W poszukiwaniu nowych źródeł przewagi konkurencyjnej.
Jak współpracować i godzić na pozór sprzeczne interesy?
Sztuka łączenia dostawców – często konkurentów we wspólne modele biznesowe. Integracja IT na poziomie globalnym. Jak mobilizować różne dywizje firmy tak, aby działały jak jeden organizm?
Jak będą wyglądały magazyny przyszłości? Czy coraz większa świadomość ekologiczna wpłynie na projektowanie magazynów? Czy wielopoziomowe obiekty logistyczne są koniecznością już dziś. Opowie o tym Piotr Bzowski, Leasing & Development Director P3 Logistic Parks w Polsce.
Wyzwania logistyki w obliczu zmiennych preferencji konsumentów.
Zachowania konsumentów w dzisiejszych czasach mają ogromny wpływ na sposób organizacji logistyki w sieciach sprzedaży detalicznej. Firmy, które chcą się utrzymać na rynku, muszą poszukiwać rozwiązań, umożliwiających dostosowanie się do tych zmian i pozwalających sprostać wyzwaniom (np. konieczność wdrażania strategii omni-channel), które z tych zmian wynikają. Firma Honeywell od wielu lat pomaga swoim klientom rozwiązywać problemy w obszarze logistyki, dopasowując ofertę swoich rozwiązań do ich bieżących wymagań. Wspólnie z Klientami usprawniamy ich procesy logistyczne i oferujemy nowoczesne i sprawdzone rozwiązania (np. systemy sterowane głosowo), maksymalnie upraszczające ich realizację. Dzięki nim, każdego roku, tysiące zadowolonych Klientów uzyskują oszczędności rzędu miliardów dolarów i przede wszystkim, czego nie sposób oszacować w sposób wymierny, wysoki poziom satysfakcji odbiorców z jakości oferowanych usług.
To cytat z Gandhiego, który powinien kierować nowoczesnym menedżerem SCM.
Menedżer SCM powinien być jak dobry napastnik, nie czekać aż piłka do niego doleci tylko być zawsze o krok przed obrońcami. Powinien kreować zmiany i w żadnym wypadku nie powinien się ich bać. Jeśli chcemy mieć dobre koszty i utrzymywać dostawców (przewoźników) w szczycie sezonu musimy im zaproponować IVO – Individual Value Offer” i musi to być oferta poza-finansowa. Musimy się odróżnić od konkurencji, Inaczej w szczycie sezonu w wypadku braku dostawców rozpocznie się wojna cenowa, która wpłynie negatywnie na koszty i na serwis. Opowiem o najnowszych trendach, które wymusza na nas digitalizacja, jakich menedżerów i pracowników potrzebują dziś firmy, jak LH projektuje swoje IVO i jak je wdraża z wybranymi dostawcami…
BDF sposobem na transport i magazynowanie w połączeniu z klastrem transportowym.
Podczas konferencji przedstawimy Państwu środek transportu nowoczesnej logistyki, jakim jest nadwozie wymienne typu BDF oraz możliwości optymalizacyjne wynikające z jego zastosowania w łańcuchu dostaw. Ważnym elementem całego przedsięwzięcia jest stworzona przez firmę koncepcja klastra, która w efektywny sposób wpływa na poprawę świadczonych usług.
Jak skrócić czas przygotowania promocji?
Czas na fizyczne przygotowanie promocji, od finalnej akceptacji do pojawienia się towaru na półce, ulega skrócaniu w perspektywie ostatnich lat. Operator logistyczny świadcząc usługi co-packingowe wpływa na przyśpieszenie standardowego cyklu. Jego zakres usług i kompetencje związane z przygotowaniem towaru są coraz szersze i znacząco usprawniają cały proces. Na wybranych przykładach prelegent przedstawi ostatnie projekty Raben Logistics Polska wpisujące się trend zmian.
Nowoczesna, elastyczna, zorientowana na rozwiązania rodzina oprogramowania wspomagającego proces produkcji oraz zarządzanie.
COPA-DATA jest światowym specjalistą i liderem innowacji w zakresie oprogramowania HMI/SCADA oraz dynamicznego raportowania. Opracowała oprogramowanie nadzorujące i kontrolujące przebieg procesu produkcyjnego: zenon, które od ponad 25 lat umożliwia automatyzację, sterowanie, wizualizację i raportowanie w przedsiębiorstwach działających w branżach, jak np.: spożywcza, farmaceutyczna, chemiczna, samochodowa, automatyka magazynowa, automatyka budynkowa, budowa maszyn oraz energetyczna.
Zaufanie – Kontrola, Prywatność – Bezpieczeństwo, Odpowiedzialność – szkic z przykładami.
Czy biznes w sieci jest bezpieczny? Tak … albo nie, ale skąd to wiemy? A może jest bezpieczny, ale do czasu, gdy ktoś wyprowadzi nas z błędu? Jaki może być tego koszt? „Miękkie”, ludzkie aspekty bezpieczeństwa biznesu w sieci są dzisiaj nie mniej ważne od „twardych”, software’owych i hardware’owych oraz komunikacyjnych elementów. Wiedzą to wszyscy ale co w związku z tym? Matryca Zaufania versus Kontrola, Prywatność versus Bezpieczeństwo, funkcje Odpowiedzialności. Auto-ataki, „Big Brother”, „Bad Eye”.
Jak zwiększyć efektywność kompletacji nawet o 30 procent?
Automatyzacja transportu wewnętrznego to jeden z głównych trendów w logistyce. Pozwala zwiększać wydajność i bezpieczeństwo pracy. Dotyczy ona jednak na razie głównie powtarzalnych procesów i wymaga sporych nakładów inwestycyjnych. Co zrobić w przypadku produktów niejednorodnych i nie spaletyzowanych, których kompletacji nie da się w prosty sposób zautomatyzować? Rozwiązaniem jest inteligentne połączenie człowieka z maszyną. Dzięki nowatorskiej konstrukcji wózek iGo neo CX towarzyszy osobie kompletującej na każdym kroku podczas pracy, samodzielnie podjeżdżając pod odpowiednie gniazdo i omijając przeszkody. Dzięki temu operator może się całkowicie skupić na kompletacji bez potrzeby operowania wózkiem. Rozwiązanie zdobyło szereg wyróżnień branżowych, w tym nagrodę główną w konkursie „Najlepszy produkt dla logistyki, transportu i produkcji 2016”.
Pracując w warunkach silnej presji czasowej, menadżer wykazuje jednak silną skłonność do upraszczania rzeczywistości, w której wiedza, kompetencje i potrzeby jego pracowników oraz jego klientów zaczynają wyglądać na homogenne. Dla zapracowanego kierownika wszyscy tak samo myślą, to samo potrafią i tego samego chcą. Różnorodność zespołu może, ale nie musi być zaletą. Nawet przysłowia ludowe nie są w tej materii zgodne („Co dwie głowy to nie jedna” vs. „Gdzie kucharek sześć…”). Własność produktu w zadaniach łącznych opiera się na wykluczeniu, a więc nie sposób odtworzyć przepisu na ten produkt drogą odwrotnej inżynierii (np. przepisu na Coca-colę). Wykład zaproponuje poznawcze profile menadżera i lidera dla zadań łącznych i rozłącznych.
Od czasu opublikowania w 1982 r. 10 megatrendów zidentyfikowanych przez Johna Naisbitta ukazało się setki różnego rodzaju raportów poświęconych przyszłości. Na początku każdego roku dla poszczególnych branż publikowane są trendy uważane za kluczowe na bieżący rok. Czy obserwacja megatrendów oraz trendów pozwala na wczesne wychwycenie sygnałów płynących z rynku? Czy można je wykorzystać do budowania strategii rozwoju firm oraz projektowania nowych usług?
Goście naszej tegorocznej debaty:
Zapraszamy do debaty. Adam Błuś i Marek Jędra
Wspólna kolacja oraz uroczysty bankiet dla wszystkich uczestników Trendowni.
W trakcie kolacji konkurs z atrakcyjnymi nagrodami.
Krótka historia o grupie oświeconych LEDowymi oprawami zapaleńców, którzy postanowili przyłączyć się do kolejnej rewolucji przemysłowej.
Transparentność na niby, nadmiar poznawczy, ExO, ekonomia oparta na czasownikach oraz hodowla bioróżnorodności.
Zaawansowane technologie oraz błyskawiczna dystrybucja informacji to dzisiaj podstawa funkcjonowania większości przedsiębiorstw. Z jednej strony nowoczesne narzędzia zmniejszają barierę wejścia dla małych graczy, z drugiej pozwalają na powstawanie niewyobrażalnych rozmiarów organizacji, które zajmują szereg nisz, zarezerwowanych wcześniej dla wielu różnych specjalizacji. Poziom konkurencyjności, którego podstawę stanowi wysoka technologia, przenosi się na niespotykany dotąd poziom. Czy w dobie konkurowania na zettabajty firmy zaczną poświęcać więcej uwagi unikalnym wartościom człowieka? Czy pracownik w organizacji może okazać się ważniejszym od technologii elementem w budowaniu przyszłych strategii rynkowych? Czy samoistnie dostrajające się zespoły ludzkie, to wszystko, czego możemy oczekiwać od bioróżnorodności?
Jak można wykorzystać nowoczesne algorytmy do optymalizacji przestrzeni załadunkowej? Czy komputer przenośny może podać wymiary przesyłki w kilka sekund? Okulary zamiast komputera mobilnego – przyszłość czy może już teraźniejszość? Na te oraz inne pytania postaram się odpowiedzieć podczas mojej prezentacji. Zapraszam na wycieczkę do świata mobilnych innowacji!
Obecna transformacja procesów w łańcuchu dostaw wspierana przez rozwiązania informatyczne, kształtuje przewagę konkurencyjną przedsiębiorstw. Bitcoin oraz wywodząca się technologia Blockchain, może stać się graczem na rynku nowego kształtu wymiany informacji między odbiorcami. Podczas naszego spotkania, postaram się zarysować możliwości oraz zagrożenia jakie Blockchain niesie za sobą. Wyzwania oraz adaptacja rynku, kluczowe obszary zmian.
Firmy i ludzie w świecie nowych oczywistości i krytycznej paranoi Salvadora Dali.
Przyspiesza IV Rewolucja Przemysłowa, wymagając transformacji całego systemu produkcji, zarządzania i rządzenia. Biznes staje się zupełnie innym sportem. Technologia wymusi zmianę metod marketingowych, struktur i procesów organizacyjnych, pojęcia konkurencji, zarządzania ludźmi i głównych metafor organizacyjnych. Wpłynie też radykalnie na życie ludzi: ich relacje, kryteria wyborów życiowych i mechanizmy na rynku pracy. Czego powinniśmy dziś uczyć nasze dzieci, studentów i współpracowników? Angela Ahrendts, Senior VP, Apple, napisała o tym list do swoich córek. Jej główne zalecenia: czytajcie sygnały, trzymajcie się swoich zasad i nigdy nie cofajcie się więcej, niż trzeba. Zasługują one na uwagę i dyskusję. Ile w tym procesie będzie ciągłości, a ile koniecznej zmiany założeń poznawczych i tego, co do tej pory uważaliśmy za „oczywiste”? Czy i jak można w ogóle kwestionować oczywistości?! Co by dzisiaj radził mistrz kreatywnej rebelii Salvadore Dali swoim dzieciom, gdyby je miał?
Obiad i pożegnanie z uczestnikami konferencji.
Trendownia adresowana jest do menedżerów i dyrektorów, którzy odpowiedzialni są w firmach za obszar produkcji lub logistyki. Trendownia to również doskonałe miejsce dla wielu członków zarządów, którzy w swoich decyzjach chcą uwzględniać najnowsze trendy w gospodarce. Zamiarem organizatorów jest omówienie najbardziej aktualnych trendów w gronie ekspertów.
Staramy się oddać głos przedstawicielom firm oraz świata nauki, którzy na co dzień sięgają po najnowsze trendy lub sami je wyznaczają. Trendy w produkcji i logistyce, widziane okiem praktykujących ekspertów z danych dziedzin, są więc tematem przewodnim konferencji.
O wynikach firm decyduje dzisiaj umiejętność błyskawicznego dotarcia do ważnych informacji oraz szybkość ich wykorzystania. Choć może się wydawać że internet ułatwia nam to zadanie, w praktyce często bywa inaczej. Nadmiar informacji oraz chroniczny brak czasu, odsuwa w bliżej nieokreśloną przyszłość poszukiwania i selekcję wiedzy, która już jutro może stanowić o naszym istnieniu. Trendownia daje dostęp do skomasowanej porcji wiedzy.
W trakcie 10 edycji Forum Praktyków Logistyki, uczestnicy najbardziej doceniali informacje o bieżących kierunkach rozwoju branży. Postanowiliśmy więc położyć jeszcze większy nacisk na tendencje branżowe. Skoro o trendach rozmawiamy od dawna, a teraz jeszcze intensywniej, nazwaliśmy rzeczy po imieniu. Przy okazji udało nam się sięgnąć po nazwę wyraźnie dopasowaną do profilu konferencji. Po trzech edycjach Trendowni wiemy, że decyzja była słuszna.
To dosyć naturalne połączenie, ponieważ współczesne sieci dostaw to zaawansowana sztuka współpracy wszystkich uczestników. Logistycy, patrząc na tendencje jakie mają miejsce w firmach produkcyjnych, mogą szybciej i efektywniej planować ewentualne zmiany. Producenci, obserwując trendy w logistyce, również mogą myśleć o ewentualnej ewolucji z odpowiednim wyprzedzeniem.
Trendownia to między innymi integracja środowiska menedżerów logistyki i produkcji. Dwa dni wykładów, część ekspozycyjna, uroczysta kolacja, bankiet oraz konkursy, sprzyjają atmosferze nawiązywania nowych kontaktów oraz podtrzymywania starych dobrych przyjaźni.
Lider dawnej firmy Promexim, który pełnił bardzo ważną rolę w tej firmie. Jest także założycielem i prezesem firmy Frans Maas Polska, którą kierował i zarządzał przez wiele lat, aż do momentu, gdy firma została przejęta przez DFDS. Po tym wydarzeniu został założycielem i prezesem firmy Diera, która kontynuuje tradycję firmy Promexim. W ten sposób wniósł swoje wieloletnie doświadczenie i wiedzę z dziedziny logistyki i transportu do nowego przedsięwzięcia i kontynuuje prowadzenie biznesu w sposób, który odpowiada wartościom i filozofii jej właściciela.