogramowania wspomagającego proces produkcji oraz zarządzanie.
COPA-DATA jest światowym specjalistą i liderem innowacji w zakresie oprogramowania HMI/SCADA oraz dynamicznego raportowania. Opracowała oprogramowanie nadzorujące i kontrolujące przebieg procesu produkcyjnego: zenon, które od ponad 25 lat umożliwia automatyzację, sterowanie, wizualizację i raportowanie w przedsiębiorstwach działających w branżach, jak np.: spożywcza, farmaceutyczna, chemiczna, samochodowa, automatyka magazynowa, automatyka budynkowa, budowa maszyn oraz energetyczna.
Dyrektor ds. Systemów Informatycznych w ZT „Kruszwica” S.A., będących częścią Grupy Bunge, światowego lidera w przetwórstwie nasion oleistych i największego na świecie producenta olejów roślinnych. W Grupie pełni obecnie rolę Szefa IS PMO na obszar EMEA oraz odpowiada za systemy informatyczne Grupy Bunge w Polsce. Posiada wieloletnie doświadczenie w zawodzie. Od strony systemów zajmował się reorganizacją i konsolidacją ZT „Kruszwica” S.A., Ewico Sp. z o.o. ( dawna Kama Foods ), Zakłady Przemysłu Tłuszczowego w Warszawie, ZPT Olvit Sp. z o.o., Raisio Polska Foods Sp. z o.o., BTP Sp. z o.o. oraz innych spółek. Wcześniej pracował jako Dyrektor Departamentu Informatyki w centrali jednego z polskich banków, w okresie bardzo szybkiego rozwoju jego sieci. Jeszcze wcześniej kierował jednym z działów konstrukcyjnych w wiodącej firmie przemysły telekomunikacyjnego. Był Członkiem Założycielem Klubu CIO oraz Movex Business Club w Polsce. Jest członkiem CIONET Poland Advisory Board. Interesują go zarówno „miękkie” jak i „twarde” strony Informatyki.
Zaufanie – Kontrola, Prywatność – Bezpieczeństwo, Odpowiedzialność – szkic z przykładami.
Czy biznes w sieci jest bezpieczny? Tak … albo nie, ale skąd to wiemy? A może jest bezpieczny, ale do czasu, gdy ktoś wyprowadzi nas z błędu? Jaki może być tego koszt? „Miękkie”, ludzkie aspekty bezpieczeństwa biznesu w sieci są dzisiaj nie mniej ważne od „twardych”, software’owych i hardware’owych oraz komunikacyjnych elementów. Wiedzą to wszyscy ale co w związku z tym? Matryca Zaufania versus Kontrola, Prywatność versus Bezpieczeństwo, funkcje Odpowiedzialności. Auto-ataki, „Big Brother”, „Bad Eye”.
Absolwent Fachhochschule Zittau/Görlitz. Dyrektor Działu Intralogistyki w firmie STILL Polska, będącej częścią globalnego koncernu KION Group – europejskiego lidera w branży transportu magazynowego. Z firmą związany jest od 2008 roku, gdzie zaczynał na stanowisku Doradcy Handlowego a obecnie rozwija ofertę w zakresie zaawansowanych rozwiązań intralogistycznych. Na koncie ma liczne sukcesy związane z kompleksowymi wdrożeniami u polskich klientów, z uwzględnieniem automatyzacji transportu. Prywatnie ojciec dwójki dzieci i pasjonat podróży, biegania oraz turystyki rowerowej.
Jak zwiększyć efektywność kompletacji nawet o 30 procent?
Automatyzacja transportu wewnętrznego to jeden z głównych trendów w logistyce. Pozwala zwiększać wydajność i bezpieczeństwo pracy. Dotyczy ona jednak na razie głównie powtarzalnych procesów i wymaga sporych nakładów inwestycyjnych. Co zrobić w przypadku produktów niejednorodnych i nie spaletyzowanych, których kompletacji nie da się w prosty sposób zautomatyzować? Rozwiązaniem jest inteligentne połączenie człowieka z maszyną. Dzięki nowatorskiej konstrukcji wózek iGo neo CX towarzyszy osobie kompletującej na każdym kroku podczas pracy, samodzielnie podjeżdżając pod odpowiednie gniazdo i omijając przeszkody. Dzięki temu operator może się całkowicie skupić na kompletacji bez potrzeby operowania wózkiem. Rozwiązanie zdobyło szereg wyróżnień branżowych, w tym nagrodę główną w konkursie „Najlepszy produkt dla logistyki, transportu i produkcji 2016”.
Profesor UAM dr hab. Maciej Błaszak. Kognitywista. Z wykształcenia biolog i filozof, pracownik Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Zainteresowania: zastosowania kognitywistyki i psychologii poznawczej w badaniach zachowań rynkowych. Prowadzi szkolenia dla policjantów i wyższej kadry menedżerskiej.
Pracując w warunkach silnej presji czasowej, menadżer wykazuje jednak silną skłonność do upraszczania rzeczywistości, w której wiedza, kompetencje i potrzeby jego pracowników oraz jego klientów zaczynają wyglądać na homogenne. Dla zapracowanego kierownika wszyscy tak samo myślą, to samo potrafią i tego samego chcą. Różnorodność zespołu może, ale nie musi być zaletą. Nawet przysłowia ludowe nie są w tej materii zgodne („Co dwie głowy to nie jedna” vs. „Gdzie kucharek sześć…”). Własność produktu w zadaniach łącznych opiera się na wykluczeniu, a więc nie sposób odtworzyć przepisu na ten produkt drogą odwrotnej inżynierii (np. przepisu na Coca-colę). Wykład zaproponuje poznawcze profile menadżera i lidera dla zadań łącznych i rozłącznych.
Profesor nadzwyczajna w Katedrze Transportu SGH. Niezależna ekspertka Komisji Europejskiej, JPI Urban Europe, The Austrian Research Promotion Agency (FFG), Narodowego Centrum Badań i Rozwoju (NCBiR). Współredaktorka monografii pt. Megatrendy i ich wpływ na rozwój sektorów infrastrukturalnych (2015). Jest członkinią kapituły konkursu „Produkt Innowacyjny dla Logistyki, Transportu i Produkcji” organizowanego przez Eurologistics. Interesuje się przyszłością rozwoju systemów gospodarczych, transportowych i logistycznych. Specjalizuje się w analizie rynków i konkurencji na potrzeby strategicznego wywiadu biznesowego.
Od czasu opublikowania w 1982 r. 10 megatrendów zidentyfikowanych przez Johna Naisbitta ukazało się setki różnego rodzaju raportów poświęconych przyszłości. Na początku każdego roku dla poszczególnych branż publikowane są trendy uważane za kluczowe na bieżący rok. Czy obserwacja megatrendów oraz trendów pozwala na wczesne wychwycenie sygnałów płynących z rynku? Czy można je wykorzystać do budowania strategii rozwoju firm oraz projektowania nowych usług?
Goście naszej tegorocznej debaty:
Zapraszamy do debaty. Adam Błuś i Marek Jędra
Wspólna kolacja oraz uroczysty bankiet dla wszystkich uczestników Trendowni.
W trakcie kolacji konkurs z atrakcyjnymi nagrodami.
Prof. dr hab. Wojciech Paprocki – profesor nauk ekonomicznych, od 1979 r. pracownik Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Zainteresowania badawcze dotyczą funkcjonowania podmiotów reprezentujących stronę popytową oraz podażową na rynku, ze szczególnym uwzględnieniem możliwości, barier i skutków implementacji technologii cyfrowych. Był aktywnym top-managerem w przedsiębiorstwach w Polsce i za granicą. Jest cenionym wykładowcą akademickim i doradcą biznesowym.
Krótka historia o grupie oświeconych LEDowymi oprawami zapaleńców, którzy postanowili przyłączyć się do kolejnej rewolucji przemysłowej.
Współzałożyciel i wiceprezes zarządu Quantum software S. A., spółki specjalizującej się w narzędziach informatycznych wspomagających zarządzanie łańcuchem dostaw. Pełni również funkcję członka zarządu Quantum Qguar Sp. z o. o.. W latach dziewięćdziesiątych minionego wieku, szlify informatyczno-logistyczne zdobywał w dużych międzynarodowych firmach w Niemczech. Od 1997 roku mocno zaangażowany w rozwój polskiej logistyki oraz promocję zaawansowanych rozwiązań IT dla sieci dostaw. Swoje zainteresowania koncentruje wokół nowych technologii oraz nowych modeli biznesowych. Wolny czas lubi spędzać z książką. Wiele inspiracji do działań czerpie ze świata przyrody.
Transparentność na niby, nadmiar poznawczy, ExO, ekonomia oparta na czasownikach oraz hodowla bioróżnorodności.
Zaawansowane technologie oraz błyskawiczna dystrybucja informacji to dzisiaj podstawa funkcjonowania większości przedsiębiorstw. Z jednej strony nowoczesne narzędzia zmniejszają barierę wejścia dla małych graczy, z drugiej pozwalają na powstawanie niewyobrażalnych rozmiarów organizacji, które zajmują szereg nisz, zarezerwowanych wcześniej dla wielu różnych specjalizacji. Poziom konkurencyjności, którego podstawę stanowi wysoka technologia, przenosi się na niespotykany dotąd poziom. Czy w dobie konkurowania na zettabajty firmy zaczną poświęcać więcej uwagi unikalnym wartościom człowieka? Czy pracownik w organizacji może okazać się ważniejszym od technologii elementem w budowaniu przyszłych strategii rynkowych? Czy samoistnie dostrajające się zespoły ludzkie, to wszystko, czego możemy oczekiwać od bioróżnorodności?
Odpowiedzialny za Kanał Partnerski Zebry na południu Polski oraz Systemy Głosowe Zebra TekSpeech Pro w Polsce i Czechach. Od 10 lat prowadzi projekty związane z usprawnianiem procesów biznesowych w obszarze logistyki.
Jak można wykorzystać nowoczesne algorytmy do optymalizacji przestrzeni załadunkowej? Czy komputer przenośny może podać wymiary przesyłki w kilka sekund? Okulary zamiast komputera mobilnego – przyszłość czy może już teraźniejszość? Na te oraz inne pytania postaram się odpowiedzieć podczas mojej prezentacji. Zapraszam na wycieczkę do świata mobilnych innowacji!
Piotr Pierzak – Sourcing & Project Senior Manager PHILIPS. Od 3 lat związany z firmą PHILIPS. Odpowiedzialny za rozwój strategii rozwoju działu zakupowego. Pasjonuje się w budowaniu rozwiązań dla łańcucha dostaw poprzez integrację potrzeb klientów. Pierwsze kroki związane z logistyką stawiał w firmach z obszaru FMCG. Absolwent studiów Ekonomicznych na Uniwersytecie Łódzkim oraz Politechnice Łódzkiej. Prowadzi zajęcia z tematyki zwrotnego łańcucha dostaw. Szczęśliwy Tata.
Obecna transformacja procesów w łańcuchu dostaw wspierana przez rozwiązania informatyczne, kształtuje przewagę konkurencyjną przedsiębiorstw. Bitcoin oraz wywodząca się technologia Blockchain, może stać się graczem na rynku nowego kształtu wymiany informacji między odbiorcami. Podczas naszego spotkania, postaram się zarysować możliwości oraz zagrożenia jakie Blockchain niesie za sobą. Wyzwania oraz adaptacja rynku, kluczowe obszary zmian.
Profesor i kierownik Katedry Teorii Zarządzania w Szkole Głównej Handlowej. Założyciel i przewodniczący Rady Polsko-Japońskiego Centrum Zarządzania w SGH. Nagrodzony Nagrodą I Stopnia za Osiągnięcia Organizacyjne przez Rektora SGH w r. 2007. Autor ponad 200 publikacji, w tym kilku książek. Doradca i wykładowca w wielu korporacjach polskich i międzynarodowych, m.in.: Samsung, HP, PZU SA, PKO SA, BreBank, Millenium Bank, Kredyt Bank, Orlen, Lotos, MCX, MasterCard, Mars, Masterfood, Microsoft, UNIBEP, TP SA, Orange, Sybase, Wolters Kluwer, Eureko, P&G, McKinsey, Polbank, Fortis Bank, Expander, Three Mousquetaires, PWPW, Kompania Piwowarska, PGF, ING, Era, Lafarge i innych.
Firmy i ludzie w świecie nowych oczywistości i krytycznej paranoi Salvadora Dali.
Przyspiesza IV Rewolucja Przemysłowa, wymagając transformacji całego systemu produkcji, zarządzania i rządzenia. Biznes staje się zupełnie innym sportem. Technologia wymusi zmianę metod marketingowych, struktur i procesów organizacyjnych, pojęcia konkurencji, zarządzania ludźmi i głównych metafor organizacyjnych. Wpłynie też radykalnie na życie ludzi: ich relacje, kryteria wyborów życiowych i mechanizmy na rynku pracy. Czego powinniśmy dziś uczyć nasze dzieci, studentów i współpracowników? Angela Ahrendts, Senior VP, Apple, napisała o tym list do swoich córek. Jej główne zalecenia: czytajcie sygnały, trzymajcie się swoich zasad i nigdy nie cofajcie się więcej, niż trzeba. Zasługują one na uwagę i dyskusję. Ile w tym procesie będzie ciągłości, a ile koniecznej zmiany założeń poznawczych i tego, co do tej pory uważaliśmy za „oczywiste”? Czy i jak można w ogóle kwestionować oczywistości?! Co by dzisiaj radził mistrz kreatywnej rebelii Salvadore Dali swoim dzieciom, gdyby je miał?
Obiad i pożegnanie z uczestnikami konferencji.
Trendownia adresowana jest do menedżerów i dyrektorów, którzy odpowiedzialni są w firmach za obszar produkcji lub logistyki. Trendownia to również doskonałe miejsce dla wielu członków zarządów, którzy w swoich decyzjach chcą uwzględniać najnowsze trendy w gospodarce. Zamiarem organizatorów jest omówienie najbardziej aktualnych trendów w gronie ekspertów.
Staramy się oddać głos przedstawicielom firm oraz świata nauki, którzy na co dzień sięgają po najnowsze trendy lub sami je wyznaczają. Trendy w produkcji i logistyce, widziane okiem praktykujących ekspertów z danych dziedzin, są więc tematem przewodnim konferencji.
O wynikach firm decyduje dzisiaj umiejętność błyskawicznego dotarcia do ważnych informacji oraz szybkość ich wykorzystania. Choć może się wydawać że internet ułatwia nam to zadanie, w praktyce często bywa inaczej. Nadmiar informacji oraz chroniczny brak czasu, odsuwa w bliżej nieokreśloną przyszłość poszukiwania i selekcję wiedzy, która już jutro może stanowić o naszym istnieniu. Trendownia daje dostęp do skomasowanej porcji wiedzy.
W trakcie 10 edycji Forum Praktyków Logistyki, uczestnicy najbardziej doceniali informacje o bieżących kierunkach rozwoju branży. Postanowiliśmy więc położyć jeszcze większy nacisk na tendencje branżowe. Skoro o trendach rozmawiamy od dawna, a teraz jeszcze intensywniej, nazwaliśmy rzeczy po imieniu. Przy okazji udało nam się sięgnąć po nazwę wyraźnie dopasowaną do profilu konferencji. Po trzech edycjach Trendowni wiemy, że decyzja była słuszna.
To dosyć naturalne połączenie, ponieważ współczesne sieci dostaw to zaawansowana sztuka współpracy wszystkich uczestników. Logistycy, patrząc na tendencje jakie mają miejsce w firmach produkcyjnych, mogą szybciej i efektywniej planować ewentualne zmiany. Producenci, obserwując trendy w logistyce, również mogą myśleć o ewentualnej ewolucji z odpowiednim wyprzedzeniem.
Trendownia to między innymi integracja środowiska menedżerów logistyki i produkcji. Dwa dni wykładów, część ekspozycyjna, uroczysta kolacja, bankiet oraz konkursy, sprzyjają atmosferze nawiązywania nowych kontaktów oraz podtrzymywania starych dobrych przyjaźni.